Jump to content

Hararet Problemi ve Conta Yanması


ahmetbakan
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Selam arkadaslar konuyu tekrar aciyorum ama mazda 323hb 1993 model aracimin motoru yapilali 3000km oldu motoru tazikli suyla yikattim yikatmaz olaydim:- aracimda heraret sikintisi kesinlikle yoktu we hareret yapmaya basladı hareket halindeyken yapmiyor rolantide durdugum zaman yapiyor sebebi ne olabilir tesekkurler simdiden...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

3 saat önce, Mehmet Krbck :

Selam arkadaslar konuyu tekrar aciyorum ama mazda 323hb 1993 model aracimin motoru yapilali 3000km oldu motoru tazikli suyla yikattim yikatmaz olaydim:- aracimda heraret sikintisi kesinlikle yoktu we hareret yapmaya basladı hareket halindeyken yapmiyor rolantide durdugum zaman yapiyor sebebi ne olabilir tesekkurler simdiden...

Merhaba öncelikli olarak geçmiş olsun. Konunuz forumda ki mevcut konu başlığı ile birleştirilmiştir.

Forumda hararetin sebepleri diye bir konu başlığımız var, onu bir incelemenizi öneririm.

 

Ayrıca bir diğer Mazda 323 hararet konu başlığımız daha var.

 

Kolay gelsin.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Hareretin bir kaç sebebi vardır, bunlar çalışmayan soğutma sistemi elemanları vede motor ile ilgili sıkıntılardır.

Bu elemanlar;

Devirdaim, Radyatör, Termostat, Fan ve ilgili müşürlerdir.

Motor ile ilgili sıkıntı ise üst kapak contasının yanması durumu ve motordaki bir hatadan dolayı aşırı ısınmasıdır.

Aracınızı bir tamirciye gösteriniz bu elemanların çalışıp çalışmaıdğını test ediniz. Eğer sorun yok ise contanız yanmış olabilir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Noofear arkadaşımıza aynen katılıyorum mantıklı olarak bunlarla başlanabilir sorunu çözmeye..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

     Yanlız özellikle siz yıkadıktan sonra olduğunu ve hareket halinde değil de durduğu yerde çok ısındıgını yazdığınız hasebiyle ben sorunun fan da olduğunu düşünüyorum motorun harareti yükseldiğinde kaputu açıp bakın bakalım fan devreye giriyormu, yani sonuçta yıkarken fiş çıkmış olabilir, bir baglantı kopmuş olabilir. Eğer fan açmıyor ise elinizi radyatöre vurarak ısısnıp ısınmadığına bakınız eger ısınamaış ise termostat bozuktur diyebilirim yani soğutma suyu hiç radyatöre gitmiyordur. hal böle olunca zaten fan hiç devreye girmez.Yazdığım soğutma elemanlarına bakmak gerek.

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 ay sonra ...

Evet aynen.

Benim radyator henuz 3 aylik olmasina ragmen % 50 calisiyor. Tikanmis ki motoru kac kez temizletmistim. Herneyse rolantide ozellikle cok sicak su gunlerde hararet yukseliyor ama seyir halinde iken oldukça iyi cunki ruzgar sogutmaya yardimci oluyor. Sizde radyator olacagini sanmam ama noofear in dedigi gibi ozellikle fan i takip edin yikama esnasinda fis soketten cikmis yada temassizlik yapiyor olabilir hatta termostat bile sorunlu olabilir

Ben motoru sürekli yikatirim bu arada

GT-I9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sürekli motor yıkatmak iyi deil allah muhafaza bir probleme yol açabilir yıkatmadan çok sprey çözücüler veya el yordamıyla temizlemek daha doğrusu temiz tutmaya çalışmak yerinde olucaktır [emoji4]

GALAXY J7

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Evet biliyorum ama alistigim icin yani nereleri kapanacak nasil yikanacak v.s o yuzden rahatim. Enjeksiyon lu arabalarimda korkuyordum ama karburator daha rahat.

GT-I9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 5 ay sonra ...

NoooFearrr arkadaş; " contası yanık araçta çekişten düşme yani güç kaybı, sürekli yüksek hararet yapması ve hararetin kontrol altında tutulamaması, yoğun miktarda yağ eksilmesi ve yine soğutma suyu kaybı da gözlenir." demiş.

