Jump to content
Ali Furkan İpek

3. Nesil Mazda 3 Lastikte Deli Gibi Titreme

Tavsiye Edilen Mesajlar

Ali Furkan İpek    20
Ali Furkan İpek

Merhaba arkadaşlar geçenlerde yaz lastiklerimi değiştirdim mıchelin. 

Titreme oluyordu araçta 110 km hızdan sonra, lastikçiye gitmek uzaktı bende mazda avrupayı anlattım sağolsunlar yaparız dediler 100 tl fiyat verdiler . Bende biraz güzellik yapsanız güzel olur gibisinden konuşunca aracı teslim alınca ücret ödetmediler. 

Ve servisten sonra aracım gene 110 km hızdan sonra titremeye baslıyor. Bundaki sıkıntı nedir bilgilendirirseniz sevinirim. 

2 defa balans yaptırdım.. Olmuyor..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
zoptrik    633
zoptrik

Lastikler sıkıntılı olabilir. Arka ön yaparak deneseniz? 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Ali Furkan İpek    20
Ali Furkan İpek
1 dakika önce, zoptrik :

Lastikler sıkıntılı olabilir. Arka ön yaparak deneseniz? 

Lastiklerde daha yeni aslında 1 yıl olmadı alalı.. 

Onu ben nasıl yapayım servis düşünmüş müdr acaba bilmiyorum pazartesi götüreceğim tekrar da ne dicem adamlara tekrar aynı şey olucak

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
macrostr    19
macrostr

Lastiklerin içinde su olabilir, başıma gelmedi ama gelen arkadaşın şikayeti aynı sizinki gibiydi. Lastikleri janttan ayırıp temizleyin.

XT1650 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
zoptrik    633
zoptrik
1 saat önce, macrostr :

Lastiklerin içinde su olabilir, başıma gelmedi ama gelen arkadaşın şikayeti aynı sizinki gibiydi. Lastikleri janttan ayırıp temizleyin.

XT1650 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Olabilir çok mantıktı. Çok acaip bir arıza şeytanın aklına gelmez adama komple alt takım yaptırtır. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Srkn    179
Srkn

Aracınız uzun süre hareketsiz kaldıysa (10+ gün) lastikte sürekli aynı yere basmasından dolayı ortası çukur yapar.eğer ön düzen ve jantlarınızda sorun olmadığına eminseniz bunu düzelttiriniz rot balanscınıza.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Ali Furkan İpek    20
Ali Furkan İpek
13 saat önce, Srkn :

Aracınız uzun süre hareketsiz kaldıysa (10+ gün) lastikte sürekli aynı yere basmasından dolayı ortası çukur yapar.eğer ön düzen ve jantlarınızda sorun olmadığına eminseniz bunu düzelttiriniz rot balanscınıza.

Lastikleri aldığım ilk gün gezdim yani tekrar götüremedim balans ayarı, servise götürdüm fakat yaptık dedi ve titreme hala devam ediyor. Bu ayar içinde ücret vermek istemiyorum hiç kimseye çok saçma birşey var ortada çünkü

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
M.E.G    1.083
M.E.G
14 saat önce, Srkn :

Aracınız uzun süre hareketsiz kaldıysa (10+ gün) lastikte sürekli aynı yere basmasından dolayı ortası çukur yapar.eğer ön düzen ve jantlarınızda sorun olmadığına eminseniz bunu düzelttiriniz rot balanscınıza.

Mazda3 1 ay yatıyor çıkarıyorum titreme falan olmuyor. Lastiklerin havası inik şekilde yatsa olabilir fakat normal hava basılmış lastiklerde kolay kolay olmaz.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
AKayhan    69
AKayhan

Mesajinizda belirtmediginiz birtakim noktalari merak ediyorum:

1.  Titreme tek bir lastikte mi var, birden fazla lastikte mi?  Yoksa hepsinde birden mi var?

2.  Titreme tam olarak ne zaman basladi?  Araçta titremenin basladigi zamanla örtüsen (yani ayni anda) baska bir degisiklik oldu mu?

3.  Eger lastiklerin faturasi elinizde ise ve garantisi devam ediyorsa, bir Michelin bayiine gitmeyi deneyebilirsiniz.  Bu durumda en ekonomik çözüm bu olabilir.

