Jump to content

3. Nesil Mazda 3 İçin Bilgi Talebi


muradk2
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Merhaba arkadaşlar, 2013 yılında ilk aracım olan Mitsubishi Colt'u sattıktan sonra foruma üye olmuşum ancak aynı sene ilk aşkımız Alfa Romeo ile tanıştık ve bu sebeple forumda aktif olmamışım. Bugün bilgi almak için girdiğimde üye olduğumu fark ettim. 2013 senesinden itibaren sırasıyla Alfa 147 1.6 ts, Alfa Gtv 2.0 V6 tb ve halen sahibi olduğum Alfa Giulietta 1.4 tb tct 170 hp ile yola devam ettik. Kullandığım araçlardan yola çıkarak sanırım otomobil konusuna bakış açımı anlayabilirsiniz. Otomobil benim için A noktasından B noktasına varmamı sağlayacak bir araç hiçbir zaman değil. Otomobil konusunda kendimi bir sürünün parçası olarak da hiçbir zaman hissetmedim. Otomobilde sadece mantığımla değil, mantığımla hislerimin örtüştüğü noktada harekete geçiyorum. Bu sebepledir ki de 2013 de foruma üye olmuşum ve 2019 da tekrar buraya döndüm. Herkesin tercih ettiği hepimizin trafikte binlerce gördüğü araçlardan alıp sürüye dahil olmamak konusunda direncim devam etmekte. Yaklaşık 3 saattir forumu okumaktayım ama malesef lanet şehir ve iş temposu saatlerce bir şeyler okumaktan bizleri alıkoyuyor. Uzun girişten sonra konumuza gelirsek, aracımı satışa çıkarttım ve yukarıda bahsettiğim hususları da göz önüne aldığımda ellerim beni malum ilan sitelerinde ilk olarak Mazda seçeneklerine yönlendiriyor. Dediğim gibi okumak güzel ama gerçekten her konuyu tek tek okumak hem yorucu hem de vakit alıyor. Forum aktif bu sebeple de konu çok. Özür dileyerek konuyu açıyorum. Mazda CX3 ile aslında yeniden Mazda ile ilgilenmeye başladım. Sportif tasarımı ve kendine has stili beni Mazda'ya çekti. Onlara da bakmaya devam ediyorum. Sonrasında Mazda 6 beni kendine aşık etti ancak 2.0 atmosferik seçeneği güzel ülkem şartlarında üzülerek söylüyorum ki bana çok uzak. Sizlerden Mazda 3 ile ilgili bilgi istemekteyim. Hem hatchback hem sedan, hem benzinli, hem dizel seçenekleriyle ilgili kullanıcı yorumlarını merak etmekteyim. Direkt kullanıcı ağzından alınan bilgiler benim için daha aydınlatıcı olacaktır. 2015 model ve üzeri, Km si makul düzeyde, otomatik vites Mazda 3 bakmaktayım. Alırken nelere dikkat etmeliyim? Ağır bakım ve periyodik bakım maliyetleri nasıldır? Şanzıman ve motor sağlamlığı ve olası çıkarabilecekleri masraflar nelerdir? Hangi km aralığında hangi bakımlar yapılmaktadır? Yetkili servis pek sevmem, garanti süresi bittiyse asla yetkili servise gitmem (biraz esnafçıyım,dürüs bir esnafı her zaman büyük başlara tercih ederim.), İstanbul'da hangi özel servisler işinin ehlidir? Hatchback ve sedan konfor, sürüş ve iç hacim farkları nasıldır?Cevaplar için şimdiden teşekkür ederim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2. nesil mazda 3 sahibiydim, 3. nesil kullanan arkadaşlarla da çokça haşır neşir olduk forum sayesinde. ben benzinli otomatik sedan tercih ederim diyorum her zaman kendi kendime. şanzımanla ilgili bir ara sorunlar yaşayan üyelerimiz oldu ama çoğunun sorunu halledildi diye biliyorum. sizin önceki tercih ettiğiniz araçlara bakarsak; sizi üzecek tek konunun motor gücü olacağını sanıyorum. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

7 dakika önce, Mehmet Özdemir :

2. nesil mazda 3 sahibiydim, 3. nesil kullanan arkadaşlarla da çokça haşır neşir olduk forum sayesinde. ben benzinli otomatik sedan tercih ederim diyorum her zaman kendi kendime. şanzımanla ilgili bir ara sorunlar yaşayan üyelerimiz oldu ama çoğunun sorunu halledildi diye biliyorum. sizin önceki tercih ettiğiniz araçlara bakarsak; sizi üzecek tek konunun motor gücü olacağını sanıyorum. 

