Jump to content
bishaunen

2. nesil mazda 3 çalışmama sorunu

Tavsiye Edilen Mesajlar

bishaunen

2011 1.6 mazda 3 benzinli (lpg var) sahibiyim. Araç 134 binde. En son servis bakımı 117 binde yapılmıştı. 130 binde yağ ve hava flitresi değişimini yapıldı. Dün araç ilk kontakta çalıştı ama titreyerek motor sustu. Tekrar bastığımda geç çalıştı ve arıza lambası yandı. Markete git gel yaptım ön taraftan hafif bir hırıltı geliyor. araba hızlaninca susuyor ya da hızından dolayı sesi duydumuyorum. Sizce sıkıntısı ne olabilir? Çarşamba günü servise götürmeyi düşünüyorum. Bulunduğum ilçede oto sanayide mazda ustası yok. Bir de aracı kısa mesafede kullanmam sıkıntı yaratır mı? Aracı eşim, kısa mesafede işe git gel yaparken kullanıyor. Yağını değiştirdiğinde akü ölçümü de yaptırdım. Usta,; "voltaji biraz düşmüş ama çok değil sabahları çalışmama yapmaya başladığında getir değiştirelim" demişti.

Teşekkürler

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mutlu Tekir

Akü kaynaklı olma ihtimali yüksek. Zaten 3 seneyi geçtiyse aküler bitiyor genelde. 

Elm327 öneririm arıza kodlarını okumak için, aracın teşhisini koyup ilçedeki japon ustasına yaptırabilirsiniz. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
ozgur35

Regulator kaciordur belki

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Lupara
1 saat önce, Mutlu Tekir :

Akü kaynaklı olma ihtimali yüksek. Zaten 3 seneyi geçtiyse aküler bitiyor genelde. 

Elm327 öneririm arıza kodlarını okumak için, aracın teşhisini koyup ilçedeki japon ustasına yaptırabilirsiniz. 

https://www.hepsiburada.com/ara?q=elm327+obd2

Mesela hangi Elm327?

 

@bishaunen

Aküyü yenilemeden ne dense boş. Ateşleme yapmakta zorlanıyor olabilir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mutlu Tekir
Şimdi, Lupara :

https://www.hepsiburada.com/ara?q=elm327+obd2

Mesela hangi Elm327?

 

@bishaunen

Aküyü yenilemeden ne dense boş. Ateşleme yapmakta zorlanıyor olabilir.

v1.5 bluetooth kullanıyorum. 5 sene önce aliexpressten almıştım. O kadar iyiymiş ki toyotanın tpms verilerini bile görebiliyorum. Biraz da şans işi bu. Ama standart olarak arıza bulmada hepsi iş görür.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
tansu87
46 dakika önce, Lupara :

https://www.hepsiburada.com/ara?q=elm327+obd2

Mesela hangi Elm327?

 

@bishaunen

Aküyü yenilemeden ne dense boş. Ateşleme yapmakta zorlanıyor olabilir.

Çalıştırdıktan sonra akü ile bi ilgisi yok. Bence akü değil gibi. Geç çalıştı ibaresi var. Geç çalıştıracak kadar besleme yapabilmiş akü.  Alternatöre de yoğunlaşın. Çekişte rölantide titreme sorun var mı

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
bishaunen

Bugün aracı toplamda 4 defa çalıştırdım. normal kontak süresinde çalıştı. Motoru iyice dinlediğimde eskiden olmayan hafif bir sarsıntı gördüm. Parkta iken hafif titriyor. d ye alıp gitmeye başladığıeda 1. vitese iken önce hafif bir hırıltı var trigerden mi geliyor acabaa. hızlanınca ses kesiliyor gibi. Yarın bir usta ya götüreceğim ama net birşey demezse servise götürmeyi düşünüyorum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
ozgur35

Ragulator gaz kaciyor manifolda bence tanktan vanayi kapatin. Lpg den olmadigi anlasilir

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Zealot
8 saat önce, bishaunen :

2011 1.6 mazda 3 benzinli (lpg var) sahibiyim. Araç 134 binde. En son servis bakımı 117 binde yapılmıştı. 130 binde yağ ve hava flitresi değişimini yapıldı. Dün araç ilk kontakta çalıştı ama titreyerek motor sustu. Tekrar bastığımda geç çalıştı ve arıza lambası yandı. Markete git gel yaptım ön taraftan hafif bir hırıltı geliyor. araba hızlaninca susuyor ya da hızından dolayı sesi duydumuyorum. Sizce sıkıntısı ne olabilir? Çarşamba günü servise götürmeyi düşünüyorum. Bulunduğum ilçede oto sanayide mazda ustası yok. Bir de aracı kısa mesafede kullanmam sıkıntı yaratır mı? Aracı eşim, kısa mesafede işe git gel yaparken kullanıyor. Yağını değiştirdiğinde akü ölçümü de yaptırdım. Usta,; "voltaji biraz düşmüş ama çok değil sabahları çalışmama yapmaya başladığında getir değiştirelim" demişti.

Teşekkürler

 

 

Aküden asla olamaz.    @tansu87 arkadaşımızn da sölediği gibi  aküsü bitik araba çalışıp stop etmez. CEL yakmaz,  ne alaka yani,

 

ama önden bir hırıltı geliyor diyerek de teşhis koymak imkansız..  

