Jump to content

1. Nesil Mazda 3 Activematic Düşük Hızlarda Yüksek Vites Geçişleri


Tavsiye Edilen Mesajlar

Arkadaşlar merhabalar... Arkadaşlar biraz ayrıntılı yazıcam,  sabrınız için şimdiden teşekkür ediyorum... :)) 

Bu konuyu daha önce bi arkadaşımız açmış ancak tam bi açıklama yapılmamış,  kafadaki soruları tam anlamıyla çözecek teknik bilgilerden bahsedilmemiş,  konu başka taraflara geçmiş... Konuyu belki hortlatmak gibi olacak ama hem kendi adıma hemde bu şanzımanın belki karakteristik yapısıdır bilemiyorum,  mazda almayı düşünen arkadaşlara açıklayıcı bilgiler olacağını umut ederek konuyu açmaya karar verdim...

Aracımı alalı bi kaç gün oluyor,  aracım 2005 md. 135.000 km de dyn paket benzinli lpg yok activematic denen otomatik şanzımanlı... Aracım servis bakımlı bi araç,  serviste teyit ettirdim aracın şanzıman yağı ve filtresi değiştiğine dair kayıt yok,  sahibinden sorma fırsatım olmuyor şanzıman yağının değişimi ile bi bilgim yok,  ben değişmediğini varsıyoyorum,  en yakın zamanda filtre yağ değiştireceğim,  bu konuda sizlerdende yardım alıcam İnşallah.... 

Belirtmek isterimki ilk defa otomatik şanzımanlı araç kullanmıyorum, önceki araçlarım 2000 model opel astra 1.6 benzin otomatik (4 ileri şanzıman),  2011 model focus 1.6 benzinli otomatik (4 ileri oto.) ve 2018 model corolla 1.6 benzinli multidrive S (Cvt olorak bilinen şanzıman) bu araçları kullandım... 

Mazda aracımda ilk dikkatimi çeken ve çok tuhaf gelen durum düşük hızlarda bile aracım yüksek viteste kalması... Örnek Işıkta duruş normal hızlanma ile 45-50 km hızda 4. Vitese geçebiliyor,  sonra ya bi tümsekli geçiş yada kavşak dönüşü 20 25 km hızlara yavaşlamama rağmen vites 3 te kalıyor,  tekrar hızlanmamda ise 3. Vitesden devam ederek tekrar 4. Vitese geçiyor... Vites geçişlerini kontrol ettiğimde gösterge ekranı ile hissedilen vites geçişi arasında 1 saniye kadar oynuyor,  yani vites 3 geçiyor ama ekran yeni 4 ten 3 dönüşüyor... 

Toyotayı örnek veremem farklı bi şanzıman türü neticede  kıyaslama yapılamaz,  özellikle klasik 4 ileri şanzımanlardaki araçlarımda böyle düşük hızlarda yüksek viteslere geçmiyordu... Yukarıda örnek verdiğim hızlarda araçlar her zaman hızının doğallığı olan durmaya yakın 20 25 km hız tümsek geçme durumlarında 2. Vites 3 4 şeklinde ilerliyor 70 km civarı 4. Vitese geçiyordu...

Mazda 3 teki bu durum fabrikasyon bi durummudur? Aracın karakteristik bi özelliğimi? (Eğer özelliği ise teknik olarak anlatacak bi arkadaşımız bilgelendirirse çok sevinirim.) Yok normal bi durum değilse aracın servis bakımlı olduğunu ve yağ değişimi yaplımadığını düşünürsek, neden bu şekilde geçişler yapıyor olabilir?

Başka bi konuda aynı sıkıntıları yaşayan arkadaşımız yağı ve filtreyi değişmesine rağmen aynı vites geçişlerinin devam ettiğinden bahsetmiş... 

