Jump to content

Liqui Moly Katalitik Sistem Temizleyici 8931


Tavsiye Edilen Mesajlar

Herhangi bir ariza lambası olmamasına rağmen, mevcut km gereği katalizorun durumu aklımda hep bir soru işaretiydi.

Bir kaç ay önceki, ilk tecrubemde olumlu bir izlenim bıraktı bende.

Böyle bir uygulama yapmayı düşünüp, nasıl olur acaba diyen arkadaşlar için bir kaç kelam edelim dedim.

Gerekli ekipman;

#Gaz pedalını 3-4 bin devir arasinda sabit tutacak, bir dost.

Deviri yüksek tırmanışın sebebi, 3250 devirde açılan takla kapakciklarimizin açık konumda olduğundan emin olmak, mümkün olduğu kadar yüksek volumetrede vakumlama, hava yakıt karışımı ve egsoz gazı çıkış döngüsü yaratmak.

#Mümkün olduğu kadar küçük çapta bir emiş hortumu.

İlk denemeyi, serum hortumuyla yapınca çok kısa sürede bütün sıvı emildi. Bu istenilen bir uygulama değil çünkü, yavaş yavaş yanma odasına alınması ve egsoz gazıyla katalizore ulaşıp, varsa kurumların içine işleyerek, egsoz basinciyla sökülüp atılması gerekiyor.

Bir diğer ve kaş yaparken göz cikartmayalim dedirten husus;

Yüksek kmli ve rektefiye görmemiş motorlarda, segmanlardan sızarak yağa karışma + subap gaydından geçerek, subap lastiğinin özelliği bozma ihtimali. Bu yüzden, her ihtimale karşı uygulamayı yağ değişiminden önce yapmanızı & dikkatli olmanızı tavsiye ederim. 

1. ve 2. nesil Mazda 3 için uygulama;

*Motor sıcak olmalı,

Kaputu açın ve purge solenoid de denilen, kanister/benzin buharı valfinden çıkıp, gaz kelebeginin arkasından emme manifolduna bağlanan hortuma ulaşmak için hava filtresine giden resonator bölümünü sökün,

Resimde de belirttiğim hortumu sokunce, yanma odasına Maf sensöründen ölçülenin dışında hava girişi olacağı için motor hafif sarsıntı yapacak, rölanti de bile bu ufacık delikten nasıl bir vakumlama olduğunu parmağınızla bu hortumu açıp/kapatarak gozlemyebilirsiniz.

3-4 bin devir arasında ne kadar güçlü bir vakum olduğunu tahmin edebilirsiniz. Uygulama yapacağınız hortuma dikkat edin, manifolddan içeriye kaçmasın.

Purge solenoid bağlantı kısmına en yakın yanma odasi 4. silindir olduğu için, acaba bu sıvı sadece 4 silindir tarafından emilerek, diğer silindirlere ulaşmaz mı dedim.

3. Silindir ateşleme hatası + zengin karışım hatası alarak, buradan geçen benzin buharının da, temizleme sıvısının da homojen bir şekilde bütün silindirler tarafından çekildiğine, ikna oldum.

Uygulamayı yapmak için bu bölgeyi secmemin en önemli nedenlerinden birisi bu. Bir diğer neden ise, gaz kelebeğinden önce yapılan uygulamalarda, sıvının kelebekle temasında yaşanabilecek sorunlar. Bizim gaz kelebekleri, motor suyu bağlantılı olduğu için, 90 dereceye ulaşmış alüminyuma havadan başka bir şeyin temas etmesi pek içime sinmiyor. Yoksa, bir diğer alternatif bağlantı noktası, Maf sensorunun altındaki üst kapak havalandırma dirseği.

*Son olarak, bağlantıyı yaptıktan sonra, sürücü koltuğunda oturan arkadaşımız deviri 3-4 bin arasında tutuyor ve sıvıyı kutudan yavaş yavaş emdiriyoruz. 

Bütün kutuyu 3-4 dakika gibi bir sürede emdirmenin yeterli olacağını düşünüyorum, hemen akabinde 3. vites 3-4 bin devir aralığında yapılacak bir 10-15 dakikalık sürüş yeterli olacaktır.

Arıza tespit cihazınız yoksa, akünün eksi kutup başını sökün 15 dakika bekleyin, motor beyninde kayıtlı olan arıza kodları silinecektir.

IMG_20210322_205245.jpg

IMG_20210322_210243.jpg

IMG_20210322_194024.jpg

IMG_20210322_194044.jpg

  • Beğen 2
Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş
×
×
  • Yeni Oluştur...