4.  Lastiklerden herhangi birine havadan baska birsey basildi mi?  Örnegin, lastik tamir sivisi.

5.  Araci çok fazla tamirciye götürmek de iyi degildir çünkü herbiri kendi tezini savunur ve sizi tereddüte düsürür.  Stratejik olmak gerekir.

6.  Tüm bu olaylar esnasinda bence aracinizi sadece test amaçli 100 km/h üstüne çikarin, test haricinde 100 km/h üzerine hiç çikmayin.  Bir baska deyisle, sorun geçene dek aracinizi yavas kullanin.

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Ali Furkan İpek    20
Ali Furkan İpek
4 saat önce, AKayhan :

Mesajinizda belirtmediginiz birtakim noktalari merak ediyorum:

1.  Titreme tek bir lastikte mi var, birden fazla lastikte mi?  Yoksa hepsinde birden mi var?

2.  Titreme tam olarak ne zaman basladi?  Araçta titremenin basladigi zamanla örtüsen (yani ayni anda) baska bir degisiklik oldu mu?

3.  Eger lastiklerin faturasi elinizde ise ve garantisi devam ediyorsa, bir Michelin bayiine gitmeyi deneyebilirsiniz.  Bu durumda en ekonomik çözüm bu olabilir.

4.  Lastiklerden herhangi birine havadan baska birsey basildi mi?  Örnegin, lastik tamir sivisi.

5.  Araci çok fazla tamirciye götürmek de iyi degildir çünkü herbiri kendi tezini savunur ve sizi tereddüte düsürür.  Stratejik olmak gerekir.

6.  Tüm bu olaylar esnasinda bence aracinizi sadece test amaçli 100 km/h üstüne çikarin, test haricinde 100 km/h üzerine hiç çikmayin.  Bir baska deyisle, sorun geçene dek aracinizi yavas kullanin.

 

Titremenin tek mi veya diğer lastiklerden geldiğini anlayamıyorum. Pedal olsun, koltuklar olsun, direksiyon olsun 110 km hızdan beraberinde baslıyor. 

Kış lastiklerini taktığım günden beri titremeler var. Kış lastiğidir titrer mantığına vurdum ya yaz lastiği nedir?

hiç bir sıvı yoktur. 

Ayda bir kez şehirler arası yol yaptığım için 100 km hız ile yol bitmez malesef.. Yarın sabahtan mazda avrupaya gidicem artık.. Bir çözüm bulsunlar olmuyor böyle

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Fatalhand    120
Fatalhand

120 kmde titreme varsa arka lastiklerin balansı yapılmamıştır diyecem ancak siz aracınızı götürmüşsünüz onlar ilk bunu uygulamışlardır zaten. Aynı sorunu kış lastiklerinde de yaşadığınız için jantlarda olabilir. Direksiyon ve pedalda hissediyor olmanız ön takımda da sorun olabileceğini gösteriyor. Aracınız kaç kmde? Hızlı bir şekilde çukura girdiğiniz oldu mu?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
ikarayel    108
ikarayel

