Jump to content

3.Nesil Mazda3 için Falken ZIEX / ZE310 Ecorun 215/45/R18 - 93W


Burak
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Uzun bir süredir ertelediğim lastikleri sonunda aldım. Şirketten arkadaşım telefon açıp sorunca ve bu konuda araştırmalarına güvendiğim @Tarahumara da "Fiyat performans olarak benim de aklımda, ayrıca etiket değerleri de iyi (özellikle ses seviyesi) deyince gaza geldim ve hafta içinde sipariş verdim, bugün de taktırdım.

IMG_20190915_092131.jpg

Lastik Petlas bayilerinde satılıyor ve Türkiye'de üretiliyor. Aldığım lastikler de 2019 29. hafta üretimi. Daha önce hiç kullanmadım ama taktıktan sonra belki de eskilerinin çok konforsuz olmasından olsa gerek araçta yol sesinin azlaması ve konforunun artmasından dolayı hoşuma gitti. 

Değişime giderken E5 üstünde 88 km hızla araç içindeki ses seviyesini ölçtüm, 30 saniyede 68 dB ortalama vardı. ( Sound Meter Uygulaması ile) Dönerken aynı yolda, aynı hızda 64 dB e kadar düştüğünü gözlemledim. Tabii bu ölçüm ne kadar kayda değer  bilemiyorum ama buna ek olarak araç içindeki müzik sesini eskisi kadar açma gerçeği hissetmemem de bu gözlemimi destekliyor. 

Esas değişimi sürüş konforunda yaşadığımı düşünüyorum. Eskiden dolma teker üstünde gidiyormuşum sanırım. Yoldaki her çıkıntıyı hissediyordum. Hatta oğlum da aynı şeyi söyledi. Eskisine göre çok daha konforlu dedi. 

Sertliğinin yanında artık yavaş yavaş da parçalanmaya başlamış olması da cabası. Ne de olsa 5 senelik lastik. 2014 24. Hafta üretimi. 

IMG_20190915_092707.jpg

Bu da aracın son durumu.

IMG_20190915_185250.jpg

Son olarak, değişim sırasında ben siboplara da bakalım deyince lastikçi 4 adedi 60 TL den çelik sibop tavsiye etti. Zaten belli aralıklarla lastiklerde hava azalması gözlemliyordum, bunu duyunca eskisine nazaran daha iyi olacağını düşünüp kabul ettim. Onun da görünümü şu şekilde oldu.

IMG_20190915_185304.jpg

Kasım ayından Allah nasip ederse uzun yol yapacağım. Böylelikle uzun yol performasını ve yakıt tüketimine etkisini de gözlemlemiş olacağımı düşünüyorum.

  • Beğen 9
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Hayırlı olsun abi. İnşallah uzun süre devam eder memnuniyetin.  Ben de lastiklerimin aşırı sert, sesli ve yol tutuş özürlü olmasından şikayetçiyim. Üzerinde Michelin ler var fabrika çıkışı. Aldığım günden beri şikayetçiyim bu durumdan. Üstelik yenisine 1,000 küsür tl para istiyorlar. 250 tl etmez gözümde. Continental aradım ama bulamadım. Fiyat / performans olarak en uygunu bu falkenler gözüküyor. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

22 dakika önce, Tarahumara :

Hayırlı olsun abi. İnşallah uzun süre devam eder memnuniyetin.  Ben de lastiklerimin aşırı sert, sesli ve yol tutuş özürlü olmasından şikayetçiyim. Üzerinde Michelin ler var fabrika çıkışı. Aldığım günden beri şikayetçiyim bu durumdan. Üstelik yenisine 1,000 küsür tl para istiyorlar. 250 tl etmez gözümde. Continental aradım ama bulamadım. Fiyat / performans olarak en uygunu bu falkenler gözüküyor. 

