Jump to content

Yetkili Servis(AKCANLAR-Gaziantep)


mazdAlp
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Öncelikle tüm Mazda kullanıcı arkadaşlara selamlar.

2017  mazda 3 dizel aracımı 3.yıl(16000)kilometre bakımı için Gaziantep Akcanlar Mazda Servisine götürdüm.Hem aracın garantisi devam ettiği için hemde sanayideki hart-hurt işleri sevmediğim için. İşin ehli sanayici arkadaşları tenzih ediyorum.

Aracımın periyodik bakımları yapıldı.Normalde yapılması gereken çoğu kontroller ve değişimler yapıldı.Ancak kitapçıkta tavsiye edilen 36.ayda yada 60000km değişimi tavsiye edilen mazot filtresini, büyük saygı duyduğum ödüllü Ersin ustamızın km düşük gerek yok ifadesine güvenerek değiştirmedim.Yakıtımı hep shellden alırım,birazda ona güvendim. Sizce bir sorun olur mu. Değiştirmeli miyim?

Birde normalden daha fazla titiz biriyimdir.Arabamı teslim alırken farların buğulandığını farkettim.Usta geçer önemli değil dedi .Bu burda yeni olmuş dedim ,servis görevlisi arkadaş belki önceden olmuştu farketmediniz dedi. Arabanın farıyla ilgili bi işlem yapılmadı,sadece araba teslim öncesi yıkandı dedi.(o da ayrı bir facia)Baktım motorda yıkanmamış.Neyse dedim.Karlı havalarda bile buğulandığını görmedim.Her iki farda aynı bölgeden buğulanma yapmış.Far açık 75 km gitmeme rağmen geçmedi.

Son olarak servisten soğuduğum sinir harbi yaşadığım olay.Çıkmadan farlara bi daha bakayım diye servisin önünde güneşte durdum, farlar aynıydı.O an farkettim ki araba yıkanmamış adeta daha kirletilmişti.Sanki üzeri kirli bir bezle ovulmuş gibi.Önden kaputa baktım dikey kılcal hare çiziklerle dolu.Arabama aldığımdan beri fırça bile vurmadım,petrolde makinelere sokmadım,yıkatırken her zaman başında dururum.Bu olayı görünce şok oldum ve  tepem attı.Geri dönüp yıkamacı çocuga sordum bu nasıl araba yıkamak diye.Çocuk hava soğuk olduğu için köpük makinesinin donduğunu,çalışmadığını söyledi.Öğrendimki basınçlı su bile tutmadan hortumla ıslattığı arabayı bezle kurulamış.Bunuda öğrendikten sonra cinlerim tepeme çıktı.Ben bu arabayı böyle götürmem dedim.Neyse servis yetkilisi falan geldi baya bi tartıştık başta kabullenmediler sanki önceden olmuş onların üstüne atıyormuşum gibi davrandılar.1 saat münakaşa dan sonra sonunda  arabayı getirirsen sadece kaputa pasta-cila yaparız dediler.

Bakım için gittiğim serviste 3 ayrı sıkıntıyla döndüm

1.Değişmeyen mazot filtresi(aklımda acaba sorun yapar mı sorunsalı)

2.Buğulanan farlar(bir kere olduysa hep devam eder mi düşüncesi)

3.Kaputun hare çizikleriyle dolması

Sizlerin tavsiyelerini bekliyorum

mazda periyodik.JPG

20211224_143727.jpg

20211224_143736.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bizim bakım tablomuz aşağıdaki, Avrupa için olanı eklemişsiniz siz, Türkiye ayrı bir kategoriye giriyor. 

spacer.png

1- Mazot filtresinin değişmesi gerekirdi, ellerinde parça yoktur, yüksek kurdan almışlardır iade falan edeceklerdir vs. belki ustanın listeden haberi bile yoktur. Yetkili servisler bile işine geldiğine, kafasına göre iş yapar bizde. Mazda'nın Türkiye'deki durumu zaten ortada.. 

2- Farların buğusu serviste olmuş olabilir (far açıkken yıkandıysa örneğin, farın içi-dışı sıcaklık farkından dolayı) ama burda servisin suçu yok. Geçicidir bu buğu, far bölümü ısındıkça zamanla kaybolacaktır.

3- Yetkili servislerde hiçbir zaman araba yıkatmayın, çizik de olur, hare de olur, içi koltukları vs su veya pislik içinde de olur, camlardan sular da akar, herşey olur. Zamanında başka markalarda da aynı sorunları yaşadım. Şimdi kaputa pasta-cila yapacam derken boyayı yakarlar falan, siz aracınızı alın dışarıda kendiniz yapın bence. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 saat önce, Leanback :

Bizim bakım tablomuz aşağıdaki, Avrupa için olanı eklemişsiniz siz, Türkiye ayrı bir kategoriye giriyor. 

spacer.png

1- Mazot filtresinin değişmesi gerekirdi, ellerinde parça yoktur, yüksek kurdan almışlardır iade falan edeceklerdir vs. belki ustanın listeden haberi bile yoktur. Yetkili servisler bile işine geldiğine, kafasına göre iş yapar bizde. Mazda'nın Türkiye'deki durumu zaten ortada.. 

