Jump to content
rmzns

1. Nesil Mazda 3 Rektifiye ve Devam Eden Sorunlar

Tavsiye Edilen Mesajlar

rmzns

Merhabalar. 

Aracım, 2005, manuel vites ve LPG'li. 226 bin km'deyken tekleme, titreme, stop etme vb. sorunlardan ötürü Ankara'da herkesçe önerilen bir servise götürdüm aracımı. Klasik subap sorunu olduğu söylendi, zaten niyetim subapları yaptırmaktı, tamam dedim. Sonraki gün, diğer kısımlarda da aşınma olduğu ve komple motor yapılmasının daha sağlıklı olacağı söylendi. Aracımda yağ yakma da olduğundan istemeyerek de olsa ona da tamam dedim. 2 gün sonra aracımı teslim aldım. ilk 1000 km benzinde kullandım aracı. Bu sürede çok da fazla sorun yaşadığım söylenemez. Çok nadir devirde dalgalanma ve titreme oldu. Bu titremeye ustanın yorumu soğutma fanının çalışması şeklinde oldu. Ancak ben öyle olduğunu kesinlikle düşünmüyorum. Ortam gerildiğinden fazla üstelemedim.

1000 km geçtikten ve yağ değişimi yapıldıktan sonra sadece LPG'de tekleme çekiş düşüklüğü vs. olduğundan AFR ayarı yaptırdım yine herkesçe tavsiye edilen Akif TEZEL ustaya. Ayar sırasında Akif usta araçta fakir karışım olduğunu ve manifoldda hava kaçağı olabileceğini söyledi. Manifolda bir sıvı sıkarak kontrol etti ama görünen bir kaçak olmadığını söyledi. Sağolsun ilgili ve bilgili bir arkadaştı. Ayrıca ayardan sonra aracın çekişi ile alakalı hiçbir sıkıntım kalmadı.

Şu anki aşamada aracımda rolantide özellikle LPG'de titremeler mevcut. Benzinde de az olmak kaydı ile titreme var. Dalgalanma devam ediyor her iki yakıtta da. Ayrıca gaza basıp ayağımı gazdan çektiğimde devir 300'lere düşüp normal seviyesine çıkıyor ve hatta bazen stop ediyor. Devirde dalgalanmalar da oluyor ara sıra. Yine başka bi sorun, yolda giderken ayağımı gazdan çektiğimde araç kendi kendine silkeleme yapıyor. Aynı şekilde düşük devirde gaz verdiğimde de aynı silkelemeyi yapıyor. Sanki rolantide yaşanan devir dalgalanmasının viteste de yaşandığı hissini veriyor. Devir düşüp yükseliyor o sırada araç silkeleniyor.  Bu özellikle yoğun trafikte dur-kalklarda çok sorun yaşatıyor bana.

Bu sorunlar neden olur acaba arkadaşlar, abiler. Bu kadar para bayıldıktan sonra yine aynı sorunları yaşamam araçtan soğumama neden oldu. 

LPG montajından ötürü manifoldda hava kaçağı oluşuyorsa LPG'ci mi bakar bu soruna yoksa motor ustası mı? Bu sorunlar fakir karışımdan (hava kaçağından) ötürü oluşur mu?

Bilgilerinize talibim. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
tansu87

Başka bir yere götürmediniz mi? Ankara’da mazda’dan anlayan 2-3 meşhur yer var. Siz de biliyorsunuzdur. Buradan ne desek boş aslında. Hava kaçırma olayı olası ama akif tezel de bulamamış. Maf sensöründen başlayıp supaplara kadar bakılmalı. Belki supaplar düzgün yapılmadı kaçırıyor. Ya da manifoldu takarken zarar mı verildi? Montajda bir şey mi atlandı acaba? 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Lupara

Gecmis olsun. Bence daha fazla para harcamadan bir yetkili servise gosterin.  

Yetkili serviste yaptirmasaniz bile olcumler yaparlar ve teshis koyarlar en azindan. 

Ondan sonra araci, ya motor yaptirdiginiz yere yada istanbula Adem ustaya goturun  

Ayrica subap yaptirdiginiz  Ankardaki servisi de merak ettim. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
rmzns
26 dakika önce, tansu87 :

Başka bir yere götürmediniz mi? Ankara’da mazda’dan anlayan 2-3 meşhur yer var. Siz de biliyorsunuzdur. Buradan ne desek boş aslında. Hava kaçırma olayı olası ama akif tezel de bulamamış. Maf sensöründen başlayıp supaplara kadar bakılmalı. Belki supaplar düzgün yapılmadı kaçırıyor. Ya da manifoldu takarken zarar mı verildi? Montajda bir şey mi atlandı acaba? 