Cevap için teşekkür ederim. Aslında atmosferik konusunda tecrubesiz değilim. İlk Alfam 147 1.6 ts atmosferik 120 hp bir araçtı. Güç konusunda yeterince tatmin ediyordu. Evet Gtv v6 tb ve 170 lik Giulietta güçlü sayılabilecek araçlar ama bu yakıt fiyatlarıyla ve ülke yol durumunda nerede basıp gidebiliyoruz ki? Artık sanırım yaş da ilerlediği için güçten çok konfor ve kalite isteğim ön plana çıkıyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Öncelikle hoşgeldiniz. Alfa Romeo, Mazda, Subaru farklı olmak isteyen, sürüş zevki isteyen farklı insanların tercih ettiği markalar bence de. Her Mazdacının gönlünde de Giulietta ve hatta Giulia geçmektedir diye düşünüyorum.

-Direkt kullanıcı ağzından alınan bilgiler benim için daha aydınlatıcı olacaktır. 2015 model ve üzeri, Km si makul düzeyde, otomatik vites Mazda 3 bakmaktayım.

Kalite ve konfor isteyen birisi için bence en doğru seçeneklerden biri. Bu noktada CX-3 B segmentinde olduğu için Giulietta sonrasında hacim, yol tutuş ve konfor anlamında tatmin etmez diye düşünüyorum. 

-Alırken nelere dikkat etmeliyim?

Bir çok marka için kronik sorun olarak nitelendirilmesi için yeterli sayıya ulaşmamış olsa da, şanzımanından sorun yaşayan arkadaşlar mevcut. Bu nedenle şanzımanın vuruntulu vites geçişişi yapmamasına dikkat etmeniz yeterli. Aynı zamanda sürücüsünün aracı eşek gibi kullanmamış olması (az bir ihtimal ama), bakımlarının zamanında yapılmış olması gerekmekte.

-Ağır bakım ve periyodik bakım maliyetleri nasıldır?

Her marka aracın nasılsa aşağı yukarı yakın oluyor. Hatta bazı parçaların fiyatları başka markaların fiyatlarından daha uygun. Yan sanayi parçalar da bulunabiliyor. 

-Şanzıman ve motor sağlamlığı ve olası çıkarabilecekleri masraflar nelerdir?

Mazda güvenirlikte zirvede olan bir firma. Yine de çok az da olsa şanzıman sıkıntısı var yeni kasalarda. Alırken dikkat edilirse bir sorunla karşılaşılacağını düşünmüyorum.

-Hangi km aralığında hangi bakımlar yapılmaktadır?

1 sene ya da 10-15bin km.

-Yetkili servis pek sevmem, garanti süresi bittiyse asla yetkili servise gitmem (biraz esnafçıyım,dürüs bir esnafı her zaman büyük başlara tercih ederim.), İstanbul'da hangi özel servisler işinin ehlidir?

Mazda Ekinci Adem ustayı tek geçerim. 

-Hatchback ve sedan konfor, sürüş ve iç hacim farkları nasıldır?

Konfor olarak 18" janta rağmen çukurları çok iyi sönümlediği söyleniyor. 16" jantlı olanını kullandım ve kendi 2010 mazda 3 üme göre süspansiyon sisteminin çok gelişmiş olduğunu deneyimledim. Sert ama daha iyi sönümleyen bir süspansiyon. Seat Leon FR 17" jantlı araca göre çok daha iyi süspansiyonu. Sürüşü Alfa Romeo kadar zevklidir diye tahmin ediyorum. 

Düşüncem 1.4T 170hp sonrası atmosferik gerçekten size tat vermez. Yokuşlarda o turboyu ararsınız. O nedenle bütçeniz el veriyorsa 1.5 dizelini tavsiye ederim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

43 dakika önce, Mutlu Tekir :

Öncelikle hoşgeldiniz. Alfa Romeo, Mazda, Subaru farklı olmak isteyen, sürüş zevki isteyen farklı insanların tercih ettiği markalar bence de. Her Mazdacının gönlünde de Giulietta ve hatta Giulia geçmektedir diye düşünüyorum.

