Jump to content

Mazda 323 1.5 1999 Yağ Eksiltme Ve Zor Stop Durumu


Tavsiye Edilen Mesajlar

Merhaba dostlar, başlıkta bahsettiğim araca sahibim. Aracın yağ bakımı 10000km'de bir yapılıyor. En son 199000'de yapıdı yağ bakımı yanlış hatırlamıyorsam. Şuanda 213000'de 10000km'yi geçtiği için yağını kontrol ettik araçta kontrol çubuğunun 2cm'si yani ucu kadar yağ kalmış. Bu kadar eksiltmesi normal mi? Yağ yakıyor mu diye kontrol ettik gerek yağ kontrol kapağından gerek dumanından falan. Ertesi günü de hemen yağ koyduk araca. Ayrıca aracın sesi boğuk bir şekilde şuan. Son 1 aydır böyle. Sanki manifoldun aşağısından geliyor gibi ses. Bir de dikkatimi çeken diğer konu bu ses olayı olduğundan beri araç istop ederken sallantı yapmıyor fakat araç çok hızlı istop ediyor. Debriyaja basılı bir şekilde istop ediyorum hep. Sanki motor çalışırken zorlanıyor da birden gücü kesince direk silindirler kaymayı bırakıp duruyor gibi. Hani tekeri patlak inik arabada gazdan çekince yavaşlaması, hızlanırken zorlanması olur ya ona maruz kalıyor gibi motor. Yine bu ses olayı olduğundan beri normalde araç 5000 devirde kaymak gibi akarken şimdi her şey çok titriyor acayip ses çıkıyor eskiden böyle değildi. Babam motorun öldüğünü düşünüyor fakat 177000'de satın aldık 196000'de conta çatlattık hazır motor açılmışken subaplar vs. değişti. O sıra alırken motor 75 çıkmıştı. Sizce durum nedir? Aracı çok seviyorum gerçekten güzel bir araç. Son defa olarak da arabanın gücü yetmediği yerlerde diyelim bayırlarda hızlı kalkışlarda hareket aktarma elemanlarının bulunduğu kısımdan ciyağımsı bir ses çıkıyor. Belli bir şey eskimiş zorlandığı zaman o sesi çıkıyor. Cevaplarınızı beklemedeyim.

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş

Boyle saglam araci  bu kadar bozabilen ustalari tebrik ediyorum.
Subap ayari bozuk olabilir, egzoz tikali olabilir vs.
 

Once bu arabadan anlayabilecek bir usta bulmanizi yada yakinlarda varsa Yetkili Servise gitmenizi tavsiye ederim.  

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş
1 saat önce, Lupara :

Boyle saglam araci  bu kadar bozabilen ustalari tebrik ediyorum.
Subap ayari bozuk olabilir, egzoz tikali olabilir vs.
 

Once bu arabadan anlayabilecek bir usta bulmanizi yada yakinlarda varsa Yetkili Servise gitmenizi tavsiye ederim.  

Kayseri'de ikamet ediyorum. Açıkcası baya zaman ayırmak gerekiyor tahmin ediyorum her usta farklı bir şey söyleyecek hepsi farklı şeylerden kitlemeye çalışacak sorun çözülmeyecek aracın devirdaimi bozukmuş sürekli hararet yapıyordu conta ondan çatladı kaç defa yok hortum delinmiş dediler tamir ettik dediler her biri farklı bir şey söyledi çözüm olmadı bütün parçaları orijinalini bulup ebay'dan falan temin ettik ne kadar para harcadık bilmiyorum saçma sapan bir hararet sorunu yüzünden en son aklımıza gelen devirdaimi değiştirince sorun çözülmüştü. Acaba bunda ne gibi senaryolar ile karşılaşacağız ilk işim egsozu kontrol ettirmek olacak acaba yağıda mı emiyor aracın sesi ondan mı şuan boğuk egsoz falan mı doldu diye düşünüyorum ama dolu olsa hararet yapar. 

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş

öncelikle bildiklerinizi unutun. 

 yağdan başlayalım :    aracınızın yağ çubuğuna 2cm yağ değiyorsa ;  aracınız sadece 500-700 ml yağ eksiltmiştir. bu da çok normaldir..    hatta az bile eksiltmiş..

şimdi burda detayları bilmediğim noktalar  var:  siz buna  ; yağı bitmiş diye 3 lt mi yağ eklediniz.. hangi kalınlıkta yağ eklediniz. . katkı gib birşey koydunuz mu..      bu araca 5w-30 yağ koyun - eksiltirse yine ekleyin.    20w50 falan koymayın.

 

motor kasma durumu ateşleme ve avans tan kaynaklanıyor. buji buji kabloları ve bobini kontrol edin. buji kablolarınızı doğru sırayla taktığınızdan emin olun.. söküp karıştırmış olabilirsiniz.

 

ayrıca motor veya şanzıman kulağınız eskimiş.

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş
×
×
  • Yeni Oluştur...