Benim başıma geldi bu olay.Çözene kadar çok uğraştım ama çözdüm.Benim yaşadığımı anlatayım farklı sebeblerde olabilir.Lastik patlayınca lastik tamir kitindeki sıvıyı kullanmıştım.Bu sıvı zamanla lastik içinde sertleşmiş ve bir yumak haline gelmiş.ilk zamanlarda bu yumak lastik duvarına yapıştığından balansta farkedilmiyordu.Yumak duvardan ayrılınca sorun başladı.5-6 ay sonra bir gün sebeb yokken araba zangır zangır titremeye başladı.3 lastikçi sorunu çözemedi.Sonra sağolsun bir usta, hocam lastiğin içine bakalım dedi.Lastiğin içinden yumak haline gelmiş katılaşmış bu madde çıktı.İçini iyice temizleyip tekrardan taktık sorun çözüldü.Ayrıntılı yazdım çünkü lastik tamir kitini kullanan arkadaşlar belli bir süre sonra aynı problemi yaşayacak.Kiti kullandıktan sonra lastik içinizi temizlemeyi unutmayın.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • UtkuSaray
      Yazan: UtkuSaray
      Arkadaşlar aracımın üzerinde orijinal 16 inç jant mevcut. 17 inç siyah bir janta çevirmek istiyorum. Ancak aklımda bazı soru işaretleri var.
      Örnek vermek olursa, direksiyon sertleşmesi, ses alması vb. gibi durumlar.
      Hiç bu şekilde değişiklik yapan oldu mu yorumlarınızı alabilir miyim ? 
    • Burak
      Yazan: Burak
      En son arabayı yıkattığımda jantların tortulaşmış balata tozlarından temizlenmediğini görüp sinirlendim. Yanımda @Zealot vardı ( @kindness ın aracının farlarını temizlediğimiz gün ) nasıl temizleriz diye konuşmaya başladık. Ben SONAX gibi bir markanın jant temizleyicisini almayı düşünürken o ısrarla herhangi bir yağ çözücü ile aynı sonucu alabileceğimi boşuna o tür ürünlere para vermememi söyledi ama tabii benim aklıma pek yatmadı. Marketlere girip çıktığımda değişik ürünlere baktım, hatta Astonish'in Jant temizleyicisini 5 TL ye satan bir yer bulduk ama adamın biri tüm malları 1 saat önce  toplayınca elimiz boş çıktık.
      Velhasılı aradığımız ürünü bulamadık diğer ürünler de pahalı geldi derken ŞOK'ta karşıma bu ürün çıktı. Mintax Yağ Çözücü Fiyatı ? 2.55 TL
      Ufuk'a resmini gönderdim, olur dedi ama benim pek ikna olmuşluğum yok ama o da diyorki dene, olmazsa yengemiz mutfakta kullanır, ziyan olmaz.
      Haklı mı ? Haklı..
      Neyse tabii ben tedbirli ve şüpheli yaklaşıyorum. Janta bir şey olur mu zarar verir mi falan, dedim ufak bir köşesine sıkayım bir şey olursa en kötü ufak bir kısmına zarar gelir.
      Ertesi gün jantın ufak bir bölümüne sıktım ve 1-2 saat bekledim. Sonra İndim ve gördüm ki gayet güzel temizleniyor.
      Bu cesaret ile bugün jantların dördünü de temizledim. Özellikle ön jantlarda birikmiş ve tortulaşmış balata tozu mevcuttu aşağıdaki şekilde görüleceği gibi

       
      Tabii bu kadar tortu için yağ çözüyü önceden sıkıp biraz bekletmenin doğru olacağını düşündüm ve bolca sıkarak 1 saat kadar bekledim.

      Sonrasında da bildiğiniz bulaşık süngerinin arkası ile iyice ovalayarak temizledim, aralara girdim ve bol su ile yıkadım. Sonuç ise aşağıdaki şekilde oldu.
      Sağ ön teker bu. Sol ön tekerde de çok tortulu birikimler vardı ama aynı şekilde oldukça temiz bir görüntü elde ettim. Dönüm noktalarında kalan tortu halindeki balata tozu için ise tekrar yağ çözücü döküp beklemek, olmazsa sıcak su ile yumuşatmak gibi fikirlerim var., sıra ile uygulayacağım.

      Velhasılı en ucuzu 29 TL olan ürünler yerine böyle basit bir çözüm ile de jant temizliği oluyormuş. Denedim ve sizinle paylaşmak istedim
    • Riot03
      Yazan: Riot03
      Jantlarda fren balatası yüzüden siyah ve koyu sarı renkte lekeler oluştu. Arabayı yıkamaya götürdüğüm zaman bu lekeleri çıkartmak için  özel bir sıvı kullanıyorlar.

      Bu ilacın ismini biliyor musunuz acaba? Nereden temin edebilirim bu ilacı. 
    • SpeedMazda
      Yazan: SpeedMazda
      - Baba Meraba
           - Merhaba hoş geldiniz?
      - Hoş bulduk..
           - İş Başvurusuna mı geldiniz?
      - Hayır cant başvurusu için geldim..
           - Pardon, hangi Jant modeline bakmıştınız
      - Performa 24, ayüküyün mü böyle gırmızı ışıklarda yan yan ////... !!!  (bu diyalog konunun sonunda açıklığa kavuşmaktadır)
      Daha önce MazdaCLubTR'de ve Türkiye'nin bütün otomobil forumlarında, arkadaş sohbetlerinde, otomobil fanlarının buluşmasında...vs vs " Orjinal Jant " konusuna hemen hemen her yerde bir yorum getirilmiştir. Kimi zaman tanık olduğumuz, kimi zaman kulaktan dolma bilgiler duyduğumuz bu konunun Türkiye'de tamamen yılan hikayesine dönüşmüş olmasına bir kaç sene önce Jant almaya karar verdiğimde tanık olmuştum. İnternet üzerindeki araştırmalar sonucunda gerçek ve/veya tatmin edici bilgilere ulaşamayınca da Orjinal Jant satın almak ile ilgili hevesim/hevesimiz hep kursağımızda kalmıştır..