-Direkt kullanıcı ağzından alınan bilgiler benim için daha aydınlatıcı olacaktır. 2015 model ve üzeri, Km si makul düzeyde, otomatik vites Mazda 3 bakmaktayım.

Kalite ve konfor isteyen birisi için bence en doğru seçeneklerden biri. Bu noktada CX-3 B segmentinde olduğu için Giulietta sonrasında hacim, yol tutuş ve konfor anlamında tatmin etmez diye düşünüyorum. 

-Alırken nelere dikkat etmeliyim?

Bir çok marka için kronik sorun olarak nitelendirilmesi için yeterli sayıya ulaşmamış olsa da, şanzımanından sorun yaşayan arkadaşlar mevcut. Bu nedenle şanzımanın vuruntulu vites geçişişi yapmamasına dikkat etmeniz yeterli. Aynı zamanda sürücüsünün aracı eşek gibi kullanmamış olması (az bir ihtimal ama), bakımlarının zamanında yapılmış olması gerekmekte.

-Ağır bakım ve periyodik bakım maliyetleri nasıldır?

Her marka aracın nasılsa aşağı yukarı yakın oluyor. Hatta bazı parçaların fiyatları başka markaların fiyatlarından daha uygun. Yan sanayi parçalar da bulunabiliyor. 

-Şanzıman ve motor sağlamlığı ve olası çıkarabilecekleri masraflar nelerdir?

Mazda güvenirlikte zirvede olan bir firma. Yine de çok az da olsa şanzıman sıkıntısı var yeni kasalarda. Alırken dikkat edilirse bir sorunla karşılaşılacağını düşünmüyorum.

-Hangi km aralığında hangi bakımlar yapılmaktadır?

1 sene ya da 10-15bin km.

-Yetkili servis pek sevmem, garanti süresi bittiyse asla yetkili servise gitmem (biraz esnafçıyım,dürüs bir esnafı her zaman büyük başlara tercih ederim.), İstanbul'da hangi özel servisler işinin ehlidir?

Mazda Ekinci Adem ustayı tek geçerim. 

-Hatchback ve sedan konfor, sürüş ve iç hacim farkları nasıldır?

Konfor olarak 18" janta rağmen çukurları çok iyi sönümlediği söyleniyor. 16" jantlı olanını kullandım ve kendi 2010 mazda 3 üme göre süspansiyon sisteminin çok gelişmiş olduğunu deneyimledim. Sert ama daha iyi sönümleyen bir süspansiyon. Seat Leon FR 17" jantlı araca göre çok daha iyi süspansiyonu. Sürüşü Alfa Romeo kadar zevklidir diye tahmin ediyorum. 

Düşüncem 1.4T 170hp sonrası atmosferik gerçekten size tat vermez. Yokuşlarda o turboyu ararsınız. O nedenle bütçeniz el veriyorsa 1.5 dizelini tavsiye ederim.

Otomobil ile biraz yakından ilgilenip de Giulia'yı denemek istemeyen yoktur sanırım. Fakat ülkemiz şartlarında bu aracın Veloce denen orta doluluktaki paketi ikinci el fiyatları 375k + olunca konu uzunca bir süre kapanıyor.  Bilgiler için teşekkür ederim. Uzun uzun yazmışsınız.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Merhaba yeni bir Mazda 3 kullanıcısı olarak ben de bir kaç cümle yazmak istedim.Ben aracı sadece internet ortamında görüp aldım.Daha önce canlı gözlerle hiç görmemiştim.Ama şu an aracımı çok seviyorum ve devamlı gezmek istiyorum.Fakat malum benzin fiyatları aracım 2500 km de ve yakıt 7.5.Kesinlikle sportif ruhlu insanların onda bulabileceği çok şey var.En güzeli sürüş zevki.Almadan önce arka yaşam alanı sarmı,bagaj küçük mü diye endişe ediyordum ama ikiside undugumdan daha geniş ve büyük çıktı.Konfor mükemmel.Lastikler 18" ve ince yanaklı ve benim bulundugum yerde de bozuk yollar gayet fazla olmasina ragmen darbeleri gayet iyi sönümlüyor.İç malzeme kalitesi ve dizayn çok güzel.Turbosuz olması tabiki bir eksi.Benim gibi bagajla baya bi haşir nesir olan kişi için bagaj da lift back olsa tadından yenmezdi.Cx 3 de bayi de inceledim,mazda 3 kesinlikle daha kullanışlı ve sportif.Octavia ile Mazda 3 arasında kalmıştım.İyi ki de almışım.Ha bi de insanlar hep soruyor neden mazda.Tutulmuyor ki!Ben de diyorum âşık olmadan anlayamazsınız.Siz sevdikten sonra da avam ne der umrunuzda olmaz...;)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1 saat önce, Yozgatlı :