Teşekkürler Ömer. Sen de karar vermeden önce ne zaman istersen uğrayıp test edebilirsin aracı. Tabii eskisi ile arasındaki fark çok belli olmaz, her halukarda senin izolasyonlar sebebi ile daha fazla yol sesi alır ama bir fikir verebileceğini düşünüyorum. Ebatlar sebebi ile çok da seçenek olmayınca mecburen en uygun olanlardan birine yöneldim ama pahalı olanlar da illa çok iyi olacak anlamına gelmiyor. Dediğin gibi tanesi 1000 TL eder mi o lastikler tartışılır.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Güle güle kullanın. Michelin PS3'lerin ciğerini çözdüm. Bu lastikler yaşlandıkça "ısınma eşiği" çok yükseliyor, yaşlanma dediğim de max 8-10bin km. Yani ısınmadan hiçbirşey yapamaz hale geliyor, şehir içinde bizim asfaltlarda vıjj kayıp gidiyor lastik. Benim durum da aynı şekilde. 

Fakat bir lastiği ısıtın ve 3-4 dakika arka arkaya viraj kasın. İlk aldığınız güne dönüyor. Aslında inanılmaz keskin, limitte bile herşeyi elektrikli direksiyona aksettiren, hele iz takip hassasiyeti nefis bir lastik, yola raylar döşenmiş de onun üzerinde gidiyor gibi. Ne yazık ki pahasını ancak böyle anlıyorsunuz, günlük kullanımda, ıslakta falan bu kadar kötü duruma geldikten sonra anlamı kalmıyor, iki ay sonra atacağım bende.

Kışlık lastiğim mesela canavar. Buz gibi havada, her asfaltta, her koşulda it gibi tutuyor. Fakat yol hissiyatı sıfır, zorlamada garip tepkiler veriyor, seni dinlemiyor. Bildiği gibi tutuyor, ısınacak kadar zorlamadım hiç ama epey kötüye gider durumu muhtemelen. Fakat kullanımın %80'inde Michelinden çok daha iyi işte.

Bizimkiler gibi düşük güçlü kompakt araçların baştan PS3'lerle gelmesi hata. Çoğu aracın nasıl nerede kullanılacağı belli, gidişi belli. Lüzumsuz overkill.

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

45 dakika önce, Leanback :

Güle güle kullanın. Michelin PS3'lerin ciğerini çözdüm. Bu lastikler yaşlandıkça "ısınma eşiği" çok yükseliyor, yaşlanma dediğim de max 8-10bin km. Yani ısınmadan hiçbirşey yapamaz hale geliyor, şehir içinde bizim asfaltlarda vıjj kayıp gidiyor lastik. Benim durum da aynı şekilde. 

Fakat bir lastiği ısıtın ve 3-4 dakika arka arkaya viraj kasın. İlk aldığınız güne dönüyor. Aslında inanılmaz keskin, limitte bile herşeyi elektrikli direksiyona aksettiren, hele iz takip hassasiyeti nefis bir lastik, yola raylar döşenmiş de onun üzerinde gidiyor gibi. Ne yazık ki pahasını ancak böyle anlıyorsunuz, günlük kullanımda, ıslakta falan bu kadar kötü duruma geldikten sonra anlamı kalmıyor, iki ay sonra atacağım bende.

Kışlık lastiğim mesela canavar. Buz gibi havada, her asfaltta, her koşulda it gibi tutuyor. Fakat yol hissiyatı sıfır, zorlamada garip tepkiler veriyor, seni dinlemiyor. Bildiği gibi tutuyor, ısınacak kadar zorlamadım hiç ama epey kötüye gider durumu muhtemelen. Fakat kullanımın %80'inde Michelinden çok daha iyi işte.

Bizimkiler gibi düşük güçlü kompakt araçların baştan PS3'lerle gelmesi hata. Çoğu aracın nasıl nerede kullanılacağı belli, gidişi belli. Lüzumsuz overkill.

Duygularıma tam olarak tercüman olmuşsunuz. Teşekkürler. Genel olarak kullanımımız şehir içi ve kısa mesafeler oluyor. Lastiğin ısınıp, tam olarak performansını sergileyemediği bu durumlar hiç güven vermiyor neredeyse. Hele ki aracın kıçı bir kaç kere atınca virajlarda, sürekli korkar vaziyetteyim. İnsanın aracına güvenememesi çok acı malesef.  