      Malesef Türkiye'deki Jant muhabbetleri yukarıdaki skalada ilerlemekte, replika jantın orjinallerden iyi olduğunu savunanlara kadar gitmektedir. Bu konudaki sitemim kimseyi jargonu ve/veya imkanları dahilinde yaptıkları için yermek, aşağılama değil aksine her konuda olduğu gibi insanları bilinçli hareket etmeleri konusunda yönlendirmeye/faydalı olmaya teşvik etmek içindir..

      Jant konusuyla ilgili daha önce  şurada ulaştığım bilgileri forum ahalisi ile paylaşmıştım, merak edenler inceleyebilir...
      Bu sene tekrar gözümü karartıp önümüzdeki yaz kendi otomobilim için yapmayı planladığım şeyler listesinin en başında olan "Orjinal Jant" maddesi için kolları sıvadım ve yeniden araştırmaya, sorup soruşturmaya başladım. Öncelikle Orjinal Jant nedir? Türkiye'de Orjinal Jant nerede satılır? Nereden satın alınır? Distribütörleri kimlerdir? Replika nedir? Aftermarket Jant nedir? ... ulaşabildiğim ve edindiğim bilgileri, fiyatları kısaca özetlemeye çalışacağım. Forumda ve forum dışında google araması ile konuya ulaşan kişilere faydalı olması dileğiyle...


       
      Hayaller HRE P1

      Web sitelerindeki bilgilere bakarak " X Markanın Türkiye Distribütörü " olan bazı firmaların satışını gerçekleştirdikleri Jant Modelleri sahibinden.com üzerinde de satılmakta. Bunu hepimiz biliyoruz. X marka'nın 18" jant boyutlarındaki modelleri bu sitedeki ilanlara baktığınız zaman 1800Tl ile 2400TL arasında değişmekte. Buraya kadar her şey güzel diyorsunuz değil mi? fiyatlar uygunmuş... gelelim olayın iç yüzüne.
      Ben herşeyden önce ilk tercihim olan Mazda Speed 3 ve Mazda RX-8'lerde kullanılan Orjial Mazda jantlarını çok beğenmeme rağmen (https://media.ed.edmunds-media.com/mazda/mazdaspeed-3/2013/oem/2013_mazda_mazdaspeed-3_4dr-hatchback_touring_fq_oem_2_1280.jpg) biraz daha kaslı bir görünüm istediğim için alternatif araştımasına girdim. Onlarca jant modeli arasında günlerce inceleme sonrasında en beğendiğim HRE P1 modeli oldu (konun başına eklediğim fotoğraf - fotomontaj ile hızlıca yerleştirilmiştir ). Tüm bu süreç ve heveslenme sonrasında öncelikle HRE'nin resmi web sitesine baktığımda "Wheels for each" ibaresiyle birlikte 2000$'dan başlayan fiyatlarla açıklaması tüm hayallerimi alt üst olmasına yetti. Ama olay sadece Jantı almak değildi, Türkiye şartlarında gerçekten orjinal HRE markasının Distribütörüne ulaşmak ve gerçek fiyat aralıklarını ve orjinalliği teyit etmek benim için çok önemliydi. Bu nedenle HRE Türkiye Distribütörünü araştırdım ve kendilerine ulaştım.
      HRE ve Flow+Form Jantları Türkiye Distribütörü
      Araştırmalarımla HRE Türkiye Distirbütörü F355 Automobile Technid adına bir firmaya ulaştım. Telefondaki görüşmelerim neticesinde Türkiye distribütörü olduklarına ikna oldum.  F355 Automobile Technic 'in Genel Müdürü Aykut Karan bey ile telefondaki görüşmelerimiz ve bizzat ilettiği mailleri sonrasında HRE'nin resmi web sitesinde de yazdığı gibi beğendiğim Jant modelinin TANESİNİN günümüz şartlarında 9640TL ile HRE'nin ürettiği en pahalı jant modeli olduğunu öğrendim ( otomobille takas oluyor mu? diyesim geldi-diyemedim XD ) Aykut bey'de durumu anlamış olacak ki gülerek  Jant zevkimi taktir ettiğini ve HRE'nin en özel sayılı üretim jant modelini seçtiğim için bu kadar pahalı olduğunu söyledi. Ben otomobilim için 18" düşündüğüm ve beğendiğim modelin en küçük ebatı 19" olduğundan Aykut bey' ile uzunca konuştuk ve bazı Jant modelleri için farklı ebatta özel olarak üretim ricasında bulunabildiklerini belirtti. Yani örneğin beğendiğiniz bir Jantın daha küçük ebatını özel sipariş ile ürettirebilmek mümkünmüş. Her konuda fazlasıyla yardımcı olmaya çalışan ve ayrıca kişiye özel çözümler üretmek içinde çaba sarfettiği için Aykut bey'e buradan da teşekkürlerimi iletiyorum. Bana ilettiği fiyat listesini ekte paylaşıyorum. Forumda paylaşacağımı kendisine de söylemiştim . Eğer almayı düşünürseniz de mutlaka telefon ile görüşerek bilgi almanızı tavsiye ederim. Liste fiyatı üzerinden fiyat konusunda yardımcı olabileceğini belirtmişti.




