Jump to content
kyk

SUV seçimi için yardımınız lazım

Tavsiye Edilen Mesajlar

kyk

Herkese merhaba. 5 senedir kullandığım 2011 Impresive AT aracımı değiştirmeyi düşünüyorum ve gönlümden SUV deneyimi yaşamak geçiyor. Araştırma yapmaya başladım ancak kafam çok karıştı. Değerli görüşlerinizle yardımcı olursanız çok sevinirim.

130K gibi bir bütçem var. Mazda sever bir kullanıcı olarak, öncelikle CX-3 düşündüm. Aracı bagajı kapasitesi hariç tüm özellikleriyle beğendim ancak, bizim forumda da geçen aniden devirden düşme problemini ve bunun hala Mazda tarafından giderilmediğini okuduktan sonra vazgeçtim. Bu probleme çözüm bulunduysa lütfen bilgi veriniz.

CX-5 için ise çok kararsızım. Kafamda yanıt bekleyen sorular var. İlk sorum, 130K ile 2012 yada belki 2013 bir CX5 alacak olursam , 2011 bir M3 ten sonra aracımın piyasa fiyatının 2 katı para harcadığım halde araç yaşı hiç gençleşmemiş ve alacağım araç ta yine şuanki aracım ile aynı KM değerlerinde olacak. Sizce bu mantıklı mı? Yoksa aynı fiyata başka markalarda 2016-2017 daha az yakan, km si daha düşük  4x4 SUV modelleri değerlendirmek mi daha mantıklı? (Örn: Ford Kuga, ix35 dizel, Sportage 2.0 CRDi, C-HR 1.2, Subaru XV) 

İkinci soru; kullanmakta olduğum M3, LPG li ve yakıt olarak gayet az tüketiyor. Aracı aldığımdan beri baktım ki yılda ortalama 17.000 km yapmışım. Bunun 7.000 i uzun yol ise, 10.000 i de Ankara içi olmuştur. Günlük fix olarak 16km işe gidiş 16km dönüş yaklaşık 35km yolum kafadan var, kısa mesafe sayılmaz. CX-5 kullanıcıları daha iyi bilirler, sizce bu verilere göre ortalama ne yakarım? 

Şimdiden teşekkürler.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
tansu87

Cx3 sorunu dizellerde var. Benzinlilerde yok. 
 

eğer çocuklu, hele ki 2 çocuklu bir aile iseniz cx3 size göre değil bence. Küçük. Mazda 3’ün yükseği gibi. 
 

Cx5 2.0 ve makyajsız kasaları bence güzel değil. 
 

honda crv 2014-2015 bakabilirsiniz. 1.6 dizel motoru var. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
AKayhan

Merhaba.  Mazda CX-3 ve CX-5 kullanan arkadaslar bu araçlarla ilgili bilgi verirler.  Benim bu konuda tek söyleyecegim, en iyi ikinci el otomobil, en yeni olandir.  Ben olsam 2012 model gibi yaklasik 8 senelik bir SUV almazdim.  Asla CX-5 kötü oldugundan degil, 8 senelik bir geçmisi hiçbirimiz bilemeyecegimiz ve degerlendiremeyecegimiz için.  Yani, burada önemli bir risk söz konusu.  Daha yeni araçlara bakmak bence daha makul.

Eger küçük demezseniz Subaru XV bence iyi bir araç.  Bu tarz araçlar aslinda otomobil ile SUV arasinda bir noktada duruyor, bu nedenle bazen onlara "crossover" yani melez de deniyor.  Subaru XV Amerikan Consumer Reports'un küçük SUV'lar siralamasinda ilk sirada yer aliyor.  Eger Ingilizce ile ilgili bir sorununuz yoksa Consumer Reports'da XV ile ilgili yazilanlari buraya kopyala/yapistir yapabilirim.  Ancak, genel degerlendirmeleri oldukça olumlu.  XV Subaru Impreza platformu üzerine yapildigindan ve Impreza da zaten çok iyi bir otomobil oldugundan Impreza genlerini tasiyor.  Benim bir önceki otomobilim Subaru Impreza idi ve gayet memnundum.  AWD gelen nadir otomobillerdendi.

