Jump to content

Mazda CX-5'te Dizel Devri Sona mı Eriyor ?


MazdaClubTR

Tavsiye Edilen Mesajlar

Mazda Türkiye'de sadece bir dönem getirdiği 2.2 Dizel motor seçeneğini getirmeyi ülkemizdeki vergiler sebebiyle durdurmuştu ve sadece 2.0 benzinli seçeneği ile yola devam etmişti ama son günlerde Amerika'da da benzer bir durumun sessizce gerçekleştiği CarsDirect'in Did Mazda Quietly Kill The CX-5 Diesel? yazısında dile getirildi.

2020 Model Mazda CX-5 lerin sadece benzinli olarak yer aldığı Amerika'da dizel araçlar için bayilerin yorum yapmaktan kaçındığı ve ellerinde sadece 30 kadar araç kaldığı tahmin ediliyor.

Bu durumun arkasındaki temel nedenlerden birinin de Mazda CX-5 dizelin yakıt ekonomisinde beklendiği kadar başarılı olamadığı, sadece ufak bir avantaja sahip olduğu, getirilen ek vergilerin de bu avantajı  ortadan kaldırdığı belirtiliyor.

Şu and böyle bir seçenek dile getirilmese de Avrupa için de benzer bir gelişmenin ileride ortaya çıkabileceği  değerlendiriliyor.

 


Tüm haberi görüntüle

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş

2.5T 250hp modele göre bile 4-5k$ pahalı satılıyordu, ilk çıktığında. Hemde mazot orada benzinden pahalıyken. Herkes hybride geçmişken, dizelin tamamen silindiği bir pazardan orjinal olacam farklı olacam diye saçmalamamak lazım :) Mazda o çizgiyi aşıyor bazen.

  • Beğen 1
Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş
21 dakika önce, Leanback :

2.5T 250hp modele göre bile 4-5k$ pahalı satılıyordu, ilk çıktığında. Hemde mazot orada benzinden pahalıyken. Herkes hybride geçmişken, dizelin tamamen silindiği bir pazardan orjinal olacam farklı olacam diye saçmalamamak lazım :) Mazda o çizgiyi aşıyor bazen.

Evet Amerika'da dizel pahalıyken orada dizele yönelmek de bana biraz garip gelmişti. Doğru yolu bulmuşlar. Dizel zaten dünya genelinde de azalacak gibi görünüyor. Bazı Avrupa ülkeleri de yavaş yavaş dizel araç üretimini veya kullanımını bitirmeyi planlıyor önümüzdeki dönemde.

  • Beğen 1
Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş
  • 6 ay sonra ...
7 saat önce, mesut2323 :

Haberde özellikle cx-5'in 1.5 tonluk çekme kapasitesine değinilmesi zamanında mazda'nın bu modelde dizelde diretmesinin sebebinin birleşik devletler coğrafyasındaki karavan-trailer kültürüne yönelik pazardan pay kapmaya yönelik olduğunu gösteriyor (tahmin). Yoksa @Leanback'in bahsettiği gibi turbo vb. kullanarak sıkıştırmayı artırma konusunda bile direten Mazda'nın Amerika pazarında dizel araç konusunda ısrar etmesinin mantıklı bir yanı yok. Belirttiğim gibi haberdeki ipucu cümle bizlere bu konuda geçerli bir sebep sunuyor en azından. Tabi bu konuda çok ciddi pick-up rakiplerinin olması ve suv sınıfında Hyundai-Kia grubunun ciddi atılım yapması Mazda'yı cx-5 için bu tür bir kullanışlılıktan ziyade kendi doğası olan erişilebilir premium suv pazarına yönelik bir hamleye zorladı. Dizel'i kadro dışı bırakmak.

  • Teşekkürler 1
Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş
  • 1 ay sonra ...

Vergi tamam..ama Türkiye gibi dağlık,rampası bol bir ülkede,210 tork değeriyle bu cüssede benzinli bir araç ne kadar işlevsel olur bilinmez..

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş
×
×
  • Yeni Oluştur...