Jump to content

2. Nesil Mazda 3 Radyatör Yedek Su Kapağı


Tavsiye Edilen Mesajlar

Diğer konuya yazıp, arkadaşın egosunu okşamak istemedim.

Tavşan dağa küsmüş, dağın haberi olmamış derler ya. Neyse...

Bu yazacağım konu her türlü Aktif! kullanıcı tecrübesi içerir. 

Resimde göreceğiniz üzere kapak elimde kaldı.

Mazda (öpücüklü)OEM no; Z60115205A

Ford OEM no; 3M5H8100BE (kapağın üzerinde yazan yazı, ülke de yok)

Ford'un Türkiye de 3M5H8100AD OEM numaralı kapakları birebir aynı amaa basınç değerleri farklı.

Bizim araclar için olması gereken değer; 100 kpa, 14.5 psi.

Ford'un piyasada satılan kapakları 145 kpa, 21 psi.

Farklı basınçlı kapak kullansanız ne mi olabilir?

En zayıf noktadan atar.

Bu artık, silindir kapak contası mi olur, radyatör mu olur, devir daim pompası mi olur, kalorifer radyatörü mu olur, şansınıza kalmış.

(Ford kapağın uyumlu olduğunu idaa eden bir arkadaş 'bu kapak daha sağlam abi, o yüzden basınç yüksek' tarzında birşey söyleyip, 17 TL'lik kapağa 100 TL çekerek @Servet abiyi ve beni biraz gülümsetmisti)

Geçen sene içerisinde devir daim pompası ve kalorifer radyatörünü degistirdigimi de belirteyim.

Hal böyle olunca, 3-5 yetkili servis aradım. 1'i sipariş veririz 350 TL ye bı kaç haftaya gelir dedi, diğeri de ellerinde bir adet kaldığını 303+KDV fiyatı olduğunu söyledi.

5 euroluk kapak için sizi zengin edeceğime yurtdışından sipariş veririm dedim ve kargo bugün geldi.

Aliexpresi boşuna aramayın, yok :)

Spareto diye bir yerden aldım.

Ne olur ne olmaz diye 2 tane de yedek sipariş verdim.

Değişim;

Kapağın, yedek depoda takılı kalan kısmını çıkarmak için karga burun tarzı düz, ince uçlu bir alete ihtiyacınız var. Sağa doğru biraz zorladiginizda dönmeye başlayacaktır. Kapak dişlerden kurtulunca aşağıya çöküyor, sabaha kadar da dondurseniz çıkmaz. Kuvvetli bir şekilde yukarı doğru çekmeniz gerekiyor. Yukarıya çekmeden önce o bölümü iyice ufleyin, yada elektrikli süpürge ile çekin. Plastik parçaları suya karışmasın.

Yedek su kapağiniza dikkat edin beyler!

IMG_20191119_142520.jpg

  • Beğen 2
  • Teşekkürler 2
Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş

Aracımın daha önceki sahibinde subapları değiştirilmiş.

Radyator yedek su deposunun üst tarafına içten yapışmış beyaz yağımsı bir madde vardı. Galiba subap değişimi öncesinde bir sorun olmuş. Söküp temizlemeye çalıştım ama tam temiz olmadı. Su temiz görünüyor ama bu depoyu değiştirmek istiyorum.

Ford parçacısı 100 tl ye satıyor. 100 liraya depoyu alıp, orjinal kapağı kullansam sorun olur mu sizce?

  • Beğen 1
Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş
9 saat önce, Lupara :

Aracımın daha önceki sahibinde subapları değiştirilmiş.

Radyator yedek su deposunun üst tarafına içten yapışmış beyaz yağımsı bir madde vardı. Galiba subap değişimi öncesinde bir sorun olmuş. Söküp temizlemeye çalıştım ama tam temiz olmadı. Su temiz görünüyor ama bu depoyu değiştirmek istiyorum.

Ford parçacısı 100 tl ye satıyor. 100 liraya depoyu alıp, orjinal kapağı kullansam sorun olur mu sizce?

Gerekli ürün bu gibi.

Sol alt kısımda sıkıntı yok ama kapağın alt tarafında kalan bağlantı yerini göremediğim için emin olamıyorum.

Satıcıdan canlı resimleri alabilirsen daha sağlıklı olur. 

https://www.parcafilosu.com/urun/343850-kale-radyator-ek-deposu/S119557M401?gclid=EAIaIQobChMI0MqmoZb45QIVC-WaCh1gvQzsEAQYAyABEgIUNvD_BwE

Aşağıda ki Focus 2'lerde kullanılmış. 

