Jump to content
Cem Demirbolat

Mazda MX-5 Pedal Commander Uygulaması

Tavsiye Edilen Mesajlar

Cem Demirbolat

Ben kendimi de Mazda mx 5 1.5 arabamın limitlerini de çok iyi biliyorum,ama boş yol bulduğumda  basıp yüksek devirlere çıkıp oralarda gezinme çok keyifli.zaten gerek motor ve egzos sesi ve gerekse 4500 devirden sonra gelen aracın altınızdan kayar gibi gittiği hafiflik hissi inanılmaz keyifli. Tek handikapı uzun vites aralıkları ve atmosferik motor nedeniyle hemen o devirlere ve torka hemencecik ulaşamamanız  idi, ama durun bakıyım yoksa ulaşmanın bir yolu var mı?

Evet var,araca hız pedalının elektronik olarak hassasiyetini değiştiren Pedal Commander takıp denediğimde, inanılmaz şaşırdım,hiç chip tuning,turbo vs gerekmeden arabanın üzerindeki o ataleti aldı ve hevesle hızlanan kısa sürede üst devirlere ulaşan bir otomobile dönüştürdü. Üstelik yerli üretim ve 900 TL gibi bir fiyata inanılmaz kaliteli yapısı hatta bluetooth ile telefonunuzdan ayar değişikliği yapabilmeniz mümkündü. Eco modu arabayı iyice öldürüyor hiç denemeyin Sport ve sport +  modunda araba hava ve gaza boğuluyor 1nci viteste sarsıntısız bir kalkış mümkün değil 2 ile kalkmak lazım, o modları sevmedim .Üstelik giderken de kumanda veya telefon üzerinden durmanıza gerek kalamdan anında mod değişikliği yapmak da mümkün.  Ama City modu çok başarılı ve onu sıfır noktası kabul ettiğinizde modun + ve – yönde de dört kademesi var,buna rağmen ben City modunun bir düşüğünü kullanıyorum.Arabayı daha stabil ve gazı yeterli olduğu için orada bıraktım.Daha önceki sürüş stilinizi yeni moda göre ayarlamanız bir vakit alacak ama sonunda ona da alışıyorsunuz ve eğer o da yetmezse yükseltebilirisiniz. Montajını yarım saatte kendim yaptım, önce konsolda kendi kumandasıyla sık sık mod değiştirdim şimdi istediğim modu ayarladım ve kullanımına alıştım,artık hiç ellmiyorum, onu pedalın yan duvarına gizledim.

Ben tüm Mazda Mx 5 sahiplerine turbo,yazılım,header,susuturucu vs bir ton başka güçlendirme çalışmalarına girmeden öncelikle pedal commander’i denemelerini tavsiye ederim.Araç zaten hafif ve mükemmel bir motor sahip ama alt devirlerde cansız o nedenle Turbo'ya gerek kalmadan üst devirlere ulaşabilmek çok önemli. 1 hafta içinde iade de edebiliyorsunuz ,sabırlı olun ve sürüş tarzınızı değiştirin daha canlı daha hassas ve daha keyifli bir Mazda Mx-5 göreceksiniz.Kesinlikle pedala daha hızlı basarım,aynı işi yapıyor demeyin pedaldaki gecikmeyi aldığı gibi gaz kelebeğinin poziyonunu da etkiliyor ve özellikle 2nci 3ncü viteste geçişler çok daha seri, 0-100 km. değerine etki eder mi oturup ölçemedim ama bence araç şimdi daha hızlı vites eğişimi istiyor ve ben keyif katsayısının arttığı düşüncesindeyim.

Pedal-Commander-Bluetoot-5-1.jpg

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
TarkanÇ

Merak ettim doğrusu 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Servet

Direksiyonda ben varım pedala başkası basıyor. Kutunun yaptığı o 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
TarkanÇ
2 saat önce, Servet :

Direksiyonda ben varım pedala başkası basıyor. Kutunun yaptığı o 

Bu tip aparatların aracın beynine falan zararı olmaz mı? Sonuçta bu kadar fark ediyorsa fabrika çıkışında yapamazlar mıydı? Düşündürücü..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Katil Balina

tam ihtiyaç duyduğum sey aslında. 3. nesil 3 gaza takribi 2 saniye falan sonra cevap veriyor ve bu çok sinir bozucu bir sey. arkadaşın 1. neslini kullandım ve hayretler içinde kaldım. daha dokunmadan tepki veriyor araba. gider gitmez o ayrı ama en azından bi cevap veriyor. bizimkinin maşallahı var ille de tık sesini duyana kadar basacan da vites düşürecek de tepki verecek de gidecek...