2- Farların buğusu serviste olmuş olabilir (far açıkken yıkandıysa örneğin, farın içi-dışı sıcaklık farkından dolayı) ama burda servisin suçu yok. Geçicidir bu buğu, far bölümü ısındıkça zamanla kaybolacaktır.

3- Yetkili servislerde hiçbir zaman araba yıkatmayın, çizik de olur, hare de olur, içi koltukları vs su veya pislik içinde de olur, camlardan sular da akar, herşey olur. Zamanında başka markalarda da aynı sorunları yaşadım. Şimdi kaputa pasta-cila yapacam derken boyayı yakarlar falan, siz aracınızı alın dışarıda kendiniz yapın bence. 

Hocam cevabınız için teşekkür ederim.Gönderdiğiniz Türkiye için olan klavuzda skyactive 1.5D  yok. Benzinlilerde yakıt filtresi 60000 km görünüyor.Dizellerde durum farklı olabilir.Ellerinde olmasa yok onu bir ara gelin değiştirelim derlerdi diye düşünüyorum.Benim asıl sorum gerçekten km düşük olduğu için değişime gerek yokmu,yoksa uzun vadede(en az bir yıl) daha kullanacağım.

Buğuda suçu yok diyorsunuz hocamda servise kaliteli hizmet alalım diye bu farkları ödüyoruz. Rastgele oto yıkamacı değil ki orası.Tırlarla gelen kirli sıfır arabalara da aynımı davranıyorlar sizce,hiç sanmam.Ayrıca Antepteki servis sadece mazda değil       aynı zamanda honda servisi.Hadi mazdalara değer vermiyorlar diyelim Türkiye'de en çok satan araba markalarından birine de hizmet veriyorlar.Sizce bu yaşadığım olayları mazda tr ye şikayet olarak belirtmelimiyim.

Haklısınız pasta-cila işini kendim yaptırsam daha iyi,kaş yapayım derken göz çıkarabilirler

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

@mazdAlp Doğrudan Türkiye için değil aslında bu klavuz ancak üst kısımda bahsedilen ülkeler hariç denilen ülkelere Türkiye de giriyor Mazda'ya göre (Türkiye, Gürcistan, Ermenistan ve Afrika ülkelerinin tamamı). Bu ülkelerin hiçbirinde 1.5 dizel sunulmuyor, 2.2 dizel var bazılarında, 1.5 dizel sadece Tr'ye özel olarak geldiği için listeye alınmamış. Araca eklenecek sıvıların miktarı hariç bakımlarınız ve periyodlar 2.2 dizel ile aynı, yani 60bin km'de mazot filtreniz değişmeli idi.

Far için servis nasıl bir zarar vermiş olabilir onu anlayamadım ben. Bu farlar buğu yapmış diye garantiden işlem talep ediyorsanız o hakkınız da, servis farlara buğu anlamında zarar veremez, farın içi sıcak iken soğuk su tutar far buhar yapar zamanla geçer çoğu araçta olabilen bir durum. Kalite problemidir bu, serviste yapılan yıkama işleminin hatası değildir.  

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

       Vallahi ben aracınızın km'sine takıldım şu an. 2018 Yılında sıfır almış olduğunuz "Dizel" otomobille yılda 4 Bin Km yapmışsınız. 

       Eski bir "Dizel" Mazda 3 kullanıcısı olarak 165.000.-KM yol yapmıştım 5,5-6 Yılda. Kullanırken de hiç kimseye tavsiye etmiyordum Dizel Mazda 3'ü. Skyactive Benzinli Mazda 3'ler yakıt konusunda cimri oldukları için, gözüm kapalı benzinli olanını alırım diyordum.  

       Bu fikrim hatta Dizel Mazda 3 Türkiye ilk geldiğinde, uzun süreli (İst-Eskişehir-Konya-İst 4gün) ilk test edenlerden birisiydim. Bu test sürüşünden sonra yakıt sarfiyatını ve performansını görünce "Skyactive Benzinli" Candır  daha netleşmişti bende.

       Yakıt filtresi konusuna gelince yapılan km den çok, yakıt kalitesine bağlı bu durum. Yakıt firmasının bilindik bir marka olmasının önemi gibi, sabit istasyon da önemli. Kendimden örnek vereyim 2004 yılından bu güne aynı Shell İmes Bayi istasyonunu kullanıyorum. Bu güne kadar hiç bir aracımda yakıttan kaynaklı bir sıkıntı yaşamadığım gibi, sarf edilen km'de de bir sıkıntı problem yaşamadım. Ama şirketime yakın kırsal kesimde bir Shell istasyonu var ne zaman yakıt almak zorunda kalsam ya az km /  yada çekişten düşme/ performans düşüklüğü yaşadığım çok olmuştur. 