      Japon Otomobillerinin Tercihi Advan, König, Enkei, O.Z Jantlar

      Yukarıdaki HRE p1 hayalleri suya düşünce diğer farklı arayışlara girdim. Japon otomobillerinde (Mazda, Honda, Toyota, Nissan, Suzuki, Lexus.. ) sıkça karşılaştığımız Advan ve Enkei Jant modelleri diğer iyi tercihlerde olabilir gibi görünüyordu. Bunun üzerine bu jant markalarının Türkiye Distribütörlerini araştırmaya başladım.

      Advan, König ve Enkei Jantların Türkiye Distribütörü google arama sonuçlarında Mutlu Lastik - Jant olarak görünmekteydi ( www.mutlulastik.com.tr ) fakat emin olamadığım için telefon ile teyit etmek istiyordum. Öncelikle Advan GT ve Advan Racing modelleri hoşuma gittiği için telefon ile Mutlu Lastiği aradım ve görüştüm. Telefon konuşmalarımda bu markaların Türkiye'deki tek distribütörün kendileri olduğunu teyit ettiler. Advan GT, Racing ve TC serilerinin ortalama Jant TAKIMI fiyatları 9000TL dolaylarında olduğunu garantili ve avrupadan gelen orjinal ürünler olduğu bilgisini aldım. Bu fiyat skalası da beni fazlasıyla aşmaya başladığından araştırmaya devam etmeye karar verdim... Önceden beri yine beğendiğim ve Mazda 3'üme yakıştırdığım ( Advanti Jantlar için araştırmaya devam ettim- bu konuya birazdan değineceğim ) aradan bir süre geçtikten sonra König marka jantlar için Mutlu Lastiği tekrar aradım. Bijon ölçülerime uygun 18" olan modelleri listeden kontrol edip söylediler ve güncel olarak König Jant takımlarının 2900TL fiyat dolaylarında olduğunu söylediler. Fiyatın uygun oluşu kafamı karıştırdığı için bir kaç kez orjinalliği konusunda kendilerini sorguladım ve orjinal olduğu konusunda beni ikna ettiler. Söyledikler jant modellerinden Konig Sj07 BackBone modeline ısınır gibi oldum. Yine fotomontaj ile gerekli uygulamaları gerçekleştirip içime sindirmeye çalıştım fakat bir türlü içime sinmediğinden şimdilik vazgeçmiş gibiyim ( "güzel ama inigliççe" gibi bir psikolojideyim.. ). Belki kararım değişirse de almayı düşünebilirim...




      Advanti Racing Jantlar -  Çok güzeldir ama...

