Jump to content

Mazda 3 TCR


İlhan

Tavsiye Edilen Mesajlar

Japon otomobil üreticisi Mazda'nın, Mazda3 adlı hatchback modelinin yeni jenerasyonunda performanslı özel bir versiyonun gelip gelmeyeceği çok konuşuldu. Bugün böyle bir versiyon geldi, fakat tam anlamıyla beklenen araç bu değildi. Çünkü söylentilere konu olan performanslı Mazda3, bir yarış otomobili değil de trafiğe çıkabilen hızlı bir hatchback şeklindeydi.

Bu haberimize konu olan performanslı Mazda3'e baktığımız zaman bu aracın Mazda3 TCR olarak adlandırıldığını ve bir yarış otomobili olduğunu görüyoruz. TCR kelimesi de zaten Touring otomobil yarışlarına karşılık geliyor. TCR regülasyonlarına birebir uyumlu olan bu yarış otomobilinde standart Mazda3'ten farklı olarak oldukça büyük bir arka rüzgarlık, genişletilmiş çamurluklar, büyük bir ön lip, bir arka difüzör ve bu arka difüzörün ortasında tek çıkışı bulunan bir egzoz sistemi gibi şeyleri görüyoruz. Bu aracın 18 inç'lik Rays jantlara, Michelin Pilot serisi lastiklere ve Bilstein amortisörlere sahip olduğunu da öğreniyoruz. Öhlins amortisörler ise bir opsiyon olarak sunuluyor.

 

mazda3-tcr-race-car.jpg

 

Mazda3 TCR'ın kaputu altında ise 7.000'e kadar devir çevirebilen 4 silindirli turboşarjlı bir motor yer alıyor ve bu motor 350 beygir güç ile 490 Nm tork üretiyor. Tüm bu yüksek güç değerleri 6 ileri SADEV sıralı şanzıman ile yola aktarılıyor. Opsiyonel olarak bir Xtrac şanzıman da araçta sunuluyor. Aracın maksimum hızı da 241 km/s olarak belirtiliyor. 

Mazda3'ün bu yarış versiyonunun ilk katılacağı organizasyon ise 2020 IMSA Michelin Pilot Challenge olacak. Umarız Mazda, VW Golf TCR gibi bir otomobili örnek alarak, Mazda3 üzerine onun gibi trafiğe çıkabilen özel ve performanslı bir versiyon geliştirir.

 

mazda3-tcr-race-car.jpg

Kaynak

 


Tüm haberi görüntüle

  • Beğen 2
Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş

@İlhan bu araç senin de dediğin gibi beklenen, yani fabrika tarafından üretilecek bir araçtan ziyade Mazda Amerika'nın yani Mazda Motorsports'un geliştirdiği bir araç.

Malum Mazda Motorsports Amerika'da ciddi yatırımları ve organizasyonları var. Hatta bir süre öncesine kadar ünlü Laguna Seca pisti Mazda Raceway Laguna Seca ismiyle anılıyordu. 

Belki 24 Ekim'deki Tokyo Motor Show 2019 da güzel bir araç açıklarlar diye umutla bekliyoruz 😉

  • Beğen 1
Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş

O arka spoiler zaten olmaz çünkü bağaj kapağına monte. Spoiler in amacı downforce olduğu için genellikle şaseye tutturulur.

spoiler.jpg.8a3cb4e230cb638696ac71998633b958.jpg

spoiler.jpg.8a5547084c9a54515bc714b2d60656b7.jpg

spoiler.thumb.jpg.493e3b6b50bfc9ee63800f95357bc978.jpg

Ferrari örneğinde olduğu gibi arka tamponu delip altındaki ana şaseye bağlantı yapıyorlar. Amacına uygun doğru kullanım budur.  

spoiler.jpg.c99dbd0437162a990a2fdb613dac3be2.jpg

Bağlantı cam üstinden olduğu için arka bağaj sabitlenmiş de olabilir. Roll cage e direk bağlantı yapmış olabilirler ama bana sorarsanız kullanımı her türlü doğru değil. Tampon altı ana şaseden bağlantısı downforce için momentum açısından en doğru yer bence. 

  • Beğen 1
  • Teşekkürler 1
Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş
×
×
  • Yeni Oluştur...