Şu videoda ESP devreye girmeseydi kıçı başı dağılmıştı arabanın muhtemelen. Ben lastiği suçluyorum burada. 

 

  • Beğen 2
  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

benim arabayı alınca yaptığım en iyi şey birkac defa lüzumsuz yere tırsıttıktan sonra lastikleri hemen değiştirmem oldu. michelin çıkarıp falken takınca insan memnun olur mu, evet olur. ikinci yılında henüz yol tutuşu hususunda bir sorunla karşılaşmadım (balans tutmayanları ve iade sürecini saymıyorum). lakin bu aralar gözlemlediğim şey hafif yokuşlarda hafiften abanınca şu kayma şeysi beliriyor ekranda. en fazla bir yaz daha kullanılabilir herhalde bilemedim. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

5 saat önce, Katil Balina :

benim arabayı alınca yaptığım en iyi şey birkac defa lüzumsuz yere tırsıttıktan sonra lastikleri hemen değiştirmem oldu. michelin çıkarıp falken takınca insan memnun olur mu, evet olur. ikinci yılında henüz yol tutuşu hususunda bir sorunla karşılaşmadım (balans tutmayanları ve iade sürecini saymıyorum). lakin bu aralar gözlemlediğim şey hafif yokuşlarda hafiften abanınca şu kayma şeysi beliriyor ekranda. en fazla bir yaz daha kullanılabilir herhalde bilemedim. 

Falken alırken sizin problem aklımda idi ve biraz da ürkütmedi değil ama sonuçta bayisinden alınca ve bayi de ilgili görününce çok da tereddüt etmedim. Hatta alır almaz eve giderken otobanda 120 - 130 arasını da test ettim, eskisine nazaran yağ gibi gidiyordu araç.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

30 dakika önce, İlhan :

Abi güle güle kazası belasız günlerde kullan inşallah.:dua:

Teşekkürler İlhan. Cümlemiz kazasız belasız kullanalım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Tekerine daş değmesin abi , memnun kalırsan belki biz de falken öneririz, kullanırız. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

17 dakika önce, Mazda_Ozan :

Tekerine daş değmesin abi , memnun kalırsan belki biz de falken öneririz, kullanırız. 

Teşekkürler Necip, ben çok iyi yorumlayamayabilirim ama @Tarahumara, @Servet , @Zealot da onaylarsa o zaman tereddüt etme 😂

1 dakika önce, Mehmet Özdemir :

2. nesil mazda3'te kullandım, tam bir f/p canavarı. hayırlı olsun

Bak bunları duydukça nasıl da mutlu oluyorum 🤣 sağolasın Mehmet 👍

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

6 saat önce, Burak :

Falken alırken sizin problem aklımda idi ve biraz da ürkütmedi değil ama sonuçta bayisinden alınca ve bayi de ilgili görününce çok da tereddüt etmedim. Hatta alır almaz eve giderken otobanda 120 - 130 arasını da test ettim, eskisine nazaran yağ gibi gidiyordu araç.

her zaman sorun olmuyor zaten hocam, hatırlı olsun. bence fiyat performans olarak çok iyi lastikler. ayrıca sizinki yeni seri galiba. ben alırken yenisi çıkacak diyordu bayi ama bana yetişmedi.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

3 dakika önce, Katil Balina :

her zaman sorun olmuyor zaten hocam, hatırlı olsun. bence fiyat performans olarak çok iyi lastikler. ayrıca sizinki yeni seri galiba. ben alırken yenisi çıkacak diyordu bayi ama bana yetişmedi.

olabilir. Bayi yeni desen bu zaten eski tarihli olamaz demişti belki bunu kastetmiştir. İlk mesajda desen fotoğrafı var karşılaştırma şansınız olur mu veya sizin lastiğin fotoğrafını çekip paylaşabilir misiniz ?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

5 dakika önce, Burak :

olabilir. Bayi yeni desen bu zaten eski tarihli olamaz demişti belki bunu kastetmiştir. İlk mesajda desen fotoğrafı var karşılaştırma şansınız olur mu veya sizin lastiğin fotoğrafını çekip paylaşabilir misiniz ?

olur tabi şu an araca uzağım, 5 gibi atarım hocam. 

