Jump to content
B.U.K

Mazda'nın Zorlu Yılı - 2019

Tavsiye Edilen Mesajlar

Leanback

Platform ortaklığı yapmadan küçük miktarlarda üretim yapmak ne yazık ki günümüz gerçeklerine ters. Üstüne Mazda gibi "felsefeye göre" özgün otomobil üretmeye çalışıp, bunu takdir edecek müşteri bulamayınca durum daha dramatik oluyor.

Ne yazık ki Nissanın yaptığı iş para kazanmak istiyorsan en doğrusu. Denizaşırı ortaklık, toplama araçlar. Nissan yöneticisinin dediği gibi "keep your head down, build cars people want".

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mehmet Özdemir

@Leanback bu satış durumları bu şekilde devam ederse potansiyel bir ortak olarak toyota düşünülebilir mi mazda için?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Leanback

Ortaklıkları var, zaten Mazda-Toyota fabrikası açılıyordu en son Amerikada ortak Suv'ler üretecekler. Mazda'nın %5'ine Toyota sahip, teknolojilerini kullanıyor, Mazda parçalarını kullanıyorlar hatta Amerikadaki Yaris aslında Mazda 2 sedandır, Toyota'nın yeni Dynamic force motorları, Estec motoru Mazda teknolojisi ama Mazda kendi istediği gibi otomobil üretmekte ısrarcı. 

Çok büyük ihtimalle Toyota'nın bütçesini kullanıyorlar. Dünyanın en büyük otomobil üreticisi Toyota kendisi sıralı 6 silindirli motor geliştirip Supra'ya koyamadı maliyetler yüzünden, komple BMW'den aldı arabayı , ufacık Mazda kendi sıralı 6 motorunu geliştiriyor, Sky-X geliştiriyor, rotary-jeneratörlü motor geliştiriyor falan da filan. Bütün dünya neredeyse birebir aynı hale gelmiş motorları ortaklaşa kullanırken, bir cengaver Mazda. Toyota'nın Mazda'ya olan faydası bence bu yönde, likidite sağlamak. Daha sonra da geliştirilen teknolojiler üzerinde hak iddia edecektir. 

ek: Aynen böyleymiş. Sky-X 6 silindirli modüler motorları geliştiriyorlar (Mazda yapacak tabiki). 

https://www.forbes.com/sites/peterlyon/2019/07/28/mazda-and-toyota-eyeing-collaboration-on-radical-new-6-cylinder-engine/#3fd16ea77eb6

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mehmet Özdemir

bir de 8 vites otomatik şanzıman patent başvuruları var diye okudum. sürekli bir şeyler geliştirme istekleri yüzünden satış ve pazarlamaya yeterli kaynak aktaramıyorlar anlaşılan.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Leanback

Otomobilleri pahalı. Ford döneminde Mazda'lar ucuzdu, fiyat rekabeti yapıyorlardı, o zaman da kârlılık düşüktü ama herşey ortak olduğu için kâr da zarar da geliştirme maliyetleri de paylaşılıyordu sonuçta. Şimdi premium olmayan logoya, premium araca yakın fiyat istiyorlar. Premium markaların bu kadar alt sınıflara indiği, bu derece halka yayıldığı ve halkın da logoya ödeme yaptığı bir dönemde pazarlama da yapsan nasıl yürüyecek bu iş anlayamıyorum bende.

Toyota arka çıkıyorsa, Mazdaya sen önüne bak gerisi bende diyorsa sorun yok elbette. Fakat nereye kadar gider böyle meçhul. Tavares'in gelip Alfa Romeo'ya yaptığı gibi bir anda mamayı kesebilirler böyle giderse.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
tansu87
08.02.2020 at 11:23, Leanback :

Otomobilleri pahalı. Ford döneminde Mazda'lar ucuzdu, fiyat rekabeti yapıyorlardı, o zaman da kârlılık düşüktü ama herşey ortak olduğu için kâr da zarar da geliştirme maliyetleri de paylaşılıyordu sonuçta. Şimdi premium olmayan logoya, premium araca yakın fiyat istiyorlar. Premium markaların bu kadar alt sınıflara indiği, bu derece halka yayıldığı ve halkın da logoya ödeme yaptığı bir dönemde pazarlama da yapsan nasıl yürüyecek bu iş anlayamıyorum bende.

