Jump to content

Mazda 6 mı Honda Accord mu?


Tavsiye Edilen Mesajlar

Objektif yorum yapabilen/yapabileceklerin olduğunu düşündüğümden sormak, istişare etmek istedim. Belki her iki aracı kullanmış olup yada her iki aracı çok iyi bilenler çıkabilir diye ümit ediyorum :)

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş

haklısınız elbette:)

yıl belirttiğiniz için söylüyorum, sanırım sizin de bildiğiniz bir şey; 2011 sonrası mazda 6 lpg ile uyumda sorunlar yaşıyor diye biliyorum. kolay gelsin. 

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş

Evet özellikle makyajlı, LPG uyumsuz kasayı hariç tutmak istedim. Aslında çok daha spor duruyor ama yakıt anlamında  bana gelmez o araç yoksa onu da kesinlikle düşünürdüm

Mazda aslında arabada bir ruh olduğunu hissettiren bir araç elimdeki araç ikinci Mazda 3'üm, insan özlüyor bu aracı. Araçla zamanla bir nevi organik bir bağ kuruyor  ve bunu satıp başka bir araca binince anlıyor insan. Bu yüzden Accord benim için kapalı kutu saydıklarımı veremezse çok uzun bir birlikteliğimiz olamaz. Bundan dolayı Mazda 6 daha tahmin edilebilir ve uzun süreli kullanıma daha uygun gibi geliyor. Tabi her iki aracı da kullanmadım. Mazda 3 teki tecrübemden böyle bir çıkarımda bulunuyorum.

Yada elimdeki Mazda 3 ile devam edip böyle bir arayışa girmemek en iyisi. Ancak almayı düşündüğüm araçların:

1. Otomatik vites olması

2. Büyük hacimli motor ve daha fazla güç sunması

3. Daha geniş iç hacim ve konfor sunması. (sonuçta sınıf farkı var arada.)

Bu üç neden acaba satıp bu iki araçtan birini alsam mı diye düşündürüyor. Satmaya değebilecek nedenler olduğunu düşünüyorum.

  • Beğen 1
Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş

2.4 accord tabi ki ancak lpg varsa arkaya bakmadan kaçılmalı. Her 20.k sibop ayarı dert, bundan mütevellit sibop uzaması dert, ve yine oksijen sensörü hasarı ile çok hızlı motor ölümü dert. K serisi Honda motorları ya benzin veya benzin ile hatta ve hatta benzin ile kullanıldığı sürece dert tasa yapmaz. 

 

6 için no comment 

  • Beğen 2
Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş
11 saat önce, Servet :

2.4 accord tabi ki ancak lpg varsa arkaya bakmadan kaçılmalı. Her 20.k sibop ayarı dert, bundan mütevellit sibop uzaması dert, ve yine oksijen sensörü hasarı ile çok hızlı motor ölümü dert. K serisi Honda motorları ya benzin veya benzin ile hatta ve hatta benzin ile kullanıldığı sürece dert tasa yapmaz. 

 

6 için no comment 

Belirttiğim model yılı aralığında Accord'da 2.0 motor var diye biliyorum

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş

Honda accordu da severim. Bir zamanlar ciddi ciddi bakmıştım. Ben mazda derim tek ama tek sebebi şanzuman. Mazda 6 nın vites tepkileri çok daha net. Onun dışında aynı segment aynı kalite araçlar. İkisi de tercih edilebilir. 

  • Beğen 2
Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş
19 saat önce, abcsefa :

2009-2011 LPG uyumu olan otomatik Mazda 6 mı yoksa otomatik 2009-2012 Honda Accord mu alınmalı? Nedenleriyle birlikte yardımcı olabilirseniz çok memnun olurum

Kalite olarak kesinlikle Accord. Daha doğrusu Acura Tsx. Honda (Acura) bu otomobilleri premium kompakt/D sedanları hedef alarak üretti zaten marka olarak da Acura Lexus-İnfiniti ayarıdır, malzeme işçilik kalitesi, ses yalıtımı, sürüş kalitesi vb paha gösteren konularda gerçekten üst seviye bir araç. Bir abim 2008'de almıştı sıfır 67bin kampanyalı fiyatla, aynı arabaya yıllar sonra 180 küsur bin km'de bindim ve harika yıllanmıştı araba. En ufak ses yok, deriler, yolda gidişi vb ilk günkü gibiydi. Dönemin Mazda'ları bu ayarda değil, garanti ederim.