Merhaba yeni bir Mazda 3 kullanıcısı olarak ben de bir kaç cümle yazmak istedim.Ben aracı sadece internet ortamında görüp aldım.Daha önce canlı gözlerle hiç görmemiştim.Ama şu an aracımı çok seviyorum ve devamlı gezmek istiyorum.Fakat malum benzin fiyatları aracım 2500 km de ve yakıt 7.5.Kesinlikle sportif ruhlu insanların onda bulabileceği çok şey var.En güzeli sürüş zevki.Almadan önce arka yaşam alanı sarmı,bagaj küçük mü diye endişe ediyordum ama ikiside undugumdan daha geniş ve büyük çıktı.Konfor mükemmel.Lastikler 18" ve ince yanaklı ve benim bulundugum yerde de bozuk yollar gayet fazla olmasina ragmen darbeleri gayet iyi sönümlüyor.İç malzeme kalitesi ve dizayn çok güzel.Turbosuz olması tabiki bir eksi.Benim gibi bagajla baya bi haşir nesir olan kişi için bagaj da lift back olsa tadından yenmezdi.Cx 3 de bayi de inceledim,mazda 3 kesinlikle daha kullanışlı ve sportif.Octavia ile Mazda 3 arasında kalmıştım.İyi ki de almışım.Ha bi de insanlar hep soruyor neden mazda.Tutulmuyor ki!Ben de diyorum âşık olmadan anlayamazsınız.Siz sevdikten sonra da avam ne der umrunuzda olmaz...;)

Size söylenenleri ben Alfa için o kadar çok duydum ki. Her eleştirene hayatında hiç Alfa sahibi oldun mu da yorum yapıyorsun diyorum ve konu kapanıyor. Süspansiyon anlamında konfor konusunda söylediklerinize sevindim. Benim aracımda da 18 inc orjinal collezione paket jantlar var. Lastikler fabrika önerisi 225x40x18 ince yanaklarla araç sert. Bu tabi mükemmele yakın bir yol tutuş olarak dönse de sönümlemenin daha iyi olmasını isterdim. Mazda eminim bu konuda daha iyidir, özellikle 45 yanak lastiklerle. Sanırım Mazda 3 te 225x45x18 kullanılıyor. Bilgiler için de teşekkür ederim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Alfa’yı ikiye ayırmalı. Tasarım ve zevk anlamında üst düzey bir araç olmasına rağmen mekanik anlamda japonlara göre daya dayanıksız. Daha yeni otoclubtr’de 1.4 multiair sahibinin incelemesini okudum. 

Şantiyede arkadaşımın giulietta’sını ara ara sürüyordum. Yol tutuş anlamında efsane bir makine. Gücü de çok iyi. Arkadaşım 1 sene kullandı sattı. O esnada alt takım harici sorun yaşamadı. Gerçekten zevkli araç. Ama motor ve alt takıma harcanan parayı içeriye harcamamış alfa. İç trim malzemeleri iyi değil. Mazda da iyi değil ama alfa’dan iyi.

Mazda 3’te sizi üzecek tek şey performans olur. Bence mazda 3 iç malzeme kalitesi anlamında bir tık üstte. Ama o kadar yani. iki araç da iç malzeme anlamında vag grubu gibi değil. 

Yol tutuşta mazda bir tık aşağıda. Çok değil. 

Sürüş keyfi aynı denebilir. Mazdada öne çıkan direksiyon hissi. Direksiyon elinizmiş gibi. 

Gaz tepkisi 1 ve 2. Nesil gibi değil 3.nesilde. Az daha geç tepki veriyor. Alfa ile aynı sayılır. 

