Jump to content

Rolanti Hakkında (1999-2001)


saltek
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

merhaba. Aracım motor soğukkende sıcakkende oldukça titreşimli çalışıyor. direksiyon,vites topuzu ve pedallar bile kolumu sallayacak kadar olmasada titreşimli. hatta içeride otururken sileceklerin arasından motor kaputunun bile titrediğini görüyorum. motor zaten titriyor. rölanti 800 devirlerde sabit. ibrede oynama vs. yok.

Bu normal mi? sorun motor kulaklarından değil de iç aksamdan olabilir mi?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • Yanıt 42
  • Oluşturuldu
  • Son yanıt

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

  • saltek

    3

  • Lupara

    3

  • mahsen

    7

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

  • 7 ay sonra ...

arkadaşlar selam ,

aracımda rolantide devamlı titreme oluyor.araca lpg taktırdım.ancak halen devam etmekte.bu konu ile ilgili fikri veya tecrübesi olan varsa yardımcı olabilirmi?

teşekkürler

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 5 hafta sonra ...

Aracın motorunun subap ayarına,hava ayarına ve motor kulaklarına baktırın ve ne alakaysa debriyaj balatasına baktırın.

Bende aynı araç var.185 bin km de. Diğer ihtimalleri hallettirdim. Ama titreme tam olarak geçmedi. Bu ara debriyaj balatasını değiştirttim. Direksiyonda titreşim ciddi oranda azaldı.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 6 ay sonra ...

herkeze merhabalar. benim sorum aracın kalkış esnasında gaz yemiyor. pedalla oynasamda değişen bişi olmuyor.  bir defasında yokuşta denk geldi ve karşıdan gelern kamyonun altında kalıyordum. şimdi benzini değiştirdim ve sorun biraz çözülmüş gibi. sizce sorun nedir.??? kirli benzin sebebiyle benzin pompasından kaynaklanan bişi olabilirmi??

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

ateşleme bobini, 99 323 lerde malesef ateşleme bobini sorunu var ve servis değiştiriyor sanırım ücretsiz olması gerek (emin değilim) siz kalkmak için gaza basıyorsunuz ancak araba rolantide kalkıyor daha fazla hızlanmıyor değil mi ?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

ayenen öyle ibrahim. aynı zamanda ön taraftan ne kadar yazıyla tarif edilir bilmiyorum ama pomp die bir patlama sesini andıra ses geliyordu. ama şimdi dediğim gibi bu sorun yok olmak üzere gibi benzini değiştirdikten sonra

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

lpg var mı yokmu bilmiyorum, ancak aracınızdaki sorun bana ateşleme bobinin hatırlattı (karşılaştırmak hata olur ama benzinli fiat, mersedes ve opel'lerde bu sorunu duydum,gördüm )

Tarif ettiğiniz sesi biliyorum onunda sorunu buji kablosu, almışken siz bir set buji alın komple ateşleme sistemini yenilemiş olursunuz ama orjinal mazda ürünü olsun yoksa her sene değiştirmek zorunda kalırsınız, bunlar yenilendikten sonra aracınızda çekiş artıcak yakıt düşücek ve aracınızdan soğumak yerine daha çok seviceksiniz :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

yaa varya olayı çözmüş kadar sevindim valla. çünkü sölemediklerimide sen sölemişsin. lpg yok, çekişte azalma var gibi, yakıt sarfiyatıda arttı gibi  :dua: cennette manzaralı yerin için bi adım daha attın  :D konumuz dışında da bişi sorucam o zaman; aracın birinci vitesini bulmakta zorlanıyorum ve vitese geçerken sanki biyerlere takılıyomuş gibi. babamın cliosu nun vitesi bile daha rahat buda benim zoruma gidiyo :'(

ama sonuç aynı hocam ızdırap olmaya başladı araç bana  ;D yada ben çok pimpirikliyim

