Jump to content
tansu87

Rotary Motor Geri Dönüyor

Tavsiye Edilen Mesajlar

tansu87

Mazda'nın efsanevi rotary motorunun hayranları yıllardır ünitenin geri dönüşünü bekliyor. Daha da sertleşen emisyon standartları ve artan benzin fiyatları, rotary motorların tamamen ortadan kalkacağına işaret etmeye başlamıştı.

 

Fakat size harika haberlerimiz var. Artık bir söylenti olmaktan çıkan "geri dönüş" iddiaları bu sefer firmanın kendisinden geliyor. Mazda'nın rotary motoru üzerinde çalıştığını itiraf eden kişi ise güç ünitesi tasarımlarının başındaki Ichiro Hirose.

Cenevre Otomobil Fuarı'nda Avustralyalı dostlarımız Drive'a konuşan Hirose, Mazda'nın rotary motoru üzerinde gelişme sağladığını ifade etti. Hirose, aslında menzil uzatıcı olarak kullanılacak motorun yeni gelişmeler sayesinde çok daha önemli bir ünite olduğunu iddia etti.

Yeni motorun oldukça verimli olduğunu belirten yönetici, bu söylemini "Dünya'daki her pazarda satılabilir" iddiaları ile tamamladı. Hirose, henüz geliştirme aşamasında olan motorun şimdiden dünyadaki tüm emisyon kurallarına uyacağından emin.

Hirose ünitenin Toyota Prius'un sistemine benzeyeceğini belirtti. Prius'un hibrit kurulumu sadece elektrik üretmekle kalmıyor, gerektiğinde tekerleklere de güç iletebiliyor. XEV adı verilen bu teknolojiyi kullanmayı amaçlayan Mazda, elektrikli motoru bir rotary motoru ile tamamlamak istiyor.

motor1.com’dan alıntı. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mehmet Özdemir

hep hybrid motorlu araçlarda menzil artırıcı olarak kullanılacağı yazılıyordu. RX-8 gibi bir araca günümüz dünyasında bir ihtiyaç var mı onu da hesaba katıyorlardır herhalde. Diğer firmaların bu segment için ürettikleri arabalar pek rağbet görmüyor artık diye biliyorum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
tansu87
1 saat önce, Mehmet Özdemir :

hep hybrid motorlu araçlarda menzil artırıcı olarak kullanılacağı yazılıyordu. RX-8 gibi bir araca günümüz dünyasında bir ihtiyaç var mı onu da hesaba katıyorlardır herhalde. Diğer firmaların bu segment için ürettikleri arabalar pek rağbet görmüyor artık diye biliyorum.

90 ve 2000’li yıllar otomobilden zevk almak için altın yıllardı. Katı kurallar, maddi kaygılar, insanların değişik segmentlere yönelmesi bazı şeyleri öldürüyor maalesef. Daha robotik hayata geçiyoruz. Ruh öldü. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Leanback

Bu haber aslında çok daha önce onaylandı ama motorun kullanılma mahiyeti ortaya çıkınca insanlar ilgisini kaybetmişti. Jeneratör olarak kullanıldıktan sonra rotary veya normal içten yanmalı kullanmışsın pek farketmiyor, doğrudan sürücüye bağlı değil nasılsa. Yeni haberdeki gibi tekerleklere de bağlı olursa ve dişli setli bir şanzımanla kombine edilirse iş değişebilir, gazlarken rotary zevki, sakin giderken elektrik verimliliği, kulağa süper geliyor. 

Bu tip gelecek iddialarının arkasının gelip gelmeyeceği Skyactiv-x motor yola çıkınca göstereceği başarıdan anlaşılacak. Çok tantana yapıldı, yer yerinden oynadı, bakalım laboratuvarda vaadedilen devrim yolda da gerçekleşecek mi.

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×
×
  • Yeni Oluştur...