Jump to content
serkan80

Mazda 323 Yüksek çalışma ve rölanti dalgalanması

Tavsiye Edilen Mesajlar

serkan80

birkaç hafta önce mazda 323f 1.5 benzinli 2000 model bir araç aldım. araç oldukça bakımlı ve düzgün olmasına rağmen, aracın normal rölantisi yüksek ve rölanti sabit değil.

sürekli 850 ile 1000 arasında salınıyor. birkaç kez de giderken stop edip beni yolda bıraktı. tekrar çalıştırmak istediğimde marş basıyor ancak motor çalışmıyordu. bir süre kendiliğinden düzelip sonra çalışıyor. 

birkaç kez geldi başıma ama nedeni konusunda kafam karışmış durumda. 

aracı makineye bağlamaya çalıştık ancak modeli eski olduğu için başarılı olamadı. 

yardımlarınız için şimdiden teşekkürler. 

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Lupara

İlk akla gelen rölanti motorunun, soketinin ve boğaz kelebeğinin temizlenmesi. Ayrıca kalın hava hortumunda yırtık yarık gibi bişey yoktur herhalde.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
serkan80

boğaz kelebeğini temizledik. ancak rölanti motoru ile ilgili bir şey yapılmadı.  rölanti motoru nasıl temizlenir ki?

peki yolda giderken stop etmesi de bundan olabilir mi? 

bana kalırsa sensör arızası gibi ama, mesela lamda sensörü buna neden olur mu?

tekrar teşekkürler cevap için.

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
m.e.krgl

Merhaba 

rolanti motoru motordan gelen suyun sıcaklığına göre kelebeğe konum verir bir nevi termostat gibi düşünebilirsiniz. motoru söküp takarken su hortumlarında hava kalırsa problem çıkartabilir fakat bu durum ilk çalışma anı ile alakalı. motor ısındıktan sonra kelebek tamamen kapanır kelebeğin önünde motorun rolantide çalışabilmesi için küçük bir delik vardır. bu delikten geçen havaya göre rolanti ayarlanır. delikten geçen havanın miktarını ayarlayan bir vida vardır(rolanti vidası). vida gevşedikçe geçen hava artacağı için rolanti artar. sıcak haldeki rolanti bozukluğu dediğiniz gibi sensör arızası olabilir.  

 

Avans ayarı ile alakalı olma ihtimali de var fakat düşük yine de kontrol ettirebilirsiniz. (akü ve ateşleme ekipmanlarınızın sağlam olduğunu var sayarak. akü güçü azaldı ise çalıştırılan diğer donanımlar rölantiyi bozar ya da düşürür. Tabi alternatörün şarj kapasitesinde problem yok ise, alternatörün şarj kapasitesinde azalma var ise o da yapabilir )
 

kelebeğin yanındaki rolanti vidası ile 900 devir cıvarına getirin en azından stop etmez  

bu araçların genelinde var bu tarz problemler benimki de dahil 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
serkan80

Merhaba, cevap için çok teşekkür ederim.

açıkçası aküde herhangi bir sorun yok. alternatör ise yeni. yani o kısımdan kaynaklı bir sorun görünmüyor.

bulunduğum yerde ustalar ısrarla bilgisayara bağlamak gerektiğini söylediler. ancak bir türlü bağlantı için uygun bir donanım bulamadım.  biliyorsunuz OBD modülü direk olarak bağlanmıyor. bugün bir adet OBD cihazı bir adet dönüştürücü adaptör edindim. ancak yine bağlantı kurmayı başaramadım. OBD cihazına elektrik bir şekilde gelmiyor. 

