Jump to content

Mazda 3 1.5 Skyactiv / Dizel mi Benzinli mi?


personnablue
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Yeni nesil dizel hiçbir markada almam. Emisyon değerleri sağlanacak diye bin türlü elektronik mekanik sistem koydular. Arıza yapmaya çok müsait

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Fren ve balata malzemesi hafiflik ve ani duruş için tasarlanmış olabilir .Belki bu yüzdendir ki 3 defa disk değişti ardından  5 defa tornaya gitti 2010 mazda 3 aracım. şimdi de mazda 6 2013 te aynı sorun var.

Motor bazı kazanımlar sağlarken ödünde veriyor.Artık seçim tüketiciye kalıyor bence.Bir nebze de olsa doğanın da faydalandığını düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...

Gerideki şu 3 sayfada çok güzel ve değerli bilgiler, mesajlar var. Paylaşanlara çok teşekkürler; kaç saatte okudum bilemedim.

"Mazda 3 Benzinli" diyeceğim ama kendimi koca file dil atan kurbağa gibi hissediyorum. :D Dikkate almayabilirsiniz de; sıkıntı yok. :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 yıl sonra ...

Amerikan MotorTrend benzinli motor ve dizel motor karşılaştırması için bence güzel bir özet yapmış.  Makale 2002 tarihli ama yine de paylaşıyorum.

Tech: Gas vs. Diesel (motortrend.com)

Güç / Tork Avantajı:  Ortada (50/50)

Yakıt Ekonomisi Avantajı:  Dizel

Ilk Maliyet Avantajı:  Benzinli

Ses / Titreşim Avantajı:  Benzinli

Soguk Hava Avantajı:  Benzinli

Egzos Emisyonu Avantajı:  Benzinli

Kısa Dönem Bakım Avantajı:  Benzinli

Uzun Dönem Bakım ve Dayanıklılık Avantajı:  Dizel

Yakıt Maliyeti Avantajı:  Dizel

Yakıt Bulunabilirlik Avantajı:  Benzinli

ABD'de benzinli dizel ayrımı otomobilden çok "pick-up truck" dedikleri pikaplar için geçerli çünkü pikaplarda bu benzinli dizel seçimi var.  Otomobiller zaten benzinli geliyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Güç-tork avantajı derken 8.1 litre V8 benzin ile 6.6lt V8 cummins dizeli kıyaslıyor adamlar maaşallah :) Bizim dünyamızla alakasız, avrupa ile de çok alakasız durumlar bunlar, hatta Amerika'da bile ne böyle motorlar kaldı ne de dizel talebi. 2002 yılında da bütün teknolojiler emisyon limit değerleri de bambaşka idi. 

Uzun dönem bakım/dayanıklılık avantajını dizele vermiş mesela motorun daha basit ve sağlam yapısına güvenerek. Günümüz dizelleri çok daha karmaşık ve uzun dönemde sorunlu. Ancak şuan emisyon olarak da ortalama bir benzinliden benzinliden daha temizler, partikül emisyonu olarak GPF'li benzinlilerle aynı seviyedeler, c02 emisyonları daha düşük.  

İki konseptin de sonu geldiği için artık ne olduklarının bir anlamı da kalmadı gerçi. Münih otomobil fuarındaki araçların %90'ı elektrikli imiş, herşeyin özeti.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...