Jump to content

Mazda 6 sport lpg uyumu


Tavsiye Edilen Mesajlar

Uyumlu degil denen sey, zamanla subaplarin yapisinin bozulmasi  Subsp degisimi yapilarak hallediliyor  

Peki ne kadar zaman sonra bozuluyor? Montaj duzgunse gerisi tamamen kullaniciya bagli. 

Motoru uyumlu degil dendigi icin Mazda 3 den ornek vereyim. 
140bim kmde lpg takilmis ve yuksek devirlerde kullanilmamis 300bin kmdeki mazda 3 galen sorunsuz calisiyordu. Kompresyom olcumunde motor, fabrika standartlarindaydi. 

Yillik 10bin kmnin uzerinde yol yapiyorsaniz lpg her turlu mantikli. 

  • Beğen 1
Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş

Landirenzo kendi web sitesinde mazda 6 için (sport donanımdaki 2 litre 155 beygirlik ünite) "omegas direct" isimli modelini tavsiye ediyor. Yakın zamanda bakmamıştım ancak prins'in benzer şekilde direkt enjeksiyonlu motorlar için lpg kitleri mevcut ancak spesifik olarak bir mazda 6 ibaresi görememiştim. Bayi ile iletişime geçmek gerek.

Bunun dışında otomatik şanzıman gaz pedalına yüklenmediğiniz sürece veya yokuş tırmanmıyorsanız "beni rahat bırak  1800-2000 devirde ne güzel gidiyorum işte" modunda takıldığı için uygun buji-kit vs. ile birlikte lpg'nin pek sorun yaratacağını sanmıyorum. Hatta prins tüm modellerine ek olarak kurulabilen valfleri koruması için valve care teknolojisini sunuyordu. Diğer markalarda benzerleri varsa endişeleneceğiniz tek şey maliyettir. Bunun dışında @Lupara'nın bahsettiği gibi düzenli bakım ve olası bir yıpranmanın erken teşhisinde en fazla subap aşınması olacaktır ki bu gezegendeki bütün lpg dönüşümlü içten yanmalı araçlar için geçerli birşey.

 

Kaliteli montaj ve kaliteli bir markanın uyumlu modeli ile direkt enjeksiyonlu bir mazda 6 sport'un gayet sağlıklı bir şekilde lpg'ye dönüşebileceğini düşünüyorum. Bizim araç yılda 10 bin kilometrelere çıkamadığı için lpg dönüşümünü düşünmedik.

  • Beğen 1
Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş

Mazda 6 ların sübapları ile ilgili bir problem yoktur..

Mazda 6 ların sübapları  lpg olsun olmasın -  120bin kmden sonra sesi kontrol edilip değişmesi gerekir.  Bu; arabanın Periyodik bir bakımıdır. 

2011 model mazda 6 ların yakıt tüketimi yüksektir.  şehir içi 10 litrenin altına asla inmez. 12-13 lt/100km gibi ortalama kabul edilebilir.  Uzun yoldada  9 lt gibi düşünebilirsiniz.

Bu şartlarda lpg takmak oldukça mantıklıdır. 

 

Merak edenler olursa  geri kalan özelliklerini de söyleyeyim

Performans olarak 115 hp  dizel otomatik megane 4 ten  bir tık hızlıdır..  100-200 hızlanmasında  birkaç boy ile zar zor mazda 6 geçiyor..   Yeni denedik.

Performans olarak beklentiniz olmasın.. Sebebi de vites oranlarının çoook uzun olması.

Donanım olarak  senesindeki en lüks ve konforlu araçtır tartışılmaz..   Arkadaşıma 2015 E kasa mercedes satıp -2011 mazda 6 aldık-  merco yu aramıyor..     

Anahtarsız giriş- anahtarsız çalıştırma-  kör nokta uyarı - bixenon AFL yanardönerli farlar - premium deri koltuklar- ambians aydınlatma  vb  hoş özellikleri var

Yol sesi fazladır. rüzgar sesi normaldir.   yaylanma - yol alma- çukur kasis v.b. konforu çok iyidir 

  • Beğen 2
Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş

Ufuk bey sizi forumlardan takip ediyorum.Açıkcası sizin yorumunuz benim için önemli.140.000 üst limit düşünerek bir mazda araç almak istiyorum.Otamatik olacak,lpg li olacak ve güçlü olacak mazda 3 ve 6 arasında gidip geliyorum ve bir karar veremiyorum.Değerli yorumlarınızı bekliyorum.

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş

mazda 3    ile mazda 6 arasında   farklı 2 marka kadar fark var..    aynısının küçüğü değil başka bir model gibi 

güçlü olacaksa mazda 6  daha ii..   2010 147lik 'de olur.    155 ile performans olarak bi fark yok.   belki 147 geçebilir 155 i..   

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş

sahibi yetkili servise gitmişse- isterse 500binde olsun.. 