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Teşekkür ederim dualarınız için :)

vitese gelirsek, tahminimce sizin araçta çok 2 den 1inci vitese düşürme yapılmıştır (aracınız 1.5 tahminimce) bu da vites çanağına ve vites kolunu vites çanağına bağlayan birleşim kısmındaki burçarı aşındırmıştır, bunu tahminen söylüyorum ama: eğer aracınızda boştayken yada vitesteyken gaza bastıgınızda vites hareket ediyorsa sorun vites çanağından kaynaklanıyordur yok eğer sadece 1nci viteste zorlanıyorum diyorsanız sebep yine çok zorlanmış olması ancak şanzıman dişlisinede bakmak gerekir. Kilit nokta aracta gaza bastıgınızda vites topuzunun belirgin bir şekilde hareket etmesi sabit durmaması hatta vitesteyken bile boştaymış gibi sağa solla sallanabilmesi.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

aracı benden önceki sahibi en az ben kadar narin kullanmıştır. viteste bi boşluk ve sallantı söz konusu değil. araç dururken bakanlar sorun sende bunda bi sorun yok dediler ama ben durup tekrar vitese atıp kalkerken araba hafif hareketli iken vitese geçmekte zorlanıyor muş gibi geliyor. uzun lafın kısası bu bir sorunmudur ve kötü bir sorunmudur? büyük hasarlı bişimidir?? (yeter kardeşim git göster diyeceksin sonunda) Maalesef Sinoptayım işim gereği ve burda mazda servisi yok sanayideki arkadaşlarda kasap die tabir ediliyo o yüzden korkuyorum  :krrsz:

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yok yani tabiki öyle demem bu forumda benim ne şikayetlerimi gördü üyeler :D bir köye ilçe demişler ve bende orda 2 yıllık üniveriste eğitimi görüyordum, aracımın tüm işçiliğini kendim yapmak zorunda kalıyordum, açıkcası bu sorunu başka markalarda duydum ama neden olduğunu öğrenemedim

ufak bir araştırma yaptım, aracınız ne kadardır sizde bilmiyorum ama aracın şanzıman yağı ve debriyajı ne durumda bir fikriniz var mı ?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bende bu gidişle senin yoluna giriyorum ama ben de biraz arızalık var hocam, ben ne zaman bi cihaz açsam bişiler kurcalasam muhakkak kutu kapandığında fazladan  1-2 parça artmış olur. o yüzden canım gibi sevdiğim aracıma el sürmek istemiyorum :nea: ki araba piyasası ve sürmek dışında pek geliştiremedim kendimi malum ilk arabam.

hocam en son 2 bin km önce methini duyduğum bi japon ustasına verdim arabayı içini dışını bızıkladı gerekli filtreler değişti bujiler değişti yağı suyu değişti. onun dışındaki herşey için bi sıkıntı yok 10000 km sonra görüşelim herşey süper dedi. yani debriyaj ve şanzımanla ilgili bişi sölemedi.  :krrsz: bende anlamadığımdan olsa gerek yola devam  :nazar: ama ilk işim 1 ay sonra istanbula gittiğimde aracı mazda servisinde güzel bi check up a sokacağım.

sen ne derdin??? şanzımanda veya debriyaj balatalarına mı bi baktır dersin??

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Açıkcası boşuna masrafa sokmak istemem sizi ama motor ustaları söylemedikten sonra sadece parça değiştirip hayırlı olsun der, söylediklerinize dayanarak kontak kapalı araç çalışmazken 1nci vites geçişi zor değil ama çalıştıgında biraz daha zorlaşıyor, bu arızanın sebebi olarak son 4-5 sene içinde şanzıman yağının özelliğini yitirmesi yada debriyaj balatasının biterek vites geçişini zorlaştırması sonucu çıkıyor.

Benimde ilk aracım 91 model 323dü toparlayana kadar hemen hemen herşeyini öğrenmişim, sorması ayıp aracınız kaç km de ?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

çok sağol ibrahim bende size sonsuz tşk. sunuyorum hocamsın ;D benim sorunumu çok ii anladığın aşikar. araç çalışmıyoken sorun yok çalışıyor ve hafif hareket halindeyken sorun var hatta bazen dönen dişli tarzında bişiler hissetttiğim bile oluyor. en azından verdiğin bilgilerle adamalara gittiğimde beni kekleyemezler  8)

aracım belki şaşıracaksın ama 42000 orj km sinde. sıfır ayarında bi araç. filtre yağ gibi parçalar dışında herşeyi ile orj.

o yüzden kime sölesem abi herkesmi mazdacı, herkesmi hasta. bu araba bu km de olmaz böle bişi die fırça yiyorum arkadaş.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...