Benim önerim senede 17,000 km ile kesinlikle benzinli bir araç alin çünkü benzinli motorlar dizel motorlara göre istatistiksel olarak daha güvenilirdir (sorunsuzdur).  Ben olsam asla LPG falan da kullanmazdim ama bunu yazinca bazilari "ama hocam benzin X lira oldu" diyorlar.  Bu nedenle siz bilirsiniz.  Ama asla dizel almayin.  ABD'de V8 motorlu kocaman pick-up truck'lari tamamen benzinli kullaniyorlar.  Bizim onlardan neyimiz eksik?  Bazen kadere boyun egmek degil ona karsi çikmak daha mantiklidir.  Mücadele denen sey de gerçekte budur.

Diger aklima gelen markalar Hyundai crossover, Honda HR-V, Ford, vs olabilir.  Ister istemez bu fiyata full-size bir SUV degil de bir crossover bakmak gerekir.  Daha sonra aklima gelirse tekrar yazarim.  Model senesi olarak olabildigince günümüze yakin (yani daha genç) bir araç seçmeye çalisin.  Bol sanslar.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Koeru

Hyundai ve Kia 2.0 dizel yakıt tüketimleri de düşük olmayacaktır, CH-R da boyutları itibariyle sizi memnun etmeyecektir. 

Burada XV iyi bir seçenek olur ancak boyutları itibariyle yine memnun etmeyebilir. 

 

Makyajsız CX-5 boyutları ve donanımı ile bir adım önde olur. İlettiğiniz  verilere göre şehir içi yakıt tüketimi 7,5-8 arasında olur, şehir dışı ise 6 civarında. Uzun dönemli kullanacaksanız, 2013 model alınabilir diye düşünüyorum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
ozgur35

Mazda felan hikaye Suv alıcaksanız CR-V alın güçse güç konforsa konfor uzun yola çıkıon yarım saat sonra tüm yolcular horlamaya başlıyor, yakıt tuketımı az. bakımlar uygun, servıste 1400 1700 tl arası, kitap gıbı araç

MAnuel Elegance vePremıum paketlerı uygun. Manueller 120 hp otomatıkler 160 hp

https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-arazi-suv-pickup-honda-ilk-sahibinden-hatasiz-boyasiz-full-bakimli-736258776/detay

https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-arazi-suv-pickup-honda-ilk-sahibinden-57.000-km-de-716010041/detay

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
İlhan
9 saat önce, kyk :

Bu probleme çözüm bulunduysa lütfen bilgi veriniz.

Arıza kodu veren CX-3'lerin yetkili servislere başvurması gerekiyor. Yeni bir yazılım çıkarmışlar, bununla sorunların yenildiği söyleniliyor.

Subaru XV modellerine de bakmanızı tavsiye ederim. Ama yetkili servis ve fiyat konusunda sıkıntılıdır. Subaru olunca muhakkak kendinize özel servis/usta/parça tedarik yeri belirlemeniz gerekmektedir.

8 saat önce, tansu87 :

Cx3 sorunu dizellerde var. Benzinlilerde yok.

Cx-3'ün ülkemizde benzinli modeli yok. 

8 saat önce, AKayhan :

Benim bu konuda tek söyleyecegim, en iyi ikinci el otomobil, en yeni olandir.  Ben olsam 2012 model gibi yaklasik 8 senelik bir SUV almazdim.  Asla CX-5 kötü oldugundan degil, 8 senelik bir geçmisi hiçbirimiz bilemeyecegimiz ve degerlendiremeyecegimiz için.  Yani, burada önemli bir risk söz konusu.  Daha yeni araçlara bakmak bence daha makul.

Bende 5-6 yaşında gırtlağına kadar gereksiz özellik-donanımla dolu olan Fransız aracı alacağıma

8-10 yaşında Japon aracı almayı yeğlerim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Servet

Suv mu aranıyor amiyane tabirle tatlı su aracı mı? 

