Jump to content
Melikşah

Mazda 3 lastik basıncı

Tavsiye Edilen Mesajlar

Melikşah

Arkadaşlar herkese iyi günler dilerim, forumda yeniyim ve yeni mazda sahibi oldum bu konularda biraz acemilik var. Sorunum şu;

Arabamı 2. el olarak satın aldım, alır almaz benzinlikciye uğradım depoyu fulledim ve lastiklere hava basmaya geçtim. Ön lastikler 21, arkalar 23 psi değerlerindeydi. Ben de yan taraftaki fabrikanın tavsiye ettiği basınç değerlerini farketmeden klasik 30-32 bastım ve o şekilde evime geldim. Tekken sıkıntı yaratmıyodu fakat araba full doluyken, ufak tefek çukurların vs. etkisi daha sert hissedilmeye başlandı içeride. Tavsiye edilen basınç değerine baktığımda (fotodaki) full doluyken 45 psi diyor, lastiklerin maximumu zaten 51psi. Lastiklerime hangi aralıklarda hava basmalıyım arkadaşlar yardımcı olabilirseniz sevinirim iyi forumlar. 

 

Aracım mazda 3 2012 sedan

IMG_20190306_153810.jpg

IMG_20190306_153554.jpg

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Leanback

Hoşgeldiniz, 

İçeride 3 yolcuya kadar ön tekerlek 35, arka 33psi,

Tam yüklü kullanımda ise ön 36, arka 45 psi basmalısınız. 23psi gibi basınçlar çok düşük, konfor iyi olur demekten ziyade pelte gibi olur bu basınçlarda araç, gevşek olur. Basıncı arttırınca kısa çukurlar hemen hissedilmeye başlanır, dirilir araç, normali budur. Lastik yanaklarından parça atmış gibi gözüküyor yalnız fotolarda, hiç iyi görünmüyor lastik.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Melikşah

Cevabınız için çok teşekkür ederim. Evet lastikler eskidi, önümüzde düğün var onu atlatınca komple bir yenilemeye gidicem. Amortisörler de değiştirmeyi düşünüyorum. Expertizde normal çıktı ama araç 125 bin de tabi. Lastik tavsiyeniz varsa onu da yazarsanız çok makbule geçer. 

Açıkcası arkalara 45 basmak beni biraz irkiltti tabi siz daha iyi bilirsiniz. Bulunduğum yerde yollar çok iyi değil genel olarak ama yine de 45 diyosanız basarım

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Leanback
5 dakika önce, Melikşah :

Cevabınız için çok teşekkür ederim. Evet lastikler eskidi, önümüzde düğün var onu atlatınca komple bir yenilemeye gidicem. Amortisörler de değiştirmeyi düşünüyorum. Expertizde normal çıktı ama araç 125 bin de tabi. Lastik tavsiyeniz varsa onu da yazarsanız çok makbule geçer. 

Açıkcası arkalara 45 basmak beni biraz irkiltti tabi siz daha iyi bilirsiniz. Bulunduğum yerde yollar çok iyi değil genel olarak ama yine de 45 diyosanız basarım

45 basacak durum genelde nadir olur, 5 yolcu, tam yüklü bagaj, uzun yol durumunda gerekebilir ancak. Bunun dışında ön 35-arka 33 basınca devam edip düzenli kontrol etmeniz çoğunlukla yeterli olur.

Lastik için bu ölçüde onlarca opsiyon var, her ihtiyaca zevke göre. Herkesin beklentisi farklı, beklentiye göre bir tavsiye verilebilir. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Melikşah

Geçen gün yaşandı o olay. 5 yetişkin oturduk, bagajı fulleyip pikniğe gidicektik. Lastikler ön 35 arka 33 dü. Düz yolda bile çok sarsdı araba arkada oturanların midesi bulandı falan. Dikkat etmeye çalışırım bundan sonra

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Leanback
3 dakika önce, Melikşah :

Geçen gün yaşandı o olay. 5 yetişkin oturduk, bagajı fulleyip pikniğe gidicektik. Lastikler ön 35 arka 33 dü. Düz yolda bile çok sarsdı araba arkada oturanların midesi bulandı falan. Dikkat etmeye çalışırım bundan sonra

Bunu düşük basınç yüzünden değil, sert süspansiyon sebebiyle yapıyor araç. Özellikle bu kasa Mazda 3'ler biraz rahatsız edici serttir. Bir diğer olası sebep de eskiyen arka amortisörler. 

Lastik basıncını arttırırsanız daha da sertleşir mi bilmem ama süspansiyon çalışma sesi artacaktır. Tam yükte basıncın arttırılma sebebi yanakları darbelerden korumak içindir. Eğer düşük basınçta iken keskin bir çukura girerseniz lastik patlayabilir veya viralarda yanak lastiğin altına katlanır, yanak hasarları başlar. Yüksek basınç sayesinde lastik yük altında diri tutulur.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Melikşah

Evet doğru söylüyosunuz. Ben İnternette "Lastikler, araçların 2. süspansiyon görevini de görür" diye bir bilgi okuduğum için lastiğin üstüne biraz fazla düştüm. Zaten basıncını da yanlış ayarlıyormuşum. O zaman ben en kısa zamanda süspansiyonları tamir ettireyim veya olmazsa değişimini yaptırayım bir kaç aya. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
AKayhan

Lastik basinçlarini lastikler soguk iken kontrol etmelisiniz.  Soguk lastik tanimi da sudur: ya araç saatlerdir hiç yol yapmamis olacak, ya da en fazla 1 km yol yapmis olacak.  Sicak lastiklerde basinç ölçerseniz sizi biraz yaniltir.  Bu nedenle pilli dijital lastik basinçölçerler var, onlardan bir adet alabilirsiniz.  Internetteki sitelerde var.  Sürekli kullanirsiniz.