  • Teşekkürler 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

17 saat önce, Tarahumara :

 

 

Yolun kaygan olduğu çok bariz, ne yazık ki bizim asfaltlar böyle. 

Yine de tespit doğru, lastik yüzünden açılıyor araba. Daha yumuşak, sıcaklık istemeyen bir hamur olsa bu olmayacaktır, grip daha yüksek olacaktır. 

Böyle bir lastik kusurunda arkanın gelmesinin biraz Mazda şasi ayarı ile de ilgisi var. Kötü lastikli Vw grup bir araç falan olsa burda önden kayayazar, Esp direkt girer öyle toplardı. Mazda'da arka taraf hareketli, Esp de pay bırakıyor. Baktı kayma açısı artıyor, o zaman devreye giriyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 dakika önce, Burak :

Adamın dediği gibi desende bir değişiklik olmuş gibi. Fotoğraf için teşekkürler 🙋‍♂️

 

yenisi daha dişli. muhtemelen tutunmayı arttırmışlardır.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • Samsunspor
      Yazan: Samsunspor
      Arkadaslar merhaba. Konu basligi altinda diger konu ve yorumlara baktim ama aradigimi bulamadim. O yuzden degerli goruslerinizi almak icin buraya yaziyorum.
      Aracimi eylul 2019 da aldim. Aldiktan bir ay sonra lastik basinc sensoru uyarisi aldim. Ben de herkes gibi herhangi bir benzinlige girip kontrol yaptim ve kayda deger bir degisim yoktu. Yine de olmasi gereken havayi basip sensoru resetledim. Bundan 2-3 hafta sonra tekrar uyari aldim. Sicaktan olabilir diye dusunup pek ciddiye almadim cunku lastiklerde gozle gorulur bir inme veya aracta bir sarsinti vs yoktu. Zaten akabinde de kasim ayinda kislik lastiklere gectim. Sorunu biraz oteledim galiba.
      Acikcasi kislik lastikleri degistirirken su yazliklari da bi kontrol et demek aklima gelmedi. Onu da yazliklara gecerken kontrol ettiririm diye dusundum herhalde bilmiyorum. Kislik lastiklere gectim, haliyle degisim oldugu icin yine uyari aldim ve resetledim. Sonra kis boyunca tek hir uyari dahi almadim. Anladim ki sensorde veya aracta bir sorun yokmus. Basima gelecegin yazliklara gecerken olacagini hissettim artik. 
       
      Bugun yazliklara gecmek icin lastikciye gittim ve bi kontrol eder misiniz dedim. Onlar da bakiyoruz zaten biz genel olarak dedi. Ve tahmin ettigim gibi sol arka yazlik lastige çivi girmis. Onaracagiz dedi, tamam dedim ben de. Neyse lastikler degisti araca bindim 1 km icinde uyariyi aldim. Resetleyip yola devam ettim. Birkac km sonra tekrar uyari aldim. Bir benzinlige girdim iki lastik de sacma sapan degerler gosteriyordu. Sonra fazla kurcalamadan lastikciye geri gittim. Bakti anormal bir deger yoktu. Benzinlikteki arizali olabilir dedik ve ustelemedim. Tekrar istedigim olculere havayi getirdi ( basta hepsini 35 yapmis; ben bu sefer onler 35 arkalar 33 olsun dedim) ve tekrar uyari alirsan gel cikartalim bastan kontrol edelim dedi tamam dedim. Yine araci calistirdim ve basinc degerleri degistigi icin ilk uyariyi aldim, resetledim ve devam ettim. 3-4 km sonra yine uyari aldim. Sinirlendim ve resetlemeden eve geldim yarin giderim diye lastikciye.
       