Suv denince benim aklıma land rover, mitsubishi veya Nissan filan geliyor. Gerçek 4x4 deneyimini bunlar sunabilir. Yok, ben asfalt yoğunluğu olacak ancak ayda yılda bir pikniğe kampa giderken altı yüksek idarelik 4x4 arıyorum derseniz cx5 derim. Donanım zengini az tüketimi olan araçtır. Sonrasında Subaru xv tercihim olur. 

Koreli 4x4 kuzenleri de iyidir. 

 

Finaslal durum yeterli ise freelander sd4 veya td4 hse alınır, otomobil konforlu gerçek arazi aracı alınmış olur 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
cnrps

Servet hocama birebir katılmakla birlikte bazı şeyleri de söylemem gerekiyor. Benzinli Subaru XV, Crossover 4x4 awd araçlar arasında arkadan çekiş anlamında en başarılı araçtır ancak 2014 modelinin km başına 9 litre benzin yaktığını hatırlıyorum. Ayrıca motor olarak biraz hantaldır, turbosu yoktu gibi bir şey hatırlıyorum emin değilim lütfen bu bilgileri kontrol ediniz.

CR-V 4x4 awd ise arkadan çekiş roller testlerinde en başarısız araç olarak çoğu testte yer almaktadır. Ağır bir araç olduğu için arkadan çekiş sistemi zor pozisyonlarda hata verip devre dışı kalmaktadır. Youtube videolarında izleyip şahit olabilirsiniz.

Açıkçası şunu demeye çalışıyorum sizin gerçekten 4x4 Awd bir araca ihtiyacınız var mı ona bir emin olun ve karar verin. 4x4 awd bir araç diğer araçlara göre daha fazla sarfiyata sebep olacaktır. 4x4 awd suv crossover in benim bildiğim en büyük avantajı özellikle kar, çamur gibi bir yere saplandığınızda ve ön tekerlekler boşa düştüğünde, sizi bir ihtimal o noktadan çıkarma ihtimalidir  yoksa yol tutuş vs diğer konularda çok fazla etkisi olmayacaktır. Bu konuda forumdaki üstatlarımız çok çok daha iyi bilirler benimki sadece amatör bir görüştür. İl olarak Ankara yazmışsınız, örnek araca olarak kar-kış lastikleri takıp, kışın Kartalkaya, Kayseri vs yüksek dağlara gitmiyorsanız bence çok da anlamı yok.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
kyk
35 dakika önce, Servet :

Suv mu aranıyor amiyane tabirle tatlı su aracı mı? 

 

12 dakika önce, cnrps :

gerçekten 4x4 Awd bir araca ihtiyacınız var mı

Açıkçası 4x4 e ihtiyacım olmayacaktır. Çünkü yılda bir kere bayram olunca Giresun un yüksek rakımlı, köy yollarından geçip fındık bahçelerine çıkıyoruz. Geri kalan zamanlarda aracı çoğunlukla şehir içi kullanıyorum. Buna göre 4x2 de yeterli olur.

SUV arayışındaki amacım, yeni araca geçtiğimde bu deneyimi tatmak. Daha öncesinde HB araç kullandım, 5 senedir de M3 sedan kullanıyorum ve gayet memnunum ama tekrar yeni kasa M3 yahut M6 almaktansa, kronik sorunları olmayacak, yüksek bir araç kullanıp hevesimi alayım istiyorum. Kişisel tercihtir tabi de madem bir para harcayacağım, değişik birşey olsun. Sedandan sedana devam etmeye gerek yok diye düşünüyorum. Birde unutmadan otomatik lazım, çünkü yeri geliyor eşim de kullanması gerekebiliyor. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mutlu Tekir
11 saat önce, kyk :

Herkese merhaba. 5 senedir kullandığım 2011 Impresive AT aracımı değiştirmeyi düşünüyorum ve gönlümden SUV deneyimi yaşamak geçiyor. Araştırma yapmaya başladım ancak kafam çok karıştı. Değerli görüşlerinizle yardımcı olursanız çok sevinirim.