Konfor ve süspansiyon anlamında mazda bariz önde. Alfa yoldaki çakılı bile direkt yansıtıyordu. O konuda alfa kötü bence. Tabi bu tutuşa yansıyor. Ters oran. 

Diğer konu hacim. Eğer iki çocuk planı varsa c segment bakmayın derim. Benim en büyük pişmanlığım. O kadar bakım yap et, şimdi satamıyorum. Bakımlı aracı 3-5 sene kullanmam lazım. Satarken yaptığım bakımlar para etmiyor çünkü. 

Bir şey daha var. Farklı tasarım isteyen kullanıcı kendini belli ediyor. Direkt kelimesini doğru yazacak insanların farkı bu sanırım :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

15 saat önce, muradk2 :

 Mazda 3 te 225x45x18 kullanılıyor. Bilgiler için de teşekkür ederim

215/45/18 hocam biraz sıkıntılı bir ebat

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 saat önce, tansu87 :

Alfa’yı ikiye ayırmalı. Tasarım ve zevk anlamında üst düzey bir araç olmasına rağmen mekanik anlamda japonlara göre daya dayanıksız. Daha yeni otoclubtr’de 1.4 multiair sahibinin incelemesini okudum. 

Şantiyede arkadaşımın giulietta’sını ara ara sürüyordum. Yol tutuş anlamında efsane bir makine. Gücü de çok iyi. Arkadaşım 1 sene kullandı sattı. O esnada alt takım harici sorun yaşamadı. Gerçekten zevkli araç. Ama motor ve alt takıma harcanan parayı içeriye harcamamış alfa. İç trim malzemeleri iyi değil. Mazda da iyi değil ama alfa’dan iyi.

Mazda 3’te sizi üzecek tek şey performans olur. Bence mazda 3 iç malzeme kalitesi anlamında bir tık üstte. Ama o kadar yani. iki araç da iç malzeme anlamında vag grubu gibi değil. 

Yol tutuşta mazda bir tık aşağıda. Çok değil. 

Sürüş keyfi aynı denebilir. Mazdada öne çıkan direksiyon hissi. Direksiyon elinizmiş gibi. 

Gaz tepkisi 1 ve 2. Nesil gibi değil 3.nesilde. Az daha geç tepki veriyor. Alfa ile aynı sayılır. 

Konfor ve süspansiyon anlamında mazda bariz önde. Alfa yoldaki çakılı bile direkt yansıtıyordu. O konuda alfa kötü bence. Tabi bu tutuşa yansıyor. Ters oran. 

Diğer konu hacim. Eğer iki çocuk planı varsa c segment bakmayın derim. Benim en büyük pişmanlığım. O kadar bakım yap et, şimdi satamıyorum. Bakımlı aracı 3-5 sene kullanmam lazım. Satarken yaptığım bakımlar para etmiyor çünkü. 

Bir şey daha var. Farklı tasarım isteyen kullanıcı kendini belli ediyor. Direkt kelimesini doğru yazacak insanların farkı bu sanırım :)

Yorum için teşekkür ederim. Gerçekten yol tutuş evet üst düzey ama bu da yolda ki en ufak tırtıkları, ufak eğimleri, minik çukurları ve hatta dediğiniz gibi çakılları bile size hissettiriyor. Güç evet iyi, hızlanması trafikte diğer araçların arasında iyi hissettiriyor. Tasarım zaten bence piyasada sanırım 2-3 firma sayabiliriz çok iyi olarak Alfa da bunlardan biri. Eskimeyen çağının ötesinde tasarımlar yapıyorlar. Ben motorla ilgili hiç sorun yaşamadım. Şanzımanları da bir çok incelemede yüksek notlar alıyor. Ama konfor anlamında dediğim gibi Mazda bence kesinlikle daha iyidir. İç trim aksamı kalitesine gelince işte burada frene basıyoruz çünkü Alfa her zaman olduğu gibi iç malzeme kalitesini pek önemsemiyor. Bu Alfa'nın yıllardır süre gelen artık kroniği mi diyeyim yoksa işgüzarlığı mı bilemiyorum. Ama bir yandan da piyasa koşullarına bakıyorum ve bir çok markanın fiyatlarına bakınca kesinlikle Alfa bunlardan daha iyi ve daha fazla değeri hak ediyor diyorum. Ayrıca turbo evet güzel bir teknoloji ama yine de atmosferik bence insanın kafasındaki soru işaretlerini turboya göre daha rahatlatan bir durum. Yukarıda ki başka bir mesajda bahsettiğim gibi bir yaştan sonra insan performanstan geçiyor ve konfor ön plana çıkıyor. Cümle kurarken imla kurallarına ve kelimelerin doğru kullanışına elimden geldiğince dikkat ederim. :)