           94, mazda 323  sedan. aracımda 1- çekiş kaybı 2- soğukken stop etme 3- gaz yememe 4- aşırı yakıt tüketimi var. anacak hararet sorunu yok.   sıkıntı ne olabilir??

  bununla ilgili Çorum'da iki farklı ustaya aynı gün götürdüm aracı. birincisi; buji ve kablolarını kontrol etti.  2 nolu buji kablosunu çıkardı, araç normal çalışmaya devam etti. ancak diğer buji kablolarını tek tek çıkardı  bunlarda araç stop edecekmiş gibi oldu. ustanın dediği; " araçta tekleme var, araç yakıtı yakmıyor. silindir üst kapak contası sökülecek dedi. yaklaşık maliyet min .. 1000 max. 1500 TL dedi. . sizce conta mı yanmış

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sizin saydığınız sebeplerin conta yanmasıyla ilgisi olmayabilir, Mevcut sorunlar için forumdaki konulara bakabilirsin. 

Araç lpg lidir büyük ihtimalle; bu sorunlar lpg kaynaklıda olabilir , araçtanda kaynaklanabilir. LPG ayarınız eğer iyiyse ve lpg beyninin ömrü dolmamışsa bu sorunların sübap ayarıyla ilgili olabiilir. Öncelikle benzinde aracın nasıl çalışıyor ona bakmak gerek eğer sorun yok ise lpg sistemine bir egilmek gerek.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 3 hafta sonra ...

Arkadaşlar aracımın kaloriferi iyi ısıtmadığı için 50 liraya radyatörcü ye ilaçla temizlettim. Temizlettikten sonra araç su eksiltmeye başladı. Radyatör yeni fakat içine baktığımda kahverengi tortu görüyorum sürekli su eklememe rağmen o tortu hala kaybolmadı. İlaçla temizlenmeden önce bu kadar bariz su eksiltme yoktu acaba ilaçtan ötürü borulardan bir yerde delinme olabilir mi? İki günde bir yarım litre eklemem gerekiyor. Veyahut conta da sıkıntı olabilir mi? Aracımda antifriz ve normal su karışık halde var.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bugün ustaya götürdüm şimdi eve yeni geldim sayılır sorun devirdaimdeymiş.Araç durduğu yerde alttan su boşalttı başkada bi sızıntı yok.Usta radyatör kapağını açıp araç çalışır halde contayıda kontrol etti fanın çalışmasından sonra fışkırma veya püskürtme olmadı şimdilik bi sıkıntı yok dedi.Henüz tamir olmadı bikaç gün sonra alıcam inşallah devam etmez.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 6 ay sonra ...

arkadaşlar selamın aleyküm mazda 323 practica 1.5 hatchback sahibiyim araç galiba conta yaktı hararet falan yükseliyor alttan su akıtıyor bunu yaptırmak ne kadara maal olur ve aracın parçaları her yerde yokmuş galiba contayı nereden bulabilirim.

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 yıl sonra ...
Arkadaşlar merhaba konu biraz eski ama istanbulun en yoğun trafiğinde hararette bir milim oynama yok çok şükür istanbulu bilen bilir yada yaşayan..araçta 2-3 kişi iken haramidereden beylikdüzüne çıkarken bilmeyenler için biraz uzun bir oto yol yokuşu çıkarken hararet 95-100 lere kadar çıkıyor rampa bitince yavaş yavaş geri toparlıyor.herzaman kullandığım bir yol deil ama durumun böyle olması hem canımı sıkıyor hemde neden olsun diyorum..bazı ustacıklar sıcak hava olur o kadar varsın olsun bişe olmaz gibi geçiştirici saçma söylemler..radyatör şişlendi fayda etmedi şimdide ilaç atıldı 15 gün dolaş dedi usta suyu değiştirelim dedi.dün fark ettim regülatörden motora giren su borusunda kırılma fark ettim ısınınca daha esniyor ve biraz daha kırılma oluyor.bu etkiler mi sizce?
 
 
 
Mustafa. tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Herzaman kullandığım bir yol deil ama durumun böyle olması hem canımı sıkıyor hemde neden olsun diyorum..bazı ustacıklar sıcak hava olur o kadar varsın olsun bişe olmaz gibi geçiştirici saçma söylemler.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

sıkışınca yükselen hararet var ise, fan açıtığında radyatörün her köşesi aynı sıcak mı yoksa soğuk yeri var mı bakın.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...