130K gibi bir bütçem var. Mazda sever bir kullanıcı olarak, öncelikle CX-3 düşündüm. Aracı bagajı kapasitesi hariç tüm özellikleriyle beğendim ancak, bizim forumda da geçen aniden devirden düşme problemini ve bunun hala Mazda tarafından giderilmediğini okuduktan sonra vazgeçtim. Bu probleme çözüm bulunduysa lütfen bilgi veriniz.

CX-5 için ise çok kararsızım. Kafamda yanıt bekleyen sorular var. İlk sorum, 130K ile 2012 yada belki 2013 bir CX5 alacak olursam , 2011 bir M3 ten sonra aracımın piyasa fiyatının 2 katı para harcadığım halde araç yaşı hiç gençleşmemiş ve alacağım araç ta yine şuanki aracım ile aynı KM değerlerinde olacak. Sizce bu mantıklı mı? Yoksa aynı fiyata başka markalarda 2016-2017 daha az yakan, km si daha düşük  4x4 SUV modelleri değerlendirmek mi daha mantıklı? (Örn: Ford Kuga, ix35 dizel, Sportage 2.0 CRDi, C-HR 1.2, Subaru XV) 

İkinci soru; kullanmakta olduğum M3, LPG li ve yakıt olarak gayet az tüketiyor. Aracı aldığımdan beri baktım ki yılda ortalama 17.000 km yapmışım. Bunun 7.000 i uzun yol ise, 10.000 i de Ankara içi olmuştur. Günlük fix olarak 16km işe gidiş 16km dönüş yaklaşık 35km yolum kafadan var, kısa mesafe sayılmaz. CX-5 kullanıcıları daha iyi bilirler, sizce bu verilere göre ortalama ne yakarım? 

Şimdiden teşekkürler.

Öncelikle cx5 lpg uyumu sıkıntılı. Direk enjeksiyon kitlerin hepsi uymuyor. 

Cx3 deseniz bagaj iç hacim çok küçük. 

Kuga ya denk gelmiştim, dizeli az yakmıyor 2.0 vergi diliminde hem. Eco boost ise yakıtta üzer. 

Sportage ix35 hoş araçlar yalnız almışken dizelini almak gerek, yalnız onlar da benzinli araç gibi yakıyorlar. Lpgli alsanız direk enjeksiyon motor olması sebebiyle sorun çıkartma ihtimali yüksek olarak bakıyorum. Ayrıca o büyük cüsseye 1.6 atmosferik motor az geliyor. 

Subaru xv güzel araç ama vites değiştirme imkanı yok o araçta. Tamamen otomatik modda. Ayrıca mazda 3 bl kasa gibi motor xv ye de az kalıyor. 13 sn 0 100 ü var o aracın. 

Benim tercihim forester rav4 ya da chr dan yana olurdu. Forester ve rav4 uygun fiyatlı lpg kiti takılabilir. Yeni kasalarında (2012 13 sonraları) yakıt tüketimleri de makul, lpg ile zaten az olur. Chr ın küçük olduğu fikrine katılmıyorum. Mazda3 den sonra gerek iç hacim gerek bagaj olarak gayet büyük gelecektir. Karanlık iç mekan rengi, arka cam tasarımı, içeriyi küçük gösteriyor sadece. Eğer yaş ve km derseniz Chr gayet uygun. Olmadı rav4 sportage.

Belki qashqai lere de göz atabilirsiniz. 1.2t si güzel motor ama lpg uymuyor. Dizel otomatik lerinde şanzıman sıkıntı verebiliyor. 

Qashqai nin platform kardeşi kadjar I daha çok beğeniyorum ben. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
tansu87

Xv 1.6 cvt kullandım. Araç çok hantal. İstanbulda karma 9-10 lt yakıyor. en önemlisi aracın önü ile arkası ayrı gidiyor. Mesela otoyolda yan şeride geçmek için direksiyonu biraz sert kırınca aracın önce önü peşine arkası yana geliyor. Bana çok kötü hissettirmişti. Subaru konuya girecekse forester ile girmeli ki üst düzey bir makine. Dizeli de var. 