      Yukarıda da bahsettiğim üzere Advanti Jant modellerinden Advanti CL-Classe, Advanti Hybris Machined ve CO Cammino gibi modellerini beğenmekteyim. Bu kez hedef Advanti Jantlardı ve Türkiye Distribütörünü araştırmaya başladım. Bir kaç google aramasıyla Arıcıoğlu Jant adında bir firmaya ulaştım. Firma bilgilerinde açıklayıcı ve net şekilde Advanti Türkiye Distribütörü olduğunu belirtmekteydi. Instagram hesaplarında BMW'lerden Mercedeslere kadar orta direk ve lüks segmentteki pek çok otomobilin jantlı fotoğrafları dolu dolu ve güzel görünüyordu. Sahibinden.com'daki ilanlara baktığımda ise 18" Jant Takımı fiyat skalasının 1700TL'lerden başlaması nedeniyle bir türlü ikna olamıyordum. Firmayı telefon ile arayarak Türkiye Distribütörü olup olmadıklarını sordum ve Türkiye Distribütörü olduklarını söylediler. Biraz daha sorularla sıkıştırıp jantların orjinal olup olmadığını sorduğumda ise cevap verirken duraksamalar yaşamaya başladılar. Biraz daha zorlayınca da "Jantlar Çin Malı" açıklamasını hemen peşine de "TSE onaylı" açıklamasını çekinerek ekleyiverdiler. " Yani Replika bu Jantlar? "  diye sorunca da " evet " yanıtını vermek durumunda kaldılar. Yani janlar " Yerseniz Orjinal " arkadaşlar ve Advanti hayali de şimdilik bitti gibi... Burada önemli bir not düşmek isterim daha önce araştırdığım kadarıyla " TSE Onayı ve 2 Yıl Garanti " açıklaması Jantların tamamına verilmekte (replikalar dahil). Bu bilgi güvenilir gibi görünen ama aldatıcı/tehlikeli bir bilgi. Jantların orjinal olması için "TSE Onaylı ve 2 Yıl garantili " olması yeterli değildir. Lütfen satın alımlarda buna dikkat edelim...




      ADV1, Vorsteiner, Forgiato, Vossen, Heroic, Velos, Rotiform, Ag, Brixton Forget, BBS, BC Wheels Jantları Türkiye Distribütörü

      Bu araştırmaların  sırasında olmasa da daha önce araştırdığım ve telefon görüşmelerim ile internet üzerindeki bilgi paylaşımları doğrultusunda emin olduğum kadarıyla bu jant markalarının Türkiye Distribütörlüğü BOA Motors'a ait. Geçen yaz telefon ile görüşüp teyitleştiğim dönemde belirttikleri Orjinal Jant takımı fiyatları ( Markayı hatırlamıyorum ) 3000$ seviyelerinden başlamaktaydı. İlk Kararım olan MazdaSpeed3 Jantlarımı almadan önce güncel fiyat bilgilerini almak üzere son arayacağım yer BOA Motors olacak. Muhtemelen beni aşan fiyatlar ile karşılaşacak olsamda her ihtimali değerlendirmeye çalışıp güncel fiyat/model bilgilerini rica edeceğim ve Jnat konusundaki nihai kararımı vereceğim.


      * Dünyaca ünlü Jant Markalarında ilk 30 markayı listeleyecek olursak yukarıdaki tüm başlıklar altındaki markaları saydığımızda bazı çok önemli markalar hariç (Volk, GramLight..vb) aşağı yukarı listeyi tamamlamış oluyoruz. Yani Türkiye'de bu markaların Distribütörlerinin kim olduğunu ve satın almak istediğimizde Orjinal Jantlar için kimlere ulaşmak istediğimizi kendi adıma netleştirmiş ve büyük bir huzura kavuşmuş durumdayım. Bu firmalar haricinde Distribütör olduğunu iddia edenler olursa da mutlaka durup düşünmenizi tavsiye ediyorum.


