Jump to content
cagdas123

1. Nesil Mazda 3 Kokpit Çalışmam

Tavsiye Edilen Mesajlar

cagdas123

Merhaba Arkadaşlar. Önümüzdeki günlerde mazda3 aracımın ön hız kadranlarının o kısmı yani dashboard kısmını dijital lcd ekran ile değiştirmek ve son model araçlardaki tema tasarımlarını yerleştirmek üzere bir çalışmam var. İşlem safhalarını tamamladıkça görseller alarak sizinle paylaşmak istiyorum. Bakalım ne kadar başarılı olabileceğim yada sonuç nasıl olacak göreceğiz.

IMG_20200612_213845.jpg

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mehmet Özdemir

haydi bakalım, merak ettim. tasarladığınız bir ön çalışma falan mevcut mudur?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Lupara

Işıklandırmasından hız basamaklarının yerlerine kadar dünyanın en güzel tasarlanmış kadranını ellemeyin de neyi değiştirirseniz değiştirin bence. :) Tabi ayrıca bir ferrari f50'niz varsa bişey diyemem.

Hız ibresini 180 e dikince bir tuhaf oluyordum. :) 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
cagdas123
14.06.2020 at 21:58, Mehmet Özdemir :

haydi bakalım, merak ettim. tasarladığınız bir ön çalışma falan mevcut mudur?

Malzemeler gelsin ön hazırlıkları yapıyorum. Bizim mazda3 lerin çok pahalı donanımlı araçlar ile arasında eksikleri mutlaka var ancak bizim mazdalara düşündüğüm turbo sistemi monte edilirse ki bu durumda araçları benzinde kullanmamız hem yakıt tasarrufu hemde performans açısından araçlarımızın ömrünü otogazla tüketmemizi önleyecek hemde ciddi performans alamadığımız araçlarımıza ekstra 30 Hp güç katacak kalkışlar çok daha seri olacak. Geleneksel turbolar gücü egzosdan alır, benim düşündüğüm uygulamada ise egzos görevini yapacak ve turbo kurulumunu çok komplike olmaktan çıkaracak bir tribün tasarlanmış. Takması çok daha zahmetsiz. Ayrıca basınçlı hava işlevini yine yapacak turbonun tribünü kuvvetli havayı hava filtresinden alacak yani bu turbo ile açık hava filtresi kullanımı iyi bir ikili olacak ve ekstra güç etkili şekilde hissedilecektir.

Aracımın mekanik kadranlarını bende çok beğeniyorum arkadaşımızın yorumda yazdığı gibi fakat ben mekanik kadranların olduğu dashboard a yüksek çözünürlüklü LVDS ekran yerleştirdikten sonra buna bağlı mini pc boardımın üzerindeki mali400 grafik çipinin sayesinde hazırlayacağım dashboard tasarımı ile mazda3 aracımın kokpitinde çok daha lüks araçlar için hazırlanmış kadran tasarımlarını kullanabileceğim. Bu güzel olmazmıydı. Anlattıklarım biraz ütopik gelebilir ancak çabalayınca olacak işler bunlar.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
AKayhan

Lexus gibi birtakim lüks markalarin dashboard dizayni çok farkli olabiliyor.  Örnegin, kontak açmadan önce dashboard tamamen karanlik görünüyor, daha dogrusu görünmüyor.  Ancak kontak açildiktan sonra dashboardi görebiliyorsunuz.  Ben buna alismadigim için bana biraz ürkütücü geliyor.  Aslinda bizim Mazda'da da speedometer yani hiz göstergesi böyle çalisiyor.  Kontak açilmadan önce karanlik.

Ben özellikle hiz göstergesi ve takometrede dijital yani rakamsal göstergeyi sevmiyorum, analog daha kullanisli geliyor.  Örnegin, eskiden Fiat Tempra hiz göstergesi dijitaldi ve hiç sevmezdim.  Analog bence daha çok bilgi veriyor.  Ancak, bazi high-end yani pahalli spor araçlarin bile bazi göstergeleri dijital olabiliyor, ben sevmiyorum.