Ben olsam geniş geniş o paralara superb alır geçerim. Arka diz mesafe, bagaj inanılmaz büyük. 
 

İnsanlar gereksiz yere yerden yüksek araçlara binmeye başladı son 5 senedir

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
kyk
49 dakika önce, Mutlu Tekir :

Öncelikle cx5 lpg uyumu sıkıntılı.

Görüşleriniz için teşekkür ederim. Yalnız yeni alacağım araçta lpg düşünmüyorum.  İlk mesajımdaki verileri yazma sebebim, mevcut aracımın az yaktığını vurgulamak ve aynı kullanımda CX-5 benzinli 2.0 ın yaklaşık kaç yakacağı görüşünü alabilmek içindi.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mutlu Tekir
12 dakika önce, kyk :

Görüşleriniz için teşekkür ederim. Yalnız yeni alacağım araçta lpg düşünmüyorum.  İlk mesajımdaki verileri yazma sebebim, mevcut aracımın az yaktığını vurgulamak ve aynı kullanımda CX-5 benzinli 2.0 ın yaklaşık kaç yakacağı görüşünü alabilmek içindi.

Lpg sonrası benzin her türlü çok gelir. Cüsseli araç zaten ş.içi verisi 8 lt. Ankara'da 9-10 u da görebilir. 
Şehiriçi 13 lt lpg yaktırdığım Mazda 3 4 ileri otomatik 2010 dan sonra, fabrika ş.içi verisi 7.2 olan corolla ile şehiriçinde 10 lt yakıyorum. Ve lpg sonrası benzin çok koyuyor. Ya dizel ya da lpg mecburi. İllaki benzin derseniz Chr 1.2turboyu önerebilirim. CVT ile sakin kullanımda gayet az yakıyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Daimon
20 dakika önce, kyk :

Görüşleriniz için teşekkür ederim. Yalnız yeni alacağım araçta lpg düşünmüyorum.  İlk mesajımdaki verileri yazma sebebim, mevcut aracımın az yaktığını vurgulamak ve aynı kullanımda CX-5 benzinli 2.0 ın yaklaşık kaç yakacağı görüşünü alabilmek içindi.

2018 model CX-5 ile şehilerarası 7,5, şehir içi 9,5 civarı bir tüketim elde ediyoruz. Fakat dikkatli kullanımda tüketim değerlerini 1 er litre aşağıya çekebilirsiniz. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Servet

Renault 1.5 dCi kadjar alın. Sınıfında en az yakan önden çekiş yüksek araç. Standart Elektronik  defransiyel kilidi var araçta. İyi lastik ile çakma 4x4 araçların kaldığı yerde yürür. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Leanback

Mesele Suv hissi tatmaksa (yani yerden yüksek oturuş, geniş ferah kabin/yüksek tavan) Cx3'ü unutun derim. CHR'de benzer, pek Suv hissi yok bu araçlarda, daha ziyade süspansiyon yükseltme kitli "B sınıf" araç gibi çoğu. 

Nissan qashqai intiba olarak en çok SUV hissi veren araç olabilir, dışarıdan heybetli, yüksek, yakışıklı, kabin geniş, omuz-baş alanları falan da iyi olduğu için Suv hissi geliyor. Pazarı-piyasası en canlı araç, 1.2 turbo motor vergi avantajlı ve yeterli. Bunlar zaten ana konu artıları olduğu için çok satıyor bu araç, yoksa teknik olarak bir başarımı yok. 19 jantlarla konforu bence berbatları oynuyor, multimedya sistemi çok vasat, işçilik kalitesi ortalama, önden çekişli ve Nissan'ın Cvt şanzımanı ile ilgili de bazı sıkıntıları oldu. Yine de 17 jantlı, düşük km'li bir model bulunursa ilk sıralara alınmalı derim.

