Jump to content

1. Nesil Mazda 3 Soğutma Suyu Eksiltme


Tavsiye Edilen Mesajlar

Arkadaşlar merhaba,

2005 model aracımda su eksiltme sorunu vardı. 9 ay öncesine kadar ustam silindir kapak contasından kaynaklı olduğu söyleyip silindir kapağını söktü conta derken, subaplar, piston, gömlek, sekman alt motorda sökülüp rektefiye yapıldı. Ama su eksiltme sorunu tamamen çözülmedi. Genleşme kabı ve kapağı değişti, soğutma sistemindeki hortumlar değişti. Genleşme kabına suyu doldurup 500-750 km arasında minimum seviyenin altına düşüyor. Ustama gidip anlattığımda bulamadığını söyledi. Artık git gel git yoruldum. Sizce neden kaynaklı sorun var arkadaşlar. Yardımlarınızı rica ediyorum.

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş

Öncelikle ustanızı değiştirin. Boşu boşuna (büyük ihtimalle) rektefiyeye kadar götürmüş.

Lpg hattını kontrol ettirin. Regülatörden ya da regülatöre gelen hortumda kaçak olabilir. 

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş

Kardeşim ilk rektefiye yapıldığında 1000 km benzinde binmemi söyledi. Benzinde bindiğim sırada lpg sigortasını sökmüştü. 1000 km lik benzinde bindiğim sürede de su eksiltme oldu. Gösterdiğimde genleşme kabına çatlak tıkayıcı ilaç koydu. 700-800 km hiç su eksiltmedi daha sonra tekrar başladı. Lpg den olabilir mi?

 

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş
49 dakika önce, bozolu07 :

Kardeşim ilk rektefiye yapıldığında 1000 km benzinde binmemi söyledi. Benzinde bindiğim sırada lpg sigortasını sökmüştü. 1000 km lik benzinde bindiğim sürede de su eksiltme oldu. Gösterdiğimde genleşme kabına çatlak tıkayıcı ilaç koydu. 700-800 km hiç su eksiltmedi daha sonra tekrar başladı. Lpg den olabilir mi?

 

LPG yi kapatınca regülatörden su geçişi bitiyor diye birşey yok ya. Lpg den demiyorum. Lpg regülatörüne bağlantıdan hortumlarından olabilir diyorum. 

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş

En son yapilmasi gerekeni en basta yapmissiniz galiba. 

Muhtemelen hortum baglanti yerlerinden kaciriyordur. Olmadi genlesme kapagi ve kabi yenilenmeli. O da olmadi radyatorde kilcal da olsa buharlasmaya sebep olacak delik olabilir, son ihtimal conta.

Hararet yapmadiysa conta da olmasi uzak ihtimal. 

Gerci bunlari kontrol etmissinizdir. 

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş

Aracı aldığımdan 3 hafta sonra hiç su kalmadığını farkettim. Bende araç hararet yapmadı muhtemelen önceki sahibinde hararet gördü. Lpg ciye gidip kontrol ettireyim sonra radyatör başka yer kalmadı sanırım.

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş

Motor yağı kıvam kontrol, egzoz kontrol hatta egzoz emisyon kontrol. Buralardan sonuç çıkmazsa kaçak kontrolü lpg regülatör, kalorifer sistemi kontrol. Radyatör kaçak kontrol. Su termostatı da kontrol edilmeli. En zoru motorda kaybolan su. Diğerlerini bulmak zor olmasa gerek. 

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş

Motor yağını kontrol ettim anormal bir durum yok. Egzozdan sadece sabah ilk çalıştırmada bir miktar su geliyor ısınınca gaza yüklendim baktım su gelmiyor.Kalorifer sistemi için sadece paspasların altına baktım herhangi bir ıslaklık yok ısıtmasıda gayet güzel. Radyatör ve su termostatı bakılmadı sanırım birde lpg kontrolü kaldı galiba. Asıl ilginç olan ustanın bu arabayı komple toplamasına rağmen hala kaçağı bulamaması.

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş
Bir saat önce, bozolu07 :

Motor yağını kontrol ettim anormal bir durum yok. Egzozdan sadece sabah ilk çalıştırmada bir miktar su geliyor ısınınca gaza yüklendim baktım su gelmiyor.Kalorifer sistemi için sadece paspasların altına baktım herhangi bir ıslaklık yok ısıtmasıda gayet güzel. Radyatör ve su termostatı bakılmadı sanırım birde lpg kontrolü kaldı galiba. Asıl ilginç olan ustanın bu arabayı komple toplamasına rağmen hala kaçağı bulamaması.

Su sıcak. Blokta da sıcak. bir yerden anında buharlaşıyor olabilir. Bakılmayan yerlere de baktırırsınız ama motoru toplayan kişi mutlaka regülatöre ve hortumlara bakmıştır diye düşünüyorum. Hepsi yan yana zaten. Daha dikkatli bakmak gerekecek. 

Bir saat önce, bozolu07 :

Motor yağını kontrol ettim anormal bir durum yok. Egzozdan sadece sabah ilk çalıştırmada bir miktar su geliyor ısınınca gaza yüklendim baktım su gelmiyor.Kalorifer sistemi için sadece paspasların altına baktım herhangi bir ıslaklık yok ısıtmasıda gayet güzel. Radyatör ve su termostatı bakılmadı sanırım birde lpg kontrolü kaldı galiba. Asıl ilginç olan ustanın bu arabayı komple toplamasına rağmen hala kaçağı bulamaması.

Su sıcak. Blokta da sıcak. bir yerden anında buharlaşıyor olabilir. Bakılmayan yerlere de baktırırsınız ama motoru toplayan kişi mutlaka regülatöre ve hortumlara bakmıştır diye düşünüyorum. Hepsi yan yana zaten. Daha dikkatli bakmak gerekecek. 

Merkezde ömer alıncak varmış. Kumlucada hüseyin kocabıyık. Tanımam ama iyi ustalar deniyor. Olmazsa mepaz’a göstermeli. 

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş
×
×
  • Yeni Oluştur...