Yukarida da belirtildigi gibi siz lastik basinç degerlerini en fazla 3 kisi olarak belirtilen degerlere ayarlayin.  Full Load dedigi 5 kisi ve dolu bagaj degerleridir, o da pek nadiren gerçeklesir.  Onu da gerçeklestigi zaman düsünürsünüz.

Lastik alacaginiz zaman da orijinal ölçülerde alin, ölçü degistirmeyin.  Alabileceginiz en iyi lastikleri almaya çalisin.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
ozgur35

Ön 34 arka 33 basıom. Ama 3 kısı bagaj yuklu olunca 35 34 yapıom

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
bsokollu

Standart olarak ön ve arkaları aynı basınç değerinde (34 psi ayarında) tutmaya çalışıyorum. Arka lastik basıncını normalde önden düşük tutmamız tam olarak ne için acaba?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
AKayhan
48 dakika önce, bsokollu :

Standart olarak ön ve arkaları aynı basınç değerinde (34 psi ayarında) tutmaya çalışıyorum. Arka lastik basıncını normalde önden düşük tutmamız tam olarak ne için acaba?

Ön ve arka arasindaki fark normalde çok azdir.  Yukarida verilen fotografta ön 35 arka 33 psi görünüyor.  Önün birazcik fazla olmasinin muhtemel nedeni ön tekerlekler direksiyon görevine sahip olduklarindan daha iyi bir yol izleme (buna "tracking" derler) yapmasi içindir; arkalarin birazcik düsük basinç olmasinin muhtemel nedeni de konfor için olabilir.

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Lupara

Goodyear efg performans lastik aldım.

Önler 35, arkalar 33 bardı. Araba tangur tungur oldu.Süspansiyon sesleri gelmeye başladı. Ön ve arkaları 30 yaptım. Biraz arabaya benzedi.

Tecrübe sonucu uzun yolda 34 iyi ama ş.içi bozuk yollarda 34 fazla diye düşünüyorum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Renegade

Sıfır asvaltta 35-33 iyi olabilir ve sürüş esnasında içindeki havada ısınınca 37-35 kadar basınç yükselir. Kasisli pütürlü bozuk şehir içi yollarda bu değer yüksek gelir. Ben uzun yola çıkmadığım zaman lastik basıncım 33-32 dir ve gayette memnunum. Zaten sürekli 1 veya 2 kişi oluyor araçta.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
ozgur35
4 saat önce, bsokollu :

Standart olarak ön ve arkaları aynı basınç değerinde (34 psi ayarında) tutmaya çalışıyorum. Arka lastik basıncını normalde önden düşük tutmamız tam olarak ne için acaba?

Motor önde oldugu ıcın ön taraf daha agır ondan

Mesela Bmwlerde agırlık dagılımı 50-50 âküyü bagaja koymuslar :D

Mazda mx5de de 50-50

Çogu önden çeker aracta 60-40

 

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Leanback
4 saat önce, bsokollu :

Standart olarak ön ve arkaları aynı basınç değerinde (34 psi ayarında) tutmaya çalışıyorum. Arka lastik basıncını normalde önden düşük tutmamız tam olarak ne için acaba?

Otomobilin ön arka ağırlık dağılımı tipik bir önden çekişli model olarak 61-39 seviyesinde (benzinli Mazda 3 için böyleydi sanırım). Yani ağırlığın çoğu ön aksa biniyor, bu yüzden ön tekerlek basınçlarınız daha yüksek olmalı.

Bazı benzinli BMW'lerde örneğin ağırlık dağılımı 50:50'dir, bu yüzden ön-arka tekerleklere aynı basıncı tavsiye ederler, hatta arkaya biraz daha bile fazla önerilebiliyor lastik ölçülerine göre.

3 saat önce, Lupara :

Goodyear efg performans lastik aldım.

Önler 35, arkalar 33 bardı. Araba tangur tungur oldu.Süspansiyon sesleri gelmeye başladı. Ön ve arkaları 30 yaptım. Biraz arabaya benzedi.

Tecrübe sonucu uzun yolda 34 iyi ama ş.içi bozuk yollarda 34 fazla diye düşünüyorum.

Aracınızda amortisör takozlarında, burçlarda, aks kafalarında vs bir problem olabilir, alt takımı bir kontrol ettirim derim. Büyük ihtimalle de eski lastiklerinizi çok düşük basınçla kullanmaya alışmıştınız, o gevşek yumuşak his gidip doğru basınçla araba dirileşip kısa darbeler gözükmeye başlayınca sürüş konfor problemleri ayyuka çıkmıştır diye düşünüyorum. Çünkü efficient grip lastikler ciddi çok yumuşaktır, sizin aracınızın normal sürüşü 35-33 basınçla giderken ki hali zaten.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×
×
  • Yeni Oluştur...