Jump to content

Yeni araç alımı ve ekspertiz


Senolmus61

Tavsiye Edilen Mesajlar

Merhabalar.nasipse yarın 2015 Mazda 6 beyaz bir araç alacağım.araci merserde expere sokacağım.baska tavsiye edebileceğiniz birşey varmıdır.dikkat etmem hususlar vs araç 125.000 km de

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben olsam o aracı alıp direk son hız uzaklaşırdim. Experle merserle zaman kaybedemem. :)

Hayırlı olsun. Zaten servis bakacakmış. En iyisini onlar bilir diye düşünüyorum.

@Senolmus61

Kocaeli de imişsiniz. Aracı sizin meşhur tarcanlara da götürürsünüz. Sıra bulursanız :

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş

O kadar para verilince olmuyor dediklerin kardeşim.insallah bir problem çıkmazda yarın almış oluruz.tarcanlar bize aynı mesafe merser ile arkadaş esenyurttan geleceği için orta bir yol Bulduk

  • Beğen 1
Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş

O kadar para verilince olmuyor dediklerin kardeşim.insallah bir problem çıkmazda yarın almış oluruz.tarcanlar bize aynı mesafe merser ile arkadaş esenyurttan geleceği için orta bir yol Bulduk

Tavsiyelerinizi bekliyorum arkadaşlar

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş
39 dakika önce, mesut2323 :

Neden takas düşünüyor ki? Yeni bir mazda ise tmm ama başka araçsa neden?

Herkes Mazda kullanmak istemediği için olabilir mi.vergisi vs ağır gelmiş olabilir bir sürü farklı nedende olabilir

  • Beğen 1
Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş
54 dakika önce, Senolmus61 :

Herkes Mazda kullanmak istemediği için olabilir mi.vergisi vs ağır gelmiş olabilir bir sürü farklı nedende olabilir

Alındığından beri aynı kişi kullanıyormuş. Hem vergisi alt kadamaye düşmüştür hemde memnun olmasaydı bu kadar zaman binmezdi. Expertizi sağlam tutun bence. Güven kontrole engel olmasın 😊👍

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş
15 saat önce, Senolmus61 :

Ne geldi merserde başınıza acaba.dikkatli olalım

Benim başıma gelen durum merser ile alakalı değildir.  Eski kasa 2008 aracımı kurumsal olan bir ekspertiz firmasının yanlış kontrolleri sonucu mağduriyet yaşamıştım. Bundan dolayı dikkatli olmanızı ve mutlaka airbag kontrollerinin yapılmasını talep edin. Hatasız denen  araçta yan perde ve koltuk airbag açtığı servis ve arkadaşıma ait olan farklı bir ekspertiz firmasında çıkmıştı. Arabayı iade etmek için sonrasında bir ton sıkıntı yaşamaştım.  Bu aralar çok fazla bu tarz olaylar yaşayanlar mevcut. 

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş

her servis eksper yapar. genellikle biraz daha pahalı olmakla birlikte bir çok eksperin erişemeyeceği bazı bölgeleri kontrol edebilir.

her ilde tarcanlar olmadığı için işin tarcanlar faktörünü devre dışı bırakıp bu konuyu değerlendirmek istiyorum.

yetkili servis aracı incelerken iyi bir eksper gibi kusur avcısı olamaz. daha çok aracın kondisyonu ile ilgili size nokta atışı bilgi verebilir. örneğin acemi bir eksper tsi motordaki yağ buharının birikimini farkedince ortalığı ayağa kaldırabilir. ancak tek işi bu motora bakım ve onarım yapmak olan yetkili servis elemanı aslında bu motorun çevreyi kirletmemesi için bizzat yağı yakması için özel olarak yazılımlandığını bilir. (kimisinde mekanizma bile kullanılıyor.)

kısacası servis "aracın şase rijitliği düşük olduğu için aracın yol tutuşu iyi değil, bilgisayarlı şase düzeltmesi gerekli." der. eksper ise aracın şasesi darbe aldığı için işlem yapılmış/yapılmalı der.

