Jump to content
Ducks

Mazda 3 sedan 2018

Tavsiye Edilen Mesajlar

Ducks

Arkadaşlar merhaba. Bugün mazda 3 sedan power donanım 2018 model aracın test sürüşünü yaptım. 

 

Fiyat da 135 bin son dediler benzinli power donanımlı. Fiyat nasıl?

 

ama asıl sorum 3-5 bin lira ucuz pahalı olması değil, az çok yakması da değil. 

Performansı. Benzinli test aracı olmadığı için dizel kullandım. Dip gaz da yaptım bir sorun yok bana yeterli geldi. 

 

Sorum ise; dizel ile benzinli arasında performansı hangisi daha iyidir. Dizeldeki tork 270 iken benzinlide tork 150.

ama benzinlinin de beygir 120. Dizelin ise 105. Performans olarak hangisi daha iyidir?

mesela araçta 5 kişi var ve bagaj full klimada açık. Otobanda veya her hangi dik rampda beni üzer mi?

benzinlide araç otobandaki bir rampada 130-140 ile gitmek için devirler 4000-5000 let bulup bangır bangır bağırırsa ben bu aracı almaktan vazgeçicem. Dizel için de geçerli. Aracın her yönünü beğendim. Yakıt, fiyat veya farklı marka önerisi vs konularına girmeden. Sadece bu iki motorun uzun yolda rampada performansı hakkında bilgi bekliyorum. Kullanablar da lütfen bilgilendirsin

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mutlu Tekir

Benzinlinin performansı düşük atmosferik motor. Güç ve tork için yüksek devir gerekiyor. Ama 4 kişi 3000 devirde rahat yokuşları çıkabiliyor. 

Fakat yine de Tavsiyem dizel almanız yönünde. 2. Elini daha ucuza bulabilirsiniz. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
AKayhan

Sorunuzun yaniti performans ile tam olarak ne kasdettiginize de baglidir.  Araçlarin teknik verilerini siz de vermissiniz.  Bence her ikisi de iyidir ama aradaki ufak fark sudur.  Benzinli motor düz yolda dizele göre biraz daha iyi bir ivmelenme saglar.  Dizel motor ise benzinliye göre dik yokusta biraz daha iyi bir performans verir.

Ancak, benzinli ve dizel arasinda bence yabana atilmayacak baska bir fark daha vardir.  Benzinli motor istatistiksel olarak dizel motordan daha güvenilirdir.  Bunun anlami, benzinli motorun herhangi bir ariza yapma olasiligi dizel motora göre biraz daha düsüktür.  Bu sadece Mazda ile ilgili degildir.  Tüm araçlar için geçerlidir.

Benim tercihim benzinli motordan yanadir.  Suna dikkatinizi çekerim ki hybrid araçlar her zaman benzinli motor kullanirlar, dizel motor degil.  Bunun açiklamasi yukarida bahsettigim güvenilirlik ile ilgilidir.  Dünyada en çok kullanilan motor türü de benzinlidir.  Dizel daha çok agir tasitlarin tercihidir.  Kolay gelsin.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Katil Balina
Bir saat önce, Ducks :

benzinlide araç otobandaki bir rampada 130-140 ile gitmek için devirler 4000-5000 let bulup bangır bangır bağırırsa ben bu aracı almaktan vazgeçicem

bu durumda vazgeçmeniz gerekiyor, almayın. benzinli biraz gidecem derken çok bağırıyor. mazda 3 alınacak araç değil.

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
atabey1

Atmosferik turbosuz olduğu için performansı biraz ağır kalabilir 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Arabalar

Dediğiniz koşullarda benzinli bangır bangır bağırır. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
AreY
16 saat önce, Ducks :

Arkadaşlar merhaba. Bugün mazda 3 sedan power donanım 2018 model aracın test sürüşünü yaptım. 