21 dakika önce, Katil Balina :

215/45/18 hocam biraz sıkıntılı bir ebat

215x45x18 problem evet. Cevap için teşekkür ederim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Hoşgeldiniz,

2015 model ve üzeri, Km si makul düzeyde, otomatik vites Mazda 3 bakmaktayım.

Doğru karar, çünkü 2015'lerin garantisi (alacağınız araç yetkili servis bakımlı ise) 5 yıl iken, 2014'ler 5 yıl değil, 2 veya 3 yıl idi tam hatırlamıyorum. Ayrıca çıkan otomatik şanzıman arızalarının da bildiğim kadarıyla tamamı 2014'lerde çıktı, yani Japonya montaj araçlarda. 2015-2016'lar meksika, 2017'ler tekrar japonya.

Alırken nelere dikkat etmeliyim? Ağır bakım ve periyodik bakım maliyetleri nasıldır?

Alırken yetkili servis bakımlı olmasına dikkat edin, fren balataları çabuk bitiyor onları kontrol edin fiyattan düşme imkanınız olur, lastiklerin tanesi 1000tl civarında, lastikler önemli. Ağır bakım bunlarda yoktur, triger kayışı yoktur motor zincirlidir ve zincir ömürlüktür. Sadece gergi mekanizması ve zincir kontrolü yapılır. Periyodik bakımı yağ-yağ filtresi, hava, polen, işçilik dahil güncel olarak bahar kampanyaları hariç 1000tl gibi, kampanyalarda 800-900 civarında. 

Şanzıman ve motor sağlamlığı ve olası çıkarabilecekleri masraflar nelerdir?

2015 sonrası şanzımanlar sağlam bildiğim kadarıyla. Her zaman çok yumuşak çalışmıyor (tüm modern tam otomatikler eskiler kadar yumuşak değil) ama tepkileri, küçültmeleri falan çok hızlı, çok çabuk kitleyen, modern bir otomatik şanzıman. Motor sağlamdır o konuda şüpheniz olmasın. 

Hangi km aralığında hangi bakımlar yapılmaktadır?

1 yıl veya 10bin km, hangisi önce dolarsa.

Yetkili servis pek sevmem, garanti süresi bittiyse asla yetkili servise gitmem (biraz esnafçıyım,dürüs bir esnafı her zaman büyük başlara tercih ederim.), İstanbul'da hangi özel servisler işinin ehlidir?

İstanbullu değilim :) Ancak siz yine de alırken yetkili servis bakımlı olmasına dikkat edin. İsterseniz daha sonra dışarıda işlem yaptırabilirsiniz.

Hatchback ve sedan konfor, sürüş ve iç hacim farkları nasıldır?Cevaplar için şimdiden teşekkür ederim.

Düzenli bavul veya küçük ebatlarda ama çok miktarda eşya taşıyorsanız, bagaj mahremiyetine/güvenliğine önem veriyorsanız ve Tr piyasası malum sedan aşkı sizin için önemliyse sedan olabilir. Bunun harici HB'in bagajına koyabildiğiniz ölçüde yükler sedanlara girmiyor, HB'de pandizotu sök, koltukları yatır al sana Fiorino. Benim aracım HB ve çok işime yarıyor kullanışlılığı. Park etme kolaylığı ve (bence) tasarımı da cabası. Sedan-HB olarak sunulan kompakt araçlarda HB tercih ediyorum, sedan ancak safkan sedan olursa (3 serisi, C serisi, A4, Giulia vb) düşünürüm. Mazda 3'ün sedanı da çok yakışıklı ama hakkını vermek lazım.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

17 dakika önce, Leanback :

Hoşgeldiniz,

2015 model ve üzeri, Km si makul düzeyde, otomatik vites Mazda 3 bakmaktayım.

