Jump to content
tansu87

RX-8’e 2JZ Motor Değişikliği

Tavsiye Edilen Mesajlar

tansu87

Sadece motor ile yetinmemiş, şanzıman olarak da m5 şanzımanı koymuşlar. Her şey değişmiş. Aracın ağırlık dağılımı, rotary motora göre dizayn edilen şasenin atelet tepkileri vs gibi her şeyi değiştirip tasarlamışlar. Direksiyon da dahil. Sanırım yurt dışında da örnekleri var. Bu sıra dışı motoru farklı araçlara monte etmek hastalık galiba :)

ama bence 3-4 rotary yapıp wankel’in ruhuna can suyu vermedikten sonra anlamı yok. Hoşuma gitmedi. Aracın nasıl sürüş ve tepki verdiği muamma. Bilgi yok başka video yok. 

 

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
SweepeR

Bizim ekipte bu projenin ve halen süren bir başka rx8 projesinin bitmesini dört gözle bekleyen çok arkadaş var. Ben 4 sene önce aracı aldığımda Seri bir motoru 8 bin TL civarındayken R3 motoru da 17 bin TL civarındaydı. Şu an S1 motoru 35 bin TL, R3 motoru 75 bin TL oldu. O yüzden eğer düzgün ve uygun fiyatlı bir proje çıkarsa motor kıran direk uygulayacak.

İşin ilginci bu usta özel bir iskele sistemiyle motor ağıtlığını arkaya doğru aktarmış, fakat sürüş dinamiğine nasıl yansıyacağı önemli.

13:20 de arkada oturan rx8 Alican da zamanınının en hızlı rx8 lerinden birine sahipti :) 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
SweepeR

Yaparlar mutlaka, adamlar deneyimli. Ama bana sorarsaniz rx serisi wankel ile guzel. Swap yapilacaksa 20b veya 26b taksinlar 😉 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Akuma

Aaaaahhhh. 787B efsanesi. Üstüne tanımam. Ben kullandım :) ama tabiki konsolda. Gran Turismo oyununda MOMO Force Feetback ile tepkiler full açık iken bu kadar keyifli sürüş başka yok. Motorun eşsiz sesi vites düşürürken egsoz patlamaları insana harika hissettiriyor. Keşke Le Mans 787B'nin önünü kapatmasaydı.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
SweepeR
27 dakika önce, Akuma :

 Motorun eşsiz sesi vites düşürürken egsoz patlamaları insana harika hissettiriyor. 

Arabamı sevmemin sebeplerinden biri de budur. Gerçi benim herşey stok olduğundan egzoz patlamıyor ama ekipteki diğer arkadaşların düz boru vs uygulamaları sebebiyle alevler ve patlamalar eksik olmuyo :) 

Şimdilik motorun eşsiz sesi bana yetiyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Revivo73

RX-8 'in özelliği 2 rotorlu kısa bir wankel motorun yolcu kabini - ön aks arasındaki boşluğa sığarak aracın ağırlık dağılımını dengeli hale getirmesidir.  Wankel motorun, 10bin devre çıkarak elektrik motoru gibi zorlanmadan ve seri çalışması olayına hiç girmiyorum bile.

 aracın yol tutuşu bu sayede mükemmel ve sürücüyü hiç yanıltmayacak şekilde düzgün. Öyle ki sürücü tehlikeli sayılabilecek hareketler yapsa bile araç sürücüsünü affedip en iyi sekilde yola tutunuyor. Videodaki kişiler işte bu kadar üst düzeyli güvenli k sağlayan tasarımı bırakıp yeni tasarım yapıyorlar. Ne diyelim kolay gelsin :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
SweepeR
15 saat önce, Revivo73 :

RX-8 'in özelliği 2 rotorlu kısa bir wankel motorun yolcu kabini - ön aks arasındaki boşluğa sığarak aracın ağırlık dağılımını dengeli hale getirmesidir.  Wankel motorun, 10bin devre çıkarak elektrik motoru gibi zorlanmadan ve seri çalışması olayına hiç girmiyorum bile.

 aracın yol tutuşu bu sayede mükemmel ve sürücüyü hiç yanıltmayacak şekilde düzgün. Öyle ki sürücü tehlikeli sayılabilecek hareketler yapsa bile araç sürücüsünü affedip en iyi sekilde yola tutunuyor. Videodaki kişiler işte bu kadar üst düzeyli güvenli k sağlayan tasarımı bırakıp yeni tasarım yapıyorlar. Ne diyelim kolay gelsin :)