 

Fiyat da 135 bin son dediler benzinli power donanımlı. Fiyat nasıl?

 

ama asıl sorum 3-5 bin lira ucuz pahalı olması değil, az çok yakması da değil. 

Performansı. Benzinli test aracı olmadığı için dizel kullandım. Dip gaz da yaptım bir sorun yok bana yeterli geldi. 

 

Sorum ise; dizel ile benzinli arasında performansı hangisi daha iyidir. Dizeldeki tork 270 iken benzinlide tork 150.

ama benzinlinin de beygir 120. Dizelin ise 105. Performans olarak hangisi daha iyidir?

mesela araçta 5 kişi var ve bagaj full klimada açık. Otobanda veya her hangi dik rampda beni üzer mi?

benzinlide araç otobandaki bir rampada 130-140 ile gitmek için devirler 4000-5000 let bulup bangır bangır bağırırsa ben bu aracı almaktan vazgeçicem. Dizel için de geçerli. Aracın her yönünü beğendim. Yakıt, fiyat veya farklı marka önerisi vs konularına girmeden. Sadece bu iki motorun uzun yolda rampada performansı hakkında bilgi bekliyorum. Kullanablar da lütfen bilgilendirsin

135 bin tl ye bu donanımla bedava neredeyse ne düşünüyorsunuz hemen alın, corsa olmuş 115 bin :)

Gitmem demez asla 2 vites düşürür çeker gerekirse, bağırır tabi ki ama o bağırtı atmosferik motor da hoşuna bile gider makinayı hissedersin ;)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mutlu Tekir

Bence 135bin tl bandında Mazda hiç de mantıklı bir seçim değil. 2. elde satmaya kalksanız o fiyatları bulasıya kadar en az 3-5 sene geçmesi gerek. Performansı düşük. Artıları iç mekan kalitesi, tasarım ve yakıt tüketimi düşüklüğü. 

Öte yandan 105bin tl civarına Opel Astra K 1.6 CDTI Otomatik bulunabilir, performansı dizel C segment içinde en iyilerinden biri, fiyatı uygun, donanımı da fena değil. Performans istenirse Golf ya da Leon 1.4 TSI var. 135bin tl ye D segment premium alınabiliyor. 
Yok ille de Japon olsun ama performans da olsun denirse Civic 1.5 motor 182hp si alınabiliyor. 8.2sn 0-100 cvt şanzıman. Sorunsuz her türlü.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Ducks

Ben bu aracı beğendim arkadaşlar, mazda testinden önce de v40 test ettim. ama mazda sedan daha çok hoşuma gitti ve daha geniş. şu an aklımdaki tek şey motor. ara hızlanmaları, rampada hızının düşmemesi gibi. bu konular sadece kafamı karıştırıyor

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mutlu Tekir
4 dakika önce, Ducks :

Ben bu aracı beğendim arkadaşlar, mazda testinden önce de v40 test ettim. ama mazda sedan daha çok hoşuma gitti ve daha geniş. şu an aklımdaki tek şey motor. ara hızlanmaları, rampada hızının düşmemesi gibi. bu konular sadece kafamı karıştırıyor

O zaman hayırlı olsun. 2010 model 1.6 benzinli otomatik aracımdan sonra arkadaşımın 2012 model 1.6 dizel manuelini kullanınca performansı bariz daha iyi hissettiriyordu. Israrla dizelini almanızı öneririm. Benzinlisinin tüketimi uygun olsa da benzin fiyatları nedeniyle yürütme maliyeti artıyor. Dizelin ise en agresif şekilde kullansanız dahi yakabileceği maksimum değer taş çatlası 7-8 lt. dir. Benzinlide ucu yok.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Ducks
5 dakika önce, Mutlu Tekir :

O zaman hayırlı olsun. 2010 model 1.6 benzinli otomatik aracımdan sonra arkadaşımın 2012 model 1.6 dizel manuelini kullanınca performansı bariz daha iyi hissettiriyordu. Israrla dizelini almanızı öneririm. Benzinlisinin tüketimi uygun olsa da benzin fiyatları nedeniyle yürütme maliyeti artıyor. Dizelin ise en agresif şekilde kullansanız dahi yakabileceği maksimum değer taş çatlası 7-8 lt. dir. Benzinlide ucu yok.