bunun dışında bir çok eksper araca airbag kontrolü yapmaz. kurumsal eksperler dahi motorun derinliklerinde olabilecek bir sızıntı ya da detaylı airbag kontrolü için "servise danışın der." 

biz mazda 6 aracımızı alırken serviste incelettik. airbag'leri sorduğumda ise aracı inceleyen çalışanlar gh kasa mazda 6'larda airbag'in kendisini açmadan belirli noktaları check ederek airbag'in açılıp açılmadığını anlayabildiklerini söylediler. aracın belli noktalarında darbe ya da müdahele yoksa araç ya airbag açacak kadar darbe yememiştir ya da airbag değişimi için işlem yapılmamıştır.

bunun dışında yetkili servis aracın öz geçmişini detaylı görebilir. özellikle ağır bakım görmüş otomobillerde triger vb. ağır parçalar değişirken motor kulakları sökülebildiği için eksper bunu ağır bakıma bağlayabiliyor. fakat yetkili servis aracın motor parçalarına ne için müdahele edildiği ile ilgili kayıt tuttuğu için öz geçmişten bunu direkt olarak görebiliyor. (mazda bu bilgiyi sadece araç sahibi ile paylaşır, alıcı ile değil. ve yetkili servis hariç piyasada yedek parçası çok bulunmadığı için genellikle ciddi bakımlar ve onarımlar serviste yapıldığı için bu tür kontroller bir mazda için yararlı olacaktır.)

biraz geriye dönersek özellikle aracın başına gelmiş olası kaza/hasar durumlarında eksper daha iyi nokta atışı yapar. çünkü amacı belirli bir marka/modeli mümkün olduğunca çok dolaşımda tutmaktan ziyade spesifik olarak eksper işlemi yapılan aracın durumunu açığa çıkartmaktır.

özetlemek gerekirse benim şahsi düşüncem satıcı ile birlikte yetkili servis ziyareti ile aracın öz geçmişinin incelenmesi, gerekirse yetkili usta tarafından test sürüşü (eksperlerdeki dyno testi bence oldukça gereksiz) ve güvenilir bir eksper firmasında gövde kontrolü yapılmasıdır.

cepten biraz daha fazla para çıkar ancak daha güvenilir bir sonuç elde edilir. bu detaylı kontrolün uygulanmasına yönelik size karar verdirecek olan şey ise hepsinden önce bizzat alıcının kendi başına aracı incelerken edineceği fikirlerdir. kusuru olan araç mutlaka kendisini belli eder. 

  • Beğen 1
Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş
4 saat önce, paarthurnax :

aslında bu motorun çevreyi kirletmemesi için bizzat yağı yakması için özel olarak yazılımlandığını bilir. (kimisinde mekanizma bile kullanılıyor.)

burayı çok merak ettim 

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş
7 saat önce, Zealot :

burayı çok merak ettim 

özellikle daha fazla yağ ihtiyacı duyan aşırı sıkıştırmalı otomobillerde göze çarpan bir senaryo. buharlaşan yağı direkt egzozdan dışarı atmaktan ziyade tekrar yanma odasına gönderen özel bir valf var. piston/silindir boşluklarından sızan bu tür buharlar/gazlar "blow by" olarak isimlendirilir ve hem otomobilin dolaşım sisteminde bulunması otomobile zarar verirken,  olduğu gibi egzoz sisteminden dışarı atılması aşırı derecede kanserojen olduğu için istenmiyor.

bildiğimiz standart karter havalandırmasından ziyade pozitif karter havalandırması (ing. pcv) sistemi bu gazları tekrar yanma odasına göndererek hem ihtiyaç duyulduğu an yanma odasındaki basıncın düşmesini önlüyor, hem de zararlı gazlar tamamen yakılarak zehirli etkisi azaltılmış şekilde atmosfere salınıyor.

muhtemelen aşırı sıkıştırmalarda bu gazların miktarı daha fazla olduğu için bütünü ile elimine edilemiyor. egzoz dumanında kalan taze yağ buharı turbo hortumunda ya da egr borusunda terlemeye yol açıyor.

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş
×
×
  • Yeni Oluştur...