Kayseride ikamet ediyorum mazda metiner yetkili servisten yağ değişimi ve filtre değişim fiyatını sorduğumda; orjinal yağ ve filtne için 1750 tl fiyat verdiler... Fiyat normal mi? Bu değişimde normal ekleme sistemi ile yapılacağını belirtti,  şanzımandaki yağı tamamen boşaltan bi sistem yok sanırım... Aracın daha önce yağın değişmediğini düşünürsek ve tamamı değişemiyeceği için mevcut orjinal yağ ile eklenen yağın farklılık arz etmemesi adına  bu forumlarda bahsedilen Mazda Dexelia Atf M-V şanzıman yağını bulma şansım nedir? Alabileceğim bir site servis mevcut mu,  paylaşırsanız sevinirim... Ford şanzıman filtresinin uyumlu olduğundan bahsedilmiş,  sanırım Fomoco marka alıcam gibi görünüyor...

İlginiz ve  sabrınız için teşekkür ediyorum...

 

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş

İlk nesil mazda3 ler olabildiğince yüksek vites seçimi ile gidiyor. Fabrikasyon olarak böyle geliyor. 40-50 civarı gaza çok az basarsanız 4 e atabiliyor. Sorun yok.

  • Beğen 3
Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş

aynı aracı kullanan birisi olarak, vites bende de aynı sanırım yakıt tasarrufu düşünülerek böyle bir sistem seçilmiş, bir süre sonra vites geçişlerini görmüyorsunuz bile, gaza ne kadar basarsanız o anda o kadar küçültüp ileri doğru atılım sağlıyor, yumuşak süren bir karakteriniz varsa ona göre vites seçip ilerliyor.

  • Beğen 2
Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş

Değerli bilgileriniz için çok teşekkür ederim... 20 25 km hızlarda 3. Vitesden 2. Vitese geçiş sağlamıyor ve kaldığı 3. Vitesden 4. Vitese geçiş sağlıyor... Çok normal bi durum değil... Bu düşük değerdeki geçişler araç motorunda ilerde  herhangi bir hantallaşma yada farklı bi soruna sebebiyet verirmi acaba?

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş
5 dakika önce, S@bm@d£n :

Değerli bilgileriniz için çok teşekkür ederim... 20 25 km hızlarda 3. Vitesden 2. Vitese geçiş sağlamıyor ve kaldığı 3. Vitesden 4. Vitese geçiş sağlıyor... Çok normal bi durum değil... Bu düşük değerdeki geçişler araç motorunda ilerde  herhangi bir hantallaşma yada farklı bi soruna sebebiyet verirmi acaba?

Gaza çok bassanız bile düşük vitese geçmiyorsa sıkıntı. Dip gaz yaparsanız 4 den 1 e bile atıyordu 40 lı hızlarda. Gaza basma oranınıza göre vites tercihi yapıyor. 

  • Beğen 2
Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş

Alırken denemiştim çok zorlamadım aracı ama bi düşük vitese geçiş yapmıştı... Bide dip gaz denerim tavsiyeniz üzerine... :)) 

Vites geçişleri ilk çalıştırma ve akabinde özellikle 1'den 2'ye geçiş hissettiriyor,  ısınınca bu sorun kalmıyor sonuç olarak soğuk bi motor ve şanzıman kutusu... Buda gayet doğal bi tepki... Daha önceki araçlarımdada aynıydı...

  • Beğen 1
Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş

Şanzıman soğukken 1 den 2'ye geçiş hissedilyor,3-4 hiç hissedilmiyor, 40 ile giderken 3. vitesteyse dip gaz tabiri ile gaza basarsanız 1'e geçip resmen fırlıyor;) tüm bunlar bence arabanın karakteristiği zamanla alışıyorsunuz ve düşünmeden hareketleri yapıveriyorsunuz.

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş

Ancak servisin veya 1. nesil başka bir araç sahibinin sizin aracı görmesiyle anlaşılabilecek bir durum bu. Buradan çıkan sonuçla durumun normal olup olmadığına karar vermeyin derim. Bir yandan üst vitesi çabucak seçmesi normal ama hız bu kadar düşünce vites küçültmemekte diretmesi normal değil. Bu yüzden pratikte bakılmalı araca.

  • Beğen 1
Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş

Konunun çözümü araç sahibinin dip gaz yapmasına kaldı, dip gaza rağmen vites düşürmüyorsa dediğiniz gibi sorun var, benim araçta dip gaz yaptığımda vites küçültüp  yüksek devirde atılım yapıyor.