Başka bi yere götürmedim. O meşhur yerlerden birisine götürdüm ben de. Her hafta komple motor kesin yapıyorlar Aracı bırakmadan önce benzinde tekleme de çok fazlaydı, şu an çok azaldı. Bazen hissedilmiyor bile. Bu üstte yazdığım sorunlar öncesinde de vardı, aracı bırakırken hepsini anlattım tek tek, hepsinin düzeleceğini söyledi doğal olarak. Manifolda zarar verildiğini düşünmüyorum. Yaptıkları işin düzgün olmamasından ziyade eksik bir şeyler yapıldığını düşünüyorum manifoldun kontrol edilmemiş olması gibi. 

 

35 dakika önce, Lupara :

Gecmis olsun. Bence daha fazla para harcamadan bir yetkili servise gosterin.  

 Yetkili serviste yaptirmasaniz bile olcumler yaparlar ve teshis koyarlar en azindan. 

Ondan sonra araci, ya motor yaptirdiginiz yere yada istanbula Adem ustaya goturun  

Ayrica subap yaptirdiginiz  Ankardaki servisi de merak ettim. 

Sağolun. isim vermek istemiyorum ama ilk akla gelen özel servis diyebilirim. :) Daha fazla para harcayacak durum kalmadı zaten, baskı balata ile birlikte 8 bin lirayı geçti yaptığım toplam masraf. Buradan muhtemel sorunları netleştirebilirsem aynı servise gidip bir şeyler bilerek konuşacağım. Bilgi sahibi olmadan gittiğinde benzinde sorun görünmüyor, LPG'den olabilir diyip sallayacaklar muhtemelen.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mutlu Tekir

Çok geçmiş olsun. Maalesef benim de poryaları çin malı ile değiştirip 30bin km. olmadan tekrardan poryanın bozulmasına neden olmuşlardı. Maalesef her usta iyi olmuyor. Olsa da parçacısı, rektefiyecisi sıkıntılı oluyor. O nedenle Adem ustayı bulasıya kadar kaç ustadan kazıklandım bilemem, bundan sonra da başka yere gitmem. 

Sizin konunuza gelirsek, motorda sıkıntı olup olmadığını kompresyon testi ile teyit edebilirsiniz. Ben şahsen buradan sıkıntı çıkacağını sanmıyorum. Araç rektefiye öncesine göre hızlanmasının çok iyi olması lazım. Değilse sente ayarı hatalı olabilir. Rektefiyeci supap ayarını düzgün yapamamış olabilir.

Silkeleme sorunları aklıma yakıt ve ateşleme problemlerini de getiriyor. Malum aracın km. yüksek, bobinler, bujiler, ve yakıt pompası, yakıt filtresi detaylıca kontrol edilmeli. Eğer binmeye devam edecekseniz direk değiştirmeniz yerinde olur.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Lupara

@rmzns

Bobin ve buji kabloları orjinal mi?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Gkhn.unl

o meşhur yer benim de aracıma 121 bin km de komple motor yaptı. her bakımda subap arızası olduğunu söyledi ama arabamda devir dalgalanması yoktu, titreme yoktu, çekiş sorunu yoktu, ne yazık arabanın subapları orada açtırdık daha sonraki gün motorun bitik olduğunu söyledi. sonuç olarak arabam hala aynı önceki hali ile şimdiki hali arasında bir fark yok. zaten şimdi daha iyi anlıyorum tek bildikleri motor açıp yapmak yada yapamamak. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
doganayomer

Üstadlar isim vermek istemiyorsunuz saygı duyuyorum ama bizde gidersek başımıza bir şey gelmesin bari özelden yazar mısınız? 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
dr_azoom

geçmiş olsun

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Lupara
5 saat önce, doganayomer :

Üstadlar isim vermek istemiyorsunuz saygı duyuyorum ama bizde gidersek başımıza bir şey gelmesin bari özelden yazar mısınız? 

Adamlarin bin tane basarili isi vardir, bir tane kotu isle kotu reklamlarinin olmasi biraz haksizlik olur. 

Biliyorsunuz bizim toplum toptancidir. Ya iyi ya kotu. Ortasi yok. 

