Jump to content
ugurkaygisiz

3. Nesil Mazda 3 Akü Zayıflamasından Sonra Şanzımandan Gelen Ses

Tavsiye Edilen Mesajlar

ugurkaygisiz

Merhaba arkadaşlar, aracım mazda 3 3. nesil 2014 model aracın lambalarını açık unuttuk akü oturdu. sonrasında takviye verdik. aracı sürmeye başladığımızda şanzımandan takırtı gelmeye başladı. öncesinde herhangi bir sıkıntı yoktu. böyle bir sorun yaşayın arkadaş var mı?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
quiteguide

Solenoidlerden geliyordur.

Sağlıklı çalışmaları & vites geçişleri için akünün optimum değerde olup, sorunsuz çalışması çok önemli. 

Akü tam şarj olunca (vadesini doldurmadıysa) yada akuyu yenileyince sorun olmayacaktır.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Leanback

Bende arabayı 2 haftadan fazla yatırdım ilk defa. Geçen kullandım, 2'den 1'e düşüşlerde hafif vuruntu hissettim gibi geldi. Bana öyle mi derken tekrar yavaşladım ve küt, baya kötü vurdu şanzıman. 3-4 dakika bu böyle devam etti, sadece 2'den 1'e düşüşte vuruntu, akü uyarısı da görmediğimden gitti herhalde şanzıman derken yavaş yavaş geçti ve şuan tamamen normal. Daha önce de bir iki kere benzer birşey oldu, çok büyük ihtimalle voltaj değerlerine falan çok hassas selenoidleri var, ufak bir dalgalanmada bile bozuluyor geçiş kalitesi.

Genel olarak da biraz hassas gibi geliyor bana bu şanzıman açıkcası. Aynısını 308'in 6 ileri otomatiğinde de hissettim.  

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
ugurkaygisiz

aküyü şarj yaptık. Bilgisayara bağladık hiç bir arıza görünmez. ama şu anda ses azaldı. anlayan birinide bulamadık. bilen kişilerde şanzıman diyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Katil Balina

benim akü afedersiniz tam cortlayıp yolda bıraktıktan sonra değiştim. şanzımanla ilgili hiç sorun yaşamadım. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
quiteguide

Bilgisayara normal obd pidlerini destekleyen bir programla baglandiysa birşey gorulmez. Tcm (transmission control module) destekleyen bir programla ve bütün parametreleri destekleyen bir obd cihazı ile bağlanmak gerekli.

Resimdeki gibi.

Bir de solenoid kaynaklı arıza kodu, sadece ve sadece solenoid belirli direnç aralıklarında çalışmıyorsa beyine iletilir.

Sizin durum ile ilgili dusuncemi ilk mesajda belirttim, arıza kodu zaten beklemiyordum.

Akünün, araç rölanti de ve yükte iken değerlerini takip edin (normal obd cihazları destekler) akü olmediyse tek seferde tüm elektronik tertibat kapalı 50-60 km yol yapın, iyice dolacaktır. Sesten eser kalmayacaktır. Bu ses de büyük ihtimal tork konvertörünü kilitleyip açan solenoid kaynaklı oluşuyordur.

Mümkünse bir de video alalım.

Screenshot_2019-05-30-16-19-13-479_com.miui.gallery.jpg

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
ugurkaygisiz

Arkadaşlar tekrar merhaba, maalesef arıza şanzımandan çıktı. şanzımanı değiştirdik.

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Leanback
2 saat önce, ugurkaygisiz :

Arkadaşlar tekrar merhaba, maalesef arıza şanzımandan çıktı. şanzımanı değiştirdik.

 

Geçmiş olsun, model yılınız 2014 gözüküyor. Ücreti mukabilinde mi değişti, iyi niyet vb kapsama alındı mı?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
quiteguide

Hmm, garantisiz M3 almamak için bir tranny sorunu daha.

Sorunun kaynağı ile ilgili bilgilendirme yapıldı mı?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
ugurkaygisiz
34 dakika önce, Leanback :

Geçmiş olsun, model yılınız 2014 gözüküyor. Ücreti mukabilinde mi değişti, iyi niyet vb kapsama alındı mı?

teşekkür ederim. kıbrısta maalesef yetkili servis yok. servisi aldığımız galeriler yapıyor. şanzıman garantiside 1 yıl. ücretli değişti maalesef.  2. el işçilik dahil 4.500 tl değişimi yapıldı.

32 dakika önce, quiteguide :

Hmm, garantisiz M3 almamak için bir tranny sorunu daha.