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Renegade

Benim naçizhane tahmini fikrim, şarj dinamosu, yani alternatör sorunu gibi, akü devreden çıkınca yeterli enerji üretmiyor, gaza basınca akım yükseliyor, rölanti de düşük akım var gibi. arıza lambası yakar, sesde yapabilir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Zealot
1 saat önce, Renegade :

Benim naçizhane tahmini fikrim, şarj dinamosu, yani alternatör sorunu gibi, akü devreden çıkınca yeterli enerji üretmiyor, gaza basınca akım yükseliyor, rölanti de düşük akım var gibi. arıza lambası yakar, sesde yapabilir.

şarj dinamosunu sökseniz bile araba istop etmez. motor arıza lambası yakmaz.   şarj dinamosu arızasında akü lambası yanar. 

ayrıca  motor çalışınca akü prensip olarak devreden çıkmaz,   sadece akü voltajı,  şarj dinamosu voltajından düşük  olduğu içn,   düşük potansiyel fark nedeniyle, akü şarj durumuna geçer, ama sisteme alternatör yeterli akım veremediği durumlarda deşarj durumunda sisteme her zaman destek de olur. 

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
tansu87

Lpg Tankının üstündeki vanayı kapatıp borulardaki lpg’yi de bitirip birkaç gün benzinde soğuk marş stop ve deneme yapar mısınız. Olayın lpg’den olup olmadığını böylece elemiş olursunuz. Ustaya götürünce de bu seçeneği elemiş olursunuz zaman kaybı olmaz. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Lupara
3 saat önce, Zealot :

 

 

Aküden asla olamaz.    @tansu87 arkadaşımızn da sölediği gibi  aküsü bitik araba çalışıp stop etmez. CEL yakmaz,  ne alaka yani,

 

ama önden bir hırıltı geliyor diyerek de teşhis koymak imkansız..  

Hakikaten mesajin tamamini okumadan aku sorunu diye yazmisim. 🤔

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mutlu Tekir

Akü bitmeye yakın zar zor çalıştırma durumu olabiliyor o nedenle demiştim ama, gün içinde diğer başlatmalarda sıkıntı olmaması lpg regülatörüne işaret ediyor. Kaç km oldu lpg takılalı? Arıza kodlarına bakılmadan birşey demek zor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Renegade
48 dakika önce, Zealot :

şarj dinamosunu sökseniz bile araba istop etmez. motor arıza lambası yakmaz.   şarj dinamosu arızasında akü lambası yanar. 

ayrıca  motor çalışınca akü prensip olarak devreden çıkmaz,   sadece akü voltajı,  şarj dinamosu voltajından düşük  olduğu içn,   düşük potansiyel fark nedeniyle, akü şarj durumuna geçer, ama sisteme alternatör yeterli akım veremediği durumlarda deşarj durumunda sisteme her zaman destek de olur. 

 

Bu düşüncemi başıma gelen bir olaydan dolayı tahmin yürüttüm. Mazdadan önceki aracım 2005 yılında sıfır aldığım Dacia logan aracıma 2 yıl sonra renault servisinde atiker lpg taktırdım. Taktırdıktan sonra aracımda benzin veya lpg fark etmez geç çalışıyor, alternatör kayışı (veya farklı mekaniklerden) zaman zaman sürekli acı acı ses yapıyor, müzik çaların sesi düşüyor yükseliyor, rölanti sürekli düşüp yükseliyor, kısacası aracın tadı tuzu kalmamıştı. Süreç 1 yıl devam etti. Servise defalarca gitttim, sonuç hiç  değişmedi. Bir arkadaşın sıradan oto elektirikci ustasına gösterdik, durumu anlattım, ilk söylediği alternatör sorunu gibi dedi ve şöyle alt tarafa elini uzattı, ve lpg takılırken alternatörden çıkarılıp takılmayan veya montaj sırasında istemeden çıkarılmış bir kablo fişi gördü, taktı ve tüm sorun halloldu. Şimdi arkadaşın arızasıda benzer özellik gösterdiği için öneride bulundum. Yaşadıklarımdan alternatör sorunu farklı araçlarda farklı belirtiler gösterebiliyor. Örneğin yeğenimin, peuget 308 sanırım 95-2000 arası bir modeldi. Onun alternatör sorununda bilgi ekranı saçmalıyor, rölanti tutarsız, diğer göstergelerde dalgalanmalar oluyordu, tamir bakım yaptırdıktan sonra tüm sorunlar halolmuştu. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
bishaunen
17 saat önce, ozgur35 :

Ragulator gaz kaciyor manifolda bence tanktan vanayi kapatin. Lpg den olmadigi anlasilir

arıza lambası bu nedenden dolayı yapıyormuş. Motorun önünden gelen hafif ses için ise 4 tane bobin var birinde sıkıntı olabilir açıp bakmam lazım dedi. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Zealot

motor arıza lambası yandığında , hata kodunda   silindir 1-2-3-4  ateşleme arızası yazıyorsa,  bunu bobine yorabileceğiniz gibi,  aynı silindirin sübaplarının yanmasına da bağlayabilrisiniz.. 

Subaplar eriyip veya sekman aşınıp  kompresyon kaçtığında,    yani mekanik bir hata olduğunda,   silindir için basınç düşüp ateşleme yapamadığında,  arıza kodu olarak  ateşleme arızası gözükür.. bunuda görünce buji bobin falan diye atlayabilirler. 

bobinlerin yerini değiştirp , arıza kodunu silin. yine aynı silindirden hata verirse,  ateşlemeden değil,  kompresyondandır.  silindir kapağı açılıp sübaplar değişmesi gerekir. çok basit bir işlemdir. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×
×
  • Yeni Oluştur...