Jump to content
tansu87

Manifold - Regülatör Arası Boru

Tavsiye Edilen Mesajlar

tansu87

Arkadaşlar bu boru nedir? Regülatörden çıkıp manifolda yandan bağlanmış. Ne işe yarar? 
 

lpg grubunda yetkili arkadaş manifold basıncının, regülatör diyaframı ile gaz basıncına eklendiğini yazdı ama anlayamadım. 
 

kırmızı ile çizdim. 
 

 

D95777AC-F5C8-43A4-82FF-B6511C9BF044.jpeg

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Aurora

Vakum hortumu. Regülatörün devreye girmesi için. Elektrikli olanları elektriksel tetikli, pnömatik olanları da motor vakumundan tetik alıyor denebilir. Motorun çalıştığını regülatöre iletmek için bir yol yani. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
quiteguide

Regulatore gidiyorsa, benim araçta yok.

Genleşme tankına giden soldaki hortum da benimkinden farklı görünüyor. Sağdaki gibi sade bendeki. Neden başka bir plastik hortum/boru daha geçirilmiş üzerine merak ettim. LPG ile mi alakalı acaba?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
tansu87
10 saat önce, Aurora :

Vakum hortumu. Regülatörün devreye girmesi için. Elektrikli olanları elektriksel tetikli, pnömatik olanları da motor vakumundan tetik alıyor denebilir. Motorun çalıştığını regülatöre iletmek için bir yol yani. 

Sadece bu mu? Bunun için delik açılmaz bence. Başka bir şey de vardır. 
 

9 saat önce, quiteguide :

Regulatore gidiyorsa, benim araçta yok.

Genleşme tankına giden soldaki hortum da benimkinden farklı görünüyor. Sağdaki gibi sade bendeki. Neden başka bir plastik hortum/boru daha geçirilmiş üzerine merak ettim. LPG ile mi alakalı acaba?

Lpg kitinden genleşme tankına boru atılmadı ki. O öyleydi zaten hocam. Zaten tank orijinal. Üstte İki çıkışlı. 
 

üstte iki boru altta tek boru(kalın) 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
ozgur35
36 dakika önce, tansu87 :

Sadece bu mu? Bunun için delik açılmaz bence. Başka bir şey de vardır. 
 

Lpg kitinden genleşme tankına boru atılmadı ki. O öyleydi zaten hocam. Zaten tank orijinal. Üstte İki çıkışlı. 
 

üstte iki boru altta tek boru(kalın) 

Yok yok şeyi diyor fl22 in borusuna korege boru germissin sen boru lpg filtresiyle cakistigi icin yaptin galiba 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
tansu87
8 dakika önce, ozgur35 :

Yok yok şeyi diyor fl22 in borusuna korege boru germissin sen boru lpg filtresiyle cakistigi icin yaptin galiba 

Haa yok ben yapmadım. Niye yapılmış fikrim de yok :) lpg’den önceki kaput altı fotolarına bakarım akşam

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Aurora
9 saat önce, tansu87 :

Sadece bu mu? Bunun için delik açılmaz bence. Başka bir şey de vardır. 

Bazı kitlerde LPG Map sensörü de bu hortuma takılıyor.  Bu sensörün amacı emmenin vakumuna göre LPG beynine bilgi vermek. Beyin buradaki vakumla "emilen hava miktarını" kabaca öğrenmiş oluyor. Ardından benzin enjektörleriyle karşılaştırıyor. Tabi yazılımdan yazılıma, kitten kite değişiyor.  Bu vakum hortumu hem regülatöre bilgi veriyor, hem map sensörünün ölçüm yapmasına yardımcı oluyor. Yani 1 taşla 2 kuş vurmuş oluyor. 

Örneğin LPG'de rölantide problem oluştuğunda bazı ustalar tarafından "gaza 1-2 defa tam bas çek" önerisi yapılır. Bu öneri de şunun için; eğer map sensörü vakumu hatalı ölçüyorsa veya map sensörünün ölçümünden dolayı bir hata mevcut ise sensör minimum/maksimum vakuma maruz bırakılarak bir nevi kalibre edilmiş oluyor. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
tansu87
3 saat önce, Aurora :

Bazı kitlerde LPG Map sensörü de bu hortuma takılıyor.  Bu sensörün amacı emmenin vakumuna göre LPG beynine bilgi vermek. Beyin buradaki vakumla "emilen hava miktarını" kabaca öğrenmiş oluyor. Ardından benzin enjektörleriyle karşılaştırıyor. Tabi yazılımdan yazılıma, kitten kite değişiyor.  Bu vakum hortumu hem regülatöre bilgi veriyor, hem map sensörünün ölçüm yapmasına yardımcı oluyor. Yani 1 taşla 2 kuş vurmuş oluyor. 

Örneğin LPG'de rölantide problem oluştuğunda bazı ustalar tarafından "gaza 1-2 defa tam bas çek" önerisi yapılır. Bu öneri de şunun için; eğer map sensörü vakumu hatalı ölçüyorsa veya map sensörünün ölçümünden dolayı bir hata mevcut ise sensör minimum/maksimum vakuma maruz bırakılarak bir nevi kalibre edilmiş oluyor. 

Yani sensör olayı. Bir nevi lpg kitinin havaakışmetresi. 
 

peki bu borudan hava geçip, regülatörün içindeki basıncı artırmaya azaltmaya da yarar mı? Öyle bir yorum da geldi. Ondan sordum

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×
×
  • Yeni Oluştur...