Jump to content

323 Kalkışta Ne Kadar Atak


Guest behzat
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Guest ersyncar

Golf en yenisi de dahil olmak üzere en az 130km-s hıza kadar bakımlı ve orijinal jantlları olan bir 323 ü teknik olarak geçemez.Fakat megane rahatlıkla alıyor 323'ü. Megane zaten golfü de fena alıyo.

(1.6Golf tabii ki.)

bahsi geçen megane hangi megane oluyo acabaa :D :D benim kullandığım 1.6 benzinli megane (2007 modeldi sanırım beygirini bilmiorum) gitsem mi gitmesem mi diye düşünüyodu kalkışta :D :D
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • Yanıt 49
  • Oluşturuldu
  • Son yanıt

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

  • M.E.G

    7

  • Hakan KAYA

    8

  • Sercan323

    4

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

bahsi geçen megane hangi megane oluyo acabaa :D :D benim kullandığım 1.6 benzinli megane (2007 modeldi sanırım beygirini bilmiorum) gitsem mi gitmesem mi diye düşünüyodu kalkışta :D :D

neye karar veriyordu :D gidiyor muydu gitmiyor muydu?? :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sayin mustafa abim araba bilgim allaha sukur yerinde mazdamda su an 13 fabrika jantlari mevcut zaten ayrica amcam ve dayimdada 323 var butun kalkis denemeleri faydasiz golf 4 karsisinda bu bi gercek inanmak istemeyen arkadaslar varsada denenebilir , ama sunuda soleyim mazdadaki saglamlik dayaniklilik hic bir aracta yok kesinlikle 4 yildir ankara kirikkale arasi gidip geliyorum 323 umu aldigimda 120000 idi su an 250 binde saat gibi calisiyor , cokmemnunum.

323 derken 323f Ba Lantisle deneyin birde o kalkışları, ha birde o lantis çok bakımlı ise, sonuçları tahmin bile edemessiniz karadeniz sahil yolunda bi kapışmam oldu,  hemde aynı anda 2 tanesi ile, onlar kendi aralarında kapışıyolardı her ışık arasında bende seslenmeden yanaştım, ışıklardan birlikte kalktık, vaktim olsa durdurup benim makinayı incelemek istediler, acayip keyif aldım 2 makina yarışıyor yandan Lantis uçak gibi geçiyor, tabi inanılmaz bir devir ve motor sesi ile beraber...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Herkes kendi fikrini yazmakta ozgurdur , benim yorumumda mazda 323 90-94 model arasi asla golfu gecemez seklinde fakat bi arkadas demis lantisle kiyaslamis ben konuyu acan arkadasin belirttigi model ile kiyaslama yaptim lantisi ancak honda civic gecer kullandigim icin biliyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest mustafa.smmm

bende de 323 astina gt var. fakat sanki kalkışta o kadar iyi değil gibime geliyor. sanırım bende sorun var. bu işin bir tekniği olmalı. fakat kalkışta bora vb araçları geride bırakıyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

konuyla biraz kopuk dahi olsa söylemeden geçemeyecem :) Yeni mazda3 ler(2010) kalkışta hantal, hatta her sıfat arabaya geçilebilir nerdeyse :P Fakaat 100km/s den sonra gaza dokunmaya gör, araba sanki asıl kalkışı orda yapıyo. Paylaşmak istedim :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Golf 1,6i  100hp   145nm  10,90sn  188kms

323 HB    87hp    124nm  10,40sn  178kms (4.viteste)

...bir çoğuna lpg takılmış, doğru dürüst bakımları bile yapılmamış bir halde biniliyo. ...hala bakarken iç geçirdiğim bir arac..

Cok dogru soyledin be Kadir abi bazen düşünüyorum satınca nolcak ne hale gelecek diye içim yanıyor vallahi :( satmıcam ama evin onunde durdurcam ne olursa olsun kardeş getiririm..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest mustafa.smmm

Bildiğiniz üzere o aractan  bendede vardı ve civicin yukarıda saydıgım kasaları, mondeo megane 1 (110hp), pug 206 (110hp), gibi bir çok aracla olan denemelerde hep onde goturdu. ama su aldatmasın, araç seri olduğundan ve 15 janta sahip olduğundan dolayı patinaja cabuk düşer bu nedenle tcs devreye girer ve aracı kasar ve verdiğiniz gaz miktarını kısar. sizi aldatan belki bu olabilir. Bir diğer noktada bu araclar 3000 devirden sonra daha canlı bir karaktere bürünürler ve devir bandını sonuna kadar kullanmanız gerekir. yani 1-2-3 vites değiştirirken devamlı 6000 devirde vites değiştimeniz gerekir... Bunların hepsini uyguladığınız halde bir hantallık söz konusu ise araca bir baktırmalı...

haklısınız tcs yi iptal edip 6000 devirleri deneyeyim.

ben 3000 devirde vites atıyordum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Cok dogru soyledin be Kadir abi bazen düşünüyorum satınca nolcak ne hale gelecek diye içim yanıyor vallahi :( satmıcam ama evin onunde durdurcam ne olursa olsun kardeş getiririm..

