Jump to content

Hararet ve Motor Sorunu (1999-2001)


Ozzy_Mazda
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

  • Yanıt 55
  • Oluşturuldu
  • Son yanıt

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

  • Ozzy_Mazda

    20

  • Hakan KAYA

    6

  • Sercan323

    2

Başka bir şey olmasın kaza falan değil ya!! Kul yapısı ;bir yerde bozulacak. Ozan geçmiş olsun

Dediğin doğru, Ozan'a rastlamış, yapacak bir şey yok, geçmiş olsun...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Cevabı 1. sayfada :)

sayfa 2 yi 1 olarak açtı mazdaclup- enteresan ilk kez oldu, çok üzüldüm Ozan, bu konu aslında derin, sorun mazdanın dayanıklılığından kaynaklanıyor, fıat marka aracımda olmuştu benzer problem orda kaldı hemen makina, su kaynattı ve bi duman bi pofurtu yağ su bindik devam, ama konu mazda olunca meret yürüyor uzun bi süre yağsız susuz, at gibi çatlayana kadar banamısın demiyor, dikkat etmek lazım kadrana, bende hararet yaptırdım, arabaya basıyorum gitmiyor bi baktım arabada su yok, motor hararette, su hortumu yırtılmış kısmet işte seninki yağ olmuş, inşallah çabuk halleder unutuır gidersin, büyük geçmiş olsun..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

sayfa 2 yi 1 olarak açtı mazdaclup- enteresan ilk kez oldu, çok üzüldüm Ozan, bu konu aslında derin, sorun mazdanın dayanıklılığından kaynaklanıyor, fıat marka aracımda olmuştu benzer problem orda kaldı hemen makina, su kaynattı ve bi duman bi pofurtu yağ su bindik devam, ama konu mazda olunca meret yürüyor uzun bi süre yağsız susuz, at gibi çatlayana kadar banamısın demiyor, dikkat etmek lazım kadrana, bende hararet yaptırdım, arabaya basıyorum gitmiyor bi baktım arabada su yok, motor hararette, su hortumu yırtılmış kısmet işte seninki yağ olmuş, inşallah çabuk halleder unutuır gidersin, büyük geçmiş olsun..

abi benimde su hortumu çatlamış yağ değil ordan kaçırmış işin garip tarafı arkadaşların yanına gittiğimde durdum stop edicem bi baktım fan çalışıyor( çok nadir çalışıyor aşırı sıkıştırdığımda ) hararete baktım normaldi stop ettim gittim suya bakmayı akıl edemedim  :kafa: daha sonrada bindiğimde işte anlattığım olay geldi başıma..  :-[

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Tüh bea orda bi baksaidin işler değişirdi, yada 2km sonra hararet yakmıştır lambayı, ozamanda farkedebilirdin,

Ama olaya bide şöyle bakalım, bu olay başına gelmeseydi şu an arabanda geziyor olurdun, belkide bu ara gezmemen lazım, bizim bela olarak adlettiğimiz şeyler bazen hayrına olabilir varsın olsun, sağlık olsun, elimiz ayağımız tutuyor telafisi var hamdolsun tekrar geçmiş olsun.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ozi senin iş yatağa benziyor,

Yatak sarması demek ; Krank'ın piston kollarına bağlanmasını sağlayan 4 adet (her piston için bir adet) yuvarlak yer mevcuttur (biyel) adını verdiğimiz.

Piston kolu kranka takılırken ; piston kolunun kranka bağlanan yerinin içine 2'şer adet (her piston kolu için) yatak adını verdiğimiz (2 tane yarın daire şeklinde metal parçası)

konulur içine.

Eğer bu metal parçaları herhangi bir sebepten dolayı aşınırsa , piston kolu krank bağlantı

noktasında boşluk yapar ve piston kolu oynuycağından piston silindir kapağına çarpar.

Yatak sarması da budur ; Yatak çok pahalı olmamakla beraber (Alman arabaları için takımı 50-80 milyon) ; yatak sarmadan dolayı daha başka sorunlar da çıkar ... mesela

yatak saran yerdeki piston kolunun bozulması ve krankın bozulması gibi.

Yatak saran bir araçta yeni yatak atmadan önce krankın biyel kolları rektefeci tarafından

ölçülür ve gerekiyorsa (ki gerekir %99) krank taşlanır (1000/25 yada 1000/50) .... ve

yeni yatak takımı alırken de krank ne kadar taşlandıysa yatak ona göre alınır.... (1000/25

-- 1000/50 gibi...)

İmkan varsa en iyi çözüm krankın değiştirilip yeni standart yataklarla beraber takılmasıdır. (Piston kollarının da tekrar ölçülmesi şarttır)

Yatak sarmasının nedeni ise ; tamamen yağlama ile ilgilidir.... Tr'de rektefe edilen araçlarda yağ pompası genellikle değiştirilmez ama en önemli şey YAĞ POMPASININ DEĞİŞTİRİLMESİDİR.... Ve bir de Yatak takılacak arabada YATAKLARIN TORK'LA FABRİKA

verilerine göre sıkılmasıdır.... eğer çok fazla sıkılırsa araç yine yatak sarar..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ozi senin iş yatağa benziyor,

Yatak sarması demek ; Krank'ın piston kollarına bağlanmasını sağlayan 4 adet (her piston için bir adet) yuvarlak yer mevcuttur (biyel) adını verdiğimiz.

