Jump to content

Mazda 3 1.5 skyactive d rölanti süresi


Tavsiye Edilen Mesajlar

Arkadaşlar slm,kışın  sabahları ilk çalıştırmada rölantide ideal bekleme süresi ne kadar olmalıdır..öte yandan, aracın servis manueline rölantide beklemek bazi ülkelerde yasaktır notu bile düşülmüşken,sizce ideal süre nedir..bu durum hava sıcaklığına göre değişirmi..tşkrler..

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş

Bazı ülkeler derken, avrupa ülkelerinin bir kısmını kastediyor. Onlarda ekzost -emisyon kısıtlaması amaçlanıyor, yoksa aracına bişey olmaz bas git diye düşünmüyorlar. Avrupa gibi soğukl ülkelerde kışın marşa basıp gitmek mutlaka ki araca özellikle dizel araca uzun vadede zararı olacaktır.  Onlar için at, git yenisini al, nasılsa bizde vergiler düşük, gelir yüksek, bizde atv, mtv, ötv, özel ötv, kdv, ötv nin kdvsi gibi sorun yok diyorlar. Özellikle soğuk havalarda her tip motor için belirli bir rölanti süresi olması aracın motor ve şanzuman daki hayati parçalarının yağlanması açısından mantıken doğru bir uygulamadır. Sabah yaz ayında bile olsa 30 saniye-1 dakika rölanti iyi gelir diye düşünüyorum. Süre, hava ısısı, bulunduğunuz iklim koşullarına göre değişir. Ankara gibi bir yerde kışın  -8-10 larda dizel motoru ısıtmadan yola çıkarsan en az 2-3 km çiğ motorin yakarsın, buda direk olarak belli bir süre sonra pompa -motor arızası demektir.  

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş

benzinli mazdalarda soğukken marşa bastığınızda,  

katalitik konvektör hemen ısınsın diye,   motor 2500 devirde çalışıyor bir süre..

bu da insanı şu düşünceye itiyor..

demekki benzin/dizel farketmektsizin soğukken 2500 devire kadar hiçbir sorun yaşamadan sürülebilir araç. 

zaten durduğu yerde 2500e bağıra çağıra gaz verio 

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş
4 saat önce, Zealot :

demekki benzin/dizel farketmektsizin soğukken 2500 devire kadar hiçbir sorun yaşamadan sürülebilir araç. 

Ama yüksüz ortamda bu devire çıkıyor.  Ben bu işi sporculara benzetiyorum, ısınmadan maça dalınca sakatlanma kaçınılmaz. 

https://www.makinaegitimi.com/motoru-isitmadan-hareket-etmek-zararli-midir/

  • Beğen 1
Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş
5 saat önce, Renegade :

Ama yüksüz ortamda bu devire çıkıyor.  Ben bu işi sporculara benzetiyorum, ısınmadan maça dalınca sakatlanma kaçınılmaz. 

https://www.makinaegitimi.com/motoru-isitmadan-hareket-etmek-zararli-midir/

"Ancak, benzin çok etkili bir yağ çözücüdür. Eğer yanmamış benzin silindir içinde kalırsa silindir çeperindeki yağ tabakasını çözebilir. Yağsız kalmış ortamda, pistonlar silindir duvarını kazımaya başlar. " 

"Örneğin, debriyaj balatası ile krank mili arasındaki dişliler soğukta birbirlerine neredeyse yapışık haldedirler. Motor ısındıkça bunların arası açılır ve kabul edilebilir, uygun boşluk sağlanır."

 

gibi salakça cümleler yazmışlar mesela.  debriyaj balatası krank miline değmez ki. alakası bile yok.  

 

 

 

paylaştığınız linkte yazan bilgiler,  kim tarafından yazıldığı belli olmayan, belki 8 yaşında bir çocuğun yazdığı,  bilimsel bir dayanağı olmayan , hatta yarısı saçma sapan cümlelerle dolu olan  bir makaledir. 

malesef günümüzde, internet  faydalı bilgiden çok, faydasız bilgi ile dolu..    

bunları sizi eleştirmek için değil, nice zamandır içimde kanayan bi yaraya tuz bastığınız için söylüyorum. 

Ben son 5 yıldır hobi olarak otomotivle uğraşıyorum. Makina mühendisiyim. Boş zamanlarımda ya arabayı söküyor, ya uluslararası tez, makale, veya yetkili servis tamir bülteni okuyorum.   

Ama gelgelelim şu sanal ortamda 16 yaşında babasının arabasını kaçıran çocuk bile, gelip kendinden emin bir şekilde insanlara fikir beyan ediyor, iddaa ediyor, iddasını savunabiliyor.   

çoluk çocuk blog açıyor,  video çekiyor..  insanları manuple ediyor

mesela aklıma gelen ilk örnek :  Hala insanlar tork nedir beygir nedir muhabbeti yapıyor , yok biri ara hızlanmada iyidir, yok biri son sürate işe yarar, yok öbürü rampada iyi çeker.. saçma sapan  asılsız yorumlar..

Biri de demiyor ki ,  bunun bir formülü var,  ilmi var.   tork x devir x 1.36 / 9550 = krankta beygir gücünü verir.  x şanzıman oranı x son dişli x teker çapı  = teker gücünü verir..  Halbuki lise 2. sınıfta gösteriliyor bu ders.. 

 

Ne yazıkki bunun bir çözümü yok,  internet kirli bilgi ile dolu ve   yanlış bilgi, doğrudan daha fazla..   

neymiş ,  debriyaj balatası ile krank mili arasındaki dişliler soğukta değiyormuş. yok ebesinin ....  

