Jump to content
yyy 90

Katalizör iptalı

Tavsiye Edilen Mesajlar

yyy 90    0
yyy 90

arabamın katalitik konvektörü iptal ettirdim,gidişine ivmelenmesine katkısı oldu.. ama yakıt da aynı oranda arttı,,yakıttan tasarruflu olup ama arabayı hızlı götürmek için neler yapılmalı

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
pepe    1
pepe

arabanın çok yakmasında kat iptalimi yoksa aracın artan ivmesiyle gaza gelip basman mı etkili.... bence davranış değişikliğide buna neden olmuş olabilir....:)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Burak    3.637
Burak

Yavuz, araçların çoğunlukla optimum performans/yakıt sarfiyatı ayarı ile pazara sunulduğu düşünülürse ve aracında yakıtın yanması konusunda çok ciddi bir problem yoksa yakıtı azaltıp hızı arttırmak bana göre teorik olarak mümkün görünmüyor çünkü hız için ya daha çok enerji, ki bu doğal olarak daha çok yakıt/hava karışımı demek ya da motorun verimini arttırmak gerekir ki bu da zaten bizim elimizde değilmiş gibi geliyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
yyy 90    0
yyy 90

mutlaka etkisi var çünkü egzoz patlıyor birde devir sürekli 8500 yada 9000 yani  :D ama iptal ettirmeden öncede aynı şekilde arabanın hakkını veriyordum...şuan günde en az 50 ylt lik benzin alıyorum..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
pepe    1
pepe

mutlaka etkisi var çünkü egzoz patlıyor birde devir sürekli 8500 yada 9000 yani  :D ama iptal ettirmeden öncede aynı şekilde arabanın hakkını veriyordum...şuan günde en az 50 ylt lik benzin alıyorum..

ben buraya maşallah diyebildim sadece....

Yavuz RX-8 de gaz kesici kaç devirde devreye giriyor ?

herhalde girmiyor burak abi...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
yyy 90    0
yyy 90

evet.. yarış motorları gibi çok hızlı çeviriyor yüksek rpmde 9500 de kesiyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
babatolia    4
babatolia

egsoz çıkışının rahatlaması sonucu araçta tahmini 3-5 hp arası (%1-3) artma olur. yakıtı artırmadan aracı güçlendirebileceğiniz benim bildiğim katalizör iptali (aslında genel olarak egsoz sistemi diyelim çünkü manifoldla başlayan son susturucuya kadar giden tüm işlemleri kapsar), cold air intake. diğer yapacağınız neredeyse tüm modifikasyonlar yakıtı artırır. aslında turbo da yakıtı azaltır ama insanımız bu işlemlerden sonra arabaya daha çok yüklendiği için daha çok yaktırırmış gibi düşünüyor..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Guest uyumsuzelement   
Guest uyumsuzelement

gecen serviste turbo takılmış bi rx 8 yatıyodu ustanın dediğine göre katletmişler aracı diodu

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Guest mustafa_g   
Guest mustafa_g

ne kadar para o kadar köfte misali ne kadar çok benzin o kadar çok güç.

ama istersen nanoşarjır, ekoyak, neayak türevi ürünlerden kullanarak hem %30 civarı güç artışı hem de aynı oranda benzin tasarrufu sağlayabilirsin. hatta bu ürünleri yıldız veya üçgen bağlantı (elektrik motor bağlantı türleri)  ile bağlayarak elde edeceğin gücü x2 yapabilirsin :)

anlaşıldığı üzere 2. paragrafta sadece makara muhabbeti yaptım. ciddiye almayın :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Guest serkan_rx8   
Guest serkan_rx8

benim arabamda da katalizör iptali var....

1. çok kokuyor.acayip keskin bi benzin kokusu çıkıyor.

2.yaklaşık olarak 100 km de 19 lt benzin yakıyor

3.egzoslar harika patlıyor:)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Superas    11
Superas

...anlaşıldığı üzere 2. paragrafta sadece makara muhabbeti yaptım. ciddiye almayın :)

Bi an noluyoruz dedim :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Selman    233
Selman

egzost çıkışının rahatlaması sonucu araçta tahmini 3-5 hp arası (%1-3) artma olur.

Buna inanmıyorum, çünkü bir alaka kuramıyorum, mantıklı ve bilimsel bir açıklamasını yapabilecek olan var mı yoksa kulaktan dolma sanayi efsanesi mi?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Guest mustafa_g   
Guest mustafa_g

çok fazla derine inmeden kabaca şöyle söyleyeyim; egzost çıkışının rahatlatılması demek alt devirlerin ölmesi, üst devirlerin daha canlanması demektir.

alt devirlerin ölmesinin sebebi geri basınç değerinin düşmesinden dolayıdır. üst devirlerdeki artış ise standart egzost sisteminde  yüksek devir = yüksek geri basınç değeri = gazların dışarı atılmasındaki sıkışmadan dolayı motorun tam randımalı çalışamaması gibi anlatılabilir. max. gücü de yüksek devirde alabildiğimize göre rahat gaz çıkarılması (aklıma gazman ve kuru fasulye geldi) sonucu az da olsa güç artışı elde edilir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Guest mustafa_g   
Guest mustafa_g

sonuç olarak; arabanızı 3-4 bin devir üzerine çıkartmadan kullanıyorsanız eğer kat iptalinin getireceği güç artışı yerine daha yüksek benzin sarfiyatınız olur. çevreye zararı ise olayın daha büyük ve daha önemli kısmıdır ki kendi arabasındaki katalizörü söktürmüş biri olarak bunu söylemekten utanıyorum :(

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Selman    233
Selman

Yine anlamadım, anlamadığım şu, her ne şekilde olursa olsun otomobil üreticisinin araca uygun bulduğu egzos sisteminin şu veya bu şekilde değiştirilmesi doğru mudur? İkincisi senin deyişinle geri basınç değerinin düşmesi tekerleklere aktarılan gücü nasıl oluyor da etkiliyor?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Burak    3.637
Burak

Abi motor üreticileri emisyon oranlarını düşürmek ve ses yalıtımı sağlamak için koyuyor katalizörleri uyumluluktan değil. Mustafa'nın dediği gibi egzozun serbest olması kesinlikle ciddi bir fark yaratır. Dikkat ettiyse motor sporlarında egzozlar açıktır ve alev çıkışı bile gözlenebilir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×