Jump to content

3. Nesil Mazda 3 Sol Ön Alt Takımdan Gelen Ses


Tavsiye Edilen Mesajlar

Herkese merhabalar,

2015 model 3 aracımdan 1 senedir sol ön alttan bazı çukurlara girince ve özellikle arnavut kaldırımlı yollarda gıcırdamayla karışık ses geliyor.

Serviste frenler bitmeye yakın boşluktan yapar dediler, frenler değişti olmadı, kaliperlerden dediler değişti olmadı, amortisör, viraj çubuğu, rot başı takozu, amortisör başı takozu değişti, ama ses devam ediyor ve bulamıyorlar. Konu hakkında fikri olan var mıdır?

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş
1 saat önce, gorta :

Herkese merhabalar,

2015 model 3 aracımdan 1 senedir sol ön alttan bazı çukurlara girince ve özellikle arnavut kaldırımlı yollarda gıcırdamayla karışık ses geliyor.

Serviste frenler bitmeye yakın boşluktan yapar dediler, frenler değişti olmadı, kaliperlerden dediler değişti olmadı, amortisör, viraj çubuğu, rot başı takozu, amortisör başı takozu değişti, ama ses devam ediyor ve bulamıyorlar. Konu hakkında fikri olan var mıdır?

en çok benim fikrim var en çok bana soracaksınız:))

aynı sorun bende de var ve defalarca dile getirdim. tam da bahsini ettiğiniz ses, tıngırdamayla karışık bir ses. hatta motor ilk çalışınca da geliyor ve bahsini ettiğiniz yöntemlerle çözülmüyor, başka yerlerde de konuşuldu ama sonra kendisine ait konu açtım, konusu burada, sese aşinaysanız duyarsınız, 3-4. saniyelerde. sonraki denemelerde de geliyor ve sürüş esnasinda da kimi çukurlarda duyuluyor.

 

 

 

 

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş
Bir saat önce, Katil Balina :

en çok benim fikrim var en çok bana soracaksınız:))

aynı sorun bende de var ve defalarca dile getirdim. tam da bahsini ettiğiniz ses, tıngırdamayla karışık bir ses. hatta motor ilk çalışınca da geliyor ve bahsini ettiğiniz yöntemlerle çözülmüyor, başka yerlerde de konuşuldu ama sonra kendisine ait konu açtım, konusu burada, sese aşinaysanız duyarsınız, 3-4. saniyelerde. sonraki denemelerde de geliyor ve sürüş esnasinda da kimi çukurlarda duyuluyor.

 

 

 

 

Bendeki ses böyle değil daha çok yağsız kalmış da gıcırdama yapıyor gibi. Bu arada servis amortisörlerin değişmediğini amortisör başlığını değiştirdiğini söyledi. Çarşamba yada Perşembe parça sipariş edildi, şimdi amortisör komple değişecek. Sonucu buradan tekrar yazarım.

 

 

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş
1 saat önce, gorta :

Bendeki ses böyle değil daha çok yağsız kalmış da gıcırdama yapıyor gibi. Bu arada servis amortisörlerin değişmediğini amortisör başlığını değiştirdiğini söyledi. Çarşamba yada Perşembe parça sipariş edildi, şimdi amortisör komple değişecek. Sonucu buradan tekrar yazarım.

 

 

bahsini ettiğiniz ses sürüş esnasında demirin demire sürtmesi gibi bir ses. gevşek kalmış iki levhanin salınmayla birlikte birbirine sürtmesi gibi ise umarım yaptikları şey çözüm olur da ben de yaptırırım. sonucu paylaşırsanız sevinirim. bende yapılan tüm kontrollerde bir sorun bulunamadı ama ses olduğu gibi devam.ediyor. 

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş

Merhaba Arkadaşlar,

Aynı sorun bende de var. Servis bir türlü sesi duyamıyor. Amortisörden gelen bir gıcırdama sesi, tok bi ses. Özellikle soğuk havada ve kasiste/çukurda fazlasıyla ses duyuluyor. Ama ne hikmetse araç servise geçince ses kesiliyor. Sanki ısındığında ses kesiliyor gibi.

Siz çözüm bulabildiniz mi ?

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş
8 saat önce, cihan_s :

Merhaba Arkadaşlar,

Aynı sorun bende de var. Servis bir türlü sesi duyamıyor. Amortisörden gelen bir gıcırdama sesi, tok bi ses. Özellikle soğuk havada ve kasiste/çukurda fazlasıyla ses duyuluyor. Ama ne hikmetse araç servise geçince ses kesiliyor. Sanki ısındığında ses kesiliyor gibi.