Mazda 6 'nın karşılığı bu Accord'dan ziyade, Amerikadaki normal Accord oluyor. Performans olarak Accord'a göre avantajı olabilir zira 5 ileri otomatik 2.0 Accord'lar gerçekten yürümüyor. Şanzımanları fazla uyuşuk, tepkileri, hızlanma isteğini soğuruyor. Mazda bu tip konularda her zaman daha iyi oldu. Yakıt olarak da Mazda'nın ortalamada 1lt'ye yakın avantajı olacaktır. Daha sportif bişeyler bakılıyorsa Mazda 6 da çok iyi tercih ama Accord gerçekten kaliteli.

Bunu uyguna buldum o zaman bunu alayım demeyin, mutlaka ikisini de bir şekilde kullanın.

  • Teşekkürler 1
Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş
7 saat önce, Leanback :

Mazda 6 'nın karşılığı bu Accord'dan ziyade, Amerikadaki normal Accord oluyor.

Amerika'daki Accord, E segmentinde kabul ediliyor. Firmaların böyle bölgesel sınıflandırmaları var, ancak konu sadece pazarlamayla ilgili.

Benzer olarak Renault Fluence da Avrupa'da D segment, Toyota Camry ise Güneydoğu Asya'da E segment olarak çıktı.

A, B ve C segmentleri arasındaki sınırlar, aks mesafesine dayanırken, C ile D, D ile E arasındaki kıstaslar arasında, aks mesafesi dışında donanım özellikleri de var. Bu da firmaların piyasayı manipüle edebilmesine imkan veriyor.

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş
13 saat önce, DonQuichotte :

Amerika'daki Accord, E segmentinde kabul ediliyor. Firmaların böyle bölgesel sınıflandırmaları var, ancak konu sadece pazarlamayla ilgili.

Benzer olarak Renault Fluence da Avrupa'da D segment, Toyota Camry ise Güneydoğu Asya'da E segment olarak çıktı.

A, B ve C segmentleri arasındaki sınırlar, aks mesafesine dayanırken, C ile D, D ile E arasındaki kıstaslar arasında, aks mesafesi dışında donanım özellikleri de var. Bu da firmaların piyasayı manipüle edebilmesine imkan veriyor.

Harfli segment isimleri "Euro car classification" olarak geçen avrupaya özgü bir sınıflandırma. Amerikada A-B-C gibi sınıflar yok, entry level sedan, small sedan, small executive, mid-size, large-size şeklinde gidiyor. Bu yüzden orasıyla bizim taraf arasında uyum sorunları var. Accord mid-size sedan, boyut olarak Avrupada E sınıfına yaklaşsa da, kalite olarak yeni kıtanın bu tarz büyük araçları D sınıfı avrupa otomobillerden bile aşağıda kalıyor. Bu yüzden zaten Amerikada premium sedan olarak geçen, Accordun bir üstünde konumlandırılan Acura Tsx, Avrupaya Euro Accord olarak gidiyor veya oradaki büyük Passat buraya gelmiyor. Avrupada rekabetçi olacak kalitede değil çünkü, Amerikada mümkün olduğunda kasa olarak büyük ama maliyet odaklı üretiliyorlar.

Birde sınırlar aks mesafesine dayanmıyor aslında, sadece korelasyon var arada. Yani sınıf farkı olan iki araçtan üst sınıf olanın aks mesafesi, alt sınıftan yüksek olması beklense de bu resmi bir kriter değil. Sınıfı belirleyen tek gerçek kriter var, o da aracı üreten firmanın arabasını hangi sınıfta lanse ettiği. Bir alt sınıfta olup da bir üst sınıfta olan bir çok araçtan uzun aks mesafesi olan epey model var.

Acura Tsx aslında 3 serisi, C serisi A4 gibi araçlarla rekabet edebilmesi için üretildi (Amerika için). Hatta resmi tanımı bile "compact executive car" diye geçiyor, 3 alman gibi. Ne kadar başarılı olduğu tartışılır tabiki.

 

  • Beğen 1
Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş
×
×
  • Yeni Oluştur...