Doğru karar, çünkü 2015'lerin garantisi (alacağınız araç yetkili servis bakımlı ise) 5 yıl iken, 2014'ler 5 yıl değil, 2 veya 3 yıl idi tam hatırlamıyorum. Ayrıca çıkan otomatik şanzıman arızalarının da bildiğim kadarıyla tamamı 2014'lerde çıktı, yani Japonya montaj araçlarda. 2015-2016'lar meksika, 2017'ler tekrar japonya.

Alırken nelere dikkat etmeliyim? Ağır bakım ve periyodik bakım maliyetleri nasıldır?

Alırken yetkili servis bakımlı olmasına dikkat edin, fren balataları çabuk bitiyor onları kontrol edin fiyattan düşme imkanınız olur, lastiklerin tanesi 1000tl civarında, lastikler önemli. Ağır bakım bunlarda yoktur, triger kayışı yoktur motor zincirlidir ve zincir ömürlüktür. Sadece gergi mekanizması ve zincir kontrolü yapılır. Periyodik bakımı yağ-yağ filtresi, hava, polen, işçilik dahil güncel olarak bahar kampanyaları hariç 1000tl gibi, kampanyalarda 800-900 civarında. 

Şanzıman ve motor sağlamlığı ve olası çıkarabilecekleri masraflar nelerdir?

2015 sonrası şanzımanlar sağlam bildiğim kadarıyla. Her zaman çok yumuşak çalışmıyor (tüm modern tam otomatikler eskiler kadar yumuşak değil) ama tepkileri, küçültmeleri falan çok hızlı, çok çabuk kitleyen, modern bir otomatik şanzıman. Motor sağlamdır o konuda şüpheniz olmasın. 

Hangi km aralığında hangi bakımlar yapılmaktadır?

1 yıl veya 10bin km, hangisi önce dolarsa.

Yetkili servis pek sevmem, garanti süresi bittiyse asla yetkili servise gitmem (biraz esnafçıyım,dürüs bir esnafı her zaman büyük başlara tercih ederim.), İstanbul'da hangi özel servisler işinin ehlidir?

İstanbullu değilim :) Ancak siz yine de alırken yetkili servis bakımlı olmasına dikkat edin. İsterseniz daha sonra dışarıda işlem yaptırabilirsiniz.

Hatchback ve sedan konfor, sürüş ve iç hacim farkları nasıldır?Cevaplar için şimdiden teşekkür ederim.

Düzenli bavul veya küçük ebatlarda ama çok miktarda eşya taşıyorsanız, bagaj mahremiyetine/güvenliğine önem veriyorsanız ve Tr piyasası malum sedan aşkı sizin için önemliyse sedan olabilir. Bunun harici HB'in bagajına koyabildiğiniz ölçüde yükler sedanlara girmiyor, HB'de pandizotu sök, koltukları yatır al sana Fiorino. Benim aracım HB ve çok işime yarıyor kullanışlılığı. Park etme kolaylığı ve (bence) tasarımı da cabası. Sedan-HB olarak sunulan kompakt araçlarda HB tercih ediyorum, sedan ancak safkan sedan olursa (3 serisi, C serisi, A4, Giulia vb) düşünürüm. Mazda 3'ün sedanı da çok yakışıklı ama hakkını vermek lazım.

Çok detaylı ve açıklayıcı oldu. Teşekkür ederim. Motorun zincirli olduğunu bilmiyordum bu habere sevindim. Şanzıman da tam otomatik olduğundan yarı otomatiklere göre bakım maliyetleri daha kolaydır diye tahmin ediyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

20 dakika önce, Zealot :

tam otomatik şanzımanın bakım maliyeti yok.  servis  bültenine göre  yağı da ömürlük. 

istabulda yetkili serviste bakım 1000 tl.

dışarda 500 tl..

 

Teşekkür ederim. Kafamda belirlediğim marka ve modeller arasında Mazda çok öne çıktı. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Balata ve lastikler eski diye fiyattan kırmak zordur. Şahsen ben satıcı olsam bu yüzden fiyattan düşürmem. İkinci el bir mal bu. Ürün bu derim açıkçası. Ama bazıları inebilir, bilemem. Denemek lazım. 