      simdi ogrenmek istedigim su; daha once hasarli olan lastikten oturu bu kadar sik uyari almamistim. En korktugum sey lastik haricinde baska bir problem olmasi yoksa tek lastikse can sikacak bir konu degil. Yani;
      1- lastikciler lastigi degistirirken bu nesil araclarda sensore etki edecek bir zarar vermis olabilirler mi?
      2- pespese ve bu kadar sik uyari almak normal midir lastiklerin kis boyu yattigini dusunursek? Kaldi ki çivili iken bu kadar sik vermiyordu. Hadi diyelim ki o zaman hava kacisi daha az oluyor. Simdiki tamir de tutmadiysa ve bu kadar sik uyari aliniyorsa lastigin havasinin aniden dusmesi gerekmez mi? Cunku hala gozle gorulur bir inme yok.
      3- eger lastik onarilamaz ise tek lastik degisimi problem yaratir mi? 

      4- yarin lastikciye tekrar gittigimde dikkat etmem gereken bir husu var mi?
       
      simdiden cok tesekkurler arkadaslar
    • dalgakıran
      Yazan: dalgakıran
      bir çok konu vardı ama sohbetler uzadığından aradığım cevapları bulamadım tekrar konu açmak zorunda kaldım. 2020 yaza yeni lastik almak durumundayım. marka model tavsiyeleriniz nedir arkadaşlar. Kazasız sürüşler dilerim.
    • Omericsson
      Yazan: Omericsson
      Merhaba arkadaşlar daha önce bu konu altında yapılan yorumlara baktım hepsini okudum ama bir çare bulamadım 16 inç jant lastikten 18 inç jant lastik taktım ilk başta hiçbir sorun yoktu sonra bir çukurdan geçtim lastik basınç ışığı yanıp sönmeye başladı sonra sabit yandı aracı her çalıştırmamda da yanıp sönüyor sonra sabit yanıyor lastik basınçlarının hepsini aynı seviye çektim sorun devam etti jant değişiminde ön sol lastik sibobu kırılmıştı normal sibop taktık sensörü de janta yapıştırdık sonra sensör janttan ayrılmış tekerleğin içinde dönüyordu bu şekilde bile çalışıyor du ne olduysa o çukurdan geçtikten sonra oldu sert de girmemiştim sonra ön sol lastikte ki sensörü çıkardım gözle görülür bir hasar yoktu meslek icabı içini açtım bataryasını ölçtüm 3v olması gereken batarya 2.6 v gösteriyor 9 yılda normal düşmesi sensör devresinin sağlamlık kontrolünü sensör akım çekiyor mu diye bakarak yaptım sensör akım çekiyor ama frekans üretip iletiyor mu derseniz bilemem şuanda son olarak arıza ışığı yanıp sönüyor sonra sabit yanıyor zararı yok ama gözüme batıyor bu sorunu nasıl çözebilirim yardımcı olur musunuz 
    • UtkuSaray
      Yazan: UtkuSaray
      Arkadaşlar aracımın üzerinde orijinal 16 inç jant mevcut. 17 inç siyah bir janta çevirmek istiyorum. Ancak aklımda bazı soru işaretleri var.
      Örnek vermek olursa, direksiyon sertleşmesi, ses alması vb. gibi durumlar.
      Hiç bu şekilde değişiklik yapan oldu mu yorumlarınızı alabilir miyim ? 
    • Ali Furkan İpek
      Yazan: Ali Furkan İpek
      Merhaba arkadaşlar geçenlerde yaz lastiklerimi değiştirdim mıchelin. 
      Titreme oluyordu araçta 110 km hızdan sonra, lastikçiye gitmek uzaktı bende mazda avrupayı anlattım sağolsunlar yaparız dediler 100 tl fiyat verdiler . Bende biraz güzellik yapsanız güzel olur gibisinden konuşunca aracı teslim alınca ücret ödetmediler. 
      Ve servisten sonra aracım gene 110 km hızdan sonra titremeye baslıyor. Bundaki sıkıntı nedir bilgilendirirseniz sevinirim. 
      2 defa balans yaptırdım.. Olmuyor..

×
×
  • Yeni Oluştur...