Subaru Xv qashqai'ın tam zıttı, anti-maddesi gibi. Gösteriş ve gövde iriliği kısmı qashqai'den kötü, zaten safkan Suv değil, yükseltilmiş Impreza cross model. Ancak yetenek ve teknik olarak tam yol arazi karışımı olan model olduğu gibi, sürüş dinamikleri de çok iyi gerçekten. Yerden yükseklik 22cm fakat boxer motor da epey aşağıda olduğu için bu yükseklik aracın yol kullanımına hiçbir zarar vermiyor. 60:40 oranında sürekli güç dağıtan ve aktif tork dağıtımı yapan Awd mevcut. 1.6 boxer motor zorlanıyor aracı götürmede aslında ilk gaz-kalkış emirleri atak gibi ama gaza basmaya devam edince bişey olmuyor, devir artıyor sadece.  Motoru boxer olduğu için sıfır titreşimle çalışır, değişik bir histir. Yakıt tüketimi dikkat ederseniz hiç fena değil açıkcası, ben 90-100 sabit 5.1-5.3lt gibi giderdim, Ankara 28-30kmh ortalama hızlarda tüketim 8lt gibi olurdu. Sakin tüketim bunlar tabi, basmanın da pek anlamı yok bu araçta.

Koreli Suv'leri pek bilmiyorum ama bir tanıdıkta 1.6 Gdi otomatik Sportage vardı, 12lt falan tüketim diyordu arkadaş. 6 ileri otomatik, 135hp motor kombinasyon fena değil ama tüketim uçuyor işte.

2.0 motora çıkınca ise vergi de uçuyor ne yazık ki. Alt model bişey olacak ki ancak yeni 1.6lt vergisine yaklaşacak. 2.0lt bişey öneremiyorum bu yüzden.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
İlhan

https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-arazi-suv-pickup-nissan-2011-sadece-96.000-bin-km-de-en-full-modeli-tertemiz-735301289/detay

Sadece örnek amaçlı paylaşıyorum. İlanı , sahibini, aracı tanımam etmem. :) 

Bu makyajlı kasanın temiz düşük kmli benzinli modelini çok hesaplı fiyata alabilirsiniz. Bir dönem Mazda Ozan'da vardı, o dönem nakitim olsaydı benim Mazda 3'le takas ederdim. 

Geniş ferah, donanım olarak yeterli bir araç X-Trail...

 

 

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
AKayhan

"Yüksek bir araç kullanip hevesimi alayim istiyorum" demissiniz.  O halde su noktayi da gözönünde bulundurmak gerekir.  Bu tamamen fizik kurallari ile ilgili bir durumdur, araç markasi ile ilgili degildir.  Bir araç ne kadar yerden yüksek olursa viraj dinamikleri de o kadar olumsuz etkilenir.  Bu su anlama gelir.  Yere yakin bir otomobil belirli bir viraja 100 km/h hizla girebilirse, yerden yüksek bir SUV ayni viraja örnegin en fazla 75 km/h hizla girebilir.  Bu durum aracin agirlik merkezinin yere ne kadar yakin oldugu ile ilgilidir.  Bir kanit olarak Formula I araçlarinin yere ne kadar yakin oldugunu düsünün (en fazla birkaç cm kadar).  Bu duruma ek olarak, eger aracin kütlesi de fazla ise (araç agir ise) bu anlattigim durum daha katmerli hale gelir.  Sizi vazgeçirmek için degil, sadece gerçekleri bilin diye yazdim.

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Servet
Bir saat önce, AKayhan :

 Yere yakin bir otomobil belirli bir viraja 100 km/h hizla girebilirse, yerden yüksek bir SUV ayni viraja örnegin en fazla 75 km/h hizla girebilir.  

 

Her araç için geçerli değil. Örnekleme olarak f1 kıyas olmaz. F1 aracın girdiği viraj hızına hiçbir otomobil de giremez ama, örnek yapalım Ford mondeo Mk3 ile qashqai 2.0 dizel. Qashqai Mk3 mondeodan çok çok daha başarılı virajda. Evet fizik kurallı önemli fakat araç üreticisi de ona göre dijital veya mekanik müdahale yapıyor. Video ile devam edelim ☠️

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
ozgur35

CR-V diye yazılır, Sİ-AR-Vİ diye okunur ..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×
×
  • Yeni Oluştur...