Jump to content

3. Nesil Mazda 3 AT Şanzıman Yağı Değişimi


Arabalar

Tavsiye Edilen Mesajlar

Merhaba Arkadaşlar, 

2014 Model Mazda3 beş yılını tamamladı ve 87.000 km ye ulaştı. Yalnız ilk iki yıl aktif olarak kullandığım Mazda3, takip eden son üç yıl içerisinde aktif olarak kullanılmadı ve sadece aküsünü şarj etmek için ara ara kullanıldı. Artık yeniden aktif olarak  kullanmaya başlayacağım için bu hafta ağır bakıma sokmaya karar verdim. Şanzıman yağının değişim periyodu için kitapçığında sadece seviye kontrol aralıkları veriliyordu ama değişim için bir süreç verilmiyordu. Başlangıçta benim de şanzıman yağını değiştirme gibi bir düşüncem  yoktu. Fakat @Mutlu Tekir Forumda aktif olarak bulunan ve bir Mazda sever olan Mutlu kardeşimizin geçmişte bu konu ile ilgili düşüncelerini tekrar gözden geçirdiğimde , haklı olduğunu düşünerek değiştirtmeye karar verdim. Diğer ağır bakımlarını da yaptırmak üzere Ankarada gittiğim özel servis Rem otoda, şanzıman yağını da değiştirmelerini söyledim. Şanzıman alt kapağı sökülerek tüm yağ boşaltılmış ve 7 lt orjinal Mazda oil ATF FZ konmuş. Değişim esnasında orada olmadığım için ayrıntıları görmedim . Fakat işlem esnasında bana gönderilen fotoğrafları aşağıda paylaşacağım. İşçilik hariç 1300 TL tuttu ( ATF + filtre + slikon +şanzıman iç temizlik ) . Çıkan şanzıman yağı pek iç açıcı görünmüyor. Dolayısı ile değişimin isabetli olduğunu düşünüyorum.

Selamlar.

IMG-20190919-WA0033.jpg

IMG-20190919-WA0034.jpg

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş

 Hayırlı olsun abi,  şanzıman yağının değişimi sonrasında vites geçişlerinde bir farklılık hissettiniz mi? Benimde aklımda seneye yaz başlangıcında değiştirmeyi düşünüyorum bir aksilik çıkmazsa.

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş

Teşekkür ederim Ediz. Yağ değişimi sonrasında vites geçişlerinde hissedilir derecede bir yumuşama olduğunu gördüm. Değişim işini ve işçiliğini  hafife almayıp, yetkin kişiler tarafından yapılmasının da önemli olduğunu hatırlatalım. 

  • Beğen 2
Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş

Aslında yağın rengi tam zift değil, kızıllık göze çarpıyor ki bu yağ fena durumda değildi demek. Daha önce 2-3 aracın şanzıman yağını değiştirdim çünkü, hepsi zift gibiydi daha az km yapılmasına rağmen. Bu şanzıman yapısı gereği yağa pek yüklenmiyor ve yağ sıcaklığı kolay kolay yükselmiyor. Mazda'da buna güvenerek ve şanzımanın/aracın ekonomik kullanım ömrünü baz alarak yağ ömürlük demiş, Volvo'da ilk Aisin şanzımanları için aynı şey söylüyordu, 150bin km'den sonra patır patır dökülmeye başladı şanzımanlar. Mazda da böyle erken bir km'de sorun olmayacak olsa bile çok uzun km'ler aynı yağın ne olursa olsun şanzıman içinde dolaşmaması taraftarıyım. Değiştirilecekse de böyle değişmeli, hafif kızıllık var iken, bu km'lerde. 150-200bin km'de zift olmuş yağı değiştirince bu kez de bişeyi olmayan şanzıman bozuluyor. 

  • Beğen 1
Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş
36 dakika önce, Mutlu Tekir :

Her otomatik şanzıman için geçerli o Tansu. 

Yine bizim şanzımanları söke taka bi süre daha götürüyorlar. Bunları söken, takarken kesin Parça artırır :) servis zaten tamire hiç yanaşmıyor geçen konusu olmuştu

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş
  • 1 yıl sonra ...

Kısa zaman da aracının şanzuman yağını değiştiren oldumu arkadaşlar 100 binde değişim söylüyor servis. Fiyatı ve değişmesi zorunlu mu bilgisi olan varmi. Bu konu ile ilgili bilgisi olan paylaşabilir mi?

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş

Cumartesi değiştirdim, 100.000 de değiştirmemizi tavsiye ediyorlar, ki benim araç 211.000 de çıkan yağ çok kötü durumdaydı,daha önceki satın aldığım arkadaş değiştirdim demişti ama sanırım doğruyu söylememiş bana. Değişim yaptığım yer 100.000 kafan rahat sadece rutin yağ su değişimi yeter dedi.

