Jump to content
Kayracakir

Mazda RX-8 Alacağım fikirlerinize ihtiyacım var

Tavsiye Edilen Mesajlar

Kayracakir

Merhaba Ben Kayra ve öğrenciyim. Konu açmadan tanışma konusu açmam gerektiğini öğrendim ama bir kaç sıkıntım var. Edit: Konu açtım şimdi buraya aktarıyorum yazdıklarımı

rx8 le aranıza katılabilirim. Aracı görmeye gittiğimde komp testine soktum ve 1. Rotor iyi değerlerde çıktı ama 2. Rotor 6.1-5.8-5.9 çıktı (320devirde). Bu durum canımı sıktı çünkü araç sahibi 1500-2000 km önce revize edildiğini söyledi . Bursada ki Orhan ustayı aradım(motoru yapan usta) motorun rodaj süresinde olduğunu düz yolda sabit hızda gittikten sonra değerlerin düzeleceğini ve gönül rahatlığıyla motot sıkıntısı çekmeden binebileceiğimi söyledi. Yine kafamda soru işaretleri var sizce ne yapmalıyım? Evomazda daki usta bu değerlerle aracın çalışmayacağını söyledi ve şaşırdı sonra 1. Rotora baktığımızda o rotor sayesinde çalıştığını söyledi. Araç soğuk sıcak tek marş alıyor bu arada. Yorumlarınızı bekliyorum. Araç sahibi araçla ilgili yeterli bilgiye sahip zaten o da motor revize edildikten sonra ilk kez komp testini benimle birlikte gördü ve o fda şaşırdı. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
AKayhan

Merhaba.  Ben rotary motorla ilgili pek bilgili degilim ama aracin diger verilerini merak ettim.  Aracin model senesi ne, kaç km yapmis, motor harici aksami ne durumda, fiyati ne, vs gibi.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
zoptrik

61891934_Adsz.jpg.9659ef91ec9c0dc94fd566d63c8f023f.jpg

Üreticinin verdiği değerler bunlar. B çizgisinin altı demek o rotor kompresyon kaçırıyor demek. Ha fiyatı uygundur, aracın yürüyeni sıkıntısızdır, motorun riskini de alır kullanırsınız. Hiç sıkıntı çıkarmayabilir, 10 dakika sonra teklemeye başlayabilir kimse bilemez. 

Bu arada kompresyon değerleri bu sınırlar içinde bir araç bulmanız imkansıza yakın. S1 motoru 35 r3 motor 72 bintlcik olmuş. kimse sandık motor alıp takmıyor aracına. Revizyon daha mantıklı geliyor insanlara. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Kayracakir
3 saat önce, AKayhan :

Merhaba.  Ben rotary motorla ilgili pek bilgili degilim ama aracin diger verilerini merak ettim.  Aracin model senesi ne, kaç km yapmis, motor harici aksami ne durumda, fiyati ne, vs gibi.

61000km de 2011 fiyattada bi türlü anlaştık. 

2 saat önce, zoptrik :

61891934_Adsz.jpg.9659ef91ec9c0dc94fd566d63c8f023f.jpg

Üreticinin verdiği değerler bunlar. B çizgisinin altı demek o rotor kompresyon kaçırıyor demek. Ha fiyatı uygundur, aracın yürüyeni sıkıntısızdır, motorun riskini de alır kullanırsınız. Hiç sıkıntı çıkarmayabilir, 10 dakika sonra teklemeye başlayabilir kimse bilemez. 

Bu arada kompresyon değerleri bu sınırlar içinde bir araç bulmanız imkansıza yakın. S1 motoru 35 r3 motor 72 bintlcik olmuş. kimse sandık motor alıp takmıyor aracına. Revizyon daha mantıklı geliyor insanlara. 

Teşekkür ederim. Ama aklım hala karışık sonuçta bursada ki, RX8 i olupta orhan ustayı tanımayan yok gibi birşey. Adam isim yapmış bir kere. Neden rodajtan sonra düzeleceğini söylesin ki? Off kafam çok karışık çook :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
zoptrik

Düzelebilir. Revizyon da rotor yüzeyine pistondaki honlama benzeri bir işlem yapılıyor ve bu honlama çizgileri silinene kadar kompresyon düşük çıkıyor. Bilmeniz gereken hiçbir zaman revizyon la motorun sıfır motor gibi olmayacağı. Zaten fiyatından da belli 72 bin tl ben olsam ben de vermem herhalde. İkinci bilmeniz gereken revizyonlu olsun olmasın her an kompresyon kaçırabileceği. Bu araçlar için km biraz aldatıcı olabiliyor. Benim mazda 6 261bin km de ve 220bin de aldım hep uzun yolda kullandım. Aldığım günle motor performansı arasında hiç fark yok. Ama rx8 pek uzun yolda veya iş görmek için kullanılmıyor. Aracın yanına gidin binin sürün bir de bilene gösterin içinize sinerse alın gerisi de bir avuç cıvata. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Kayracakir
33 dakika önce, zoptrik :

Düzelebilir. Revizyon da rotor yüzeyine pistondaki honlama benzeri bir işlem yapılıyor ve bu honlama çizgileri silinene kadar kompresyon düşük çıkıyor. Bilmeniz gereken hiçbir zaman revizyon la motorun sıfır motor gibi olmayacağı. Zaten fiyatından da belli 72 bin tl ben olsam ben de vermem herhalde. İkinci bilmeniz gereken revizyonlu olsun olmasın her an kompresyon kaçırabileceği. Bu araçlar için km biraz aldatıcı olabiliyor. Benim mazda 6 261bin km de ve 220bin de aldım hep uzun yolda kullandım. Aldığım günle motor performansı arasında hiç fark yok. Ama rx8 pek uzun yolda veya iş görmek için kullanılmıyor. Aracın yanına gidin binin sürün bir de bilene gösterin içinize sinerse alın gerisi de bir avuç cıvata. 

Anladım. Verdiğiniz bilgilerden ötürü teşekkür ederim. Umarım RX8 ile camianıza katılabilirim 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Kayracakir

Bu arada aracı aldım şuan herhangi bir sorunla karşılaşmadım canavar gibi maşallah. Umarım hiç bir sorunla karşılaşmam kullandığım süre boyunca. Artık tamamen aranızdayım :)) 

IMG-20190905-WA0028.jpg

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
SweepeR

hayırlı olsun, bu arada kaput aluminyum :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×
×
  • Yeni Oluştur...