trafikte araba bunları düşünürken aslında aksiyon da çoktan bitmiş oluyor. bu cihazların zararı vs var mı bilmiyorum ama bi zahmet güncelleme mi gelir başka bir şey mi yapılır ne yapıyorlarsa yapsınlar ve düzeltsinler bu durumu. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Servet
2 saat önce, TarkanÇ :

Bu tip aparatların aracın beynine falan zararı olmaz mı? Sonuçta bu kadar fark ediyorsa fabrika çıkışında yapamazlar mıydı? Düşündürücü..

Bunun yaptığı olayın zararı yok. Siz pedala %20 basıyorsunuz. Alışılmış bir oranda misal, ara kutu ise pedaldan aldığı iki adet analog voltajı misal o anda 1.5 volt diyelim, onu araç ecusuna 2.5 volt olarak gönderiyor. Haliyle az dokunma olsa dahi araç fırlıyor. 

Gaz teli olan araçların tepkiyi düşünün. Onun gibi çalışıyor. 

Fabrikasyona gelince, bazı araçlarda sport tuşu var. Gaz tepkisini değiştiren. Bu da onunla aynı mantık. Normal araçlarda yapılmama nedeni aracın yoğun dur kalk trafikte stabil seyri, emisyon değerleri vs 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Arabalar
6 saat önce, Katil Balina :

 bizimkinin maşallahı var ille de tık sesini duyana kadar basacan da vites düşürecek de tepki verecek de gidecek...

trafikte araba bunları düşünürken aslında aksiyon da çoktan bitmiş oluyor. 

Aynen bahsettiğiniz gibi. Mazda3 ile yeniden yollara düştüğümden beri gaza bastığımda düşünüyor taşınıyor birazda kaşınıyor ondan sonra hareket ediyor. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Leanback

Bence MX5'de bunu yapmak motorun gaz ile doğrusal bağlantısını bozmaktan başka birşey değil. Sadece size gaza az basmanıza rağmen istemediğiniz anlık hızlanmayı vererek şaşırttığı için kısa bir süre keyif verebilir, gaza basmaya devam ettiğiniz zaman zaten azıcık gazla tüm elindekini verdiğini de görüyorsunuz, boşa eziliyor gaz bir süre sonra. Yani daha fazla basmaya bile gerek yok. %20 gaz poziyonunda kelebeğin %80'ini falan açıyor.

BM Mazda 3'ün problemi ise gaz tepkisi değil, gaz tepkisi anlık denecek kadar hızlı arabanın. Şanzımanı ısrarlı gaz emri verilmediği sürece vites düşürmeyi reddediyor. Normal giderken gaz verince de tork konvertörü dip devirlerde bile kilitli kaldığı için 1.5 atmosferik 1300kg manuel araba o devirlerde ne tepki verecekse onu verebiliyor, yani pek birşey veremiyor. Eski otomatikler gibi her gaza basınca konvertörden bir tork darbesi hissetmek isteyenlerin her sürüşten sonra 10 küsur litre tüketim ile kontak kapatmaya hazır olması lazım. Önemli olan motorun kendisinden gelen tepkiyi kayıpsız görmek, şanzıman gücü tork konvertöründe katlayıp sana daha fazlaymış gibi sunması verimlilik katili bir işlem. 

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Katil Balina
8 saat önce, Arabalar :

Aynen bahsettiğiniz gibi. Mazda3 ile yeniden yollara düştüğümden beri gaza bastığımda düşünüyor taşınıyor birazda kaşınıyor ondan sonra hareket ediyor. 

adamın arabayı kenara çekip takla yok yem yok takla yok yem yok, hesabı beygirleri azarlayası geliyor:)

120 beygirin 40'ı kesin yatıyor hissi uyandırıyor adamda. aslında bu cihaz bu işin tam ilacı da işte fakirliğin gözü çıksın...

yoksa 3. nesle mi biniyorsun? kırbacını unutma. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×
×
  • Yeni Oluştur...