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş

Belirttiğiniz üzere bugün dip gaz denedim aracı,  düşük viteslere geçiş yapıyor sıkıntı yok... Belirttiğiniz üzere 1. Vitese kadar zorlamadım aracı ancak çok rahat bi şekilde 4. Vitesden 2. Vitese,  3. Vitesten 2. Vitese geçiş yapıyor.... Bu denemelerim 30 35 km hızlarda 3 den 2 ye,  60 65 km civarlarında 4 den 2 ye geçiyor.... Bi sıkıntı görünmüyor... 1 e kadar denemek istemedim,  😊😊 çünkü daha önce tümsekler yada kavşak dönüşlerinde 3. Vitesde kalışğnda manuel olarak 1. Vitese kadar alınca bi anormallik yoktu... Sanırım belirtmiş olduğunuz gibi uzun araç kullanım şekline ve daha çok yakıt tüketim sarfiyatını önlemek adına bu şekilde vites geçişleri düşünülmüş gibi geliyor... Benim araç zorlanmadan gayet normal hızlarda kullanılmış bi araç (ilk aklıma gelen bu sürüş tarzından kaynaklı olduğuydu),  ancak aynı kasa kullanan bi arkadaşımız arkadaşından aldığını ve aracı agrasif sürdüğünden bahsetmişti... Her ne kadar agresif sürülsede araç yine ddüşük değerlerde yüksek vitese geçiş imkanı sunduğunu söylemişti... Burdan siz değerli arkadaşlarımızın kışmetli yorumları ve nacizane gözlemem tamamen aracın kendi karakteristik vites aralık değişimi... 😊😊

Yinede insanın aklına düşük devirlerde yüksek vites geçişlerinin ilerde aracın motoruna bi sıkıntı çıkarıp çıkarmayacağı takılıyor... 🤔

  • Beğen 1
Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş
7 dakika önce, S@bm@d£n :

Belirttiğiniz üzere bugün dip gaz denedim aracı,  düşük viteslere geçiş yapıyor sıkıntı yok... Belirttiğiniz üzere 1. Vitese kadar zorlamadım aracı ancak çok rahat bi şekilde 4. Vitesden 2. Vitese,  3. Vitesten 2. Vitese geçiş yapıyor.... Bu denemelerim 30 35 km hızlarda 3 den 2 ye,  60 65 km civarlarında 4 den 2 ye geçiyor.... Bi sıkıntı görünmüyor... 1 e kadar denemek istemedim,  😊😊 çünkü daha önce tümsekler yada kavşak dönüşlerinde 3. Vitesde kalışğnda manuel olarak 1. Vitese kadar alınca bi anormallik yoktu... Sanırım belirtmiş olduğunuz gibi uzun araç kullanım şekline ve daha çok yakıt tüketim sarfiyatını önlemek adına bu şekilde vites geçişleri düşünülmüş gibi geliyor... Benim araç zorlanmadan gayet normal hızlarda kullanılmış bi araç (ilk aklıma gelen bu sürüş tarzından kaynaklı olduğuydu),  ancak aynı kasa kullanan bi arkadaşımız arkadaşından aldığını ve aracı agrasif sürdüğünden bahsetmişti... Her ne kadar agresif sürülsede araç yine ddüşük değerlerde yüksek vitese geçiş imkanı sunduğunu söylemişti... Burdan siz değerli arkadaşlarımızın kışmetli yorumları ve nacizane gözlemem tamamen aracın kendi karakteristik vites aralık değişimi... 😊😊

Yinede insanın aklına düşük devirlerde yüksek vites geçişlerinin ilerde aracın motoruna bi sıkıntı çıkarıp çıkarmayacağı takılıyor... 🤔

Motorda herhangi bir sıkıntı olmaz. Gaza yüklendiğinizde 1000 devirde vibrasyona uğrayarak gitmiyor araç. 4. Viteste de olsa devrini yükseltiyor öyle yürüyor, şanzıman kilitlemediği için. Sorun yok siz kafanıza takmayın

  • Beğen 1
Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş
×
×
  • Yeni Oluştur...