       Yakıt filtresini araştırın, 2.Nesil Dizel Mazda 3'lerde PSA dizel motor olduğu için Ford Focus'la aynı idi bir çok parça. Ford'da daha uygun oluyordu parçalar. 3.Nesil Dizellerde durum nasıldır bilmiyorum ama.

       Bir ara sizin birde motor yağı kararsızlığınız vardı. Ne yaptınız o konuyu ?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

27.12.2021 at 12:00, İlhan :

       Vallahi ben aracınızın km'sine takıldım şu an. 2018 Yılında sıfır almış olduğunuz "Dizel" otomobille yılda 4 Bin Km yapmışsınız. 

       Eski bir "Dizel" Mazda 3 kullanıcısı olarak 165.000.-KM yol yapmıştım 5,5-6 Yılda. Kullanırken de hiç kimseye tavsiye etmiyordum Dizel Mazda 3'ü. Skyactive Benzinli Mazda 3'ler yakıt konusunda cimri oldukları için, gözüm kapalı benzinli olanını alırım diyordum.  

       Bu fikrim hatta Dizel Mazda 3 Türkiye ilk geldiğinde, uzun süreli (İst-Eskişehir-Konya-İst 4gün) ilk test edenlerden birisiydim. Bu test sürüşünden sonra yakıt sarfiyatını ve performansını görünce "Skyactive Benzinli" Candır  daha netleşmişti bende.

       Yakıt filtresi konusuna gelince yapılan km den çok, yakıt kalitesine bağlı bu durum. Yakıt firmasının bilindik bir marka olmasının önemi gibi, sabit istasyon da önemli. Kendimden örnek vereyim 2004 yılından bu güne aynı Shell İmes Bayi istasyonunu kullanıyorum. Bu güne kadar hiç bir aracımda yakıttan kaynaklı bir sıkıntı yaşamadığım gibi, sarf edilen km'de de bir sıkıntı problem yaşamadım. Ama şirketime yakın kırsal kesimde bir Shell istasyonu var ne zaman yakıt almak zorunda kalsam ya az km /  yada çekişten düşme/ performans düşüklüğü yaşadığım çok olmuştur. 

       Yakıt filtresini araştırın, 2.Nesil Dizel Mazda 3'lerde PSA dizel motor olduğu için Ford Focus'la aynı idi bir çok parça. Ford'da daha uygun oluyordu parçalar. 3.Nesil Dizellerde durum nasıldır bilmiyorum ama.

       Bir ara sizin birde motor yağı kararsızlığınız vardı. Ne yaptınız o konuyu ?

Hocam,Merhaba bende bu aracımda hep Shell den aynı yerden alıyorum.Sadece uzun yolda farklı Shelller den alırım.

Evet arabamın kmsi düşük.Çok binen biri değilim:)O zaman neden dizel aldınız derseniz o uzun hikaye.Evim işyerine yakın 1.5 km.Zaten yağ sorunuda ondan olmuştu.Kısa mesafede çalıştırıp ısınmadan  stop etmesinden.Yani araç jenerasyon yapamadığı için.

Siz neden dizel mazda önermiyosunuz.3 nesil mazda dizeller gayet iyi.Mazdaların skyactive motorları güçlü değil.Benzinlinin 1.5 motor olmasından ötürü rampalarda şikayet edenler oluyordu.Dizel olması aksine bu sorunu da hissettirmiyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

11 saat önce, mazdAlp :

Hocam,Merhaba bende bu aracımda hep Shell den aynı yerden alıyorum.Sadece uzun yolda farklı Shelller den alırım.

Evet arabamın kmsi düşük.Çok binen biri değilim:)O zaman neden dizel aldınız derseniz o uzun hikaye.Evim işyerine yakın 1.5 km.Zaten yağ sorunuda ondan olmuştu.Kısa mesafede çalıştırıp ısınmadan  stop etmesinden.Yani araç jenerasyon yapamadığı için.

Siz neden dizel mazda önermiyosunuz.3 nesil mazda dizeller gayet iyi.Mazdaların skyactive motorları güçlü değil.Benzinlinin 1.5 motor olmasından ötürü rampalarda şikayet edenler oluyordu.Dizel olması aksine bu sorunu da hissettirmiyor.

Benzinli Mazda 3'le arasında bariz bir yakıt tasarrufu yok.

Benzinle Dizel arasında birim fiyat farkı yok artık.

Dizel - Benzinli Otomobil ilk satın alma fiyat farkı  çok yüksek. Aradaki ödenen farkla  minimum 2-3 yıl  benzin alınır.

Birde Mazda düşük hacimli dizel motorda başarılı olduğunu düşünmüyorum.

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...