Jump to content

TOYOTA, Fuji Dağının Eteklerine Kuracağı Geleceğin Kenti Konseptini Tanıttı - Woven City


Mehmet Özdemir
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

İnşasına 2021'de başlanacak şehirde; evler, taşıtlar, altyapı kısaca kentin tüm unsurları en yüksek teknoloji ile çevre dostu tasarlanmış.

Öncelikle, otomotiv devi Toyota neden böyle devasa bir kent geliştiriyor ona bakmakta yarar var. Tarım toplumundan sanayi toplumuna geçişle birlikte, insanlığın ana yaşam alanı da köylerden şehirlere kaymış oldu. Dünyada kentli nüfusun toplam nüfusa oranı 20. yüzyıl başında %20'lerdeyken, 2007'ye gelindiğinde tarihte ilk kez kentsel nüfus kırsal nüfusu geçmişti. Ayrıca, 2050'ye kadar, artan kentli nüfusun, dünya nüfusunun %70'ini oluşturacağı bekleniyor. İnsanlığın ana habitatının köylerden kentlere kaymasıyla birlikte de kentler hem gelişmenin hem de sorunların merkezi olmuş durumda. Eskinin aksine, günümüzde her türlü kirliliğin, israfın, verimsizliğin, eşitsizliğin merkezi olan kentler; hem içinde yaşayanların sağlığını, mutluluğunu hem de küresel ısınma gibi başlıca çevresel sorunların sorumlusu olarak dünyanın geleceğini tehdit etmekte.

ENvxtl3UwAAmf4A.jpg

Bu yüzdendir ki akıllı, çevre dostu, verimli diğer bir deyişle ideal şehir arayışı her alanda önemini günden güne artırıyor. Fuji Dağının eteklerine kuralacak Toyota'nın bu futurist kentine işte bu arkaplan ile birlikte bakmak gerekiyor. Woven City adı verilen şehire dönecek olursak: öncelikle şehirde fosil yakıt hiç kullanılmayacak; enerji ihtiyacı bütünüyle binaların çatılarına yerleştirilen güneş panelleri, jeotermal enerji ve hidrojen yakıt pilleri kullanılarak karşılanacak.

ENvxzdDUcAA3Ofk.jpg

Şehrin sürdürülebilir ve yaşanabilir olması için, yapılacak binaların yerel ve geleneksel üretim yöntemleriyle üretilmiş ahşap ve diğer doğal malzemeler kullanılarak inşa edilmesi düşünülmüş.

3.jpg

Şehir tasarlanırken; insanlar, ulaşım araçları ve doğa arasında bir denge gözetilmiş. Kentteki parklar, meydanlar, bahçeler birbirlerine bağlanarak, yekpare bir yaşam alanı düşünülmüş. Böylece şehirde sosyal yaşam, kültür ve ticaretin iç içe gelişeceği amaçlanmış.

4.jpg

Ekonomi ve sosyal yaşamın yakınlaşmasıyla yolculuk mesafelerinin kısaltılması amaçlanmış şehirde. Ayrıca insanların ve taşıtların ahenk içinde hareket edebilmesi için üç tip cadde kullanılarak, organik ızgara formunda bir şehir planı hazırlanmış. Birinci tip cadde, hızlı sürücüsüz araçlar ve lojistik taşımacılık için; Daha çok rekreasyonel amaçlı olan ikinci tip cadde, bisiklet scooter gibi mikro ulaşım araçları ve yayalar için; Üçüncü tür ise yayaların kentin parklarına ve çevresindeki doğaya erişimi için düşünülmüş.

5.jpg

Kısa mesafelerin daha çok bisiklet ve scooter gibi mikro ulaşım araçları ile ya da yaya olarak gidilmesi düşünülmüş. Daha uzun mesafelerde ise paylaşımlı sürücüsüz araçlar kullanılarak daha az sayıda araç ile daha fazla insan taşınılacağı hesaplanmış.

6.jpg

Ayrıca plandan yansıdığı üzere şehirdeki sokaklarda otomobiller için park yerlerine de yer verilmemiş. Diğer bir deyişle, tasarlanan geleceğin şehrinde, insana daha fazla alan ayrılırken otomobile ayrılan alan ise azaltılmış. u özellikleriyle Woven City, araştırmacılar ve bilim insanlarının, geleceğin akıllı ve çevreci şehir fikirlerini ve teknolojilerini test edeceği yaşayan bir labaruvator işlevi görecek. Son olarak, Toyota'nın dünyaca ünlü Danimarkalı mimarlık firması BIG ile birlikte tasarladığı, 70 hektar alan üzerine kurulacak şehirde ilk etapta 2000 kişinin yaşayacağı öngörülüyor. Woven City, geleceğin şehri arayışında neleri değiştirecek bekleyip göreceğiz...

 

kaynak: irfan batur

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

"Ayrıca plandan yansıdığı üzere şehirdeki sokaklarda otomobiller için park yerlerine de yer verilmemiş. Diğer bir deyişle, tasarlanan geleceğin şehrinde, insana daha fazla alan ayrılırken otomobile ayrılan alan ise azaltılmış."

Bu durum belki Japonya için uygulanabilir bir senaryo iken ABD ve Avrupa gibi bati ülkelerinde hiç gerçekçi bir öngörü degil.  Insanlarin yakin gelecekte otomobil gibi bir aliskanligi terk etme olasiligi bence yok.  Kisi basina düsen milli gelir ve otomobil/yakit fiyatlari arasindaki ilintinin bu denli olumsuz oldugu Türkiye'de bile insanlar otomobil almaya devam ediyor.  Ciddi otopark sorunu var, büyük sehirlerde yogun trafik yasaniyor.  Yine de insanlar aliskanliklarindan vazgeçemiyor.  Bence fosil yakitlarindan vazgeçmek de pek gerçekçi bir senaryo degil.  Yollarda milyonlarca fosil yakiti tüketen otomobil var.  Aynen elektrikli araçlara aniden geçmek olasi olmadigi gibi yukaridaki konsepti yayginlastirmak da pek gerçekçi degil.  Tek yapacaginiz laboratuvar gibi bir sehir yaratmak olur.  Belki de Toyota'nin istedigi budur.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

valla ben razıyım hocam, mehmet gel burada yaşa desinler çoluk çocuğu toplar yerleşirim. 

  • Beğen 2
  • Haha 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bence otoparka yer verilmemiş olmasının tek sebebi olabilir, o da bu şehirde şahısa ait araç bulunmayacak, tüm araçlar otonom ve taksi şeklinde olacak.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Pederde Fujitsu klima var öyle bi sogutuyo ki bu nesil toshiba moshiba lg melci beko meko arcelik marçelik  felan hikaye Fuji daginda  esen ruzgar gibi insani titretiyor valla 😃😂😂 Elin ayagin donuyor 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...