Jump to content

Mazda3 Skyactiv otomatik şanzıman yağı değişimi


Tavsiye Edilen Mesajlar

Mazda Skyactiv araçların otomatik şanzıman yağı değişimi ile ilgili geniş bir bilgi vardı diye hatırlıyorum Forum sayfalarında ama bir türlü bulamadım. Bu yüzden kafamdaki soru işaretlerini burada sorma gereği hissettim.

Malumunuz, bakım kitapçığında otomatik şanzıman yağı değişimi ile ilgili bir prosedür yer almıyor ama yetkili servislere sorulduğunda 100.000 km.de değişir diyorlar.Bana da böyle söylediler.

İnternette yabancı bir forumda okumuştum, benzer kafa karışıklığı yurt dışında da var sanırım.  Şanzıman yağının ömürlük olduğu ifadesinin tamamen pazarlama stratejisi olduğu belirtilip, 50.000 mil.de yağ değişimi yapılmasının gerektiğini yazmış kimi katılımcılar. Mil ifadesi kullanıldığına göre söz konusu ülke ABD olabilir. Bu durumda 50.000 mil aşağı yukarı 80.000 km. eder sanırım.

Diğer taraftan, ülkemizdeki servislerde şanzıman yağının tamamı da değişmiyor galiba. Yağ ,aracın altındaki dreyn tapasından akıtılarak, çıkan miktar kadar yağ sisteme doldurulup, yağ filtresi de değiştirilerek işlem sonlandırılıyor.Bu durumda,aslında sistemdeki tüm yağ değişmemiş oluyor.

Yine yabancı kaynaklı forumlarda okuduğum kadarıyla, yukarıda bahsettiğim yağ değişim işleminin, aralarda bir süre aracı kullanıp sistemi çalıştırmak kaydı ile toplamda üç kez yapılarak sistemdeki tüm yağın değiştirilmesi gerektiğini yazanlar olmuş. Böyle bir prosedür doğrudur ya da yanlıştır bilmiyorum ama bu işlemi bizim memlekette hiç bir servis yapmaz sanırım, yaparsa da biz kullanıcılar için hayli masraflı olur muhtemelen.

Merak ettiğim hususlar şunlar; bizim ülkemiz için konuşmak gerekirse , Skyactiv araçlar için genel kabul görmüş otomatik şanzıman yağ değişim süresi nedir? Bahis konusu edilen 100.000 km. uygun mudur? Ayrıca, bu konu, zamandan bağımsız mı ele alınmalıdır? Yani, az km. yapan bir araç 100.000 km.ye 15 ya da 20 yılda ulaşırsa ne olacak? 

Diğer taraftan, yağ değişim işleminin en doğru yöntemi nedir, bu işlem nasıl ve nelere dikkat edilerek yapılmalıdır? Sonuç itibarıyle, servislere güven duymak durumundayız ama yine de özellikle bazı önemli bakım tutum hususlarında bizlerinde yeterli bilgi sahibi olmasında bir sakınca yok sanırım.

Bu arada, benim aracım 2015 model ve 48.000 km.de şu an.

Değerli katkılarınız için teşekkürler.

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş
  • 1 ay sonra ...

Selamlar,

Bugun aksam 5 itibari ile 2015 mazda 3 otomatik şanziman yagi, sanziman yagi filtresini florya mazda yetkili servisinde degistirdim.

Yardimci olablirim elimden geldigince.

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş
14 saat önce, Tadutadu :

Selamlar,

Bugun aksam 5 itibari ile 2015 mazda 3 otomatik şanziman yagi, sanziman yagi filtresini florya mazda yetkili servisinde degistirdim.

Yardimci olablirim elimden geldigince.

Araç dizel mi?

Toplam ücreti de paylasirsaniz bilgileniriz .

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş

Aracımı ilk aldığımda (Mazda 6 2015 model), 2020 yılının ilk aylarında üzerinde baya araştırma yaptığım ve neticede şanzıman yağı değişimi ile neticelendirdiğim bir süreç yaşamıştım. Yabancı forumlarda ağırlıklı görüş 100 binde 1 kesinlikle şanzıman yağının değiştirilmesi gerektiği yönünde idi. Benim aracım 150 bin km'ye yaklaştığı için ve servis kayıtlarına göre benden önceki sahibi yaptırmadığı için ben direk yaptırmıştım. Hatta kafam rahat olsun diye fren hidroliği ile motor gergi kayışı ve rulmanlarını da değiştirmiştim. 

 

  • Beğen 1
Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş
12.02.2021 at 10:49, Kırmızı cx 3 :

Araç dizel mi?

Toplam ücreti de paylasirsaniz bilgileniriz .

Arac 1.5 benzin.

 

Faturalari ekte. Sanziman yagi, sanziman filtresi, motor yagi. Sivi silikon, karter tapa ve pulunu mazda mugladan siparis verdim. Sagolsunlar 5 taksit yaptilar(ufak bi vade farki ile) ama sunu soylemek isterim bana sanziman yagi 4 lt atildi. Motor numarasi ile de sorguladik gereken miktar oydu. Maalesef 5 lt gonderdiler. 1 lt elimde kaldi. Onuda goz onunde bulundurun, daha az odenecek.

 

Floryada yetkili bayii otomotivasyonda degisiklik yapildi. İsciligi 400+kdv, disarda 250-300tl civari, birde ustam ve ozel mazda serviside 2014 sonrasini yetkilide degistirmemi tavsiye etti.

Hazir gitmis iken bakima 3000 kaldigi halde, motor yag filtresi ve hava filtresinin orjinallerinin fiyati iyi olunca 100tl+ kdv ile onlarida degistirdiler. Ustune de 1 er adet yag ve hava filtresi yedek aldim. 

Su an bir mucize gerceklesmedim vites duserken azicik vuruntu oluyor dogal olarak. Karterde miknatista baya birikim vardi.IMG_20210213_140846.thumb.jpg.144e83873aeeb1349342ded8b8510264.jpgSAVE_20210213_140909.thumb.jpg.956c1ab86a11ca912804617a5779a68b.jpg

  • Beğen 2
Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş

ben de 110 bin bakıma girecem bir iki aya kadar, değiştirsem mi acaba. herhangi bir sorunum şikayetim yok durduk yere başımıza bela almayalım? çalışıyorsa dokunma prensibine mi uysam bilemedim. 

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş
22 saat önce, Katil Balina :

ben de 110 bin bakıma girecem bir iki aya kadar, değiştirsem mi acaba. herhangi bir sorunum şikayetim yok durduk yere başımıza bela almayalım? çalışıyorsa dokunma prensibine mi uysam bilemedim. 

Aracınızı uzun süre daha kullanmayı planlıyorsanız , değiştirmeniz uygun olabilir. 

Gerçi mörfiyi de yabana atmamak lazım:)

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş
2 saat önce, Arabalar :

Aracınızı uzun süre daha kullanmayı planlıyorsanız , değiştirmeniz uygun olabilir. 

Gerçi mörfiyi de yabana atmamak lazım:)

hocam 4. nesil almayacaksam degismeyi dusunmuyorum. o yuzden uzun kullanirim en az iki uc yil daha. 

morfinin nefesini de ensemde hisstmiyor değilim:)

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar şöyle bir bilgi veriyim. Servisin bültenine baktım gittiğimde, sanziman yağı değişimi eklenmiş idi. Eskiden olmadiğini belirtti ordaki arkadaş. Hatta yanlis hatirlamiyor isem alternator kayisi da bultene eklenmiş. Parca fiyati 1200 kusur tl idi.

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş
×
×
  • Yeni Oluştur...