Piston kolu kranka takılırken ; piston kolunun kranka bağlanan yerinin içine 2'şer adet (her piston kolu için) yatak adını verdiğimiz (2 tane yarın daire şeklinde metal parçası)

konulur içine.

Eğer bu metal parçaları herhangi bir sebepten dolayı aşınırsa , piston kolu krank bağlantı

noktasında boşluk yapar ve piston kolu oynuycağından piston silindir kapağına çarpar.

Yatak sarması da budur ; Yatak çok pahalı olmamakla beraber (Alman arabaları için takımı 50-80 milyon) ; yatak sarmadan dolayı daha başka sorunlar da çıkar ... mesela

yatak saran yerdeki piston kolunun bozulması ve krankın bozulması gibi.

Yatak saran bir araçta yeni yatak atmadan önce krankın biyel kolları rektefeci tarafından

ölçülür ve gerekiyorsa (ki gerekir %99) krank taşlanır (1000/25 yada 1000/50) .... ve

yeni yatak takımı alırken de krank ne kadar taşlandıysa yatak ona göre alınır.... (1000/25

-- 1000/50 gibi...)

İmkan varsa en iyi çözüm krankın değiştirilip yeni standart yataklarla beraber takılmasıdır. (Piston kollarının da tekrar ölçülmesi şarttır)

Yatak sarmasının nedeni ise ; tamamen yağlama ile ilgilidir.... Tr'de rektefe edilen araçlarda yağ pompası genellikle değiştirilmez ama en önemli şey YAĞ POMPASININ DEĞİŞTİRİLMESİDİR.... Ve bir de Yatak takılacak arabada YATAKLARIN TORK'LA FABRİKA

verilerine göre sıkılmasıdır.... eğer çok fazla sıkılırsa araç yine yatak sarar..

Evet abi bilanço ağır tamircim 4bin TL gibi (yuvarlak hesap ) fiyat verdi ve bana dediği Silinidir kapağı gidik araç krank kesmiş yatak sarmıış v.b.. şu anda motor sökük.. cidden canım çok sıkkın.. yurt dışından motor getirtsem daha ucuza çıkar gibi bi hissim var bu konuda bana yardımcı olursanız sevinirim.. ebayda baktığımda 550 usd gibi bi rakama aynı benim aracın motoru vardı.. bu motoru getirtmeye kalksam aynı fiyatı bulurmu yada randıman verirmi ?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Dışarda motorlar gerçekten ucuz ancak bir takım sıkıntıları var;

Türkiyeye kullanılmış eşya ya da herhangi bir malzemeithalatı yasak. Böyle durumlarda motor gelir gümrükte takılır alamazsın, Kaçak yollardan getirilen motorlarda fatura yok gümrük belgeleri yok, Bu motorları ruhsata işletemezsin, piyasada kaçak motorlara numara çakıyorlar ancak anlaşıldığı an başa büyük bela, Yurt dışında sıfır motor aşırı maliyetli olur. Ancak bir şekilde dışardan getirdiğin motorun blok hariç içini silindir kapağını pistonları senin bloğa aktarabilirsin. iyi reketfiyeci senin bloğu o parçalara göre hazırlar. Ya da çıkmacılarda noter satışlı faturalı motor bakıcaksın. b6 motora herşeyi üstünde 1.5 milyar istiyorlar. senin motorda ellerinde vardır. ancak o motorlarda km veren görmedim.Motor iyidiyor ancak herşey çıkabilir. Geçmiş olsun.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

derriiin biii ohhhh çekmek istiyorum çok pis galyana gelmişim haberim yok ya :D ohh ya bizim ustayla babam işbirliği ile bana bi komplo kurmuş krankta ve silindir kapağında hatta yataktada bişey yokmuş şimdi öğrendim korkulacak bişide yokmuş en fazla 1500TL gibi bi fiyat gidermiş çok sevindim zararın neresinden dönülürse kar :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Geçmiş olsun. :)

Saol abi.. gömleği değiştirmiceklermiş ustanın dediğine göre pistonların hareket ettiği yer biraz büyüyecekmiş sanırım biraz performans artar demi abi bide yapılabilecek bişiler vardı senin bi yazında açmışken yaptırtırsam extra bi masraf çıkarmı ?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

iyi atlatmışın, geçmiş olsun, ewet performans biraz artacak:)

şöle bi 20-30 hp artsa fena olmaz hani :) ama o kadarda artmaz sanırım :) bu arada parça fiyatıda çıkarmışlar 900 TL neler alıncak bilmiom gerçide total rakamı bu..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...