100 binden sonra herşey eskimeye başlıyor.. eskiyen yenisiyle değişecek zamanla..   ha 100bin  ha 200 bin.  

basit bi motoru var zaten.  turbosu  intercoolerı  yok. enjektörü bozulmuo falan.

 

  • Beğen 2
Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş
1 saat önce, Zealot :

Mazda 6 ların sübapları ile ilgili bir problem yoktur..

Mazda 6 ların sübapları  lpg olsun olmasın -  120bin kmden sonra sesi kontrol edilip değişmesi gerekir.  Bu; arabanın Periyodik bir bakımıdır. 

2011 model mazda 6 ların yakıt tüketimi yüksektir.  şehir içi 10 litrenin altına asla inmez. 12-13 lt/100km gibi ortalama kabul edilebilir.  Uzun yoldada  9 lt gibi düşünebilirsiniz.

Bu şartlarda lpg takmak oldukça mantıklıdır. 

 

Merak edenler olursa  geri kalan özelliklerini de söyleyeyim

Performans olarak 115 hp  dizel otomatik megane 4 ten  bir tık hızlıdır..  100-200 hızlanmasında  birkaç boy ile zar zor mazda 6 geçiyor..   Yeni denedik.

Performans olarak beklentiniz olmasın.. Sebebi de vites oranlarının çoook uzun olması.

Donanım olarak  senesindeki en lüks ve konforlu araçtır tartışılmaz..   Arkadaşıma 2015 E kasa mercedes satıp -2011 mazda 6 aldık-  merco yu aramıyor..     

Anahtarsız giriş- anahtarsız çalıştırma-  kör nokta uyarı - bixenon AFL yanardönerli farlar - premium deri koltuklar- ambians aydınlatma  vb  hoş özellikleri var

Yol sesi fazladır. rüzgar sesi normaldir.   yaylanma - yol alma- çukur kasis v.b. konforu çok iyidir 

Konuyu lpg'den saptırmak istemiyorum fakat benim de ekleyeceğim bir kaç şey var. Performans olarak 0-100, 100-200 süreleri yavaş gözükse bile gaz tepkisi ve atikliğini gayet yerinde buluyorum. Trafikte istediğiniz an diğer araçlardan kaçabiliyorsunuz. Bunun dışında artık - şasiden mi, yürüyenden mi yoksa ağırlık transferinden mi siz söyleyin -  190-200 km gibi süratlerde bile belirli limitlere kadar virajlarda araç önden kaymıyor. Daha çok arka taraf salınıma müsait ve arka taraftaki salınım ön tarafı etkilemediği sürece esp devreye girmiyor. Bunun da özellikle ani direksiyon hareketlerinde esp'nin gereksiz müdaheleleri sonucu kontrol kaybının önüne geçtiğini düşünüyorum. Esp devreye girdikten sonra genellikle (zaten bir ya da iki kere esp devreye sokabilmişimdir) tek hamlede aracı düz çizgiye oturtuyor. Bir eksi olarak ekleyeceğim şey ise, günlük ve sakin kullanımda freni biraz daha az "ezmek" isterdim. 

  • Beğen 1
Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş
41 dakika önce, Emresmst :

https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-mazda-dusuk-km-mazda6-garaj-arabasi-acil-satilik-886607504/detay mazda 6 hakkinda bilgi sahibi olan abiler bu araç ile ilgili yorumlarınızi bekliyorum

2016 dan beri full paketini kullanıyorum 2010 model.  Çok şükür beni hiç bi sebeple yolda bırakmadı . 115.000 de aldım şuan 185.000 km de . 180.000 km de sübaplarını değiştim.onun haricinde ufak defek değişimler (z rot  vs ) . Bende brc Takılı araç 70 bin  de LPG li olmuş.  Sübapları 180 binde değiştim. Satıp ta bu ayarda bu paraya ne alıcam sorusuna cvb bulunmadığı için genelde kimse pek satmıyor :D . Gün içi aktif kullanıcı değilim . Keyfi kullanıyorum.  Yol uzamaya müsait se  yakıştırıyorum.  Ben şehir içi 12-13 lt  ortalaması alıyorum . 1 nci sebep uzun yol yapmıyorum 2 nci sebep ayağımın ayarı yok . Aktif kullanmadığım için LPG kullanmıyorum  son 15 bin km . LPG-benzin performansı fark olarak ben pek fark görmedim  sadece 4.500 devirden sonra  LPG benzine atıyor. Çokta kurcalamak bu işi . Basınca benzin de basıyorum.  Uzun yolda 8-9 lt aralığında. 110 u geçmez sen  muhtemelen belki 8 lt altına düşebilir diye düşünüyorum.  Özetle güzel araç . Sollama da , virajlar da hiç bir zaman tereddüt yaşatmıyor. Süspansiyon sert . Şuan bende XL yanak lastikler Takılı oda artı etken oluyor. 

  • Beğen 1
Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş
×
×
  • Yeni Oluştur...