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş
39 dakika önce, doganayomer :

Cumartesi değiştirdim, 100.000 de değiştirmemizi tavsiye ediyorlar, ki benim araç 211.000 de çıkan yağ çok kötü durumdaydı,daha önceki satın aldığım arkadaş değiştirdim demişti ama sanırım doğruyu söylememiş bana. Değişim yaptığım yer 100.000 kafan rahat sadece rutin yağ su değişimi yeter dedi.

Değişimi serviste yaptınız galiba fiyat ne çıkardılar 

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş

Özel serviste yaptırdım 7lt yağ 455tl, filtre 250 tl, yağ kartel contası 60 tl, temizleme spreyi 40 tl, işçilik 200 tl toplam 1005 tl yaptı, başka işler de yaptırmıştım asıl fatura 2400 tl tuttu.

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş
12 saat önce, Kırmızı cx 3 :

Kısa zaman da aracının şanzuman yağını değiştiren oldumu arkadaşlar 100 binde değişim söylüyor servis. Fiyatı ve değişmesi zorunlu mu bilgisi olan varmi. Bu konu ile ilgili bilgisi olan paylaşabilir mi?

Sizin aracınız 3. Nesil Skyactive Mazda 3'mü ? Yoksa CX-3'mü ?

Profil bilgilerinizden yola çıkarak konunuzu bu başlık altında birleştirdim ama.

 

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş
13 saat önce, Kırmızı cx 3 :

Kısa zaman da aracının şanzuman yağını değiştiren oldumu arkadaşlar 100 binde değişim söylüyor servis. Fiyatı ve değişmesi zorunlu mu bilgisi olan varmi. Bu konu ile ilgili bilgisi olan paylaşabilir mi?

Hocam selamlar,

Eğer aracınız 3. nesil mazda 3 se benim de zamanı yaklaştığı için yetkili servise ve özel servislere sordum. 100 bin bakımı olarak şanzıman yağı ve filtresi , V kayışı ve rutin filtre değişimleri için Ankaradaki yetkili servis mart ayında 4-5 bini bulur demişti. REM otoya sordum onlar da 3 bin civarı dediler ve şanzıman yağı ve filtresi için orijinal malzeme kullandıklarını söylediler.  Şimdi fiyatlar değişmiştir muhtemelen. Yetkili servis özellikle dışarıda yaptırmayın dedi ama bilmiyorum. Ben de kararsız kaldım biraz.  Bu arada kitapçıkta Avrupa ülkelerinde rutin bakım km'leri Türkiye'dekinden 2 katı kadar. Rutin bakımlar Türkiyede 10 bin km görünürken Avrupada 20 bin, şanzıman yağı orda 200 bin bizde 100 bin kmde. Aynı araç değil mi neden böyle bir fark var anlamadım ben de .

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş
1 saat önce, ztmazda :

Hocam selamlar,

Eğer aracınız 3. nesil mazda 3 se benim de zamanı yaklaştığı için yetkili servise ve özel servislere sordum. 100 bin bakımı olarak şanzıman yağı ve filtresi , V kayışı ve rutin filtre değişimleri için Ankaradaki yetkili servis mart ayında 4-5 bini bulur demişti. REM otoya sordum onlar da 3 bin civarı dediler ve şanzıman yağı ve filtresi için orijinal malzeme kullandıklarını söylediler.  Şimdi fiyatlar değişmiştir muhtemelen. Yetkili servis özellikle dışarıda yaptırmayın dedi ama bilmiyorum. Ben de kararsız kaldım biraz.  Bu arada kitapçıkta Avrupa ülkelerinde rutin bakım km'leri Türkiye'dekinden 2 katı kadar. Rutin bakımlar Türkiyede 10 bin km görünürken Avrupada 20 bin, şanzıman yağı orda 200 bin bizde 100 bin kmde. Aynı araç değil mi neden böyle bir fark var anlamadım ben de .

Daha sıcak, daha tozlu, yollar daha bozuk, daha fazla trafik, vs. vs. 

Yağ eşdeğer bir marka bulunabilirse daha ucuza halledilebilir. Çünkü bu şanzımanda flush işlemi yapılmaması söyleniyor. Tapa açılıp boşalan kadar yenisi eklenecek. Mercon LV idi galiba atf standardı.

  • Beğen 3
Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş
23 saat önce, İlhan :

Sizin aracınız 3. Nesil Skyactive Mazda 3'mü ? Yoksa CX-3'mü ?

Profil bilgilerinizden yola çıkarak konunuzu bu başlık altında birleştirdim ama.

 

Aracim mazda 3 skyactive hocam profili degistiremedim Öyle kalmıştı.tesekkur ederim birleştirme yaptığınız icin.

  • Beğen 1
Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş
×
×
  • Yeni Oluştur...