      Yerli Malı Yurdun Malı ( Kormetal ve CMS )
      Yerli malı jantları şu anki otomobilim Mazda 3 2011 için hiç düşünmedim. Önceki otomobilim Opel Corsa C (2004) aracımı 2.el olarak bir tanıdığımdan almştım (2009) ve üzerinde 15" KorMetal jantları vile 3,5mm Eibach spor yay vardı. Otomobili 4 yıl özenle ve çok severek kullandım, hiç istemeyerek ve mecburiyetten sattım. Otobanda 100-110kmh hızla giderken abartısız 20cm derinliğinde çukura düştüm ( lastiğin koptuğunu sanmıştım) ve otomobili zor toparladım buna rağmen ne bir çatlak ne bir eğilme yaşamadım, lastiğim balon yapmıştı sadece. Yine aynı şartlarda İstanbulda 80kmh ile giderken zifiri karanlıktaki bir trafik ışığının altına konumlanmış devasa bir tümseğe araç doluyken girdim ve kafam tavana çarpmıştı. Yine en ufak bir sıkıntı çıkarmadı. Bunlara ek olarak daha küçük çaplı çukura düşmeler, tümseklerden fırlamalar..vb de yaşamıştım ve hiçbir şekilde eğilme, bükülme, balansta bozukluk..vs başıma gelmedi. Burada jantın ölçüsünün küçük olması da bir etken (15") olsa da kesinlikle sağlam diyebilirim. CMS markasını hiç tecrübe etmedim ama her iki marka da avrupada satılmakta ve gerçekten kaliteli olduğunu düşünüyorum. Modellerini beğenmediğim için şu an tercih etmiyorum ama beğenenlere özellikle KorMetali tavsiye ederim.




      Kürkçü Dükkanına Mutlu bir Dönüş...

      Tüm bu araştırmalar sonucunda maceraya gerek olmadığını düşünerek ( BOA Motors hariç- önümüzdeki hafta görüşeceğim ) gerçek kararım olan orjinal Mazda Speed 3 jantları ve diğer bir kaç aksesuar hakkında bilgi almak üzere Evo Mazda'yı aradım ve Cem bey ile görüştüm. Cem bey fiyat tekliflerini kısa bir süre sonra iletti. Güncel fiyat bilgisi olarak 18" 5x114,3 MazdaSpeed3 Jant ADET fiyatı Jant göbeğiyle birlikte Mazda Evo'da 1060TL ve işçilik hariç. ( yukarıcaki MazdaSpeed3 Görseli ) Stoklarında bulunmadığını söyleyen Cem bey en az 1/3 kapora ödemesi yapılması durumunda siparişi gerçekleştirdiklerini 10-15 gün arasında da teslim aldıklarını belirttiler. Bu fiyat kendi bütçeme göre kabul edilebilir sınırımın biraz üzerinde olduğu için Cem bey'i bir süre sonra arayarak Bahar Döneminde gerçekleştiğini düşündüğüm Aksesuar İndirim dönemine denk getirmek istediğimi söyledim. Cem bey aksesuar indiriminin sadece sene sonlarında yapıldığını, çok nadir olarak bahar dönemi indirimlerinde kampanya uygulandığını söyledi. Böyle olması şu an için kendi adıma hem çok uzun bir zaman olduğundan hem de zorlayıcı koşullar oluştursa da içimin rahat edeceği, hem de çok severek ve beğenerek kullanabileceğimi düşündüğüm MazdaSpeed3 jantlar ilk kararımken şimdi ise son kararım oldular. 1-2 ay içerisinde kesin olarak almayı düşündüğüm jantlar için koşullarımı zorlamaya çalışacağım. Jantlar için bir de Lastik almak gerekecek ve cebimiz alev alacak gibi görünüyor. Bu nedenle yardımcı olabilecek birileri varsa da tabiki hayır diyemem Jantları alabilme şansına erişirsem de forumda mutlaka paylaşacağım. Kısacası hayalimi kurdum ve onu elde etmek için elimden geldiğince çabalamaya devam edeceğim...

      Driving Matters

      Not: Yukarıda bahsi geçen görüşmeler, kişiler, firmalar ve bilgiler tamamen kendi araştırmalarım, bizzat görüşmelerim, araştırmalarım ve yazışmalarım neticesinde oluşmuştur. Bu bilgilerin paylaşılmasındaki amaç kişi ve/veya kurumları yüceltmek/yermek değil tamamen kullanıcıların bilgi edinmesini sağlamak amacıyladır. Bahsi geçen hiçbir kurum/kişiyle bağlantım ve/veya ilişiğim bu tecrübeler haricinde olmamıştır.
       
      Yazının başındaki diyaloğa fransız kalanlar/merak edenler olmuş olabilir. Bunu da açıklığa kavuşturayım. Başkenti ve insanlarını seviyorum o konuda da sıkıntı yok


       


Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×