 

hocam yalnız 135 bin TL benzinli için dip fiyat dediler bana. dizeli ise 150'leleri geçiyor yanlış hatırlamıyorsam. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mutlu Tekir
abcsefa

Dizelin de bakım maliyetlerinin çok olduğu söyleniyor. Tabi Bahsettiğiniz araçlar sıfıra yakın araçlar. Bu sebeple dizel olsa bile kolay kolay masraf çıkarmayacaktır.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mutlu Tekir
4 dakika önce, abcsefa :

Dizelin de bakım maliyetlerinin çok olduğu söyleniyor. Tabi Bahsettiğiniz araçlar sıfıra yakın araçlar. Bu sebeple dizel olsa bile kolay kolay masraf çıkarmayacaktır.

Arkadaşımın aracı 90bin km.de kısa mesafede kullanıyor, hiçbir sıkıntı yaşamadı.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
AreY

Evet evet 135 bine D segment var arabadan inince aynaları elle kapatırken kimse görmeden kapamak için sağa sola bakarsın :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Ducks
8 dakika önce, AreY :

Evet evet 135 bine D segment var arabadan inince aynaları elle kapatırken kimse görmeden kapamak için sağa sola bakarsın :)

Mazdanın aynalar otomatik 2018de. Distan kapanmiyosa da yapacak bir sey yok. 135 bin tllik araçta kör nokta şeritte tutma gibi özellikler de var ama, bose ses sistemini de unutmayalım

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
AreY
3 dakika önce, Ducks :

Mazdanın aynalar otomatik 2018de. Distan kapanmiyosa da yapacak bir sey yok. 135 bin tllik araçta kör nokta şeritte tutma gibi özellikler de var ama

D SEGMENT Passat mesela.

Boşline passat alan arkadaşım var da aynaları elle kapatırken utanıyorum diyordu gülerek :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mutlu Tekir

Niye utanılsın ki? Araba teneke sonuçta en kalitelisi de olsa. Otomatik ayna kapamayı ben 2 defa ihtiyaç hissedip de kullanmamışımdır. Önceki aracımda da hiç aramamıştım. 

Kimisine göre donanım önemli, kimisine göre yalıtım konfor önemli. C ile d segment arasındaki fark da azımsanamaz bence. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Yozgatlı

Selâmun aleykum arkadaşlar aranıza yeni katıldım.Uzun süredir mazdaclubtr yi takip ediyorum.Kısmet olursa 1 hafta sonra bende 2018 Mazda 3 Power G  aracımı teslim alacağım.Sizlerinde görüşünü almak istedim.Renk baya bi kafamı karıştırdı çelik gri ve sonsuz mavi arasında kaldım.Birde 2018 lerde otomatik kapı kilidi varmı?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Ducks
Bir saat önce, Yozgatlı :

Selâmun aleykum arkadaşlar aranıza yeni katıldım.Uzun süredir mazdaclubtr yi takip ediyorum.Kısmet olursa 1 hafta sonra bende 2018 Mazda 3 Power G  aracımı teslim alacağım.Sizlerinde görüşünü almak istedim.Renk baya bi kafamı karıştırdı çelik gri ve sonsuz mavi arasında kaldım.Birde 2018 lerde otomatik kapı kilidi varmı?

Aleykum selam siz almışınız sanırım teslimi 1 hafta sonra. Ben de almak için hala düşünüyorum, ben bayide maviyi beğenmiştim ama o satılmıştı. Size fiyat ne verdiler?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×
×
  • Yeni Oluştur...