Jump to content

2013 Mazda 2 Bir Garip Silkeleme Sorunu.


jamesjay
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Dostlar selamlar, umarım iyisinizdir, iyiye gideceksinizdir, ülkece daha da iyiye gideceğizdir. Uzun süredir herhangi bir şey yazmamıştım foruma. Şu aralar bir türlü çözemediğim bir sorunum var ve sizlere danışmak istedim;

Araç, başlıkta belirtildiği gibi Mazda 2, 1.3 benzinli motor 100.000 km'yi devirdi. 1 seneden fazladır süre gelen, özellikle son zamanlarda can sıkıcılık seviyesini arttırmış bir silkeleme problemi yaşıyorum. Aracı çalıştırıp yola çıktıktan bir süre sonra, yani araç ısındıktan sonra ışıklarda durduğumda araçta ufak ufak vurmalardan başlayıp büyüyerek giden ve bir noktada kesilen tekrar başa saran bir sallanma ritüeli yaşıyorum. Tempolu bir davul senfonisi gibi. Ya da ekg kalp grafisi gibi. Şu şekilde düşünebiliriz:  ...o...oo...ooo...oooo...ooooo........................o...oo...ooo...oooo...ooooo.................... (Her bir "o" harfi, vurmanın şiddet seviyesini gösteriyor). Bu sallantı olurken devir saatinde herhangi bir oynaklık yok, sabit 800 rpm civarı. Hareket ettikten sonra ise sallantı geçiyor. Araçta en ufak başka sorun yok ve son derece bakımlı. Kontrol etmediğim neredeyse hiçbir yer kalmadı; bujiler, ateşleme bobinleri, akü, boğaz kelebeği (2 kere temizledim), egr valfi (1 kere temizledim), hava emiş elemanları, motor takozları, soketler vb... Elimde 4 tane obd cihazı var, biri profesyonel. Onlarla kontrol ettiğimde de herhangi bir hata almıyorum ta ki silkeleme baş gösterene kadar. Silkeleme başladığında p0300 kodlu çoklu organ yetmezli... aman yani çoklu ateşleme hatası alıyorum. Bir, iki silindir olsa fikir üretebilirim ancak 4 silindir birden ve hepsinin ateşleme atlaması sayımları (missed ignition count) hemen hemen aynı değerlerde. Eğer silkeleme yoksa herhangi bir ateşleme hatası almıyorum ve bu "missed ignition" değerleri sıfır olarak görünüyor. Bu arada araçta çekiş sorunu da yok. Hızlanması, gaz alması çok normal.  Şimdi asıl kilit noktaya gelmek istiyorum; Araç, durduğunuz yerde / ışıklarda silkelemeye başladığında motoru söndürüp yeniden çalıştırırsanız bu problem kısa bir süreliğine düzeliyor. Sorunsuz bir rölantiye kavuşuyor. Yabancı forumlarda, Youtube'da bakmadığım yer, sanayide konuşmadığım usta kalmadı. Herkes ayn şeylere (benim zaten kontrol ettiklerim) bakılması gerektiğini söylüyor. Yazılımsal bir bozulma veya eksantrik zincirindeki yıpranmanın dengesiz piston hareketlerine / ateşlemeye yol açabileceği fikrine kapılmaya başladım bu aralar. Fikirlerinizi merak ediyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...