Kendince bir denge yaptığını anlatıyor. ne derece doğru olmuştur bilemiyorum, sonuçta bunlar uzun mühendislik ve ar-ge çalışmalarıyla elde edilen sonuçlar. öte yandan 1000 HP lik bir rx8 yapılıyorsa tek amacı rolling olacağından %50-50 ağırlık dengesine çok ihtiyaçları olmayabilir. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Revivo73

@SweepeR   bu kişiler gibi uygun zaman ve param olsa, RX-8'i hiç bozmam. Temiz bir Doğan SLX alırım. Arka koltuk kısmını kaldırıp 1000HP motoru oraya yerleştirim. Süspansiyonları da çift salıncaklı yaparım, aracın kabin ve etrafını çelik ile güçlendiririm, aracın önünü ağırlık dengesi 50-50 olacak sekilde ayarlarım. Arka camları siyah filmle kaplarım. Dışardan bakan tipik bir Doğan görür, ancak kalkışlarda falan herkesi şaşırtırım :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
SweepeR
7 dakika önce, Revivo73 :

@SweepeR   bu kişiler gibi uygun zaman ve param olsa, RX-8'i hiç bozmam. Temiz bir Doğan SLX alırım. Arka koltuk kısmını kaldırıp 1000HP motoru oraya yerleştirim. Süspansiyonları da çift salıncaklı yaparım, aracın kabin ve etrafını çelik ile güçlendiririm, aracın önünü ağırlık dengesi 50-50 olacak sekilde ayarlarım. Arka camları siyah filmle kaplarım. Dışardan bakan tipik bir Doğan görür, ancak kalkışlarda falan herkesi şaşırtırım :)

😂 valla ben olsam doğan slx ile kalkış bile yapmam. başka bi sleeper bulmak lazım

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Leanback

Motorun ağırlığını arkaya vermeye uğraş sebepleri düzlükte tutunma (traction) olarak kayıp yaşamadan hızlanabilmek içindir, yoksa burundaki ağırlıkla sarmaktan yürüyemez bu alet. Roll veya drag arabası olarak düşünürsek ilgi çekici bir proje de virajlarda 2JZ motorun aracın ağırlık dengesini bozmaması imkansız, kuru ağırlığı bile en az 2 katıdır 1.3 wankel'in. Sıralı 6 silindirli, komple döküm kapak-bloğa sahip, close-deck blok dizaynı olan ağır motordur 2JZ. 

Genel kullanırım olarak bridge veya race port bir 26b falan olabilirdi ama yürüyüşü yüklü 2JZ'ye yaklaşamaz. Amaç önemli projede.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
SweepeR

tabi çelik blok ile aluminyum bloğu karşılaştırmak pek mantıklı değil. her ne kada 26B çok güzlü de olsa adamlar 2JZ den 1500 hp bile alabiliyorlar.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Revivo73

@Leanback   

Alıntı

2JZ motorun aracın ağırlık dengesini bozmaması imkansız, kuru ağırlığı bile en az 2 katıdır 1.3 wankel'in.

Aynen. Wankel ayrıca şasinin en altında durur. Bu motor ise üstte. RX-8'in ağırlık dengesi iflas eder bu motorla. Bu kişiler zaten aldıkları ilk RX-8'le pertlik kaza yapmışlar, bunu da kazasız kullanmaları zor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Zealot

wankel 13b   : 115 kg filan

2jz  ise  : 230 kg

 

aracın muazzam vay vay efsane ağırlık merkezini bozan, bütün herşyi alt üst eden,  arabanın allah belasını versin haline getiren  tek  şey  2 teker arasına konulan extra 100 kg ..

 

yahu o zaman bu arabaya  arkaya bi kişi öne bi kişi oturunca  veya bagaja yani arka tekerin arkasına  bi subwoofer bi amfi koyunca , yada bi bagaj valiz bişey koyunca,  at çöpe gitsin lanet olsun .

ne 100 kilogrammış  😃     yada şey yazsınlar kitapçığa ,   "araçtan en iyi verimi almak için  1 şöför ve 1 yolcu olmalı  ve ikisi de 70kg olmalıdır.    110kg şöför ,  55 kg hatun alırsa yanına, aracın dengesi bozulur filan "

 

araba çalıştı yürüdü,  yani  abs esp  beyin camlar klimalar vs vs çalıştı, muayeneden filanda geçti de bir ağırlık merkezi sorunu kaldı.