Servis olayına gelince, bence servis bakım şart değil. Ama hangi koşullarda şart değil? Biz forumumuzda araçlarımıza ne takabileceğimizi tartışıyoruz. En iyisini yapmaya çalışıyoruz. Eğer araç sahibi araca yaptığı bakımları, kullandığı ürünleri, değişim km’lerini bir kenara not almışsa bence servis bakımına gerek yok. Zaten bilinçli bir kullanıcıdan mal alıyorsunuzdur zaten. Ama araç sahibi dışarıda yapılan bakım ile ilgili sizi tatmin edecek bilgiler veremiyorsa o aracı eleyebilirsiniz. 

Şanzıman yağı ömürlük değil, 40-50 binde filtre ile değiştirilir. Sadece mazda’ya özel bir durum değil bu. Tüm dünyada tartışılıyor. 

Hb olayına ben de katılıyorum. Bende 2.nesil var. Pandizotu çıkarınca büyük boy valiz dikine sığıyor. Ve yanında çok fazla boş alan daga kalıyor. Buraya üst üste 2-3 tane orta boy valiz bile sığar. Belki daha fazla. Ama sedanda bunu yapamıyorsunuz. Bunu yaparken güvenlik için arka koltuk üstüne file germek şart tabi. Hb bagaj kapasite hesaplanırken pandizot altı hesaplanır. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

13 dakika önce, tansu87 :

Balata ve lastikler eski diye fiyattan kırmak zordur. Şahsen ben satıcı olsam bu yüzden fiyattan düşürmem. İkinci el bir mal bu. Ürün bu derim açıkçası. Ama bazıları inebilir, bilemem. Denemek lazım. 

Servis olayına gelince, bence servis bakım şart değil. Ama hangi koşullarda şart değil? Biz forumumuzda araçlarımıza ne takabileceğimizi tartışıyoruz. En iyisini yapmaya çalışıyoruz. Eğer araç sahibi araca yaptığı bakımları, kullandığı ürünleri, değişim km’lerini bir kenara not almışsa bence servis bakımına gerek yok. Zaten bilinçli bir kullanıcıdan mal alıyorsunuzdur zaten. Ama araç sahibi dışarıda yapılan bakım ile ilgili sizi tatmin edecek bilgiler veremiyorsa o aracı eleyebilirsiniz. 

Şanzıman yağı ömürlük değil, 40-50 binde filtre ile değiştirilir. Sadece mazda’ya özel bir durum değil bu. Tüm dünyada tartışılıyor. 

Hb olayına ben de katılıyorum. Bende 2.nesil var. Pandizotu çıkarınca büyük boy valiz dikine sığıyor. Ve yanında çok fazla boş alan daga kalıyor. Buraya üst üste 2-3 tane orta boy valiz bile sığar. Belki daha fazla. Ama sedanda bunu yapamıyorsunuz. Bunu yaparken güvenlik için arka koltuk üstüne file germek şart tabi. Hb bagaj kapasite hesaplanırken pandizot altı hesaplanır. 

Teşekkür ederim bilgiler için.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir saat önce, Zealot :

tam otomatik şanzımanın bakım maliyeti yok.  servis  bültenine göre  yağı da ömürlük. 

istabulda yetkili serviste bakım 1000 tl.

dışarda 500 tl..

şanzıman yağı ve filtresi niye değişiyor o zaman @Zealot ?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar, power ve power sense donanım farkları nelerdir? Ayrıca serviste araca sonradan navigasyon yüklenebiliyor mu? Son sorum araç kumandadan kilitlendiğinde aynaların otomatik kapanması sağlanabiliyor mu?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

13 dakika önce, muradk2 :

Arkadaşlar, power ve power sense donanım farkları nelerdir? Ayrıca serviste araca sonradan navigasyon yüklenebiliyor mu? Son sorum araç kumandadan kilitlendiğinde aynaların otomatik kapanması sağlanabiliyor mu?

Adaptif hız sabitleyici, uzun far asistanı, adaptif ön far sistemi ve şerit değiştirme uyarısı. 2017 sonrası makyajlı kasalarda şerit takip de geldi.

Navigasyonu hackleyerek yapabilirsiniz, konusu var.

Aynı şekilde aynaların otomatik kapanması da modül ile sağlanıyor. konusu var.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

5 dakika önce, Mutlu Tekir :

Adaptif hız sabitleyici, uzun far asistanı diye hatırlıyorum.

Navigasyonu hackleyerek yapabilirsiniz, konusu var.

Aynı şekilde aynaların otomatik kapanması da modül ile sağlanıyor. konusu var.

Çok teşekkür ederim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...