Jump to content

1. Nesil Mazda 6 Motor Suyu Sıcaklığı


Tavsiye Edilen Mesajlar

Herkese merhaba 

Aracım 2004 model termostati yeni değiştirdim obd üzerinden sürekli sıcaklığı takip ediyorum ibre üzerinde tam olması gerektiği yerde fakat derece olarak obd modülünde genelde 101-104 arası fan açıyor stabil olarak bu döngü kaç derecede gerçekleşmesi lazım veyahut elm obd cihazının verdiği değerde sapma var midir değerli yanıtları iz için tesekkurler

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş

2010 model Mazda 3'ümde 94'de devreye girip 90'da kapatıyordu diye hatırlıyorum, rölantide sabit dururken.

Araca uygun termostatla mı değiştirildi yoksa uyar bu diyerek mi?

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş

OBD okuyucusunun değerlerde sapma yapacağını zannetmiyorum. Obd ile gösterge arasında fark varsa sorun orijinal değilse yeni termostatın uyumsuzluğu ya da soğutma devirdaiminde bir problemin olduğu ile ilgili olabilir. Belki önceden beri motor sıcak çalışıyordu ve yeni termostat bunu ortaya çıkardı ya da yeni termostat uyumsuzluk yarattı. Bunun dışında soğutma sıvısının miktarı, ne zaman değiştiği, değiştiyse doğru şekilde değişti mi, soğutma borularında az miktarda olsa hava var mı gibi soruların cevabını aramak gerek. Forumda çok daha tecrübeli kişiler konuya açıklık getireceklerdir fakat benim fikrim bu şekilde.

 

  • Teşekkürler 1
Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş
17 saat önce, Beser41 :

Herkese merhaba 

Aracım 2004 model termostati yeni değiştirdim obd üzerinden sürekli sıcaklığı takip ediyorum ibre üzerinde tam olması gerektiği yerde fakat derece olarak obd modülünde genelde 101-104 arası fan açıyor stabil olarak bu döngü kaç derecede gerçekleşmesi lazım veyahut elm obd cihazının verdiği değerde sapma var midir değerli yanıtları iz için tesekkurler

Fan açma döngüsü tamamen hararet/fan müşürü ve beyin(programlanma) ile alakalı bir olaydır, sıklığı ise soğutma sistemiyle ilgili herşeyi 4 4'lük olan aracın, termostatıyla alakalıdır. Yani, fabrika çıkışı 82'lik yerine, daha düşük derecede açılan bir termostat takılırsa motor geç isinacagindan haliyle fan da daha geç devreye girecektir. 

2010 model Mazda 3'ü örnek alacak olursak; Motor soğutma suyu tam 100 dereceye ulaşınca, motor blogunda bulunan fan/hararet müşüründen veri alan beyin, fana 'aç' komutu gönderir. Yani, belirli bir parametresi vardır. 99 derece değil, 101 derece değil, tam 100 derecede, her seferinde çift fan açılır. Radyatörde soğuyan su, 82 derecede açılmaya başlayan ve 95 derecede tam açık konuma(10-15 mm arası) ulaşan termostatdan geçerek motor bloğuna alınır, fan durduğu zaman motor blogunda dolaşan suyun sıcaklığı 96 derecedir, bir kaç saniye sonra 90-92 dereceye kadar düşer. 

Bir sorun olup olmadığından emin olmak istiyorsanız, aracın hararet müşürüne odaklanın.

Daha önce değişmiş mi?

Değişmemiş ise, 17 yılın verdiği yorgunluk geçerli bir neden olabilir.

Her ne kadar benim araçta olmasa da, göstergeyle ilgili olarak da;

Sürücü panik yapmasın diye, + - 10/12 derece kadar marj var. 

Uzun dik bir rampa iniyorsunuz diyelim, anlık tüketim 0, ateşleme yok, devirdaim pompası 3000 devirde dönmeye devam ediyor, termostat hala açık. Aslinda motor suyu 80-82dereceye kadar düşüyor ama göstergenin hala 90 da sabit durması gibi.

Son olarak, endişeye gerek yok.

  • Beğen 1
  • Teşekkürler 1
Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş
×
×
  • Yeni Oluştur...