biri de demiyorki bu motoru hangi ecu çalıştıracak..    2JZ nin ecusu çalıştıracaksa,  immobliser ı  veya ESP yi  nasıl tanıyacak.  yok mazda ecu çalışacaksa, motordaki krank sensörünü filan tanır mı..   farlar xenonlar, klima motorunun devreye girdiğinde rölanti devrindeki artış , map sensörü maf sensörü, vsvsvsvs    bu aşırı derecede ileri seviye elektronik mevzsuları çözdükten sonra, araba çalışıp sorunsuz motor arıza lambasız yürüdükten sonra   bırakın   ağırlık merkezi %10 kaysın..

 

 

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
SweepeR

😂 bu adamlar bi sekilde calistirir, bi beyin de uydurur yuruturler. Daha once bircok proje yapmislar zaten. Guvenimiz tam 😋

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Leanback

@Zealot Sıralı 6 motorun uzunluğundan ötürü burun kısmının önüne taşan 100kg üzeri bir ağırlık artışının otomobilin dengesine yapacağı etki ile aksların arasında oturan yolcunun yapacağı etki arasında alaka yok. Hatta içeri oturan yolcu ağırlık dağılımında pek bir oynama yapmaz. Aynı arabanın dizel-benzinlisi arasındaki farklar bile (30-35kg) dönüşlerde dikkat çekerken, dizel modellerin süspansiyonu daha sert ayarlanırken, bu aracın şu motorlu haliyle 13b wankel halindeki çevikliğinden, RX8'in meşhur burnu viraj içine sokma isteğinden eser kalmayacaktır. 2JZ kullanıldığına göre amaç zaten pist otomobili üretmek olmadığı için bu durum bir problem teşkil etmeyecektir, orası ayrı.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Revivo73

@Zealot   RX-8 motoru 121kg , 2JZ motoru ise 200kg yani ağırlık olarak cok fark aslında yok. Fakat 2JZ motoru buzdolabı gibi kocaman birşey.  Böyle bir proje için RX-8 'i kurban seçmeselerdi iyi olurdu. Bence yapılan işlem otomobil magandalığı. Yine de olayı keyifle seyrediyorum :)

Ekleme: Sormayı unuttum. Orjinal motorlu, RX-8 kullandınız mı hiç?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Zealot

rx8 e sıralı 6 koyunca,     sıralı 6 nın ağırlık merkezi de,  ön aksın gerisinde kalıyor. 

zaten bağlarken yükü arkaya verip şanzıman tarafından asıyorlar..

ama bagaja birşey koyarsanız arka aksın dışında kalır.

ya bunlar çok mühim değil. çalışsın yürüsün yeter.. 

2 aks aralığı 270 cm olan  ve 1400 kg kütlesi olan bu arabanın, 

sadece motorun 100 kg ağırlaşması yani  135 cm lik  tekerlekler arası ağırlık merkezi noktasından 30 cm öte,  + 100 kg ağırlık asılması,  yada yeni motorun ön akstan 50cm geriye alınması toplam ağırlık merkezini ne kadar değiştirir kabaca 270 cm lik aks aralığının orta noktasına göre moment alırsak en fazla 9 cm öne kaydırıyor .

 

evet orjinal motorlu bir rx8 i günlerce km'lerce dibine kadar kullandım.  90'la giderken e5 gibi 3 şeritli bir yolda,   Kafasını 90 derece bariyere çevirip  geri yola girebilme gibi yetenekleri var.  Bence mx5 den de iyi yol tutuşa sahip..  Hatta dünyanın en iyi yol tutuşa sahip araçlarından birtanesi..  tek şöför ile de, 4 kişi ile de , hiç karakterini kaybetmeyen gerçekten otomotiv tarihine mutlaka adı yazılması gereken bir araçtır. ve 10cm-20cm ağırlık merkezi kayması hiç de  umrunda da olmaz.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Revivo73

@Zealot   Tek sorun ağırlık merkezinin bozulması değil. 2JZ aynı zamanda cok büyük. Wankel motorun hemen yanında ABS, DSC sistemleri var, onların da yerini değiştirmek zorunda kalabilirler. Bu arada benim bagaja yedek lastik dahi koymuyorum. Kabin içinde de ne torpido gözü ne de orta konsolda hareketli hiçbir parça olmaz. Sadece kol yaslama yerine telefonu koyup kapağını kaparım. Güvenlik :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×
×
  • Yeni Oluştur...