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
cagdas123
2 saat önce, AKayhan :

Lexus gibi birtakim lüks markalarin dashboard dizayni çok farkli olabiliyor.  Örnegin, kontak açmadan önce dashboard tamamen karanlik görünüyor, daha dogrusu görünmüyor.  Ancak kontak açildiktan sonra dashboardi görebiliyorsunuz.  Ben buna alismadigim için bana biraz ürkütücü geliyor.  Aslinda bizim Mazda'da da speedometer yani hiz göstergesi böyle çalisiyor.  Kontak açilmadan önce karanlik.

Ben özellikle hiz göstergesi ve takometrede dijital yani rakamsal göstergeyi sevmiyorum, analog daha kullanisli geliyor.  Örnegin, eskiden Fiat Tempra hiz göstergesi dijitaldi ve hiç sevmezdim.  Analog bence daha çok bilgi veriyor.  Ancak, bazi high-end yani pahalli spor araçlarin bile bazi göstergeleri dijital olabiliyor, ben sevmiyorum.

 

Bu ürünler için insanlar 100 lerce bin TL ödeme yapıyor. Bende dört gözle malzemelerimin gelmesini bekliyorum. Olay sadece Ekran sistemini araca monte etmeyle bitmiyor. Aracın beynindeki tüm sensörlerin ve döngülerin okunarak LCD ekranda oluşturulacak temaya aktarılması ve canlı verinin akış hızının bozulmaması gerekiyor. Ayrıcada 3D animasyonların ve cihaz açılış ve tepki sürelerinin çok seri olması gerekiyor. Bunları yapmak için üretici firmalar milyon dolar arge çalışması yapıyorlar.

3008ipdials.jpg

Audi-Virtual-Cockpit.jpg

bmw_vision_future_luxury_gauge-cluster_14.jpg

maxresdefault (1).jpg

maxresdefault.jpg

peugeot-3008-dashboard-warning-lights.jpg

pug-3008-web2016-0074 (1).jpg

pug-3008-web2016-0074.jpg

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • Alhaner
      Yazan: Alhaner
      Merhaba
      Ekrana hiçbir darbe, nem vs yokken ekteki gibi durum oluştu. Dışardan tırnak girmiyor hiçbir pürüz vs de ele gelmiyor içerden bu nasıl oluştu veya bunu nasıl temizletebilirim?? 


    • ufukcaliskan
      Yazan: ufukcaliskan
      2014 soul paket aracımıza multimedia ekran taktırmak istiyoruz yardımcı olabilecek varmı 
    • mrtslk
      Yazan: mrtslk
      Merhaba arkadaşlar.
      Kısa süre önce yaşadığım problemi ve uzun uğraşlar sonucu bulduğum çözümü sizlerle paylaşmak istedim.
      3. Nesil araçlarda bulunan MZD Connect infotainment sistem için malum pahalı navigasyon kartı sebebiyle birçok kişi gibi bende araca kendim navigasyon yükledim. gayet güzel çalıştı da. Ancak bu işlem esnasında sistemde değiştirilen "jci-linux_imx6_volans-release" isimli dosyanın orijinal halini geri yüklemeden sistemi güncellerseniz yeni sistemde navigasyon hackleme işini tekrar yapamıyorsunuz. bende bu hatayı yaptım. Üstelik bununla da kalmayıp sistemi downgrade yaparak eski versiyona dönüp orijinal dosyayı atabileceğimi düşündüm. Fakat bunu yaparken sistem hata verdi ve ekran tekrar açılmamak üzere kapandı. kutup başı sökme takma, sigorta değişimi vs. hiçbirşey işe yaramadı. ekranda hiçbir hareket yoktu ve sadece radyoda son seçili kanal çalıyordu. Kanal değiştirilemiyor sadece ses kısıp açabiliyordum.
      Aracı yetkili Mazda servisine götürdüm. Onarılamayacağını ve değişmesi gerektiğini söylediler ve kdv dahil 4.500 tl istediler. Tabi değiştirmedim. Uzun uğraşlar sonucu sorunun failsafe dosyası yüklenemediği için sistemin kendini başlatamadığı olduğunu tespit ettim. downgrade esnasında silinen eski failsafe yerine yenisi yüklenememişti ve failsafe olmadan reinstall yüklenemediğinden sistem kilit olmuştu. Çözüm ya 4.500 tl ye değiştirmek yada CMU'ya müdahale ederek failsafe dasyasının saklandığı SPI-NOR içeriğini manuel olarak düzeltmekti. Bunun için https://yms.livejournal.com/3007282.html adresinde paylaşılan konudan faydalandım.
      Öncelikle ekranı ve arkasında bulunan CMU'yu söktüm. Üzerinde bulunan SPI-NOR içeriğine erişmek için CH341A kartı ile bir adet 16 bacaklı mandal kullanarak bilgisayara bağladım. Yukarıdaki linkte bilgilerini bulabilirsiniz.
      https://imgyukle.com/i/SjJmY (Resim-1: CMU içindeki kart ve SPI-NOR)