O yuzden ben de merak etmistim ama isim vermemesi yerinde olur. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
quiteguide
6 saat önce, Gkhn.unl :

o meşhur yer benim de aracıma 121 bin km de komple motor yaptı. her bakımda subap arızası olduğunu söyledi ama arabamda devir dalgalanması yoktu, titreme yoktu, çekiş sorunu yoktu, ne yazık arabanın subapları orada açtırdık daha sonraki gün motorun bitik olduğunu söyledi. sonuç olarak arabam hala aynı önceki hali ile şimdiki hali arasında bir fark yok. zaten şimdi daha iyi anlıyorum tek bildikleri motor açıp yapmak yada yapamamak. 

Bu olay, 121 k doch motor için olamaz, olmamalı dedirten bir tecrübe.

Yine de, her zaman sebep sonuç ilişkisi kurmayı tercih ederim. 

Servise göre motorun komple revizyon istediğini gösteren ibareler & göstergeler nelerdi?

Araçtan bu kadar eminken, bu durumu neden kabul ettiniz?

Titreme yok, çekiş sorunu yok, buna rağmen neden subap degisim gereği duydunuz?

Şimdi 121 k, 100-105 HP, atmosferik doch motor aracımız var.

Periyodik bakımları zamanında yapılmış, doğru viskozite yağ kullanılmış, soğutma sistemi sorunsuz çalışıyor, conta yakmamış, hararet yapmamış (varsa LPG sistemi sorunsuz montaj edilmiş, çalışıyor) 

Diyebilir miyiz?

Abalıya vurmadan önce, bu soruların cevabını bilmek gerek.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
rmzns
15.05.2019 at 18:10, Mutlu Tekir :

Çok geçmiş olsun. Maalesef benim de poryaları çin malı ile değiştirip 30bin km. olmadan tekrardan poryanın bozulmasına neden olmuşlardı. Maalesef her usta iyi olmuyor. Olsa da parçacısı, rektefiyecisi sıkıntılı oluyor. O nedenle Adem ustayı bulasıya kadar kaç ustadan kazıklandım bilemem, bundan sonra da başka yere gitmem. 

Sizin konunuza gelirsek, motorda sıkıntı olup olmadığını kompresyon testi ile teyit edebilirsiniz. Ben şahsen buradan sıkıntı çıkacağını sanmıyorum. Araç rektefiye öncesine göre hızlanmasının çok iyi olması lazım. Değilse sente ayarı hatalı olabilir. Rektefiyeci supap ayarını düzgün yapamamış olabilir.

Silkeleme sorunları aklıma yakıt ve ateşleme problemlerini de getiriyor. Malum aracın km. yüksek, bobinler, bujiler, ve yakıt pompası, yakıt filtresi detaylıca kontrol edilmeli. Eğer binmeye devam edecekseniz direk değiştirmeniz yerinde olur.

Teşekkürler size de geçmiş olsun. İyi ve halden anlayan bir usta bulmak çok zor. 

Aracımda rektifiye öncesinde çekiş düşüklüğü olduğunu hiç hissetmedim. Bahsettiğim sorunlar dışında çok memnundum.  

 

15.05.2019 at 19:17, Lupara :

@rmzns

Bobin ve buji kabloları orjinal mi?

Bobinlerden de olabilir, yan sanayi olarak kendim alıp takmıştım. Ama usta bobinlerde sorun olmadığını söyledi. Buji kablosu yok zaten bizim araçlarda. :)

8 saat önce, Gkhn.unl :

o meşhur yer benim de aracıma 121 bin km de komple motor yaptı. her bakımda subap arızası olduğunu söyledi ama arabamda devir dalgalanması yoktu, titreme yoktu, çekiş sorunu yoktu, ne yazık arabanın subapları orada açtırdık daha sonraki gün motorun bitik olduğunu söyledi. sonuç olarak arabam hala aynı önceki hali ile şimdiki hali arasında bir fark yok. zaten şimdi daha iyi anlıyorum tek bildikleri motor açıp yapmak yada yapamamak. 

Sizin durum daha vahim olmuş, geçmiş olsun size de. Benim en azından yağ yakmaya kadar belirtiler vardı. 

Oraya ne zaman gitsem zaten ya komple motor ya da subap yapılan Mazda oluyor. Bu da ilginç bi durum. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Lupara

@rmzns

Benim tecrübeme göre ateşleme ilgili bir sorun yaşamamak için, ateşleme elemanları orjinal olmalı.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
rmzns

@Lupara

Haklısınız hocam orijinallerin bozuk olup olmadığından tam emin değildim. Birini değiştirdiğimde araçta düzelme hissedince 3 tane daha alıp hepsini değiştirmiştim. Orijinalleri bi takıp deneyeceğim ilk fırsatta.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×
×
  • Yeni Oluştur...