Jump to content

Renault 19 Europa


tansu87

Tavsiye Edilen Mesajlar

Önceki nesil araçlarin ortalama yakit ekonomisi ile simdiki nesil araçlarin ortalama yakit ekonomisi arasinda bence ciddi farklar bulunur.  Teknoloji insanlarin yasamlarini kolaylastirdigi gibi (acaba?) otomobil motorlarini da daha verimli hale getiriyor.  Bunu her sene anlayamazsiniz belki ama bir on senelik periyodda anlarsiniz.  Yukaridaki aracin model senesini bilmiyorum ama en az bir on sene öncesine ait oldugu kesin.  Örnegin, hybrid teknoloji otomobillerin yakit verimligini ciddi olarak artirmistir.  Ben burada sarj edilmeyen (yani kendi kendini sarj eden) motorlardan söz ediyorum.  Bunun yaninda marjinal yarar saglayan stop-and-start sistemleri gibi verim artirici sistemler de var.

Ben model senesi nedeniyle yukaridaki aracin günümüz araçlarindan daha verimli olabilecegine inanmiyorum.  Rakamlara gelince, bunlarin hangi standardlara veya spesifikasyonlara göre belirlendigini yazmamislar.  O nedenle, rakamlarla ilgili bir yorum yapamiyorum.

ABD'de CAFE (Corporate Average Fuel Economy) denilen bir terim vardir.  Devlet otomobil firmalarinin ortalamada saglamasi gereken yakit ekonomisi degerlerini belirler ve otomobil firmalari bu CAFE rakamini hedef olarak alirlar.  Tabii bu CAFE rakami belirli periyodlarda devlet tarafindan güncellenir, yani teknolojinin ilerlemesi nedeniyle daha ekonomik otomobiller üretilmesi hedeflenir.  CAFE bir otomobil markasinin ürettigi tüm modellerin bir ortalamasidir.  ABD'de yakit ekonomisini belirleyen deger MPG (Miles Per Gallon) olarak ifade edilir, yani bir galon yakitla gidilen mil hesabidir.  MPG arttikça yakit ekonomisi artar.  Bizdeki litre/100km hesabinin tersi yani.  Bildigim kadariyla Türkiye'de henüz yakit ekonomisi degerlerini devlet belirlemiyor ama bizdeki araçlar zaten hep 4 silindirli ve oldukça ekonomik araçlardir.  ABD'deki gibi 6 veya 8 silindirli araç bizde pek bulunmaz (daha dogrusu bu tür araçlari kullanmak sadece devletin tekelindedir, ne de olsa onlarin tanklarini da devlet dolduruyor).  Eee, bu benzin fiyatlarinda bulunmamasi son derece normaldir.  Burada vurgulamak istedigim nokta, ABD'de bu CAFE degeri seneler içinde daha yüksek MPG verecek sekilde güncellenir ve otomobil sirketlerine bildirilir.

 

  • Beğen 1
Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş

almanya'dayken bunun türkiye'ye gelmeyen 1.9 dizeli vardı bizde. bir kere de kendisiyle türkiye'ye gelmiştim. dönüşte de motoru yakmıştım. az kahrımı çekmedi. way be

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş
3 dakika önce, Katil Balina :

almanya'dayken bunun türkiye'ye gelmeyen 1.9 dizeli vardı bizde. bir kere de kendisiyle türkiye'ye gelmiştim. dönüşte de motoru yakmıştım. az kahrımı çekmedi. way be

o 1.9 dizel türkiye'de var hocam. ama 1.4 ve 1.6'sı bir zamanlar türkiye dedirten araçlardır :)

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş
Bir saat önce, tansu87 :

o 1.9 dizel türkiye'de var hocam. ama 1.4 ve 1.6'sı bir zamanlar türkiye dedirten araçlardır :)

ben yok diye biliyordum. bu broşürde de  görmedim ama sonradan getirmişlerdir. 

yalnız artık bu kadar detay vermiyorlar sanırım araba tanıtımlarında. 0-400 metre 0-1000 metre falan. 

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş
6 dakika önce, Katil Balina :

ben yok diye biliyordum. bu broşürde de  görmedim ama sonradan getirmişlerdir. 

yalnız artık bu kadar detay vermiyorlar sanırım araba tanıtımlarında. 0-400 metre 0-1000 metre falan. 

Aerodinamik var yaa. O bilgiyi biz ancak araç incelemelerinde verirlerse duyuyoryz yani. 

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş
×
×
  • Yeni Oluştur...