25.09.2019 at 07:52, m.e.krgl :

Merhaba 

rolanti motoru motordan gelen suyun sıcaklığına göre kelebeğe konum verir bir nevi termostat gibi düşünebilirsiniz. motoru söküp takarken su hortumlarında hava kalırsa problem çıkartabilir fakat bu durum ilk çalışma anı ile alakalı. motor ısındıktan sonra kelebek tamamen kapanır kelebeğin önünde motorun rolantide çalışabilmesi için küçük bir delik vardır. bu delikten geçen havaya göre rolanti ayarlanır. delikten geçen havanın miktarını ayarlayan bir vida vardır(rolanti vidası). vida gevşedikçe geçen hava artacağı için rolanti artar. sıcak haldeki rolanti bozukluğu dediğiniz gibi sensör arızası olabilir.  

 

Avans ayarı ile alakalı olma ihtimali de var fakat düşük yine de kontrol ettirebilirsiniz. (akü ve ateşleme ekipmanlarınızın sağlam olduğunu var sayarak. akü güçü azaldı ise çalıştırılan diğer donanımlar rölantiyi bozar ya da düşürür. Tabi alternatörün şarj kapasitesinde problem yok ise, alternatörün şarj kapasitesinde azalma var ise o da yapabilir )
 

kelebeğin yanındaki rolanti vidası ile 900 devir cıvarına getirin en azından stop etmez  

bu araçların genelinde var bu tarz problemler benimki de dahil 

hangi sensör sizce bu arızaya neden olur? herhangi bir tahmininiz var mı?

MAF sensörü veya boğaz kelebeğinin oralarda bir potansiyemetre var ondan olabilir mi?

yoksa hepsini değiştirerek gitmem gerekecek.

Bu arada stop etme problemi ortadan kalktı. sanırım aldığım benzinden kaynaklanıyor. buralarda E10 denen ve etanol içeren bir benzin çeşidi var ve Mazda ana sayfasında bile bu araçlara bu yakıtın uygun olmadığı yazıyor. normal benzin alıp kullanmaya başladığımdan beri herhangi bir sorun olmadı.

 

 

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
m.e.krgl

Öncelikle sensorlerin hepsi bu konuda etkendir

Bence ilk olarak oksijen sensorunden başlayın 

Eksoz manifoltu üzerinde kendisi. Sokup yağ çözücü ile temizleyin yumusak bez kullanın balata spreyi kullanmayın 

DuzelmeZ ise map sensorune geçin emme manifoltu üzerindedir yine yağ çözücü kullanın çok fazla ıslatmadan hava tutarak temizleyin Map sensoru zamanla yağ tortusu kaplanir 

Araclar da asil problem olan kirlenen sensorler bunlardir.balata spreyi kesinlikle kullanmayın

Maf sensoru kolay kolay kirlenmeZ bu sebeple pek ihtimal veriyorum.

Muhtemelen oksijen ve map sensoru nu temizlemek yeterli olur 

Temiz ledikten sonra sonucu bildiriniz lutfen

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
serkan80

Tekrar teşekkürler.

temizlemek için sprey önerebilir misiniz?

bir de bu araca bağlanmanın kolay bir yolu var mı? 

dün adaptör ve OBD cihazı satın aldım ancak çalışmadı. başka OBD cihazı ile de denedim. ancak adaptör uygun değil sanırım.

bu konuda bir bilginiz var mı?

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Aurora
27.09.2019 at 15:25, serkan80 :

Tekrar teşekkürler.

temizlemek için sprey önerebilir misiniz?

bir de bu araca bağlanmanın kolay bir yolu var mı? 

dün adaptör ve OBD cihazı satın aldım ancak çalışmadı. başka OBD cihazı ile de denedim. ancak adaptör uygun değil sanırım.

bu konuda bir bilginiz var mı?

OBD bağlantısı farklı yapılıyor. Ön tarafta akünün yanındaki Diagnostic kutusundan köprü yapılarak OBD okunuyor ama OBD II 1.5 versiyon olması lazım okuyucunun. 

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
serkan80

cevaplar için teşekkürler

boğaz kelebeği üzerinde yer alan ayar vidası ile oynanmış. tekrar ayarlandı. şuan hiç bir sıkıntı kalmadı.

herkese tekrar teşekkürler.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
m.e.krgl

Geçmiş olsun

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×
×
  • Yeni Oluştur...