Jump to content

2005 Mazda 6 önerileri


9mazda9

Tavsiye Edilen Mesajlar

2005 Model otomatik Mazda 6 sahibiyim..

Aracıma ne gibi yenilikler ve yakıt/performans düzeyini iyileştirecek neler yapabilirim..

Aşağıda bir kaç görsel ekledim.. 

Bunun üzerine ne gibi değişimler yapabilirim önerilerinizi bekliyorum.

 

Ayrıca, Android ekran sebebiyle display ekran çalışmıyor bununla ilgili yardımcı olabilecekler yanıtlarsa çok sevinirim

IMG_20210327_204940.jpg

IMG_20201106_173540.jpg

IMG_20201014_182728.jpg

IMG_20201014_182601.jpg

IMG_20200920_155238.jpg

IMG_20200920_154900.jpg

IMG_20200920_154757.jpg

IMG_20210306_144619.jpg

  • Beğen 1
Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş

Araç gayet iyi görünüyor.  Üzerindeki lastikler nedir?  Lastik diş derinliklerini ölçebilirsiniz.  Eger gerekiyorsa yeni lastikler alabilirsiniz.  Seçim konusunda yardim edebiliriz.

  • Beğen 1
Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş

Çok tatlı bu 1. nesiller ama performans ve tüketim olarak yapabileceğiniz pek birşey yok. O dönemin otomatikleri canını emiyordu araçların. Mazda'nın ürettiği en devirli 2.0 makina var üstünde aslında.

Ses için cold air intake yapılabilir, k&n örneğin.

  • Beğen 1
Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş

Plakası yeterli bence. Başka birşey yapmaya gerek yok. :)

Aracınız gayet güzel görünüyor. Yay ve spacer takarak lastikler ve kasa arasındaki boşlukları azaltabilirsiniz. Daha güçlü bir görüntüsü olur. Motor ve performansla ilgili en doğru yönlendirmeleri @Zealot verebilir. 

Ayrıca spoyler, aracı çok ucuzlatmış bence.

  • Beğen 1
Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş

Teşekkür ederim öncelikle hepinize..

Zealot arkadaşıma zaten özelden yazdım.. umarım müsait olduğunda tanışma ve fikirlerinden faydalanma fırsatımız olur..

Lastikleri yeniledim Kumho Ecowing tercih ettim.. Davlumbaza stablize yerlerde çok kum atıyor.. onun dışında gerek ses gerek ıslak zemin performansından oldukça memnunum.. Tavsiye de ederim.. 

Spoiler konusunda bazı eleştiriler alıyorum fakat aracın yanında farklı bir aura veriyor.. temizlerken mutlaka biri gelir başına.. kimse yoksa yoldan geçen araçlar durur bilgi almak ister.. daha dik bir görünüm katıyor.. 

Spacer düşündüm fakat bazı mühendis arkadaşlar yararlı olmayacağını aracın yol tutuş dinamiklerine etki edeceğini söyledi.. esasında ben de çok beğeniyorum fakat güvenliği de göz ardı edemedim..

Evin tek aracı oldulğından eşimde kullanıyor.. 

Çoluk çocuk sıkıntı olmasın dedim..

Ses konusunda muayeneden sonra uzaktan kumandalı egzozu devreye sokacağım tekrar yakın olan gelsin dinlesin.. 

Benim diye demiyorum polis dinlese aç sen bu egzosu der o derece tatlı bir sesi var..

 

Özellikle display sorunu nasıl cozebilecegim konusunda bilgiye ihtiyacım var.. 

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş

Merhaba, aracınız hayırlı olsun.. Bu aralar yine yurtdışında olduğum için çok fazla ilgilenemiyorum.

1. nesil mazda 6  güzel arabadır.  önde double wishbone düzen var. Kupası da güzel.. Doğru ayarlarla it köpek gibi yol tutuyor..    Lakin makyajsız kasa, performans olarak kötü,  makyajlı kasa olsaydı baya  güçleniyor. 

yol tutuş olarak en üst seviyeye getirmek için yapabilecekleriniz :

arka çamurlukların içe büküm 20mm kulakları var. Bunları kesip  20mm spacer takıp 7.5J veya 8J   17veya 18 jant takmalısnız. 17 içn ET 40  - 18 için ET50 gibi olabilir.  devamında arkaya -2.5 derece kamber vermeniz lazım.  225-235 lastik kalınlığını da geçmeyin

Ön amortisörleri revizyon ettirip  armut takozlarını uzattırın. böylece yüke binince ön çok inmez. salınım azalır.

Arka amortisörleri sıfır alın . kesin gitmişlerdir bunlarda.   Birde ön salıncaklar eskimiştir.   Değişmenizi öneririm. Üstünde rotili ve burcuyla birlikte geliyor zaten. 

Bu aşamadan sonra iyi kondisyonda bir RX8 gibi yol tutar. sol'dan emniyete bi anda zıplayabilirsiniz.

 

Performans olarak,  

Katalitik iptal edilmeli.. ve yerine resonatör takaabilirsiniz(zırıltı olmasın diye) .  2. oksijen sensörü nü de yanıltmanız lazım 

KN kutu içi hava filtresi 

Hava filtre kutusu içindeki  hava odacıklarını sökmeniz lazım.

Sol çamurluk davlumbazını az ayırıp Hava filtresinin altındaki resonatörü sökmeniz lazım.

Sağ çamurluk davlumbazını söküp,  krank pozisyon sensörünü en alt noktaya getirin. zaten cıvatasını gevşetince en aşağı dşüyor..

headersınızı yanmaz sargıyla sarın

bujiler iridium değilse  ngk -  ITR5F-13G takın. 

bulabilrseniz benzin deposuna etil alkol de koyabilirsiniz.

 

bu aşamadan sonra makyajlı kasa 170 hplere dayanıyor. 0-200 ü 40 sn.. ve son sürati 250kmh kadar çıkıyor

makyazsız kasanın işlemcisi farklı. bu kadar reaksiyon vermeyebilir ama yapılabilecekler bunlar. 

 

 

  • Beğen 3
  • Şaşkın 1
Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş

Öncelikle teşekkür ederim.. umarım ilk fırsatta yüz yüze görüşme fırsatımız olur.. 

Arka amortisörler yeni..

Ön düzen için usta iyi olduğunu söyledi.. 

Performans olarak son hız değilde düşük devirlerde biraz daha canlandırmak istiyorum.. 

Bu krank sensörü ne gibi bir değişim sağlıyor merak ettim ilk fırsatta denemek istiyorum..

Kat iptalini de en kısa zamanda yapacağım.. 

Rezanotor ile oksijen sensörü yanıltma konusunu tam anlamış değilim.. 

Bunun için önereceğin yer var mı.. merak ediyorum..

 

Ayrıca yeni tip şanzıman bu şanzımana göre biraz sorunları olduğunu duydum.. bu nedenle bu modeli tercih ettim.. senin tecrübelerin nedir bu konuyla ilgili.. gerektiğinde yeni tip şanzıman ile değiştirmek istesem uygunluğu nedir?

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş
×
×
  • Yeni Oluştur...