Toyota arka çıkıyorsa, Mazdaya sen önüne bak gerisi bende diyorsa sorun yok elbette. Fakat nereye kadar gider böyle meçhul. Tavares'in gelip Alfa Romeo'ya yaptığı gibi bir anda mamayı kesebilirler böyle giderse.

mazda ford zamanında da teknoloji üretiyordu, şimdi de üretiyor. toyota mutlaka bundan faydalanıyor. çünkü mazda skyactiv motordaki sıkıştırma oranlarını reklam ederken herkes üretmeye başladı. mazda öncü tabi de atkinson döngü olayını her marka geliştiriyor.

sorun şurada; mazda butik üretici kalmak isteyerek sonunu hazırlıyor mu? ne kadar dayanabilecek? toyota ne kadar destek verecek? kalite iyi. yalıtım iyikeleşti. kaldı motor. gücü artırması lazım. insanlar tercih etmiyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Leanback

@tansu87 Mazda'nın Ford dönemi bir Renesis Rotary motoru var (ki RX7'den sonra öncelik düşük maliyetli bir çözüm yaratmaktı işin aslı), birde 2007'lerdeki gram stratejisi. İlk otomobil hafifleten üreticilerden biriydi. Başka ne var ki Mazda'nın? Motorlar eski MZR'lar, şanzımanlar eski, şasiler Ford'un Eucd, C1 ortak platformları, elektronikler Ford'un. Toyota ile bir alakası yoktu o dönem. Bugün Mazda kendisi bişeyler yapıyor 90'ların başında efsane Mazdayı geri istiyorlar ama 90'larında başında değiliz sorun bu.

Kalite iyileşti, yalıtım iyileşti vb bunlar dert değil. Sorun bunlar değil, Mazda'nın motorları da gayet yeterli güçte çıkın artık şu Tr'den yahu, global düşünün :) Problem imaj ve değişen tüketici zevkleri. Sen ağzınla kuş tutsan da, müşteri artık logo istiyor, premium markalar çok güçlü. Mükemmel bir HB yapsan da müşteri artık bir Suv istiyor. Premium kalitede otomobil yapmakla da premium olunmuyor, premium algısını yedireceksin müşteriye önce. Parayı saçtığı ile kalacak Mazda yoksa, sıkıntı burada, zira parayı saçan da kendisi. Kimseyle ortaklık yok bişey yok.

Toyota destek verdiği sürece bu iş bir şekilde yürür. Ancak Toyota gelecekte kemer sıkmaya karar verirse, ben Mazda'ya da dolaylı olarak bişeyler olacağını düşünüyorum. Birden içten yanmalı motorda özgün teknoloji ısrarını, yüksek kalite, dinamizm, mühendislik kovalama aşkını vallahi bir gecede hiç ederler. Çoğunluğu tasfiye edip, sadece elektrikli Suv üreten, komple Toyota parçaları kullanan bir markaya çeviriverirler alimallah.

 

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
volkanstars

Dünya'da dediğiniz gibi marka zaten zararla gidiyor bu kafa yapısı ile. Türkiye'de durum zaten kötü ve daha da kötüye gidecek. Ben fanatik bir Mazda kullanıcısıyım ve benim gibi olan arkadaşların da çoğu bu forumda zaten. Arabamı değiştirme vaktim geldiğinde yeni bir Mazda almayacağım büyük konuşmamakla birlikte. Arabalarımız ne kadar iyi olsa da eski sorunsuzluğu da arar olduk. Benim gibi düşünen de birçok kullanıcı olacaktır. Türkiye'de ayakta tutan kesimin yüzde ellisi de burada. 

Araçlarımız o kadar az ki yedek parça da yan sanayi bulmak çok zor. Çıkma parça desen az var diye fahiş fiyattan satılıyor. Evimizin ikinci aracı olarak aldığımız Bmw 320 aracın Dünya kadar parçası var. En küçük sanayi de bile işinizi rahat görürsünüz. Premium diye uzak durduğumuz marka da durum bu. Ve parçaların fiyatları da inanın Mazda dan daha uyguna geliyor. (büyük önemli arızalar hariç tabi)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×
×
  • Yeni Oluştur...