Jump to content

2014 Mazda 3 Gitti, 2020 Civic Eco Elegance Geldi...


Oguzkaanoztas

Tavsiye Edilen Mesajlar

Güle güle kullanın. Kazasız belasız nice güzel yolculuklarınız olsun. Her iki geçmişten günümüze markanın satış ve üretim politikaları arasında farklar var. Bazı konularda farklı felsefeler ile farklı geliştirmeler yapmışlar ve her iki marka otomobil tarihine kült eserler sunmuşlar. Tabi kıyasladığımız araçlar C sınıfı günlük otomobiller olunca çok köklü ve farklı kutuplara yönelik farklar oluşmuyor. 

Genişlik konusunda Corolla ve Civic mazda emsallerine göre daha iyiler. Civic'e kardeş son nesil Corolla'da benzer şekilde geniş alan sunuyor. Bagajı dışında da arka yaşam alanı konusunda gayet tatminkârdı. (GH kasa Mazda 6 ile kıyasla)

  • Beğen 1
  • Teşekkürler 1
Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş

Hayırlı olsun güle güle kullanın.

Civicte gaza bas bekle ki bir üst vitese geçsin yazmışsınız. Aracınızda 6 ileri Mazda'daki gibi vites dişlileri yok, vitessiz şanzımandır. Kayış sistemi var, sizin gaza bastığınız ölçüde motor devrini yükseltir. Tam gaz verirseniz, son devirde sabit kalır, bağıra bağıra son hızına kadar çıkar. Vites büyütsün diye bas çek yapmayın, zira ortada vites yok. Cvt şanzımanı sabit gazla kullanmak en iyisidir. Scooter motor gibi düşünün.

Birde Cvt yağ değişiminden dolayı ileride servisle papaz olacaksınız muhtemelen haberiniz olsun :) "Ağır ülke şartları" prosedürü adı altında 2 yılda bir şanzıman yağını değiştiriyorlar, millet servis masraflarından çok şikayetçi olmaya başlamış. Bu durumu bir netleştirin derim.

  • Beğen 5
Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş

Öncelikle her iki durum için geçmiş olsun. Hem maddi sıkıntı hem de kazayı atlatmış olmanız sevindirici. Her iki araç için de söylenecekleri söylemişsiniz. Biz de bu yorumları duyunca araca sıkıca yapışıyoruz doğal olarak 😀 Kazasız belasız kullanın inşallah, 🧿 Hayırlı olsun 

  • Beğen 3
Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş
1 saat önce, Leanback :

Hayırlı olsun güle güle kullanın.

Civicte gaza bas bekle ki bir üst vitese geçsin yazmışsınız. Aracınızda 6 ileri Mazda'daki gibi vites dişlileri yok, vitessiz şanzımandır. Kayış sistemi var, sizin gaza bastığınız ölçüde motor devrini yükseltir. Tam gaz verirseniz, son devirde sabit kalır, bağıra bağıra son hızına kadar çıkar. Vites büyütsün diye bas çek yapmayın, zira ortada vites yok. Cvt şanzımanı sabit gazla kullanmak en iyisidir. Scooter motor gibi düşünün.

Birde Cvt yağ değişiminden dolayı ileride servisle papaz olacaksınız muhtemelen haberiniz olsun :) "Ağır ülke şartları" prosedürü adı altında 2 yılda bir şanzıman yağını değiştiriyorlar, millet servis masraflarından çok şikayetçi olmaya başlamış. Bu durumu bir netleştirin derim.

Tam ben diyecektim abi. :)

Hayırlı olsun aracınız Oğuz Kaan bey. Ben de 2019 corollaya geçmiş biri olarak, cvt ye alışmak vakit alıyor ama sonrasında konforunun çok daha iyi olduğunu anlayacaksınız. 

Kalite konusu ise Mazda'nın premiuma oynadığının gerçek kanıtı bence. 2010 model mazda 3 ümdeki kaliteyi arıyorum fakat model yükseltip km düşürme nedeniyle beklentilerimi düşürmemden dolayı sıkıntı yaşamadım.

  • Beğen 1
Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş
2 saat önce, Leanback :

Hayırlı olsun güle güle kullanın.