Siz çözüm bulabildiniz mi ?

bu sesin kaynağı başka ve muhtemelen hic beklenmedik bir yerde. en azından süspansiyonda, yürüyende vs degil. arkadaş bi iki sipariş vermişti gelince güncellerse öğrenmiş oluruz. aynı seslerden söz ediyorsak pek umutlu değilim ama bakalım. 

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş
12 saat önce, cihan_s :

Merhaba Arkadaşlar,

Aynı sorun bende de var. Servis bir türlü sesi duyamıyor. Amortisörden gelen bir gıcırdama sesi, tok bi ses. Özellikle soğuk havada ve kasiste/çukurda fazlasıyla ses duyuluyor. Ama ne hikmetse araç servise geçince ses kesiliyor. Sanki ısındığında ses kesiliyor gibi.

Siz çözüm bulabildiniz mi ?

Gırç gurç sesi kasislerde, bende de vardı, sağ ön amortisör üst takozu garantiden değişti Herterde. Sağ önden kesildi, sonra sol ön hafiften başladı, zamanla arttı, sonra kendiliğinden geçti. Ancak sol taraf hiçbir zaman sağ gibi kötü olmadı, sağ taraf servislikti yani.

Şuan soğukken ilk kasisten geçişte belli belirsiz bir gıcırtı var, sonra geçiyor. İki taraftaki sorunun da başlangıcı aynı ancak devamı aynı şekilde gelmedi. 

Benim araçta spor yaylar var, onun bir yan etkisi olabilir diye de düşünüyorum. Zaten çıkacak gıcırtıyı erkene alıyor olabilir.

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu gıcırtı benim önlerden de geliyor. Sert tümseklerden yavaş yavaş geçerken çok daha belirgin durumda. Lastiğin demire sürtmesi gibi bir gıcırdama. Sebebini ben de merak ediyorum. Otopark gibi sessiz ortamlarda duyması çok daha basit.

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş
19 saat önce, Tarahumara :

Bu gıcırtı benim önlerden de geliyor. Sert tümseklerden yavaş yavaş geçerken çok daha belirgin durumda. Lastiğin demire sürtmesi gibi bir gıcırdama. Sebebini ben de merak ediyorum. Otopark gibi sessiz ortamlarda duyması çok daha basit.

Benim araç için Mustafa usta bir sprey sıktı endüstriyel yağ gibi bir şey.

amortisör kulelerin oradan spreyi sıktı.ilk zamanlara göre ses azaldı.

artık rahatsız etmiyor.

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş
4 saat önce, Seriatsu :

Benim araç için Mustafa usta bir sprey sıktı endüstriyel yağ gibi bir şey.

amortisör kulelerin oradan spreyi sıktı.ilk zamanlara göre ses azaldı.

artık rahatsız etmiyor.

nasıl bir spray ve tam olarak nereye sıktı hocam. 

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş
18 saat önce, Katil Balina :

nasıl bir spray ve tam olarak nereye sıktı hocam. 

Amortisör kulelerinin üstünde takozların oradan sıktı.

o ara lafa daldık sprey ismine bakamadım.

wd 40 değil ama ona eminim :) 

20170627_20.jpg

  • Beğen 2
Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş
  • 3 hafta sonra ...

Beyler selam,

Aracı pazartesi günü amortisör değişimi için bıraktım. Artık sesin kesileceğini ümit ediyordum. Bugün 5.gün oldu ön takımda tampon dahil sökmedik yer bırakmamışlar ama hala sesin kaynağını bulabilmiş değiller. Artık ne yapacaklarını da bilmiyorlar. Birazdan gidip alacağım.

 

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş
07.02.2020 at 16:42, gorta :

Beyler selam,

Aracı pazartesi günü amortisör değişimi için bıraktım. Artık sesin kesileceğini ümit ediyordum. Bugün 5.gün oldu ön takımda tampon dahil sökmedik yer bırakmamışlar ama hala sesin kaynağını bulabilmiş değiller. Artık ne yapacaklarını da bilmiyorlar. Birazdan gidip alacağım.

 

ben size sorunun amortisörlerle ilgili olmadığını söylemiştim. benim araç da 3 gun serviste kaldı sorun çözülmedi.

18.01.2020 at 09:13, Katil Balina :

bu sesin kaynağı başka ve muhtemelen hic beklenmedik bir yerde. en azından süspansiyonda, yürüyende vs degil.

 

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş

Bi tane civic vardi fc5 ses sorunu vardi Alttan marspiyelin araya micir girmisti komik bi nedendi sizindr bole cok bssit birsey bence gecmis olusn tekrardan 

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş
×
×
  • Yeni Oluştur...