 

 

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş

Cevap yazan arkadaşlara tşkr ederim,en kısa yoldan,makul bir bekleme süresinin en azından bir zararı olmayacagı kanaatiyle fayda sağlayacağına karar verdim.. 

  • Beğen 1
Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş

Sayın Ufuk bey, Motor ve benzer konulardaki tecrübe ve profesyonellinize diyecek bir şeyim yok, fakat sitedeki hatalı olarak kabul ettiğiniz bilgilere tepkiniz çok sert olmuş. İnternette yaptığım araştırmada, Hatta üreticilerin resmi bloglarında bile,  en kısa  emniyet kemeri takma süresi içerisinde bekleyip öyle hareket ettirin diyor. Kısaca modern araçlarda soğuk havalarda rölantide uzun süre bekleme gereksiz ama en azından ortak fikir, 10-30 saniye arasında olmasıdır. 

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş

abi sonda söyleyeceğimi başta söyleyim.. Bende çalıştırıp 1-2 dk bekliyorum..  soğuklarda 5dk bile bekliyorum.  😃

 

ama bazı örnekler vereyim burdan...  

mesela rx8  R3 modelinde motor soğukken devir göstergesinde 6-7-8-9 bin devirlere çıkmayın diye işaret var.

yine e39 bmw m5 modelinde de 4-5-6 bin tam hatırlamıyorum çıkmayın diye ibare var..  ısındıkça tek tek sönüyor her iki araçtada..

en önemlisi de,  erzurumda -35 derecede marşa basıp çalıştırılan ve rölantisi direk 2500 devre çıkan araçlara hayretle bakıyorum..   hatta şirket aracı vs. diyip umursamadan gazlayan da çok var..   bu arabalar nasıl  sorun yapmıo diye referans alarak..   0  ila 10 derece  havanın marşa basmak ve yürümek için ne kadr güvenilir olduğunu düşünebiliyor insan..

tekrar söyleyim,  bende çalıştırıp bekleyenledenim 😃

  • Beğen 1
Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş

Benzin yağ çözücü olduğu gibi, tekil kullanımda kendisi bir yağlayıcı etmendir de. İlk marşta motor rolanti devrinin bir miktar üzerine çıkıyor soğuk motorla (3-4bin devir değil tabiki, 2000 devir gibi), ancak o esnada özellikle zengin karışımla çalıştığı için hem az bir miktar segmanlar içten yağlama görüyor, hem yağ pompası motora bağlı çalıştığı için daha hızlı yağ sevketmeye çalışıyor, hemde yüksek devir sebebiyle hızlı açılıp kapanan egzoz subabı açık biçimde patlama yapılınca elde edilen patlama alevlenmiş halde egzoza sevkedilip manifold ve katalitik daha çabuk ısıtılıyor. Aynı şekilde 2000 devirde çalışan soğuk motorda sürtünme artınca çalışma ısısına erişim süresi kısaldığı için motor düşük sürtünme durumuna daha erken ulaşıyor. 

Ödünleşme meselesinden ibaret bu durum. Ayrıca ilk marşta alternatörü daha hızlı çalışıtırıp beklemiş aküyü şarj etmeye faydası da olabilir.  Bende tek egzoz varken pek sorun değildi ama ikinci tarafı açtırınca rahatsız edici ses çıkıyor soğuk çalışmada, zaten 1.5 motorda baştan tek çıkışı kapatmalarının sebebi de büyük ihtimalle bu durum; küçük yanma odası ve pistonların harmonikleri sebebiyle ses ve vibrasyonun iki çıkışta daha rahatsız edici olması. Daha büyük motorlarda egzoz harmonikleri her zaman daha yumuşak oluyor.

Bende avrupalı araçlardaki sessiz çalışma yönteminin taraftarıyım, düşük rolanti, zengin karışım ile ısınma. 

Bazı ülkelerde (Norveçte mesela) motoru uzun süre rolantide bekletmek kanunen yasak, kullanım klavuzundaki uyarının sebebi de bu.

  • Beğen 2
Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş
3 saat önce, Leanback :

Bende tek egzoz varken pek sorun değildi ama ikinci tarafı açtırınca rahatsız edici ses çıkıyor soğuk çalışmada, zaten 1.5 motorda baştan tek çıkışı kapatmalarının sebebi de büyük ihtimalle bu durum;

Benim aracımda fabrika çıkışı çift egzoz var ama yine de rahatsız edici bir ses çıkıyor aracı ilk çalıştırdığımda maalesef.

Mazda 3 aracımda ikinci egzoz çıkışını açtırdığımda sizdeki gibi ses artışı benim aracımda da olmuştu.

05.thumb.jpg.1ee4846cda686ae3740722756e2bc1b7.jpg

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş

@Tarahumara Ben Mazda 6 değil de CX5in ilk çalışma sesini duydum, ses yüksek ama benim araçtaki böğürme gibi bir ses yok, zaten normalde sıcak iken de bendeki güçlü egzoz sesi yok. Sadece ses de değil, düşük devirde titreşim, hafif rezonans da yapıyor egzoz. Ucun biri kapalıyken ipek gibiydi alt devirlerde, yani dediğim gibi 1.5'in ses harmonikleriyle ufak bir uyumsuzluğu var görünüyor.

 

  • Beğen 1
Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş
×
×
  • Yeni Oluştur...