Benim Lantiside aldığımda 0 gibiydi 5 yıl önce bende satarım diye aldım, hiçbir araçtan alamadığım bir direksiyon ve sürüş keyfi var, çokta iyi hatta iyi ötesi baktım arabatan yolda giderken tık ses yok, motor sesine hayranım heralde Allah sıkıntıya düşürmesin, kazadan beladan esirgesin bende satmam, kenarda dursun üstüne Maz-6 alacağım healde... ama ben gene 6- dururken ayağım Lantise çeker gene ona binerim:)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest mustafa_g

...lantisi ancak honda civic gecer kullandigim icin biliyorum.

familia 1.8 ile lantiste aynı motor var. benim ördekle, honda'nın istenilen standart Vtec (160 lık vti dan söz etmiyorum) ile bir depo benzinine kalkarım. 3 kalkış yapılır ikisini alan bir depo benzini kapar. Bu kadar da açık bir davettir bu. :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

familia 1.8 ile lantiste aynı motor var. benim ördekle, honda'nın istenilen standart Vtec (160 lık vti dan söz etmiyorum) ile bir depo benzinine kalkarım. 3 kalkış yapılır ikisini alan bir depo benzini kapar. Bu kadar da açık bir davettir bu. :D

Honda Club ta yap bu daveti Mustafa abi :D :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

7.5 sn 0-100  stock motor, dahasına gerek varmı, gelen gelsin bagajdada woofer var onuda çıkartiim..bende 93kg geliyorum eşime vereyim 48 kg, heralde 6sn olur lantisin 0-100'ü

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bende 98 lantis kullanıyorum izmirde bi modifiye sitesinin bi üyesiyim çok fazla arabayla lantisi denedim ve beni hiç yarı yolda bırakmadı lantisim honda dediğiniz 125 hb olanları 160 hb lık değil 2000 den 2009 modeline kadar hemen hemen       hepsiyle denedim stock hallde hempsine en az 1 boyum var arabamın dyno verisi 123 hb  lantisin en büyük avantajlarından biride kesici araba 8000 devir kesici 7800  7900 giriyor site olarak girdiğimiz dyno testinde dahi bu devirleri ceviren tek arabaydı  hondalar kesiciye giriyor veya girmiyor adam 2  çakıyor ben daha 1 de devam seviyorum lantisi

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest mustafa.smmm

Bildiğiniz üzere o aractan  bendede vardı ve civicin yukarıda saydıgım kasaları, mondeo megane 1 (110hp), pug 206 (110hp), gibi bir çok aracla olan denemelerde hep onde goturdu. ama su aldatmasın, araç seri olduğundan ve 15 janta sahip olduğundan dolayı patinaja cabuk düşer bu nedenle tcs devreye girer ve aracı kasar ve verdiğiniz gaz miktarını kısar. sizi aldatan belki bu olabilir. Bir diğer noktada bu araclar 3000 devirden sonra daha canlı bir karaktere bürünürler ve devir bandını sonuna kadar kullanmanız gerekir. yani 1-2-3 vites değiştirirken devamlı 6000 devirde vites değiştimeniz gerekir... Bunların hepsini uyguladığınız halde bir hantallık söz konusu ise araca bir baktırmalı...

dün deneme yaptım. tcs yi iptal ettim. vitesi 6000 lerde değiştirdim. gerçekten ivmelenme müthişti. denemelerim sonucu 0-100 e 10 sn civarına ulaşacağımı tahmin ediyorum. ayrıca video ya çekip burada yayınlamayı düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Benim Lantiside aldığımda 0 gibiydi 5 yıl önce bende satarım diye aldım, hiçbir araçtan alamadığım bir direksiyon ve sürüş keyfi var, çokta iyi hatta iyi ötesi baktım arabatan yolda giderken tık ses yok, motor sesine hayranım heralde Allah sıkıntıya düşürmesin, kazadan beladan esirgesin bende satmam, kenarda dursun üstüne Maz-6 alacağım healde... ama ben gene 6- dururken ayağım Lantise çeker gene ona binerim:)

Aynen 5yıl önce alındı ama sadece satma fikri ile degil bir sure binmek için yinede sonucta satılıcak diye konu vardı ama satılmaz :) sürüs keyfine diyecek yok zaten birde o motorunun yuksek devirdeki tatlı homurtusuna ;) bende mazda 3 dusunuyorum 2007 filan banada oyle geliyor ki 323den vaz gecemem :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Usta konuştu yine :D Açmayın şu konuyu dayanamıyor Kadir abi :D :D

En iyi vites değişim devri maksimum güç devrinden 2-3 devir sonra yapılan vites değişimidir.Güç ve tork kaybı olmadan yapılan kalkış bu şekildedir ve testlerde yapılan kalkış da bu şekildedir.Örneğin maksimum güç devriniz 6000 ise 6250 devir optimum vites değişim devridir.

İlk kalkışta ise ayağınızı debriyajdan çektiğiniz anda 4000 devir civarında lastiğin yere tam tutunmasını sağlamalısınız.Önemli olan zaten bu noktadır debriyajla ilişkiniz çok iyi olması gerekir :D :D Debriyajdan ayağınızı tam çekip patinaja düşmek zaman kaybıdır.Yarım debriyaj ile 4000 devir civarına kadar çıkıp daha sonra ayağınızı tam çekerek mükemmel bir kalkış sağlayabilirsiniz.Tabi bu işlemi yapmak için çok profesyonel olmanız gerekiyor ve baskı balatanızda sağlam olmalı :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...