Jump to content

Merhaba, tavsiyelerinize ihtiyacım var... 2010 Mazda 3 1.6 impressive


frequentflier
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Öncelikle herkese merhabalar,

Foruma yeni üye oldum.

Bugüne kadar sürekli bir Mercedes kullanıcısı oldum. Eşime şehir içinde rahat kullanabileceği fazla sorun çıkarmayacak keyifli bir araç alma arayışına girdim kısa bir süre önce. Mazda çocukluğumdan babamın kullandığı 626 ile hep almak istediğim araçlardandı ve bir Mazda almaya karar verdim. 2010 model 1.6 impressive bir araç buldum. Otomatik vites, bugüne kadar sadece benzin ile kullanılmış ve 120.000 km civarında. Ağır bakımlarının önemli bir kısmı yapılmış durumda, kazası belası yok, çıkacak ufak tefek bakım masrafları da önemli değil sonuçta 12 yaşında bir araba alacağız. Fiyatı da 265.000 TL. Kronik sorunlar, ekspertiz de bakmadan geçme diyeceğiniz, mutlaka dikkat edilmesi gereken konular ile ilgili olarak değerli görüşlerinizi esirgemezseniz sevinirim.

Cevaplarınız için şimdiden teşekkür ederim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu arabanın manuel olanını yaklaşık 80bin kmdir kullanıyorum. 2 defa aldım.

Benim bildiğim/karşılaştığım mekanik, elektronik vs. sorun yok. Kozmetik olarak da ön konsol kaplamasında deformasyonlar olabiliyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 saat önce, Lupara :

Bu arabanın manuel olanını yaklaşık 80bin kmdir kullanıyorum. 2 defa aldım.

Benim bildiğim/karşılaştığım mekanik, elektronik vs. sorun yok. Kozmetik olarak da ön konsol kaplamasında deformasyonlar olabiliyor.

Cevabınız için teşekkür ederim, aracı canlı olarak gidip pazartesi günü göreceğim ve tam bir ekspertize sokacağım. Fotoğraflardan ön konsolda herhangi bir sorun göremedim ama özellikle dikkat edeceğim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2012 ler, yani güncellenmiş kasalar öncesinde hepsinde olmasada bir kısmında ön konsul erimeleri oluşuyor.  Güneşten korunursa, yıkamacıların korkunç kimyasal sipreyleri sıkılmazsa erime sorununu yaşamazsınız sanırım.  Bu araçlar sorunsuz, 52 bin km de aldım, şuan 113 bin km de, 7. yılına girdi çok şükür ciddi bir sorun yaşamadım.  Yenileyelim, satalım dedik, hanımı ikna edemedik, fena bağlandı araca, kısaca kullanımı keyifli bir araç. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bana göre tek sıkıntısı benzinli otomatiğinin hantallığı. 

Onun dışında km. ve kullanıma bağlı her araçta çıkabilecek masraflar çıkar. Zaten İstanbul'dasınız. Başta Mazda Ekinci Adem usta olmak üzere Mazdadan anlayan ustalar var. Küçük şehirde Mazda sahibi olmak usta açısından sorun oluyor ama büyükşehirlerde usta konusunda sıkıntı yaşamazsınız.

Aldığınız gibi şanzıman yağını değiştirirsiniz, karterden çıkan kadar eklersiniz. Bir süre sonra bir daha değiştirirsiniz bu 2 değişim sizi en az 40-50bin km. daha götürür. Soğutma suyu, fren hidroliği ve direksiyon hidroliklerini değişirsiniz mutlu mesut binersiniz. Normal araçlara göre süspansiyonu biraz serttir, uzun yolda sert süspansiyon, hidrolik direksiyon yorar ama sürüş zevki bir başkadır. Yakıt tüketimi lpgde bile fazladır bilginize. Hayırlı olsun şimdiden.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bence aracı yakıt olarak sadece benzin ile kullanın.  Asla LPG dönüşümü yapmayın.  Benzinli motorlar bu işi bizden iyi bilen mühendisler tarafından adı üzerinde benzinle çalışmak için tasarlanıyor.  LPG bizim halkımız tarafından sonradan uyarlama bir yakıt ve birçok dezavantaja sahip.  Örneğin, LPG motorda kritik parçalarda tahribat yapıyor.  LPG havadan ağır bir gaz olduğu için kapalı otoparklara risk nedeniyle giremiyorsunuz.  Ayrıca, bence bir araç için son derece değerli olan bagaj hacminden feragat etmeniz gerekiyor, ben edemem.  LPG tankı ağır ve bu yükü sürekli taşımanız gerekiyor.  Devam edeyim mi?  🙂

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

lpg den nefret ediyorum ama şu an yakıt ekonomisi açısından en avantajlısı, aracınızın bakımı iyi olursa, lpg ile önemli ölçüde tasarruf yapabilirsiniz.  

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...