Jump to content
Canuck

Turbo Mazda3, Güç Onu Bekleyenlere Gelir

Tavsiye Edilen Mesajlar

Canuck

Mazda Amerika geçtiğimiz günlerde "Güç, onu bekleyenlere gelir" başlığı ile bir video yayınladı.

Kendisini görmediğimiz ama sesiyle mest olduğumuz araç Amerika'da 8 Temmuz'da görücüye çıkacak. Daha önce yine Amerika'da Mazda CX-5 ve Mazda6'da da kullanılan 2.5Lt Turbo motorun ( 250 HP güç , 420 Nm Tork ) kullanılacağı tahmin edilen aracın düşünülenin aksine otomatik vites seçeneği ile gelmesi bekleniyor zira Mazda CEO'su Akira Marumoto 2018'de verdiği bir röportajda Mazdaspeed 3 ve Rotary motorlu spor araç için planları olmadığını söylemiş ve bu kapıyı kapatmıştı.

 

 


Tüm haberi görüntüle

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Katil Balina

geç gelen güç güç değildir....

şaka şaka, gelsin tabi  ama bize geleceğe pek benzemiyor. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Burak
55 dakika önce, Katil Balina :

geç gelen güç güç değildir....

şaka şaka, gelsin tabi  ama bize geleceğe pek benzemiyor. 

Yok yahu bize ne gelecek. Muhtemelen Avrupa'y bile gelmez. Biz ancak ağzımızın kenarını sileriz 🤤

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Renegade

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Leanback

@Renegade Logosu ve birkaç dizayn özelliği değiştirilmiş Isuzu D-max bu bu alet. Üretimi de Isuzu fabrikasından tayland da yapılıyor zaten. "Rebuild from the ground up" demişler de işin aslı farklı :) 

Mazda hep pickuplarını kendi geliştirir, Ford'a lisanslardı Ranger'da kullanılması için, ilk defa başka markanın temelini kullanıyor. İyi de olmuş açıkcası, sıfırdan geliştirmek için masraf edip ortak aramak anlamsız olurdu. Mercedes bile Navara'yı kullanıyor X serisinde.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Leanback

2.5 turbo motorun 87 oktan benzinle gücü 230hp. Muhtemelen bunda da Meksika standart yakıtı ile 230hp'dir, Avrupaya falan gelirse 250hp olacaktır tahminimce.

Tahmin edildiği gibi bir araç geldi, sürpriz yok. Yüksek fiyattan da ötürü standart 3'ler bile satamazken, kağıt üzerinde aşırı torklu ama devir çevirmeye üşenen, resmen Suv çekmek rampa çıkmak için yapılmış bir motoru, klasik 6 ileri otomatik şanzımanı, sıradan bir Awd sistemli torsiyonlu Mazda 3'e koyup kallavi fiyat isterlerse çuvallayacakları %100 garanti. Fakat aşırı lüks signature trim ile geleceği için uygun fiyat hayali de görmemek lazım.

Mazda tamamen büyük araçlar için kurduğu raflardaki parçaları kullanarak, hiçbir modifikasyon yapmadan herşeyi Mazda 3'e takmış geçmiş olay bu. Çünkü Almanyada limitsiz otobanları gariban Almanlar 1.2 dizel Polo ile gidip hayıflanmazken, çoğu eyalette 90mph hızı 1mil geçerse hapsi boylayacak güç manyağı Amerikalılara 186hp kompakt yetmedi. Bütçemiz yok yapamayacağız daha güçlü bir model dedi adamlar ama dinletemediler. Kesin kapış kapış alırlar bunu artık :) 

Mazda revolutions'da da konuşulmuş konu, tabiki memnun değil çoğu.

https://www.mazda3revolution.com/threads/power-comes-to-those-who-wait-7-8-2020.240909/page-2

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Canuck

Meksika Mazda'nin tanitim videosu. Ispanyolca'ya gerek yok :) rakamlar 5:47'de basliyor. 

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Ali

Amerika pazarı için güzel yatırım olabilir. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
RotaryPower

Hadiiii abi bu fiyat ne? 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
AKayhan
59 dakika önce, RotaryPower :

Hadiiii abi bu fiyat ne? 

1 USD = 22.7 Mexican Peso

Videodaki rakamlari 22.7'e bölünce $20,000. civari rakamlar çikiyor, yani çok makul fiyatlar.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
RotaryPower

Dolar diye gördüm eğer öyleyse çok iyi. Videoya bir kez daha bakıyım 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Canuck

Mazda (USA) muhtemelen bu modeli en ust donanimda cikaracak. Oyle olursa fiyati 30,000 USD'yi gecebilir. O fiyata cok fazla alternatif var. Gecen sene turbo dedikodulari ilk ciktiginda ilgimi cekmisti. Fakat duz vites olasiligi zayiflayinca beklemekten vazgectim bir kac ay once. Iyi ki satmisim benim araci. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Canuck

250 hp, 320 pound/ft tork. AWD, otomatik. Suspansiyonda herhangi bir performans artirici degisiklik yok. Goruntu olarak da pek farkli degil. On izgara, turbo amblemi ve biraz da buyuk egzos cikislari ve govde de ufak tefek  makyajlar. Tahmin edildigi gibi en us donanim seviyesinde satacaklar sadece. O nedenle fiyati $30 bin uzerinde olacak muhtemelen.