Civicte gaza bas bekle ki bir üst vitese geçsin yazmışsınız. Aracınızda 6 ileri Mazda'daki gibi vites dişlileri yok, vitessiz şanzımandır. Kayış sistemi var, sizin gaza bastığınız ölçüde motor devrini yükseltir. Tam gaz verirseniz, son devirde sabit kalır, bağıra bağıra son hızına kadar çıkar. Vites büyütsün diye bas çek yapmayın, zira ortada vites yok. Cvt şanzımanı sabit gazla kullanmak en iyisidir. Scooter motor gibi düşünün.

Birde Cvt yağ değişiminden dolayı ileride servisle papaz olacaksınız muhtemelen haberiniz olsun :) "Ağır ülke şartları" prosedürü adı altında 2 yılda bir şanzıman yağını değiştiriyorlar, millet servis masraflarından çok şikayetçi olmaya başlamış. Bu durumu bir netleştirin derim.

Ben kullanıyorum alıştım da anlatmak için yazdım vites olayını.

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş

Honda Türkiye FC5 kasa çıktığından beri servis bakım fiyatlarını ciddi şekilde yükseltti, bakım ve yedek parça fiyatları konusunda kampanyalı dönemler harici cidden el yakıyor.

İşin kötüsü bir önceki kasada 100-120bin km ömür biçilen aynı bujileri 50binde, benzinli kullanımda 120bin km. ömür biçilen yakıt filtresini LPGli kullanımda 4 yıl veya 80binde olunca değiştirmek istiyorlar. Eskiden servislere kendi yağınızla gittiğinizde spesifikasyonu uygunsa sorunsuzca ve garantiyi etkilemeden değiştirirken şu anda kabul etmiyorlar.

  • Beğen 2
Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş

her iki araç resimlerine bakınca, tartışımasız ve doğal olarak mazda daha kişilikli ve karizmatik duruyor. Yeni aracınız hayırlı olsun, hayırlısı olsun, güle güle kullanının.

  • Beğen 2
Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş

Hayirlisi olsun Honda hayat onda Hondanin tek sikintisi yetkili servisi asiri pahali ve 6 yil garanti muhabbetine servise baglamasi 🤦🏻 

Periyotik bakimlari min 2000 tl

  • Beğen 3
Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş
11 saat önce, ozgur35 :

Hayirlisi olsun Honda hayat onda Hondanin tek sikintisi yetkili servisi asiri pahali ve 6 yil garanti muhabbetine servise baglamasi 🤦🏻 

Periyotik bakimlari min 2000 tl

Bu 2000 liralık bakımdan kasıt sadece yağ su filtre değişimleri değildir umarım. Şanzıman yağı-filtresi, buji değişimi vs. dahil olduğunu düşünüyorum.

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş

@paarthurnax Dizel Crv'nin bakımı öyledir. LPG'li Civicler rutin bakımda 1500'den aşağı çıkmaz yine de. Zaman geçtikçe gerek olur olmaz her bir haltı değiştiriyorlar, 50-60bini bulmuş her arabanın müşterisine usta yanaşır abi fren disklerin eğri diye. Tornalanır hepsi çakarlar oradan bir 2-3 bin. Akün zayıflamış abi valla kalırsın bir yerde derler, birde akün değişir. Yepyeni fren hidroliği değişir, ömürlük benzin filtresi değişir, şimdi de 15-20bin yapmış arabaların şanzıman yağını değiştirmeye başlamışlar. Arkadaşım senelerce çalıştı Honda Türkiyede, iyi bilirim iç yüzlerini.

  • Beğen 1
Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş

Öncelikle hayırlı olsun kazasız belasız binmek nasip olsun iki araç içinde çok güzel açılamalarda bulunmuşsunuz lakin modifiye görüşünüze katılmıyorum Mazda nerdeyse herşeyi yaptığı için fazla dokunamıyoruz benim aracımda 2014 ama bugün bile bu segmentte birçok araçta ne bu tasarım var nede bu özellikler benim eksik gördüğüm tek motorun biraz daha güçlü olmasını isterdim 

  • Beğen 1
Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş
10.02.2021 at 00:00, paarthurnax :

Bu 2000 liralık bakımdan kasıt sadece yağ su filtre değişimleri değildir umarım. Şanzıman yağı-filtresi, buji değişimi vs. dahil olduğunu düşünüyorum.

Yag 

Yag filtrsi

Hava filtresi  

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş
×
×
  • Yeni Oluştur...