Sorunun kaynağı ile ilgili bilgilendirme yapıldı mı?

maalesef üzde.  1. vitesten 2. vitese geçişlerde sıkıntı vardı. dişlilerde sorun olduğunu söylediler. tamirini önermediler. dişlerin oturduğu yerlerdede genelde yıpranma olduğu için yeni takıldı.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
tansu87

Aküden dolayı bozulan şanzıman mı demeliyiz şimdi. Çok mantıklı gelmedi bana. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
ugurkaygisiz

akü boşalmasıyla şanzımanın bozulması denk mi geldi bilemedim. ama öncesinde hiç bir şey olmayıp akü bitince bunun olması düşündürücü.

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
onurcantatar
29.05.2019 at 10:50, ugurkaygisiz :

Merhaba arkadaşlar, aracım mazda 3 3. nesil 2014 model aracın lambalarını açık unuttuk akü oturdu. sonrasında takviye verdik. aracı sürmeye başladığımızda şanzımandan takırtı gelmeye başladı. öncesinde herhangi bir sıkıntı yoktu. böyle bir sorun yaşayın arkadaş var mı?

 

Uğur selamlar abi,

Bu kıbrıs'ta şanzımandan çektiğimiz kadar başka hiç bir şeyden çekmedik sanırım..

Şanzımanı değiştirdikten sonra herhangi bir sorun yaşadınız mı?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
tansu87

4500 şanzıman değişimi için çok makul bir rakam değil mi? Daga fazla olması gerekmez mi?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Arabalar

Halen orijinal aküyü kullanıyorum ve  herhangi bir problem yok. Fakat yazılanları okuduktan sonra aniden akünün zayıflayabileceği ve benzer sıkıntılara sebep olabileceği ihtimali beni rahatsız etti açıkçası. Sormak istediğim ise ; yeni akü alıp eskisi ile değiştirme esnasında,  kutup başı bağlantılarını söker sökmez start-stop sistemi yeniden set edilmesi gerekli hale gelir mi yoksa değişimin kısa sürede tamamlanması durumunda ( kısa süre derken bir kaç dakika ) start-stop özelliğini yeniden set etme gereksinimi olmaz mı ?

Teşekkürler.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
ediz07
18.11.2019 at 15:58, Arabalar :

Halen orijinal aküyü kullanıyorum ve  herhangi bir problem yok. Fakat yazılanları okuduktan sonra aniden akünün zayıflayabileceği ve benzer sıkıntılara sebep olabileceği ihtimali beni rahatsız etti açıkçası. Sormak istediğim ise ; yeni akü alıp eskisi ile değiştirme esnasında,  kutup başı bağlantılarını söker sökmez start-stop sistemi yeniden set edilmesi gerekli hale gelir mi yoksa değişimin kısa sürede tamamlanması durumunda ( kısa süre derken bir kaç dakika ) start-stop özelliğini yeniden set etme gereksinimi olmaz mı ?

Teşekkürler.

ben akümü değiştirirken baya süre aküsüz durdu araba ve i-stop aktifleme işlemi istemedi ve sorun olmadı. Şunu tavsiye edebilirim değiştirmeden önce arabayı çalıştırın biraz çalışsın bu i-stop devreye sokan kapasitor dolsun iyice sonrasında arabayı kapatıp akünüzü hızlıca değiştirin. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Tarahumara

Ben de geçenlerde direksiyonu sökmek için akü kutup başını söktüm. 3-4 saat sonra tekrar taktım bir sorun olmadı. i-stop u  da resetlemek zorunda kalmadım. Kafasına göre resetleme istiyor sanıyorum. Aracı ilk aldığım ayda serviste aküsü değişmişti. O zaman i-stop çalılşmadı ve resetleme işlemi yaptıktan sonra devreye girmişti. Forumda var resetleme işlemi prosedürleri ihtiyaç duyan olursa.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Renegade

oto elektirikciler akü değiştirirken yedek akü bağlayıp, enerjiyi kesmeden akü değiştiriyorlar. problem yok, benim akü bu şekilde değişti. servisler bunu yapmıyormu?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Katil Balina
6 dakika önce, Renegade :

oto elektirikciler akü değiştirirken yedek akü bağlayıp, enerjiyi kesmeden akü değiştiriyorlar. problem yok, benim akü bu şekilde değişti. servisler bunu yapmıyormu?

yapıyor. benim akü de serviste değişti o sekilde yaptılar. bir sorun yaşamadım. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×
×
  • Yeni Oluştur...