https://www.caranddriver.com/news/a33236706/2021-mazda-3-turbo-specs/

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Leanback

Birde turbo modeldeki tembellikleri neyse, anlaşılabilir bir tercih göz önündeki bazı talihsiz örneklerden ötürü ama Mazda da bu durumdan ayrı olarak da ciddi operasyonel hatalar var. Bu kadar fiyat hassas bir sınıfta (Amerika-Kanada için) araç çıkalı 2 sene olacak neredeyse makyaj dönemi gelecek, baz motor daha yeni geliyor, 2.0lt 155hp olarak. 2.5lt 186hp motorla en yakın rakibinden 4-5bin dolar pahalıya satış fiyatıyla başlıyor. Yahu arabanın kalitesi şıklığı ortada, çocuğu oturtsan bütün rakiplerinin üstünde bir alet olduğunu anlar, sunsana şu kaliteyi mümkün olan en dip başlangıç fiyatı ile, doğru motorla.

Aynı şekilde Skyactiv-x diye büyük bir tantana yapıyorlar ama araba çıkıyor motor yine ortada yok, 7-8 ay sonra bazı ülkelerde sessiz sedasız fiyat listesine girmeye başlıyor. Bu nesil Mazda 3'ün özellikle sedanı herkesin bayılabileceği bir otomobil iken bu hatalara da kurban gidiyor biraz da. Şu premium marka olacam aşkından yol yakından vazgeçmeleri gerekiyor diye düşünüyorum. Keşke iyi otomobil yapmakla premium marka olunsa.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mehmet Özdemir

fiyatlara gel

  • Mazda3 2.0
    • Sedan FWD: $21,445
  • Mazda3 2.5 S
    • Sedan FWD: $22,445
    • Hatchback FWD: $23,445
  • Mazda3 2.5 S Select
    • Sedan FWD: $23,645
    • Hatchback FWD: $24,645
    • Sedan AWD: $25,045
    • Hatchback AWD: $26,045
  • Mazda3 2.5 S Preferred
    • Sedan FWD: $25,295
    • Hatchback FWD: $26,295
    • Sedan AWD: $26,695
    • Hatchback AWD: $27,695
  • Mazda3 2.5 S Premium
    • Sedan FWD: $27,795
    • Hatchback FWD: $28,795
    • Sedan AWD: $29,195
    • Hatchback AWD: $30,195
  • Mazda3 2.5 Turbo
    • Sedan: $30,845
    • Hatchback: $31,845
  • Mazda3 2.5 Turbo Premium Plus
    • Sedan: $33,395
    • Hatchback: $34,695

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
mesut2323
8 saat önce, Mehmet Özdemir :

fiyatlara gel

  • Mazda3 2.0
    • Sedan FWD: $21,445
  • Mazda3 2.5 S
    • Sedan FWD: $22,445
    • Hatchback FWD: $23,445
  • Mazda3 2.5 S Select
    • Sedan FWD: $23,645
    • Hatchback FWD: $24,645
    • Sedan AWD: $25,045
    • Hatchback AWD: $26,045
  • Mazda3 2.5 S Preferred
    • Sedan FWD: $25,295
    • Hatchback FWD: $26,295
    • Sedan AWD: $26,695
    • Hatchback AWD: $27,695
  • Mazda3 2.5 S Premium
    • Sedan FWD: $27,795
    • Hatchback FWD: $28,795
    • Sedan AWD: $29,195
    • Hatchback AWD: $30,195
  • Mazda3 2.5 Turbo
    • Sedan: $30,845
    • Hatchback: $31,845
  • Mazda3 2.5 Turbo Premium Plus
    • Sedan: $33,395
    • Hatchback: $34,695

Yani Türkiye de olmayacak diyorsun 🤪🤪😬😬

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mehmet Özdemir
4 saat önce, mesut2323 :

Yani Türkiye de olmayacak diyorsun 🤪🤪😬😬

Keşke bu fiyatlarla Türkiye'de olabilse 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
serkan306
28.06.2020 at 21:04, Renegade :

 

Aslında özellikle Avustralya'da Mazda peynir, ekmek gibi pick-up satıyor ama toplam adetlere bakınca kendi başına pick-up geliştirmesinden iyi olmuş. Ben bu işbirliğini Toyota'yla yapar diye beklerdim, sonuçta ortak iş yapan iki firma ama Isuzu da bu konuda kendisini fazlasıyla ispatlamış bir marka. Tasarım anlayışını pick-up'a çok güzel aktarmışlar, çok şık olmuş ama muhtemelen Türkiye'ye gelmez...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Canuck
20 saat önce, Mehmet Özdemir :

Keşke bu fiyatlarla Türkiye'de olabilse 

Vergi haric olur bu fiyata Turkiye'de :) Burada toplam vergi 12%. Turkiye'de OTV, KDV derken arabanin kendi fiyatindan fazla vergi oduyor millet. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×
×
  • Yeni Oluştur...