Jump to content
Arabalar

3. Nesil Mazda 3 AT Şanzıman Yağı Değişimi

Tavsiye Edilen Mesajlar

Arabalar

Merhaba Arkadaşlar, 

2014 Model Mazda3 beş yılını tamamladı ve 87.000 km ye ulaştı. Yalnız ilk iki yıl aktif olarak kullandığım Mazda3, takip eden son üç yıl içerisinde aktif olarak kullanılmadı ve sadece aküsünü şarj etmek için ara ara kullanıldı. Artık yeniden aktif olarak  kullanmaya başlayacağım için bu hafta ağır bakıma sokmaya karar verdim. Şanzıman yağının değişim periyodu için kitapçığında sadece seviye kontrol aralıkları veriliyordu ama değişim için bir süreç verilmiyordu. Başlangıçta benim de şanzıman yağını değiştirme gibi bir düşüncem  yoktu. Fakat @Mutlu Tekir Forumda aktif olarak bulunan ve bir Mazda sever olan Mutlu kardeşimizin geçmişte bu konu ile ilgili düşüncelerini tekrar gözden geçirdiğimde , haklı olduğunu düşünerek değiştirtmeye karar verdim. Diğer ağır bakımlarını da yaptırmak üzere Ankarada gittiğim özel servis Rem otoda, şanzıman yağını da değiştirmelerini söyledim. Şanzıman alt kapağı sökülerek tüm yağ boşaltılmış ve 7 lt orjinal Mazda oil ATF FZ konmuş. Değişim esnasında orada olmadığım için ayrıntıları görmedim . Fakat işlem esnasında bana gönderilen fotoğrafları aşağıda paylaşacağım. İşçilik hariç 1300 TL tuttu ( ATF + filtre + slikon +şanzıman iç temizlik ) . Çıkan şanzıman yağı pek iç açıcı görünmüyor. Dolayısı ile değişimin isabetli olduğunu düşünüyorum.

Selamlar.

IMG-20190919-WA0033.jpg

IMG-20190919-WA0034.jpg

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Burak

Hayırlı olsun abi. İyi günlerde kullan. 3. Nesil'in şanzımanı ilginç görünüyor. 40 kere baksam 1 kere şanzıman demem 😂

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
ediz07

 Hayırlı olsun abi,  şanzıman yağının değişimi sonrasında vites geçişlerinde bir farklılık hissettiniz mi? Benimde aklımda seneye yaz başlangıcında değiştirmeyi düşünüyorum bir aksilik çıkmazsa.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Arabalar

Teşekkür ederim Ediz. Yağ değişimi sonrasında vites geçişlerinde hissedilir derecede bir yumuşama olduğunu gördüm. Değişim işini ve işçiliğini  hafife almayıp, yetkin kişiler tarafından yapılmasının da önemli olduğunu hatırlatalım. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Leanback

Aslında yağın rengi tam zift değil, kızıllık göze çarpıyor ki bu yağ fena durumda değildi demek. Daha önce 2-3 aracın şanzıman yağını değiştirdim çünkü, hepsi zift gibiydi daha az km yapılmasına rağmen. Bu şanzıman yapısı gereği yağa pek yüklenmiyor ve yağ sıcaklığı kolay kolay yükselmiyor. Mazda'da buna güvenerek ve şanzımanın/aracın ekonomik kullanım ömrünü baz alarak yağ ömürlük demiş, Volvo'da ilk Aisin şanzımanları için aynı şey söylüyordu, 150bin km'den sonra patır patır dökülmeye başladı şanzımanlar. Mazda da böyle erken bir km'de sorun olmayacak olsa bile çok uzun km'ler aynı yağın ne olursa olsun şanzıman içinde dolaşmaması taraftarıyım. Değiştirilecekse de böyle değişmeli, hafif kızıllık var iken, bu km'lerde. 150-200bin km'de zift olmuş yağı değiştirince bu kez de bişeyi olmayan şanzıman bozuluyor. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
tansu87

skyactiv drive bi bozulursa yapacak adam yok türkiye’de bu arada :) 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mutlu Tekir

Her otomatik şanzıman için geçerli o Tansu. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
tansu87
36 dakika önce, Mutlu Tekir :

Her otomatik şanzıman için geçerli o Tansu. 

Yine bizim şanzımanları söke taka bi süre daha götürüyorlar. Bunları söken, takarken kesin Parça artırır :) servis zaten tamire hiç yanaşmıyor geçen konusu olmuştu

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×
×
  • Yeni Oluştur...