Jump to content

99 Mazda 323 FP Motor Devir Dalgalanması ve Aracın Hareket Halinde Silkelenmesi


Tavsiye Edilen Mesajlar

Merhabalar,

Aracımı 3 ay önce aldım ve bütün ağır bakımlarını 1 ay önce yaptırdım, sibop ayarı, buji ve buji kabloları, üst kapak contası, krank ve eksantrik sensörü gibi parçalar değişti,  en son aracımla uzun yolda süratli giderken motor sıcaklığının düştüğünü hissedince ağır bakımları yaptırdığım ustaya götürdüm termostatın sökülüp boş kapatıldığını fark etti, termostat taktıktan sonra radyatörü, devirdaimi, lpg beynini, sistemde hava olup olmadığını kontrol etti sorun yok, sonra aracın fan açması için gaza basarken egzoz manifoltundan ıslık sesine benzer ses geldi ve manifoltu gevşek dedi, manifolt civatalarını sıktı ve ses kesildi son kontrolleri de yapıp gönderdi, aracımla yola çıktığımda evime giderken yoğun trafikte sorun farketmedim ama ertesi gün sabah işime giderken araçta devir dalgalanması, ışıklarda durduğumda ve havalandırma açık olduğunda sanki stop edecekmiş gibi motor devri düşmeye başladı, yolda giderken yığılmalar başladı, sizce usta egzoz manifolt civataları sıktıktan sonra sorun başlamış olabilir mi? öncesinde böyle bir sorun yoktu sizin görüşleriniz nedir? teşekkürler.

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş

Sorununuz lpg kaynakli da olabilir ama bence ateslemede sorun var. 
Bu aracin sorunsuz calismasi icin bobin ve buji kablolari orjinal olmali. En az  60bin km boyunca bizzat test ettim. 
 

İlk tavsiyem araciniza kompresyon testi yaptirin. 
 

Subap ayarini da dogru yapmislardir insallah. Cunku pul kullanarak yapmalari gerek. Ki herkes yapamaz bence. 

Ek olarak, duzgun yapilirsa herseyiyle harika bir aractir. Gule gule kullanin. 

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş

Günaydınlar,

Aracımın sorununu İstanbul'da Adem ustamız çözdü, sorun hava akış metre (MAP sensörü) çıktı, aracın hava akış metresini dirençle kandırmışlar, araç benzinde 1. vites hariç 2,3,4 ve 5 viteste 1500-2000 devir arası yığılıyor 2000 devir'i geçtikten sonra sorun olmuyordu, yeni hava akış metre tavsiye etti, LPG'de ise hava akış metrenin bir önemi kalmıyormuş, (Aracın benzin ve gazda çalışma prensiplerinden dolayı)

 

LPG'de yığılmasının sebebi ise LPG göstergesi arızalandığı için gazın bittiğini uyarı vermemiş, gaz aldıktan sonra aracı yolda tutamadık. :D ustayla teste çıkıp sonuçları görmüş olduk,

 

Devir dalgalanmasıyla ilgili ise araçta far, havalandırma, oto teybi, arka cam rezistansı gibi elektronik aksamlar çalıştığı zaman araç stop edecekmiş gibi devri çok düşüyordu, usta debriyaja basılı halde bütün elektrik aksamı devredeyken devri test ettiğinde, devirin asker gibi sabitlendiğini fark etti, debriyaj müşürünü çıkarınca araçta devir dalgalanma sorunu ortadan kalktı, yeni debriyaj müşürü takılıp tekrar test edilecek, teşekkürler.

  • Beğen 2
Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş
×
×
  • Yeni Oluştur...