Jump to content

3. Nesil Mazda 3 P0A94 arızası DC\DC Dönüştürücü


onuraltintas

Tavsiye Edilen Mesajlar

Merhaba herkese, 2014 skyactive-g powersense aracımda P0A94 kodlu arızayı veriyor. Araştırdığımda DC\DC Dönüştürücü arızası olduğu yazıyor ancak ne olduğunu çözemedim. Başına gelen ya da yardımcı olacak kimse var mı?

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş

siz de büyük ihtimalle internette yaptığınız araştırma neticesinde dc/dc converter arızası olduğu kanısına vardınız. hybrid araçlarda görülen bir uyarıymış. mazdalarda ise i-eloop donanıma sahip araçlarda görülebilen bir arıza koduymuş. sizin aracınızda i-eloop da olmadığına göre arızayı başka yerlerde aramak gerekir. serviste cihaza bağlanıp arızanın tam teşhisi yapılmalı diye düşünüyorum

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş

Maalesef servis aydınlatamadı bu konuyla ilgili. Geçici arıza diyerek geçiştirdiler. Ancak bugün fark ettiğim bir şeyi daha yazayım. Araçta i-stop çalışıyor ve yola devam ediyorum. Sonrasında i-stop ışığı turuncu yanıp sönüyor yani arızaya geçiyor ve bu kodu veriyor. Arabayı stop edip tekrar çalıştırana kadarda bu arıza devam ediyor. Stop edip tekrar çalıştıktan sonra bu arıza gidiyor ve i-stop tekrar kullanınca yine arıza veriyor. Böyle sürüp gidiyor 

3 saat önce, Koray74 :

Bu konuda size @Tarahumara arkadaşımız sanırım yardımcı olur diye düşünüyorum. Bu konuların duayeni kendisi.

Mesaj atsam cevap verir mi acaba

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş
5 dakika önce, Mehmet Özdemir :

konuda etiketlendi zaten, özel mesaj atmanıza gerek yok. siteye girdiğinde görecektir. i-stop lambasıyla ilgili sıkıntılar genelde akü bitimi evresinde görülüyor.

Bende öyle düşündüm aslında. Akü de zayıftı. Ancak sıfır taktırdım. Yine aynı sorun devam ediyor.

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş

Servis kitapçığında i-ELOOP ve DC-DC dönüştürücüden kaynaklı olduğunu söylüyor sizin dediğiniz gibi. Aracınızda i-ELOOP olmadığına göre başka sebebi nedir bilemiyorum. Kitapçıkta yazılanları paylaşayım. Ekteki PDF dosyasını inceleyebilirsiniz.

 

P0A94.pdf

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş

Örneğin Vag grubu araçlarda akü bitip değişim olduğunda birtakım sensorlerde oluşan düşük  voltaj hatası ecu'ya yazılıyor ve hava yastığı arıza ışığı batarya 13.4 V olsa da hep yanıyor. Ana DC DC dönüştürücüsü olmayan ama kendi iç mini smps'i (yani 12v tan 3.3 veya 5v a düşüren) olan Elektronik birimler arıza veya voltaj dalgalanmasinda CAN üzerinden ecu'ya aynı hata kodunu bildiriyor olabilir. Böyleyse bir ihtimal de olabilir ama çok saçma tabi.

Otomotivde dc/dc converter smps entegresi ureten 4 ana üretici var, Texas Instruments, Linear Technology, Infineon ve Bosch. Bu smps entegreleri genelde arıza durumlarında active low sinyal göndererek kendi birimindeki mikroişlemciyi, mikroişlemci de ecu içerisindeki işlemciyi CAN haberleşme ile bilgilendirir. 

Sorun yazdığınız gibi i stop iç beslenmesinde olabilir. 

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş
  • 2 hafta sonra ...
2 saat önce, onuraltintas :

Merhaba arkadaşlar, sorunu çözdüm belki başına gelen olursa yardımcı olur diye çözümü yazıyorum. Aracımda dc/dc konvertör diye bir parça varmış. Sol farın arkasında bulunuyor. Sorun ondan kaynaklıymış. Parçayı değiştirerek sorunu çözdük.

Çözdüğünüze sevindim, bu tür smps arızaları bir kere oluyorsa diğer araçlarda da kronik hale gelebilir. Normalden yüksek veya düşük gerilimler entegre, mosfet vb çalışma karakteristiklerini değiştirdiğinden genelde arızalar bu durumlarda olur. Acaba hangi arabirimi besliyor orası da ayrı merak uyandırıcı. 

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş

İnan çok merak ettim nasıl bir smps dönüştürücü bu ki akü değişimiyle bozulsun. Yanlış tasarıma binaen iyi niyet garantisi ile değiştirilmesi gerekiyor. Zamanında bmw'ye design review ve forda tasarım yaparken hep gördüm ki akü gerilimi 6v ile 18v arasında oynayabilir, buna göre değişir diyorlar. Bu sınır değerler bir akü için çok katastrofik değerler. Normalde Akü yanlızca marş anında 6v kadar düşük gerilim görür ve tüm elektroniğin de bu gerilimde çalışması gerekir/beklenir. 18V ise overcharged bir akü gerilimidir, normalde görülmez. Bu kriterlere dikkat edilmiyorsa ve ESD uyumlu elektronik komponentler kullanılmadıysa düşük akü/akü değişimi gibi durumlarda smps IC ve mosfet gibi komponentler cortlayabilir. Ama muhtemelen işlemci ile yapıyorlar ki CANbus üzerinden hata kodu dönebilsin. Bir güç elektronikçi olarak incelemek çok isterdim. 

Yeni nesil Mazda'da çıkma parça bulmanız bile çok büyük bir şans, geçmiş olsun. Ama dediğim gibi garantisi devam etmese bile böyle bir sorun iyi niyet garantisi gerektirir. 

 

  • Beğen 1
Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş
×
×
  • Yeni Oluştur...