Ford Focus 2004 - 2009 1.6 L DURATEC Tİ-VCT Benzin
Ford Focus 2004 - 2009 1.6 TDCI DURATORG Dizel
Ford Focus 2008 - 2011 1.6 TDCI DURATORG Dizel

343850-ford-focus-radyator-ek-deposu.jpg

  • Beğen 2
Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş

n11.com'dan ford focus - c max benzinli radyatör yedek su deposu seçtim! Alışverişin Uğurlu Adresi'nde fiyatlar harika!
https://urun.n11.com/oem-yedek-parca/ford-focus-c-max-benzinli-radyator-yedek-su-deposu-P157440154

Bu satıcı resimleri attı. Gördüğüm kadarıyla tam uyumlu ürün. Markası Euro Himpex'miş. İhtiyacı olan değerlendirebilir.

IMG-20191122-WA0002.jpg

IMG-20191122-WA0003.jpg

IMG-20191122-WA0004.jpg

IMG-20191122-WA0001.jpg

IMG-20191122-WA0005.jpg

IMG-20191122-WA0006.jpg

IMG-20191122-WA0007.jpg

IMG-20191122-WA0008.jpg

  • Beğen 2
Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş
4 saat önce, quiteguide :

n11.com'dan ford focus - c max benzinli radyatör yedek su deposu seçtim! Alışverişin Uğurlu Adresi'nde fiyatlar harika!
https://urun.n11.com/oem-yedek-parca/ford-focus-c-max-benzinli-radyator-yedek-su-deposu-P157440154

Bu satıcı resimleri attı. Gördüğüm kadarıyla tam uyumlu ürün. Markası Euro Himpex'miş. İhtiyacı olan değerlendirebilir.

IMG-20191122-WA0002.jpg

Ürün tip olarak doğru ama kalite olarak nasıl acaba? Araca hararet filan taptırmayalım sonra.

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş
  • 4 hafta sonra ...
22.11.2019 at 16:42, Lupara :

Ürün tip olarak doğru ama kalite olarak nasıl acaba? Araca hararet filan taptırmayalım sonra.

Genleşme kabındaki sararma nedeniyle linkteki focus-cmax uyumlu genleşme kabını aldım.

Kapak takılan bölüm biraz kısa.Bizim arabada kapak takılan bölüm yukarı doğru biraz daha uzun. Onun dışında ölçüler, hortum yerleri vs. birebir aynı.

Kapağı sonuna kadar çevirerek kapattım. Biraz dolaştım.Yoğun trafikte dur kalk yaptım. Ama hava soğuk olduğundan bir sorun yok. Eksilme de yok. 

İlerleyen zamanda suyu takip edeceğim.

De sorun olduğunu, basıncın farklı olduğunu, deponun araba için tam uygun olup olmadığını vs nasıl anlayacağım?

  • Beğen 1
Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş

Depo basınç yapmaz. 

Deponun ek yerleri (üstteki yan yana 2 küçük boru, alttaki geniş boru) ve kapak kısmı basıncı ya tutar ya da kaçırır.

Kapak kaçırmadiktan sonra, bahsettiğim diğer yerlere vidalı kelepçe atılarak herhangi bir olumsuz durumun önüne geçilebilir.

Aracı çalıştır ve rolantide fan açana kadar dediğim yerleri kontrol et.

Sorun yoksa, devam.

Bu süreçte, araçtan çıkan depoyu temizleme yoluna da gidebilirsin, kafana yatmazsa eski depoyla devam edersin.

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş
25 dakika önce, quiteguide :

Depo basınç yapmaz. 

Deponun ek yerleri (üstteki yan yana 2 küçük boru, alttaki geniş boru) ve kapak kısmı basıncı ya tutar ya da kaçırır.

Kapak kaçırmadiktan sonra, bahsettiğim diğer yerlere vidalı kelepçe atılarak herhangi bir olumsuz durumun önüne geçilebilir.

Aracı çalıştır ve rolantide fan açana kadar dediğim yerleri kontrol et.

Sorun yoksa, devam.

Bu süreçte, araçtan çıkan depoyu temizleme yoluna da gidebilirsin, kafana yatmazsa eski depoyla devam edersin.

Eski depoyu temizleyebilene askolsun. 

Degisik yontemlee denedim ama hlen parmagimi degdirdigimde yag geliyor. İcini Bezle silmeden olmaycak. 

Bir sorun olursa servisten yenisini alacagim artik. 

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş

Su devir daim yaparken pası kiri tekrar depoya yollamamak, mümkün olduğu kadar sistemden uzak tutmak için böyle oluyor, ne tür bir plastik/madde karışımı kullanıyorlar bilmiyorum ama bir nevi damıtma/süzgeç gibi düşün.

O gelen yağ değildir, yağ olsa üst kapak contası yanık olur, şu deposunun içi de yanık durumuna göre şampiyonlar ligi gibi olabilir.

Antifiriz+pas karışımı, böyle bir hissiyat verebilir.

Bir kaç avuç deniz kumu/temiz ince inşaat kumu + elma sirkesi ile yarım saat calkalarsan %80 temizlenecegini söyleyebilirim.

İşlemi yaparken kapak üzerinde takılı olmasın, bütün delikleri naylonla tıkayıp calkalayabilirsin.

