Jump to content
Erman27

323 1.8 FAMİLİA ATEŞLEME DENGESİZLİĞİ

Tavsiye Edilen Mesajlar

Erman27

Arkadaşlar merhaba

arabanın ateşlemesinde rolantide silkeleme yapıyordu araştırdım çeşitli avans ve tps ayarı ile kullandım tüpü ayarladım ama bu sıkıntı geçmedi bende distribütör kapağını söktüm ve temizledim toz kapağındaki çatlakları yamadım arabanın ateşleme sistemi düzeldi 4 saat falan arabayı kulladım sonra gene aynı sıkıntı yaşamaya başladım farklı malzemelerle denesem de sıkıntı yaratı parçanın yenisini almaya karar verdim .

219 tl n11 den atif japon firmadan sipariş ettim parça dün geldi taktım çalışasında çok fark etti dalgalanma kalmadı 1500 devirde vuruntu yapmaya başladı nedendir diye düşünürken avans ayarı yeniden ayarlamaya karar verdim avansı geriye çektim ve rolanti düştü tps den rolantiyi artırdım ve boğaz kelebeğindeki havayı ayarı ile 900 devir sularına getirdim sabah işe gelirken gayet iyi bir performans aldım hatta 4. vitesde araba kendini kaldırmayı başardı. vuruntu kalmadı ama debriyaja basınca rolanti düşüyor 800 ile 700 devire bunu çözen arkadaşlar var mı. 

 

b99e5b7f-8edc-424b-b4e1-64a26fa3b3df.jpg

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Zealot

@Erman27

merhaba. 

Zaten otomotiv den anladığınız belli olduğu için  öyle buji buji kablosu falan gibi lise seviyesinde tavsiyeler yazmaya gerek olduğunu düşünmüyorum.  Siz zaten gerekli müdahalelerde bulunmuşsunuzdur.. 

Çok ileri seviye bi problem teşhisi ve çözüm önerisi sunacağım umarım işinize yarar.

vites kolunun olduğu konsolu sökünce bir adet vites boşta sensörü olması lazım.

aynı şekilde bir adet de debriyaj pedalının arkasında.. debriyaja basıldı sensörü olması laızm.

bunlar vitesin boşta olduğunu ecu ya iletirler.

ikisi de birbirine paralel bağlıdır..

 yani ilerde kablolar birleşir ve tek bir giriş olarak ecuya girer.

bu kablolar 1Volt elektrik veren bir devre gibidir.   vitesi boşa aldığınzda veya debriyaja bastığınızda devre kapanır.. 1volt kesilir.. veya tam tersi..

 ecu da boşa alındığını bilir ve tps rölantiye müdahale eder..  işte aniden düşmesin diye biraz kelebği açar falan mesela.. 

sizin aracınızda bu 2 sensörden birisi bozulmuş olabilir.  eğer problem buysa sensörü iptal ettiğinizde sorun düzelecektir. 

Bu teşhis aracı hiç görmeden sadece varsayımlardan biri olarak yapılmıştır.  umarım sorununuz çözülür. 

( tps: throtle position sensör. gas kelebek pozisyon sensörü.

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Erman27

Söyle bişey yaptım debrajin pedalının oradaki müşürü çıkardım avans ve rolanti ayarı verdim ve dalgalanma yapmadı hata sessiz çalışıyor ama biraz 900 devirde sarsıntı hissediliyor 1400 devirde vuruntu yapmaya başladı bu vuruntu ve hafif sarsıntı neden yapar. Lpg atiker benzindede var sarsıntı ateşleme de dalgalanma yok elektrik tesisisatına bakıcam

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Erman27

Arkadaşlar merhaba

Bungun 1300 devırdeki vuruntulu çözdük avans tabancası ile bir ayar verdik disbiritörü  temizledim bujileri söktüm tırnak aralığını 0.70 çektim. Vuruntu ve dalgalanma düzeldi çekişte düzeldi. Ama titreme var biraz sensizde çalışıyor

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×
×
  • Yeni Oluştur...