      https://imgyukle.com/i/SjRAP (Resim-2: CH341A)

      https://imgyukle.com/i/SjSl6  (Resim-3: 16 Bacaklı mandal ile SPI bağlantısı)

      https://imgyukle.com/i/SjE2N (Resim-4: Bilgisayara tam bağlantı)
        
      İnternetten elde ettiğim failsafe dosyasını bir hexaeditör  programı ile açtım.( dosyalar şifreli olduğu için açmak epey zor oldu. Neyse ki şifresini internete bulduğum bir hayırseverden aldım:)) Önümde birçok dosya ve CMU içeriğinde Hexadecimal kodlu büyük bir dosya vardı. http://www.2x4logic.com/jci-failsafe.html adresinde de SPI-NOR içeriğinde hangi adreste hangi bilginin yazılı olduğu aşağıdaki tablo ile belirtilmiş. 
      The memory is segmented as follows:
      official partition name offset prior to v31 offset after v31 bootstrap 0x000000 0x000000 boot-select 0x010000 0x010000 ibc1 0x020000 0x020000 ibc2 0x040000 0x040000 nv-config 0x060000 0x060000 config 0x070000 0x070000 jci-boot-diag n/a 0x0D0000 fail-safe 0x0E0000 0x0E0000 update 0x7E0000 0x7E0000 Görüldüğü üzere sadece Fail-safe dosyasının yazılı olduğu adres aralığını düzeltmem gerekiyordu. ancak ben tüm adres gruplarını kontrol ettim. ilgili bölümlerin tamamı içini açacağınız failsafe dosyası içerisinden çıkacak.
      Sonuç olarak yorucu ve günler süren mesai sonucu sistemimi geri getirmeyi başardım. tabi bu sadece sistemi açmamı sağladı.
      https://imgyukle.com/i/SjCix  (Resim-5: sistemin tecrübe anı)

      Hala Failsafe dosyası yüklü değildi. Eğer yüklemeden kapatsaydım tekrar açılmayacaktı ve en başa dönecektim. usb ile güncelleme esnasında yaptığımız failsafe yükleme kısmını uygulayarak olayı noktalamış oldum.
      https://imgyukle.com/i/SjxRp (Resim-6: Ve SONUÇ)

      Sonuç 4500 tl cebimde kaldı ve sistemim eskisinden farksızdı. Konuyu biraz yüzeysel anlatmış olabilirim. Detaylara ileride daha geniş bir zamanımda değineceğim.  En doğrusu en başında çalışan sisteme hiç dokunmamak:) cok kolay bozulabiliyor:)  
    • Mustafa Yılmaz
      Yazan: Mustafa Yılmaz
      Mazda için kullandığımız Android Auto uygulaması için Wifi desteği sunulmuş. Fakat AIO tweaks uygulaması aracılığı ile yükleme şimdilik yapılmıyor ve bu yöntemle Mazda Connect e yüklü Android Auto uygulamasının kaldırılması gerekiyor.
      Şu an uygulama Mazda Connect sistemine yazılımsal yükleme yapmadan USB bellek üzerinden çalışıyor. (Bu nedenle sistem biraz yavaş çalışıyor.) Ama bunun yakın bir zamanda halledileceğini düşünüyorum. 
      Video anlatımı aşağıdadır. 
      Bu haliyle bile bizler için güzel bir gelişme ?
      Bilgi ve dosyalar için:
      https://mzdonline.wordpress.com/2018/04/27/autorun-headunit-wireless/
    • MsquL
      Yazan: MsquL
      Araçlarımıza bir kaç dokunuş yaptık
      - Video oynatıcı
      - Navigasyon yüklendi
      - Speedometer yüklendi
      - Smart view yüklendi
      - Seyir halindeyken ekran dokunmatiği aktifleştirildi
      Yakışıklı oldu yau



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×
×
  • Yeni Oluştur...