 

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu arada senden bir ricam var.

Aracı yarım saat 45 dk sürdün diyelim, resimdeki kısma bağlanan/radyatörün gelen hortumu kontrol eder misin? 

Sağındaki hortuma oranla sıcaklık durumu ne alemde?

IMG_20191215_004024.jpg

  • Beğen 2
Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş
10 saat önce, quiteguide :

Bu arada senden bir ricam var.

Aracı yarım saat 45 dk sürdün diyelim, resimdeki kısma bağlanan/radyatörün gelen hortumu kontrol eder misin? 

Sağındaki hortuma oranla sıcaklık durumu ne alemde?

IMG_20191215_004024.jpg

İşaretlediğiniz yerdeki hortum daha soğuk gibi. Ve ucundan su sızdırıyor. Orjinal kelepçe yerine vidalı kelepçe kullanacağım.

O hortumun görevi ne acaba?

  • Beğen 1
Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş

Vidalı da Alman malı olanlar var, bağlantı noktalarına zarar vermeyen onu kullan, diğerleri zamanla sıktığın bölümü aşındırır, patlayabilir.

Radyatordeki fazla su ve havayı alıyor, sanırım.

Sıcaklık olarak benimki de aynı durumda, sorun yok.

Depoyu değiştirdikten sonra havayı iyice aldığından emin ol, en basit yöntem;

Aracın yolcu kısmını hafif rampada tut(düz bir alanda sağ ön tekeri 15-20 cm yukarıda tutacak bir takozun üzerinde dur, radyatorde ve şanzıman soğutma haznesinde hava bırakmayacak en etkili yöntem bu.

Rolantide fan açana kadar bekle.

Kaloriferi 29 dereceye getir bir 10 dakika da rolantide böyle beklesin.

Bu süre zarfında mavi okun sağındaki borudan varsa hava kabarcıkların çıktığını goreceksin, ne zaman ki saf antifriz kesintisiz olarak yedek depoya akıyor o zaman hava alınmıştır.

  • Beğen 2
Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş
42 dakika önce, quiteguide :

Vidalı da Alman malı olanlar var, bağlantı noktalarına zarar vermeyen onu kullan, diğerleri zamanla sıktığın bölümü aşındırır, patlayabilir.

Radyatordeki fazla su ve havayı alıyor, sanırım.

Sıcaklık olarak benimki de aynı durumda, sorun yok.

Depoyu değiştirdikten sonra havayı iyice aldığından emin ol, en basit yöntem;

Aracın yolcu kısmını hafif rampada tut(düz bir alanda sağ ön tekeri 15-20 cm yukarıda tutacak bir takozun üzerinde dur, radyatorde ve şanzıman soğutma haznesinde hava bırakmayacak en etkili yöntem bu.

Rolantide fan açana kadar bekle.

Kaloriferi 29 dereceye getir bir 10 dakika da rolantide böyle beklesin.

Bu süre zarfında mavi okun sağındaki borudan varsa hava kabarcıkların çıktığını goreceksin, ne zaman ki saf antifriz kesintisiz olarak yedek depoya akıyor o zaman hava alınmıştır.

Bilgiler için teşekkürler.

Ayrıca eski genleşme kabının iç yüzeyindeki yağımsı maddeyi bezle silmeden  temizlemenin yolu yok. O da mümkün değil zaten. İkna oldum.

Ne yağ çözücü ne sirke ne deterjan ne taş toprakla çalkalama ne de başka bişey.

  • Beğen 1
Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş
25 dakika önce, ozgur35 :

Harika bilgiler 

Boş zamanlarımızda okuduklarımızın zekatı 🙂

18 dakika önce, Lupara :

Bilgiler için teşekkürler.

Ayrıca eski genleşme kabının iç yüzeyindeki yağımsı maddeyi bezle silmeden  temizlemenin yolu yok. O da mümkün değil zaten. İkna oldum.

Ne yağ çözücü ne sirke ne deterjan ne taş toprakla çalkalama ne de başka bişey.

%100 de temizler demedim zaten, zamanla solan deponun rengini ne yaparsan yap fabrika ayarına donduremezsin.

Sistemi tamamen temizlemeden değiştireceğin depo max 10-15k sonra yine aynı durumu almaya başlar.

Bahs ettigim yöntem renk hariç, deponun içindeki tüm tortuları temizler.

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş
1 saat önce, Lupara :

Bilgiler için teşekkürler.

Ayrıca eski genleşme kabının iç yüzeyindeki yağımsı maddeyi bezle silmeden  temizlemenin yolu yok. O da mümkün değil zaten. İkna oldum.

Ne yağ çözücü ne sirke ne deterjan ne taş toprakla çalkalama ne de başka bişey.

İçindeki madde yağ ise balata spreyi ile bir deneyin, balata spreyi biraz çözerse internetten hekzan alırsınız, tamamen çözer. 

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş
×
×
  • Yeni Oluştur...